LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] misleidende verkooptrucks (oa NEM) met regiotoeslag

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
saswul
Berichten: 7
Lid geworden op: 10 aug 2006 20:27

misleidende verkooptrucks (oa NEM) met regiotoeslag

Ongelezen bericht door saswul »

Ik ben telefonisch (uiteraard) benaderd door de Nederlandse Energie Maatschappij. Zij verkondigden de goedkoopste tarieven voor gas en elektra te hebben. Aangezien je 7 werkdagen 'afkoeltijd' (= bedenktijd) hebt, wilde ik dat wel eens zien.
Na akkoord gegaan te zijn kreeg ik een welkomstpakket thuis. De tarieven heb ik uiteraard meteen vergeleken met mijn leverancier (NUON). Wat elektra betreft is er nauwelijks verschil. Wat het gastarief betreft is de NEM inderdaad veel goedkoper.

Echter toen ik naar andere onderdelen van de rekening keek, zag ik een zeer groot verschil. Wat blijkt; Je moet nl. ook regiotoeslag betalen. Dat is niets nieuws. Echter zeggen zij in het welkomstpakket dat die tarieven voor alle maatschappijen gelijk zijn. En dat is dus NIET waar!! :!:
In mijn regio betaal ik bij NUON €0,0051 per m3 gas. Bij NEM zou ik €0,11502 per m3 gas moeten betalen.
Dus van een halve eurocent naar 11 en een halve eurocent per kuub. Dat is me nogal een verschil!! :evil:

Meteen enkele mailtjes gestuurd om te vragen naar dit verschil, maar ik krijg natuurlijk geen antwoord. Ook telefonisch kreeg ik niemand te pakken. Uiteraard heb ik het contract binnen de opzegtermijn weer afgezegd. Want het geld dat je goedkoper uit bent aan het gastarief, ben je zo weer kwijt aan de veel duurdere regiotoeslag.

Opletten dus!! :!: :!: :!:

Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: misleidende verkooptrucks (oa NEM) met regiotoeslag

Ongelezen bericht door Shine »

Nog maar te zwijgen over de zogehten administratiekosten of ook wel vastrecht leveringkosten die de NEM/NL energie per product in rekening brengt.
Ach,...spit uhet andere topic (inmiddels 53 bladzijden) eens door...

Gesloten