LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Misleiding Oxxio, 3 maanden gratis stroom!
Misleiding Oxxio, 3 maanden gratis stroom!
Vorig jaar sloot ik een jaar contract af bij Oxxio voor stroom. Ik zou 3 maanden gratis stroom ontvangen. Nu bij de eind nota is die drie maanden gratis stroom niet verrekend. De klantenservice van Oxxio gaf mij de volgende reden: De begin data van levering was op de 26ste van de maand. Zij hebben een eind nota gemaakt op de 12de van de maand een jaar later. Dus zeiden ze me ik heb geen jaar lang stroom afgenomen en heb daarom geen recht op drie maanden gratis stroom!??.
Ondanks mijn argement dat ik toch een jaar contract had en dat hun hebben bepaald wanneer de afrekening datum was gaven zij geen gehoor.
Ik noem dit misleiding en oplichting! Hebben meer mensen dit probleem gehad. Ik hoorde dat zelfs mensen 2 dagen voor het eindcontract de eind nota al kregen en daardoor hun gratis beloofde en misleide aanbod van Oxxio misliepen.
Is hier tegen iets te doen?
Ondanks mijn argement dat ik toch een jaar contract had en dat hun hebben bepaald wanneer de afrekening datum was gaven zij geen gehoor.
Ik noem dit misleiding en oplichting! Hebben meer mensen dit probleem gehad. Ik hoorde dat zelfs mensen 2 dagen voor het eindcontract de eind nota al kregen en daardoor hun gratis beloofde en misleide aanbod van Oxxio misliepen.
Is hier tegen iets te doen?
Re: Misleiding Oxxio, 3 maanden gratis stroom!
Ik heb helaas geen oplossing maar deel jouw mening dat Oxxio een stelletje boeven is!
Bij mij schatte ze laatst de meterstand en moet daardoor fiks bijbetalen. Echter, mijn meterstand is veel lager dan hun schatting.
Nu moet ik een foto maken van de meter met een krant erbij, zodat ze het kunnen aanpassen.
Niet heel erg, maar....omdat de bijbetaling de € 200,- overschrijdt, heb ik een betalingsregeling aangeboden gekregen....
Ik wil geen betalingsregeling, ik betaal wat ik heb gebruikt!
Het uitzoeken en verrekenen kost ze tussen de 4 en 8 weken, in de tussentijd MOET ik akkoord gaan met de betalingsregeling en dus waarschijnlijk twee termijnen aan ze betalen betreffende niet-gebruikte energie!
Zoals je ziet, ook hier hebben we onze buik vol van de streken van OXXIO!
Bij mij schatte ze laatst de meterstand en moet daardoor fiks bijbetalen. Echter, mijn meterstand is veel lager dan hun schatting.
Nu moet ik een foto maken van de meter met een krant erbij, zodat ze het kunnen aanpassen.
Niet heel erg, maar....omdat de bijbetaling de € 200,- overschrijdt, heb ik een betalingsregeling aangeboden gekregen....
Ik wil geen betalingsregeling, ik betaal wat ik heb gebruikt!
Het uitzoeken en verrekenen kost ze tussen de 4 en 8 weken, in de tussentijd MOET ik akkoord gaan met de betalingsregeling en dus waarschijnlijk twee termijnen aan ze betalen betreffende niet-gebruikte energie!
Zoals je ziet, ook hier hebben we onze buik vol van de streken van OXXIO!
-
- Berichten: 343
- Lid geworden op: 06 okt 2008 10:01
- Contacteer:
Re: Misleiding Oxxio, 3 maanden gratis stroom!
@Mantra,
Ik kan mij voorstellen dat als een korting, op een paar dagen na, mis wordt gelopen erg vervelend kan zijn. Ik wil graag voor u kijken hoe uw afrekening is opgebouwd en hoe we tot een oplossing kunnen komen. Wilt u zo vriendelijk zijn om uw klantnummer en een korte beschrijving van de situatie, te e-mailen naar deoxxiomedewerker@oxxio.nl? Alvast bedankt.
@Frans013,
Veel mensen denken dat energieleveranciers meterstanden schatten, dit is echter niet het geval. Meterstanden worden opgenomen door meetverantwoordelijken en doorgegeven aan de netbeheerders. Meterstanden kunnen worden opgenomen door een fysieke opname (monteur aan de deur), een meterstandenkaart (van de klant) of een uitlezen van meterstanden op afstand (slimme meters). Indien de meterstanden niet worden aangeleverd, dan schatten de netbeheerders de meterstanden. Op basis van de werkelijke- of geschatte meterstanden worden de leveranciers afgerekend op de inkoop van stroom of gas. Vervolgens worden de klanten afgerekend voor het geregistreerde verbruik.
Als achteraf blijkt dat de meterstanden te veel afwijken, kan er een correctieverzoek worden ingediend door een leverancier aan een netbeheerder. Dit is een administratief proces wat tijd in beslag kan nemen. Vanuit Oxxio doen we er alles aan om dit altijd te bespoedigen zover dit binnen onze mogelijkheden ligt.
Aangezien een correctieverzoek niet altijd goed wordt gekeurd (in de gevallen waarbij het verschil tussen de schatting en de werkelijkheid te klein is), bieden wij de klant de mogelijkheid tot een betalingsregeling. Als achteraf de correctie wordt goedgekeurd, wordt alles uiteraard herberekend en ontvangt u het eventueel te veel betaalde retour. Als achteraf een correctieverzoek niet wordt goedgekeurd, dan kunt u er zeker van zijn dat u op uw eerstvolgende jaarafrekening minder hoeft te betalen of meer geld terug zult ontvangen.
Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
Michaël
De Oxxiomedewerker
Ik kan mij voorstellen dat als een korting, op een paar dagen na, mis wordt gelopen erg vervelend kan zijn. Ik wil graag voor u kijken hoe uw afrekening is opgebouwd en hoe we tot een oplossing kunnen komen. Wilt u zo vriendelijk zijn om uw klantnummer en een korte beschrijving van de situatie, te e-mailen naar deoxxiomedewerker@oxxio.nl? Alvast bedankt.
@Frans013,
Veel mensen denken dat energieleveranciers meterstanden schatten, dit is echter niet het geval. Meterstanden worden opgenomen door meetverantwoordelijken en doorgegeven aan de netbeheerders. Meterstanden kunnen worden opgenomen door een fysieke opname (monteur aan de deur), een meterstandenkaart (van de klant) of een uitlezen van meterstanden op afstand (slimme meters). Indien de meterstanden niet worden aangeleverd, dan schatten de netbeheerders de meterstanden. Op basis van de werkelijke- of geschatte meterstanden worden de leveranciers afgerekend op de inkoop van stroom of gas. Vervolgens worden de klanten afgerekend voor het geregistreerde verbruik.
Als achteraf blijkt dat de meterstanden te veel afwijken, kan er een correctieverzoek worden ingediend door een leverancier aan een netbeheerder. Dit is een administratief proces wat tijd in beslag kan nemen. Vanuit Oxxio doen we er alles aan om dit altijd te bespoedigen zover dit binnen onze mogelijkheden ligt.
Aangezien een correctieverzoek niet altijd goed wordt gekeurd (in de gevallen waarbij het verschil tussen de schatting en de werkelijkheid te klein is), bieden wij de klant de mogelijkheid tot een betalingsregeling. Als achteraf de correctie wordt goedgekeurd, wordt alles uiteraard herberekend en ontvangt u het eventueel te veel betaalde retour. Als achteraf een correctieverzoek niet wordt goedgekeurd, dan kunt u er zeker van zijn dat u op uw eerstvolgende jaarafrekening minder hoeft te betalen of meer geld terug zult ontvangen.
Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
Michaël
De Oxxiomedewerker
-
- Berichten: 9778
- Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41
Re: Misleiding Oxxio, 3 maanden gratis stroom!
Het is heel simpel: deze aksie van Oksio bevat een addertje onder het gras. Als Deoxxiomedewerker gewoon eerlijk was geweest, dan had hij die uitleg hier meteen wereldkundig gemaakt. Als oksio eerlijk zou zijn dan zouden ze deze aksie alleen voeren in combinatie met een tweejarig contract. Maar daarmee trek je geen potentiële klanten over de streep. Daarom doen ze het op deze oneerlijke manier. Dat Oksio en eerlijkheid niet erg goed samen gaan, wisten de meeste forumlezers al. Verder worden de transportkosten stroom en energiebelasting niet vergoed: daarmee is eigenlijk sowieso al geen sprake van 3 maanden gratis stroom. Wat zo overblijft is een schamele korting van circa 40 euro (600 kwh levering stroom).
Je moet twee jaar klant bijven van Oksio, anders krijg je de korting niet!!!!
Zie punt 6 van de actievoorwaarden: "In de meeste gevallen is dit niet de eerste maar de tweede jaarafrekening die u ontvangt, nadat u klant bij Oxxio bent geworden. " En zeg je voortijdig op, dan moet je een opzegvergoeding betalen van minimaal 100 euro. Je moet dus een jaartje extra blijven plakken bij Oksio.
Zie https://www.oxxio.nl/Brochures/Actievoo ... stroom.pdf
Je moet twee jaar klant bijven van Oksio, anders krijg je de korting niet!!!!
Zie punt 6 van de actievoorwaarden: "In de meeste gevallen is dit niet de eerste maar de tweede jaarafrekening die u ontvangt, nadat u klant bij Oxxio bent geworden. " En zeg je voortijdig op, dan moet je een opzegvergoeding betalen van minimaal 100 euro. Je moet dus een jaartje extra blijven plakken bij Oksio.
Zie https://www.oxxio.nl/Brochures/Actievoo ... stroom.pdf
Re: Misleiding Oxxio, 3 maanden gratis stroom!
Het verbaast me dat je die korting uberhaupt krijg.
Drie maanden gratis stroom
Dat KAN niet!
Dat is te mooi om waar te zijn en dus is het niet waar.
En het grapje... daar kom je pas aan het eind achter.
En is dusdanig dichtgetimmerd dat er geen speld tussen te krijgen is.
Trap hier toch niet in

Drie maanden gratis stroom

Dat is te mooi om waar te zijn en dus is het niet waar.
En het grapje... daar kom je pas aan het eind achter.
En is dusdanig dichtgetimmerd dat er geen speld tussen te krijgen is.
Trap hier toch niet in


Re: Misleiding Oxxio, 3 maanden gratis stroom!
De duivel zal jullie deze verleidings en misleidingstechnieken niet verbeteren.
Kom tot inkeer, anders zal je voor eeuwig bij hem zijn.
U heeft op school wel eens van hem gehoord, dhr. J.C.
Kom niet na 100 jaar klagen dat ik u niet gewaarschuwd heb!

Kom tot inkeer, anders zal je voor eeuwig bij hem zijn.
U heeft op school wel eens van hem gehoord, dhr. J.C.
Kom niet na 100 jaar klagen dat ik u niet gewaarschuwd heb!
Re: Misleiding Oxxio, 3 maanden gratis stroom!
Werd vandaag gebeld door de klantenservice van Oxxio, en er kwam een toezeging dat ik alsnog die drie maanden uitbetaald krijg, binnen twee weken.Ben benieuwd of ze zich daaraan houden!!



-
- Berichten: 343
- Lid geworden op: 06 okt 2008 10:01
- Contacteer:
Re: Misleiding Oxxio, 3 maanden gratis stroom!
Beste Mantra,
Fijn dat het (zonder de tussenkomst van de Oxxiomedewerker) voor u is opgelost. Mocht u achteraf nog vragen hebben dan kunt uiteraard altijd contact met ons opnemen.
Met vriendelijke groet,
Michaël
De Oxxiomedewerker
Fijn dat het (zonder de tussenkomst van de Oxxiomedewerker) voor u is opgelost. Mocht u achteraf nog vragen hebben dan kunt uiteraard altijd contact met ons opnemen.
Met vriendelijke groet,
Michaël
De Oxxiomedewerker
Re: Misleiding Oxxio, 3 maanden gratis stroom!
@deoxxiomedewerker:
De afwijking is volgens je collega te hoog!
Niet te klein! Dus omdat door de verkeerde schatting van de netbeheerder ik meer dan € 200,- moet bijbetalen krijg ik een regeling aangeboden.
Ik hoef geen regeling omdat ik het niet zou kunnen betalen oid, ik WIL niet betalen voor iets wat ik niet heb gebruikt, ook niet gedeeltelijk omdat het jullie grens van € 200,- heeft overschreden....
Ik ga die regeling niet aan, ik betaal ook die afrekening niet.
Wedden dat jullie binnen de kortste keren eoa malafide incassobureau op me afsturen?
Ik begrijp je nuance. Inderdaad de netbeheerders schatten in, niet de leverancier.Veel mensen denken dat energieleveranciers meterstanden schatten, dit is echter niet het geval. Meterstanden worden opgenomen door meetverantwoordelijken en doorgegeven aan de netbeheerders. Meterstanden kunnen worden opgenomen door een fysieke opname (monteur aan de deur), een meterstandenkaart (van de klant) of een uitlezen van meterstanden op afstand (slimme meters). Indien de meterstanden niet worden aangeleverd, dan schatten de netbeheerders de meterstanden.
Dat is fijn om te weten!Als achteraf blijkt dat de meterstanden te veel afwijken, kan er een correctieverzoek worden ingediend door een leverancier aan een netbeheerder. Dit is een administratief proces wat tijd in beslag kan nemen. Vanuit Oxxio doen we er alles aan om dit altijd te bespoedigen zover dit binnen onze mogelijkheden ligt.
En hier wringt de schoen!Aangezien een correctieverzoek niet altijd goed wordt gekeurd (in de gevallen waarbij het verschil tussen de schatting en de werkelijkheid te klein is), bieden wij de klant de mogelijkheid tot een betalingsregeling. Als achteraf de correctie wordt goedgekeurd, wordt alles uiteraard herberekend en ontvangt u het eventueel te veel betaalde retour. Als achteraf een correctieverzoek niet wordt goedgekeurd, dan kunt u er zeker van zijn dat u op uw eerstvolgende jaarafrekening minder hoeft te betalen of meer geld terug zult ontvangen.
De afwijking is volgens je collega te hoog!
Niet te klein! Dus omdat door de verkeerde schatting van de netbeheerder ik meer dan € 200,- moet bijbetalen krijg ik een regeling aangeboden.
Ik hoef geen regeling omdat ik het niet zou kunnen betalen oid, ik WIL niet betalen voor iets wat ik niet heb gebruikt, ook niet gedeeltelijk omdat het jullie grens van € 200,- heeft overschreden....
Ik ga die regeling niet aan, ik betaal ook die afrekening niet.
Wedden dat jullie binnen de kortste keren eoa malafide incassobureau op me afsturen?
-
- Berichten: 62
- Lid geworden op: 09 apr 2011 19:59
Re: Misleiding Oxxio, 3 maanden gratis stroom!
Frans013 schreef: En hier wringt de schoen!
De afwijking is volgens je collega te hoog!
Niet te klein! Dus omdat door de verkeerde schatting van de netbeheerder ik meer dan € 200,- moet bijbetalen krijg ik een regeling aangeboden.
Ik hoef geen regeling omdat ik het niet zou kunnen betalen oid, ik WIL niet betalen voor iets wat ik niet heb gebruikt, ook niet gedeeltelijk omdat het jullie grens van € 200,- heeft overschreden....
Ik ga die regeling niet aan, ik betaal ook die afrekening niet.
Wedden dat jullie binnen de kortste keren eoa malafide incassobureau op me afsturen?
Helaas is het zo geregeld dat de netbeheerder kan en mag bepalen wanneer een correctieverzoek wordt gehonoreerd. Men werkt hierbij met een zgn. bandbreedte, nl. van -50% tot +200%. Ik weet ook niet precies hoe de vork in de steel zit, maar ik vermoed dat het hiermee te maken heeft dat men uw standen niet wil corrigeren. 200 euro is inderdaad een flink bedrag, maar blijkbaar ligt de netbeheerder daar niet wakker van.
Re: Misleiding Oxxio, 3 maanden gratis stroom!
Vreemd is in dit opzicht dat ze er wel behoorlijk moeilijk over doet als een klant 200,- euro te weinig betaald.Vervreemdeling schreef: 200 euro is inderdaad een flink bedrag, maar blijkbaar ligt de netbeheerder daar niet wakker van.
Re: Misleiding Oxxio, 3 maanden gratis stroom!
Volgens mij heeft Oxxio die extra centjes zelf hard nodig om hun personeel, dat op deze topic (en nog 499) reageert, te betalen.
2 Maanden nodig voor de administratie geloof ik wel, als ze hier elke dag wat aan klantenservice proberen te doen.
Het zou Oxxio sieren de klanten twee maanden coulance te geven ipv betalingsregelingen voor niet geleverde diensten/producten, tot ze hun administratie weer op orde hebben.
Kunnen ze gewoon aan het werk i.p.v de hele dag het internet afzoeken naar klachten over Oxxio en de zaken dus ook sneller afhandelen.
2 Maanden nodig voor de administratie geloof ik wel, als ze hier elke dag wat aan klantenservice proberen te doen.
Het zou Oxxio sieren de klanten twee maanden coulance te geven ipv betalingsregelingen voor niet geleverde diensten/producten, tot ze hun administratie weer op orde hebben.
Kunnen ze gewoon aan het werk i.p.v de hele dag het internet afzoeken naar klachten over Oxxio en de zaken dus ook sneller afhandelen.
-
- Berichten: 9778
- Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41
Re: Misleiding Oxxio, 3 maanden gratis stroom!
Ik denk niet dat topicstarter het geld netjes binnen 14 dagen zoals beloofd door Oxxio betaald krijgt.
Re: Misleiding Oxxio, 3 maanden gratis stroom!
ik hoop op een olifant met een lange snuit. met orkaankracht blaast hij zo een energiehut ons kikkerlandje uit. 

-
- Berichten: 343
- Lid geworden op: 06 okt 2008 10:01
- Contacteer:
Re: Misleiding Oxxio, 3 maanden gratis stroom!
Beste Frans013,
Op dit moment kunnen we enkel conclusies trekken op basis van wat hier wordt geschreven. Als u wilt kan ik voor u uitzoeken hoe de standen tot stand zijn gekomen, wat het verschil is ten opzichte van het jaarverbruik en wat de status is van het voor u ingediende correctieverzoek.
Als u uw klantgegevens e-mailt naar deoxxiomedewerker@oxxio.nl, dan neem ik contact met u op om dit met u door te nemen.
Met vriendelijke groet,
Michaël
De Oxxiomedewerker
Op dit moment kunnen we enkel conclusies trekken op basis van wat hier wordt geschreven. Als u wilt kan ik voor u uitzoeken hoe de standen tot stand zijn gekomen, wat het verschil is ten opzichte van het jaarverbruik en wat de status is van het voor u ingediende correctieverzoek.
Als u uw klantgegevens e-mailt naar deoxxiomedewerker@oxxio.nl, dan neem ik contact met u op om dit met u door te nemen.
Met vriendelijke groet,
Michaël
De Oxxiomedewerker
-
- Berichten: 9778
- Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41
Re: Misleiding Oxxio, 3 maanden gratis stroom!
Ook deze Oxxio-medewerker heeft de Teleac-cursus Selectief Reageren gevolgd, voordat hij op dit forum werd losgelaten.
Re: Misleiding Oxxio, 3 maanden gratis stroom!
Nee hoor. Het beleid is gewoon niet in discussie gaan met de klant. Medeleven tonen (ik vind het heel erg/ vervelend om te horen / ik kan me voorstellen dat) weinig informatie plaatsen en vragen alles per PB op te lossen. Dit zodat niet iedereen het verloop kan lezen.Bob Schurkjens schreef:Ook deze Oxxio-medewerker heeft de Teleac-cursus Selectief Reageren gevolgd, voordat hij op dit forum werd losgelaten.
-
- Berichten: 9778
- Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41
Re: Misleiding Oxxio, 3 maanden gratis stroom!
Je bedoelt: het is beleid bij Oxxio om kritiek te negeren.
Re: Misleiding Oxxio, 3 maanden gratis stroom!
Oxxio
Niets anders dan ellende mee gehad... Maar ik heb niet echt idee dat er energieleveranciers zijn met eerlijke voorwaarden en een goede service.
Misschien moet de overheid weer meer gaan reguleren!

Misschien moet de overheid weer meer gaan reguleren!
Re: Misleiding Oxxio, 3 maanden gratis stroom!
@ deoxxiomedewerker:
bedankt voor het aanbod, maar dat ga ik niet doen.
Ik kies ervoor om Oxxio het probleem zonder tussenkomst van de goed op damage-control geinstrueerde medewerkers, welke actief zijn op diverse fora, te laten oplossen.
Zo kan iedereen lezen hoe Oxxio eea mogelijk oplost.
@ anderen: Het bedrag is geen € 200,- maar duidelijk meer dan € 200,-!
Oxxio stelt hun maximum grens op 200!
Frans013
bedankt voor het aanbod, maar dat ga ik niet doen.
Ik kies ervoor om Oxxio het probleem zonder tussenkomst van de goed op damage-control geinstrueerde medewerkers, welke actief zijn op diverse fora, te laten oplossen.
Zo kan iedereen lezen hoe Oxxio eea mogelijk oplost.
@ anderen: Het bedrag is geen € 200,- maar duidelijk meer dan € 200,-!
Oxxio stelt hun maximum grens op 200!
Frans013