LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] nederlandse energie maatschappij oplichting

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
lisalopez
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 nov 2005 18:26

nederlandse energie maatschappij oplichting

Ongelezen bericht door lisalopez »

ik vond het raar dat ik hier nix over kon vinden dus post ik zelf maar wat,

ik ben zo ontzettend kwaad, geen lekker gevoel om opgelicht te worden.
er kwam bij ons een man om te zeggen dat van onze energie maatschappij de opdracht was gegeven de meterkastjes te vernieuwen in onze flat daarom moest hij mijn gegevens hebben om een afspraak daarvoor te maken.

ik heb hem nadrukkelijk gevraagd of hij ons nix wilde aansmeren of iets dergelijks want dat proberen ze bij ons in de flat wel vaker. daar hier veel ongeschoolde mensen woonachtig zijn, krijgen wij hier heel veel van die jojo's aan de deur.

nee dat was echt niet zo dit was in opdracht van onze energie maatschappij.

dus krijg ik ineens een brief welkom bij de nem, tot mijn grote verbazing, ik had nog niet eens de link gelegd dat dat door die jongen zou zijn geweest. kwam ik later achter.
:twisted: :twisted:
ik zou hem echt zo graag hier van het balkon af willen gooien.
ze liegen dus echt gewoon. ik weet onderhand dat dit dus hun manier is klanten te werven door middel van oplichting dus hoop ik dat hier nog wel consequenties voor hun aan vast zitten.

dit zou toch niet moeten kunnen ik ben zo ongelofelijk kwaad grrrr.

flappie
Berichten: 817
Lid geworden op: 08 dec 2004 18:01

Re: nederlandse energie maatschappij oplichting

Ongelezen bericht door flappie »

Deze manier van agrassieve colportage gebeurt vaker. En dit is niet de juiste manier van verkopen.

MLF
Berichten: 798
Lid geworden op: 20 okt 2005 13:43

Re: nederlandse energie maatschappij oplichting

Ongelezen bericht door MLF »

er is een colportagewet, dus je kunt je recht halen

amrani
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 okt 2005 00:07

Re: nederlandse energie maatschappij oplichting

Ongelezen bericht door amrani »

Ook ik ben via een mevrouw van Inkoopnetwerk benaderd om klant te worden bij NEM. In principe koop ik NOOIT aan de deur. Deze keer ben ik er helaas in getrapt. Voor een llidmaatschap van 67 euro kan ik tegen inkoopsprijs van alles en nog wat kopen en kan ik overstappen naar een goedkope leverancier NEM en ik zou ook gratis een digitale meter krijgen. Voor een goed doel. Bla bla bla.
Enfin het kwaad is geschied. NEM vraagt 10 euro meer dan Nuon. Ik ben 2 keer op een schofterige manier telefonisch tewoord gestaan: Mevrouw, ik ga u afbreken want u stelt een domme vraag!!!!

De verkoper van Inkoopnetwerk maar weer eens gebeld. De eerste telefoon: mevrouw u bent te vroeg, de eindafrekening moet nog eerst plaatsvinden. De 2e telefoon: er is een achterstand, want duizenden mensen zijn overgestapt naar NEM. Ik moest nog even geduld hebben. Eind van de maand komt het eraan. Bij het 3e telefoontje: "och mevrouw, weet u dat niet. De hele politiek valt over ons. Alle gasleveranciers zijn boos/jaloers op NEM omdat ze een digitale meter gaan plaatsen bij particulieren. Het duurt dus nog even, maar de meter komt eraan.
3 maanden na dato heb ik mijn energiemeter nog niet, het tarief is niet veranderd, mijn mailtjes niet beantwoord. Ook heb ik nog steeds geen specificatie van mijn energieverbruik. Ze houden zich niet aan hun contract. :evil:
Kan ik van NEM af of moet ik wachten tot volgend jaar juli? :twisted: :twisted:

-margriet-
Berichten: 166
Lid geworden op: 25 okt 2005 14:39

Re: nederlandse energie maatschappij oplichting

Ongelezen bericht door -margriet- »

hi Amrani,

Bel de kamer van Koophandel in Rotterdam en vraag of je contract reeds is geregistreerd. Indien dit níet het geval is, kun je er (per ommegaande) van af ! Schriftelijk en aangetekend , met bevestiging van ontvangst , versturen!


Zowiezo een klacht sturen/bellen/mailen naar de DTE/NMA over deze gang van zaken.

Misschien de consumentenbond bellen of je ze in gebreke kunt stellen? (het niet leveren van het product waarvoor je betaald hebt?).

PS: Een gratis meter...........een meter is altijd gratis :wink:

Hopelijk lukt het je!

Stek van
Berichten: 8
Lid geworden op: 16 nov 2005 15:07

Re: nederlandse energie maatschappij oplichting

Ongelezen bericht door Stek van »

tOT VOOR KORT GEEN ERVARING MET DE OPEN ENERGIE MARKT......
maar wanneer colporteurs contracten direct willen laten ondertekenen dan rijzen mijn haren ter bergen.....
ik heb nu een contract ter inzage......
(krijgen ze dus niet meer terug......)
daarop alleen mooie voorwendsels en geen enkele aanwijzing dat er een echt bedrijf achter schuil gaat......
geen KvK nr.....
geen vestigings adres......
2x postbus adres vermelding....1x van NEM in rotterdam en 1x"Ons"in Schiedam......
Ook zit ik niet te wachten op hoge telefoon rekening om dit zelf uit te zoeken dus wie weet wat en wie kan antwoord geven op mijn vragen?

uit niets blijkt wie er aangesproken kan worden op levering en op contra expertise.....
IK zelf weiger speelbal en opgelicht te worden dus teken niet....
maar zou graag wel willen weten of je contracten Moet voorzien van KVK nr en adres van het bedrijf

COR.

Gesloten