LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nachtstoom tarief probleem.

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
pron

Nachtstoom tarief probleem.

Ongelezen bericht door pron »

Hallo iedereen.

Wij hebben een probleem met onze nachtstroom tarief.

Ik huur een huis van me buurman al 5 jaar. Mijn meter is gekoppeld aan zijn hoofd meter. Kort gezegd ik reken elke 1,5 jaar af met me buurman.
Is nooit van harte gegaan dat afrekenen omdat wij van mening zijn dat ons verbruik in werkelijkheid lager is dan wat onze meter zegt.

Maar ons echte probleem is dat ik drie jaar geleden het jaar vondt ik het opmerkelijk dat wij in de weekenden mijn meter alles op de dag meter telt in plaats van nacht tarief. We hebben echt een dubbel tarief wand na 22 uur gaat onze meter gewoon om naar nachtstroom. ik heb er toen die tijd geen verdere aandacht aangegeven en dacht dat het wel goed zat.

Vorige maand kwam ik er achter via zijn stroom leverancier dat het niet goed was. Als uw huurbaas op zijn eigen meter een dubbel tarief heeft moet u dat ook zo berekent worden werd mij mede gedeeld.

Ben nog eens mijn meter gaan bekijken en nog steeds in de weekenden dag tarief en me verhuurder nacht tarief. Dus dit is nu al 5 jaar zo dat onze meter dus zo telt.

Kort gezegd verdient mijn verhuurder in de weekenden op mijn dag tarief. Ik heb me verhuurder per aangetekend brief gevraagd voor duidelijkheid over de meter en het dubbel tarief. Ik krijg daar tot op heden geen antwoord op.

We zitten met ons handen in ons haar over wat te doen dit. We staan al niet erg sterk omdat onze meter niet is aangemeld bij de stroom leverancier en ook niet bij de netwerkbeheerder.
Ik heb de netwerk beheerder gevraagd of ze mijn meter wilde controleren. Mij werd mede gedeeld dat ze alleen meters openen die geregistreerd zijn.

Kan onze iemand zeggen of ik fout zit qua het dubbel tarief? En wat voor verdere stappen ik veder nog kan ondernemen om te veel betaalde geld terug te vorderen
Alvast erg bedankt

ang3l

Re: Nachtstoom tarief probleem.

Ongelezen bericht door ang3l »

Beste Pron,

Je hebt inderdaad gelijk over het dubbeltarief, het word fout berekend. Het is een lastige situatie, maar helaas zou ook niet weten waar je terecht zou kunnen met dit probleem. Ik vind het wel asiociaal van je verhuurder, dat hij het vertikt te reageren op je brief.

Ik hoop dat je er wel uitkomt en aan de informatie komt die je nodig hebt.

Sterkte ermee!

Groetjes,

Ang3l

zjwaemke

Ongelezen bericht door zjwaemke »

Een plaatselijke installateur er eens even naar laten kijken. Misschien kan die het fixen.

Je netwerkbeheerder kan er idd niks aan doen om de reden die jij aangeeft.

pron

Het wordt steeds mooier.

Ik heb een plaatselijke installateur gebelt. Heb het probleem voor gelegt wat er aan de hand was. Hij kwam vanmorgen dan ook een kijkje nemen. Viel hem op dat mijn meter wel verzegelt was. Hij heeft navraag gedaan bij de netwerk beheerder om na te gaan of hun dat ooit eens gedaan hebben. Maar bleek niet het geval te zijn.

Hij wilde de meter niet opnemen en de zegel verwijderen hij beweerd dat er iets met mijn meter aan de hand is. Dat er iemand kwade bedoelingen er mee wilt doen. Wat hij precies bedoelde kreeg ik een onduidelijke antwoord.

Hij wilde toestemming hebben van me verhuurder om de meter te mogen opnemen. Die was er vanmorgen niet.

Eerst wilt hij toestemming om die mijn meter te mogen opnemen. Dan zou hij terug komen.

De installateur gaf me wel nog advies als me verhuurder weigert de meter te laten openen. Hij zei al ik denk dat hij het niet toe gaat laten. En zei neem toch maar eens contact op te nemen met een advocaat.

Is dat dan het grote nadeel van een niet aangemelde tussen meter??

zjwaemke

Ongelezen bericht door zjwaemke »

kun je die zegel niet gewoon zelf verwijderen?

vraag je rechtsbijstandverzekering eens om advies....

pron

Uuuh nee.

Ik ben niet de eigenaar van de meter. En wil het risico ook niet nemen.

KarelD

Ongelezen bericht door KarelD »

Het probleem is heel simpel:
Je buurman verkoopt aan jouw stroom via een eigen tussenmeter. Hij koopt de stroom met dubbeltarief en verkoopt dat als enkel tarief aan jouw! Zoiets als "boerenslimheid".

Je huurt waarschijnlijk geen zelfstandige woning, maar een deel van een complex als onderhuurder!!!
Jij hebt daarom niks aan een discussie met een elektriciteitsbedrijf, tenzij je vraagt om een eigen netaansluiting, met de bijbehorende vaste periodieke aansluitkosten. Deze kunnen wel eens veel lager zijn dan die je huisbaas doorberekent. Hij heeft zelf mogelijk een duurdere "bedrijfsaansluiting".
Maarja...een eigen netaansluting realiseren kost ook weer eenmalig geld EN vereist medewerking van je huisbaas.

Succes

Shine

Ongelezen bericht door Shine »

KarelID geeft het correcte antwoord. We hebben te maken met een tussenmeter. Tussenmeters staan nooit geregistreerd bij de netbeheerder. (vreemd dat de installateur dit niet opmerkte en wist!)
Noch de leverancier, noch de netbeheerder kunnen u in dit conflict van dienst zijn. Het is namelijk een huur en verhuur kwestie en dient ok via deze weg opgelost te worden.
Misschien dat de woonbond (http://www.woonbond.nl/) u van advies kan voorzien.

Een eigen netvoorziening aansluiten kost nogal wat en zoals al gezegd, dien je hiervoor toestemming te hebben van de verhuurder. Mocht hij toestemming geven houdt er dan rekeing mee dat u voor de kosten opdraait (indien de verhuurder niet wil -mee-betalen) en kwijt bent als u de woning weer verlaat. M.a.w. u investeert tbv de verhuurder!
Verder is het zo dat bij een aansluiting u dan niet meteen hog/laag tarief hebt. Ook dit moet dan weer apart aangevraagd worden bij de leverancier, waarmee óók weer kosten gemoeid gaan (omstreeks 100,=).
Je krijgt dan het kosten en baten verhaal waarbij ik u nu al kan vertellen dat deze cnstructie/investering niet baat.

h@rm@n

Ongelezen bericht door h@rm@n »

Aan de laatste 2 opmerkingen van KarelD en Shine heb ik niets meer aan toe te voegen. Bovendien is de problematiek tussenmeter al eerder aan de orde geweest en er ook meerdere suggesties gedaan.
Misschien als je bij jou tussenmeter de standen noteert in de laagtariefuren dan kun je het verbruik uitrekenen. Als je dit een week zou doen dan kun je de verhouding van het laag- en hoogverbruik uitrekenen. Hierna kun je je huurbaas voorstellen om deze verhouding toe te passen op het verbruik dat jou meter registreert. Wellicht is dit de simpelste manier om beide tevreden te zijn. Succes :wink: .

Gesloten