LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Misleiding oud-klanten Nuon

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Rogiogie

Misleiding oud-klanten Nuon

Ongelezen bericht door Rogiogie »

Ben net gebeld door de Nuon. Zij beweren 20% korting op stroom en 5% op hun gastarief te rekenen. Los van dat je dit direct telefonisch moet afsluiten, anders is het niet geldig, wordt de algemene heffingskorting op de energiebelasting (379,12 euro) voor je huis (officieel heet dit verblijffunctie) voorgesteld als een korting op de jaarrekening die Nuon speciaal aan oud-klanten uitkeert omdat klanten vroeger bij Nuon teveel zouden hebben betaald en nu krijg je dit dus terug, mits je NU overstapt. PURE MISLEIDING!! Nuon, ga je eens aan gedragscodes houden en stop met de misleiding van consumenten!!

Shine

Re: Misleiding oud-klanten Nuon

Ongelezen bericht door Shine »

Ik vermoed dat dit niet werknemers van Nuon zelf zijn, maar werknemers van het bedrijf Cendris welke door Nuon is ingehuurd. Cendris staat bekend als verkopen op zeer misleidende manieren. Werknemers van Cendris die voor een bepaald bedrijf telefonische verkopen doen (en dat zijn veel bedrijven die deze club inhuren!), stellen zich voor als zouden ze van het betreffende bedrijf zijn. Dat moeten ze ook.
Dit maakt deze hele telefonische verkoop materie zo ondoorzichtig en tot op de dag van vandaag ozo problematisch. De controle op derden is moeilijker dan wanneer een bedrijf zelf klanten belt.
Het beste kunt u contact met Nuon opnemen en bij hun deze terechte klacht deponeren.
https://www.nuon.nl/klantenservice/klac ... /index.jsp

Het wordt tijd dat Cendris, die voor veel bedrijven outbound callcenter diensten verricht eens gigantisch aangepakt gaat worden. Hun verkoop technieken zijn en blijven tot op de dag van vandaag simpelweg niet door de beugel kunnen.
Dit weet ik van verschillende oud werknemers van Cendris, die uiteindelijk na enkele maanden er werkzaam zijn geweest, snel zijn vertrokken omdat ze de misleidende, drammerige Cendris verkooptactieken niet konden verteren.

meelaansyl

Ongelezen bericht door meelaansyl »

Niet alleen voor oud-klanten en ook gewoon aan de deur:
Vandaag kwam er een meneer van Nuon aan de deur. Ik zag zijn map met het logo en zei meteen geen interesse te hebben en dat ik prima zit bij Eneco. Dat was precies de reden dat hij er was, vertelde hij. Via hen zou ik gewoon bij Enecio blijven, maar wel 20% korting krijgen. Ik heb inmiddels ook al een klacht aan Nuon gemaild, waarschijnlijk zal deze onbeantwoord blijven. Radar heeft in het verleden aandacht geschonken aan deze praktijken, helaas is daar geen einde aan gekomen en zullen er nog vele mensen ongewenst en onder valse voorwentselen overstappen. Ik hoop dat meer mensen de moeite nemen om programma's als radar en kassa hierover te mailen, wellicht komt het dan weer eens aan de orde.

CaptainSlow

Ongelezen bericht door CaptainSlow »

Met een registratie bij bel-me-niet en een duidelijke aanduiding bij de deurbel voorkom je de meeste telefoontjes en colporteurs.
Bedrijven mogen dan nog wel hun eigen klanten of ex-klanten telefonisch benaderen.

Bij mij was b.v. het de verzekeringsmaatschappij Ohra (waar ik klant ben) die elke paar maanden een mailing stuurde en steevast een week daarna belde of ik er niet een verzekerinkje bij wilde. Ik heb (netjes) uitgelegd dat ik daar niet van gediend was en dat de volgende die me daarvoor nog zou bellen gelijk een complete opzegging kon noteren. Hetzelfde heb ik ooit gezegd bij UPC. Beiden hebben me daarna ook nooit meer gebeld :D

Maar dit terzijde, de beste manier om niet voorgelogen te worden is je zo goed mogelijk vrijwaren van colportage, zowel telefonisch als aan de deur.

rayblo

Ongelezen bericht door rayblo »

ook ik werd van de week gebeld nadat ik eindelijk heb opgezegd bij Nuon, ook ik kreeg hetzelfde aanbod voor de rest van mijn leven.

Waarom zouden ze inderdaad zoveel moeite doen voor een oude klant, er moet altijd ergens een adder onder het gras verscholen zitten

CaptainSlow

Ongelezen bericht door CaptainSlow »

Vandaag kwam er een meneer van Nuon aan de deur. Ik zag zijn map met het logo en zei meteen geen interesse te hebben en dat ik prima zit bij Eneco. Dat was precies de reden dat hij er was, vertelde hij. Via hen zou ik gewoon bij Enecio blijven, maar wel 20% korting krijgen.
Laat dat "meneer" maar weg :D

Wat is dat voor smoes dat hij van Nuon is, en jou 20% korting aanbiedt terwijl je klant bij Eneco bent en blijft??
Of haalt hij je voor het leverings gedeelte naar Nuon, terwijl je netwerkbeheer bij Eneco blijft? toch altijd nog een halve leugen.

Vattenfall Webcare
verified

Ongelezen bericht door Vattenfall Webcare »

Geachte Rogiogie,

Uit uw bericht op dit forum maak ik op dat wij u benaderd hebben om terug te komen als klant. U geeft aan dat wij u tijdens het telefoongesprek, misleid hebben.

Als u er geen bezwaar tegen heeft, neem ik graag op korte termijn telefonisch contact met u op om dit uit te zoeken. Kunt u mij hiervoor uw contractrekeningnummer opgeven? Dan kan ik op basis daarvan uw telefoonnummer achterhalen. Alvast bedankt voor de moeite.

Uw contractrekening begint met (000)300 en staat bijvoorbeeld op acceptgiro’s of uw jaarafrekening. Om u gerust te stellen: met uw contractrekening hebben anderen geen toegang tot uw klantgegevens. U kunt beter niet uw klantnummer op dit forum plaatsen.

Met vriendelijke groet,

De Nuon medewerker

Ramona69

Ongelezen bericht door Ramona69 »

Ben ook belazerd door NUON met deze truc. Zie mijn onderwerp verderop :?

Ramona69

Ongelezen bericht door Ramona69 »

De Nuon Medewerker schreef:Geachte Rogiogie,

Uit uw bericht op dit forum maak ik op dat wij u benaderd hebben om terug te komen als klant. U geeft aan dat wij u tijdens het telefoongesprek, misleid hebben.

Als u er geen bezwaar tegen heeft, neem ik graag op korte termijn telefonisch contact met u op om dit uit te zoeken. Kunt u mij hiervoor uw contractrekeningnummer opgeven? Dan kan ik op basis daarvan uw telefoonnummer achterhalen. Alvast bedankt voor de moeite.

Uw contractrekening begint met (000)300 en staat bijvoorbeeld op acceptgiro’s of uw jaarafrekening. Om u gerust te stellen: met uw contractrekening hebben anderen geen toegang tot uw klantgegevens. U kunt beter niet uw klantnummer op dit forum plaatsen.

Met vriendelijke groet,

De Nuon medewerker
O? De NUON medewerker neemt contact op? Net als bij mij zeker om nog eens fijntjes uit te leggen dat je gewoon dient te betalen? Bah, NUON moet zich de ogen uit zijn hoofd schamen. Ik hoop echt dat door vrijgave van de energiemarkt ze totale leegloop van klanten hebben. Kan ook bijna niet anders met dit soort praktijken.

Gesloten