LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Na jaren Nuon rekeningen
Na jaren Nuon rekeningen
Begin 2003 ben ik op mijn huidige adres komen wonen. Ik heb mij toen direct aangemeld als klant bij Nuon.
Ik krijg echter geen facturen. Contact met Nuon leverde alleen op dat er achterstanden zouden zijn, en dit zo snel mogelijk zou worden opgelost. Na een half jaar was ik dit zat en heb ik mij aangemeld bij Durion, van wie ik het bericht kreeg dat 'mijn huidige aanbieder' de overstap blokkeerde en of ik dit wilde oplossen en doorgeven. Ik het Nuon schrijven maar niets terug. Na verschillende pogingen (telefonisch en schriftelijk) wilde het maar niet lukken.
Halverwege 2006 nam de netbeheerder contact met mij op omdat ik geen aanbieder zou hebben. Toen de situatie uitgelgd en ze zouden dit in orde maken. Maanden later kreeg ik plotseling inderdaad facturen, maar niet van Durion maar van het Nuon. Op dat moment heb ik overwogen deze te betalen, maar naast dat het Nuon duurder is bleken ze over een verkeerde periode te gaan, en zowel qua opbouw als gebruik onjuist te zijn (veel hoger dan het in werkelijkheid was). Hierover contact gehad met Nuon en ze zouden het oplossen (maar weer, niets).
Toen kwam de deurwaarder. Toen heb ik mij direct aangemeld als klant bij Greenchoice en de deurwaarder mijn bezwaren kenbaar gemaakt. Zelfs nog aangegeven dat ik best aan het Nuon wil betalen, als alles maar zou kloppen. Maar hierop krijg ik wederom geen reactie, en dit was in maart.
Heeft iemand tips? En weet iemand of ik de periode voor dat ik bij Greenchoice klant ben verschuldigd ben aan het Nuon, of dat ik kan afdwingen dat ik deze aan Durion betaal? Eerlijk gezegd maakt het laatste me niet eens zo gek veel uit, maar dan moeten de facturen wel kloppen en zelfs dat lijkt niet te lukken.
Ik krijg echter geen facturen. Contact met Nuon leverde alleen op dat er achterstanden zouden zijn, en dit zo snel mogelijk zou worden opgelost. Na een half jaar was ik dit zat en heb ik mij aangemeld bij Durion, van wie ik het bericht kreeg dat 'mijn huidige aanbieder' de overstap blokkeerde en of ik dit wilde oplossen en doorgeven. Ik het Nuon schrijven maar niets terug. Na verschillende pogingen (telefonisch en schriftelijk) wilde het maar niet lukken.
Halverwege 2006 nam de netbeheerder contact met mij op omdat ik geen aanbieder zou hebben. Toen de situatie uitgelgd en ze zouden dit in orde maken. Maanden later kreeg ik plotseling inderdaad facturen, maar niet van Durion maar van het Nuon. Op dat moment heb ik overwogen deze te betalen, maar naast dat het Nuon duurder is bleken ze over een verkeerde periode te gaan, en zowel qua opbouw als gebruik onjuist te zijn (veel hoger dan het in werkelijkheid was). Hierover contact gehad met Nuon en ze zouden het oplossen (maar weer, niets).
Toen kwam de deurwaarder. Toen heb ik mij direct aangemeld als klant bij Greenchoice en de deurwaarder mijn bezwaren kenbaar gemaakt. Zelfs nog aangegeven dat ik best aan het Nuon wil betalen, als alles maar zou kloppen. Maar hierop krijg ik wederom geen reactie, en dit was in maart.
Heeft iemand tips? En weet iemand of ik de periode voor dat ik bij Greenchoice klant ben verschuldigd ben aan het Nuon, of dat ik kan afdwingen dat ik deze aan Durion betaal? Eerlijk gezegd maakt het laatste me niet eens zo gek veel uit, maar dan moeten de facturen wel kloppen en zelfs dat lijkt niet te lukken.
-
- Berichten: 114
- Lid geworden op: 07 feb 2006 12:38
Re: Na jaren Nuon rekeningen
Beste Jesse80,
Uit uw bericht op dit forum maak ik op dat er bij u enkele vragen bestaan over uw facturen.
Als u er geen bezwaar tegen heeft, zou ik graag op korte termijn telefonisch contact met u op willen nemen om hierover met u van gedachten te wisselen. Zou u mij hiertoe uw contractrekeningnummer kunnen geven, zodat ik op basis daarvan uw telefoonnummer kan achterhalen? Alvast bedankt voor de te nemen moeite.
Met vriendelijke groet,
De medewerker
Uit uw bericht op dit forum maak ik op dat er bij u enkele vragen bestaan over uw facturen.
Als u er geen bezwaar tegen heeft, zou ik graag op korte termijn telefonisch contact met u op willen nemen om hierover met u van gedachten te wisselen. Zou u mij hiertoe uw contractrekeningnummer kunnen geven, zodat ik op basis daarvan uw telefoonnummer kan achterhalen? Alvast bedankt voor de te nemen moeite.
Met vriendelijke groet,
De medewerker
-
- Berichten: 3097
- Lid geworden op: 11 jun 2005 20:47
Re: Na jaren Nuon rekeningen
Verbazingwekkend dat dat eerst niet lukte en nu de publiciteit wordt gezocht, kan er wel een reactie komen van NUON. Vreemde gang van zaken,Ik het Nuon schrijven maar niets terug. Na verschillende pogingen (telefonisch en schriftelijk) wilde het maar niet lukken.
Re: Na jaren Nuon rekeningen
@gravedigger ben het helemaal met je eens. Triest dat het zo moet.
Re: Na jaren Nuon rekeningen
Medewerker doet dit om problemen uit de wereld te helpen, hij/zij kan werkelijk een oplossing bieden, want ik ben door medewerker in het verleden zeer goed geholpen.
-
- Berichten: 3097
- Lid geworden op: 11 jun 2005 20:47
Re: Na jaren Nuon rekeningen
Oud collega van je bij *Joepie* die overgestapt is??
Laat ik nou denken dat de *normale* manier is, tussen klant en leverancier direct. En niet via een consumentenprogrammaIs volstrekt "normale" gang van zaken bij NUON.
Re: Na jaren Nuon rekeningen
@gravedigger je moet in het leven vooral dwarsliggen bij je lekker moelijk te begraven. Medewerker helpt echt, maar door berichten zoals jij die plaatst haakt medewerker geheid af.
Re: Na jaren Nuon rekeningen
ik zit al jaren tot tevredenheid bij greenchoice.
als in oktober de meter stand wordt opgenomen(gas/elektra)
start ik mijn computer ga naar de site van greenchoice en geef daar zelf de meterstanden door. de nuon die bij mij de meterstanden opneemt.doet er weken over om die door te geven. voordeel? wel 1e plaats als ik teveel heb betaald sneller terug (als nuon begin van de week opneemt) namenlijk vrijdag of zaterdag rekening greenchoice al binnen!
2e het voorschot van november(nuon komt meestal,2e week oktober)
behoef ik niet(vooruit) te betalen,zeker als ik terugkrijg is het bingo.immers bij de nuon krijg je de rekening in december,en het voorschot van november wordt op de volgende afrekening pas verrekend(maar 1 keer voordeel natuurlijk)
ook sprak ik wegens mijn werk een soort manager van net beheer vorige week. hij vertelde mij openhartig wat een soepzootje het is geworden in de 2 call centers van nuon. ook vertelde hij mij dat waarschijnlijk de fusie tussen nuon en essent niet doorgaat,omdat provincie gelderland dwars ligt!! de winst van die 2 giganten bij wel doorgaan is 1.000.000.000 euro !! 1miljard euro dus...
tel uit je winst
als in oktober de meter stand wordt opgenomen(gas/elektra)
start ik mijn computer ga naar de site van greenchoice en geef daar zelf de meterstanden door. de nuon die bij mij de meterstanden opneemt.doet er weken over om die door te geven. voordeel? wel 1e plaats als ik teveel heb betaald sneller terug (als nuon begin van de week opneemt) namenlijk vrijdag of zaterdag rekening greenchoice al binnen!
2e het voorschot van november(nuon komt meestal,2e week oktober)
behoef ik niet(vooruit) te betalen,zeker als ik terugkrijg is het bingo.immers bij de nuon krijg je de rekening in december,en het voorschot van november wordt op de volgende afrekening pas verrekend(maar 1 keer voordeel natuurlijk)
ook sprak ik wegens mijn werk een soort manager van net beheer vorige week. hij vertelde mij openhartig wat een soepzootje het is geworden in de 2 call centers van nuon. ook vertelde hij mij dat waarschijnlijk de fusie tussen nuon en essent niet doorgaat,omdat provincie gelderland dwars ligt!! de winst van die 2 giganten bij wel doorgaan is 1.000.000.000 euro !! 1miljard euro dus...
tel uit je winst
Re: Na jaren Nuon rekeningen
De medewerker is niet heilig. Ook de medewerker is maar een medewerker. Als het echt moeilijk wordt laat ook de medewerker je vallen.
Dat is mijn ervaring.
Dat is mijn ervaring.
-
- Berichten: 3097
- Lid geworden op: 11 jun 2005 20:47
Re: Na jaren Nuon rekeningen
Even gekeken bij de medewerker. Heeft inmiddels 3 1/2 pagina met topics waarin zijn standaard oproep Geen enkel topic wordt afgesloten met het resultaat van de bemiddeling of maar een enkel bedankje aan zijn adres.
Re: Na jaren Nuon rekeningen
medewerker handeld klachten telefonisch af dus valt er op trosradar weinig te lezen wat betreft de afloop. Als een conflict wordt opgelost maakt niet uit hoe dan heeft medewerker er alles aangedaan.
-
- Berichten: 3097
- Lid geworden op: 11 jun 2005 20:47
Re: Na jaren Nuon rekeningen
Best mogelijk, maar op deze manier blift wel het negatieve imago overeind staan.
Overigens blijf ik van mening, dat Radar niet het doorgeefluik is voor klachten. Er is voor heel wat servicecebtra nog een lange weg te gaan.
Overigens blijf ik van mening, dat Radar niet het doorgeefluik is voor klachten. Er is voor heel wat servicecebtra nog een lange weg te gaan.
Re: Na jaren Nuon rekeningen
Dus het is normaal dat je als medewerker klagers oproept contact met hem op te nemen en daarna niet laat weten hoe een en ander opgelost is. Zou toch een mooi stuk reclame kunnen zijn voor dat bedrijf.
Dus "gravedigger", je hebt gelijk!
Dus "gravedigger", je hebt gelijk!
Re: Na jaren Nuon rekeningen
De medewerker is niet heilig. Ook de medewerker is maar een medewerker. Als het echt moeilijk wordt laat ook de medewerker je vallen.
Dat is mijn ervaring.
Goh Bianca67, ik hou de wandelgangen van "de medewerker" in de gaten en als ik de reacties lees van degene die geholpen zijn, zijn deze meestal redelijk tevreden tot tevreden.
Waarom is dat bij jou dan niet gelukt? En ben je naar de geschillencommissie gestapt? Of ben je het gewoon niet eens met wat ze zeggen?