LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nederlandse Energie Maatschappij

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
graham27
Berichten: 48
Lid geworden op: 10 apr 2005 13:11

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door graham27 »

je hebt er alleen wat aan als je veel energie gebruikt.
hun vastrecht is duurder dan dan bij een andere maatschappij 6.99 per producht
dus 13.98 voor gas en elektra je kunt ook kijken bij een energieverglijkingssite meestal hebben ze daar een aanbieding waar je goedkoper of met een een energietegoed ofzo een contract kunt afsluiten

muurman
Berichten: 19
Lid geworden op: 19 feb 2008 20:02

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door muurman »

Ik baal ook.
2 jaar geleden een jaarcontract , toen waren ze voor mij het goedkoopste.
Nu zijn ze inmiddels duur en wil ik overstappen naar greenchoice.
Dus via easyswitch de "switch" in gang gezet. Krijg ik nu bericht dat ze pas per juli 2012 me kunnen overnemen !
Ik heb een jaarcontract genomen, dan mogen ze toch niet zomaar opeens blijven verlengen met steeds een jaar?

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Ik heb een jaarcontract genomen, dan mogen ze toch niet zomaar opeens blijven verlengen met steeds een jaar?
Dit heet stilzwijgende verlenging. Voor energiecontracten mag dit nog steeds. Zie:
http://www.consuwijzer.nl/Ik_wil_advies ... ract_opzeg

Maar dan moet de NEM je dit wel zwart op wit bij tekening contract hebben meegedeeld.

Lisc
Berichten: 13
Lid geworden op: 19 mei 2011 22:52

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Lisc »

Mijn vraag is in dezelfde strekking:

Ik wil logischerwijs overstappen van het NEM naar een ander (moest laatst €430,- bijbetalen terwijl wij met z'n 2en in een flat, allebei werkend, al €110 betalen).

Ik heb ook een jaarcontract, dat dus stilzwijgend is verlengd met 12 maanden lees ik net in de kleine letters. Als ik overstap, betaalt de nieuwe leverancier dan die €50 boete? En heeft iemand suggesties welke maatschappij beter is?

Vervreemdeling
Berichten: 62
Lid geworden op: 09 apr 2011 19:59

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Vervreemdeling »

Lisc schreef:Mijn vraag is in dezelfde strekking:

Ik wil logischerwijs overstappen van het NEM naar een ander (moest laatst €430,- bijbetalen terwijl wij met z'n 2en in een flat, allebei werkend, al €110 betalen).

Ik heb ook een jaarcontract, dat dus stilzwijgend is verlengd met 12 maanden lees ik net in de kleine letters. Als ik overstap, betaalt de nieuwe leverancier dan die €50 boete? En heeft iemand suggesties welke maatschappij beter is?
U geeft aan dat u moest bij betalen, daar kunnen allerlei redenen voor bestaan. Misschien was uw termijnbedrag te laag ingeschat?

Er zijn genoeg andere energieleveranciers die de boete voor u vergoeden als u overstapt, ik zou me goed laten informeren als ik u was, en even rond kijken op verschillende vergelijkingssites (consumentenbond.nl, gaslicht.com, prizewize.nl) etc.
Het is maar net wat u zelf belangrijk vindt in een energiemaatschappij (service, groene stroom, tarieven, vriendelijkheid, betrouwbaarheid etc).

Succes!

Vervreemdeling
Berichten: 62
Lid geworden op: 09 apr 2011 19:59

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Vervreemdeling »

muurman schreef:Ik baal ook.
2 jaar geleden een jaarcontract , toen waren ze voor mij het goedkoopste.
Nu zijn ze inmiddels duur en wil ik overstappen naar greenchoice.
Dus via easyswitch de "switch" in gang gezet. Krijg ik nu bericht dat ze pas per juli 2012 me kunnen overnemen !
Ik heb een jaarcontract genomen, dan mogen ze toch niet zomaar opeens blijven verlengen met steeds een jaar?
U kunt zich gewoon het beste direct aanmelden bij een energiemaatschappij, waarbij u dan achteraf nog een boete krijgt. Het is te belachelijk voor woorden dat u daarvoor een jaar zou moeten wachten. Door die boete kunt u dat jaartje "overkopen", en er zijn genoeg leveranciers die u die boete vergoeden. Dus ik zou zeggen, gewoon doen!

Lucile
Berichten: 5
Lid geworden op: 25 mei 2011 14:32

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Lucile »

Ook wij hebben een absurd hoge rekening van de Ned. Energie Maatschappij. En ze hebben ons, zonder dat we dat wilden, een 3 jarig contract laten afsluiten. Dat is gebeurt onder valse en misleidende verkooptrucs. Het staat op de band dat u akkoord gaat. Ja, inderdaad. Maar toen het werd opgenomen heb ik dit niet kunnen horen. En in het voorgesprek heb ik duidelijk aangegeven dat wij een alleen een 1 jarig contract aan wilden gaan! De verkoopster deed alsof dat geen probleem was. Maar tijdens de opname heeft ze op een heel sluwe manier toch 3 jarig contract gebruikt in een hele lange zin. Wij voelen ons echt opgelicht :oops: Dit jaar helaas geen vakantie voor ons :cry: We moeten nog tot eind augustus de rekening afbetalen van de Nederlandse Oplichters Maatschappij. Het is een schande hoe ze hun klanten behandelen en er gewoon in luizen. Ze hanteren een hele slinkse manier m.b.t. verkoop, het afhandelen van klachten, bezwaarschriften, vragen, facturatie en automatische afschrijvingen! Hun reclame zou wat mij betreft per direct van de buis gehaald mogen worden. Het is heel erg triest dat Natasja Froger, Frans Bouwer en Maurice de Hond hun betrouwbare imago verkocht hebben aan deze zeer onbetrouwbare maatschappij! Het heeft ons de afgelopen 5 maanden ( sinds we de jaarafrekening in de bus kregen) heel veel vrije tijd gekost aan bellen, brieven schrijven, meterstanden en verbruik controleren. En alleen maar ergernis, frustratie, woede, en financiële zorgen opgeleverd. Inmiddels zijn wij overgestapt naar het oude vertrouwde Nuon. Hopelijk hebben wij daar goed aan gedaan :?: Nuon compenseert de opzeg-kosten (boete) die we kregen voor zogenaamde contractbreuk van de NEM. Dat is dan voor ons een pleister op een hele grote stinkende wond.
Hopelijk kan ik met dit verhaal mensen waarschuwen door er niet in te trappen. Nederlandse Energie Maatschappij :?: Ik zeg: NIET DOEN :!: :!: :!:

MAXIEM

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Lucile

Een triest verhaal, maar je moet de hand toch ook in eigen boezem steken. Je bent destijds waarschijnlijk bij dit ******** bedrijf (de NEM) terecht gekomen omdat je (te) gevoelig bent voor zogenaamde superbesparingen. Als je goed had opgelet dan had je kunnen weten, dat dergelijke besparingen niet waar kunnen zijn. Het gaat ook nu nog gewoon om een besparing van hoogstens enkele tientjes op jaarbasis en dat geldt voor alle zogenaamde goedkope energieboeren.

Maxiem.
Bovenstaande neem ik terug. Lucile was niet in de omstandigheden, die ik haar toedicht. Dom van mij!!!

Maxiem.
Laatst gewijzigd door MAXIEM op 02 jul 2011 20:45, 1 keer totaal gewijzigd.

Lucile
Berichten: 5
Lid geworden op: 25 mei 2011 14:32

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Lucile »

Maxiem,
Misschien ben ik te goed gelovig voor dit soort misleidende reclames maar dan ben ik blijkbaar niet de enige geweest. Gezien het aantal klachten over de NEM.
In 2009 moest er een keuze worden gemaakt voor een energieleverancier. Zelf toen niet de beschikking gehad over internet, dus geholpen door vrienden die de energievergelijker voor mij hebben geraadpleegd. Ondersteund door de reclame met medewerking van Frans Bouwer, kwamen we zo uit op de voordeligste energie leveraar. Ik hoef het niet gratis geleverd te krijgen, maar te veel betalen daar voel ik ook niets voor. Ik zou mezelf liever gewoon een kritische consument noemen dan. En ik dacht er toen verstandig aan te doen om maar voor 1 jaar een contract aan te gaan. Helaas wist ik toen nog niet dat het ook in Nederland mogelijk is om op zo'n slinkse wijze bedrogen te worden als klant :shock:

MAXIEM

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door MAXIEM »

RECTIFICATIE
Re: Nederlandse Energie Maatschappij - 02 jul 2011 10:24
Citaat:
Lucile

Een triest verhaal, maar je moet de hand toch ook in eigen boezem steken. Je bent destijds waarschijnlijk bij dit ******** bedrijf (de NEM) terecht gekomen omdat je (te) gevoelig bent voor zogenaamde superbesparingen. Als je goed had opgelet dan had je kunnen weten, dat dergelijke besparingen niet waar kunnen zijn. Het gaat ook nu nog gewoon om een besparing van hoogstens enkele tientjes op jaarbasis en dat geldt voor alle zogenaamde goedkope energieboeren.

Maxiem.
Bovenstaande neem ik terug. Lucile was niet in de omstandigheden, die ik haar
toedicht. Dom van mij!!!

Maxiem.

NEM/NOM
Berichten: 5
Lid geworden op: 01 jul 2011 23:21

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door NEM/NOM »

Op de eindafrekening staan foutieve standen.
Gas 78 teveel aan m3
Electra 1.785 teveel aan kWh. hahahahahaha. Ik heb foto's genomen van de meterstanden. Gaat morgen even een brief, foto meterstanden uit naar de NEM. Ik verstuur de brief aangetekend onder BVO. Hoor ik binnen het gestelde termijn niets van hun..dan wordt het een advocaat inschakelen. Zijn er meer die dit hebben? Iedere benadeelde zou dit eigenlijk koeten doen. Kon het maar collectief...is het snel afgelopen met de NEM

Lucile
Berichten: 5
Lid geworden op: 25 mei 2011 14:32

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Lucile »

NEM/NOM
Goed van je dat je bewijzen hebt! Succes gewenst met de afwikkeling en het verrekenen van de eindafrekening bij de NEM. Ga er maar vast vanuit dat je op veel ergernissen stuit. Dat is ons en vele anderen ook overkomen helaas. Misschien een tip; om alvast te kijken naar een andere leverancier. Bij ons zijn de opzegkosten voor zogenaamde contractbreuk vergoed. Als je blijft zitten bij de NEM zit je straks iedere maand met een veel te hoog termijnbedrag! En dan nog maar niet te denken aan de eindafrekening van volgend jaar!! Wij zijn inmiddels overgestapt en ons termijnbedrag is nu gelukkig weer naar een redelijk gemiddeld verbruik bijgesteld. We moeten nog wel afbetalen bij NEM tot eind augustus. De kosten waarvan we zeker zijn die ze ons onterecht berekend hebben, gaan we uiteraard niet betalen! We tellen af tot eind augustus, dan zijn we eindelijk verlost van deze oplichters die geld verdienen door mensen te belazeren. Voor ons is het onbegrijpelijk dat dit zomaar kan gebeuren in Nederland en dat de overheid niet ingrijpt!? Straks zijn we banger voor de eindafrekening van de Nederlandse Energie Maatschappij dan dat we ooit voor Sinterklaas waren :roll:

Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Shine »

@NEM/NOM

Hebt u destijds dan wel de meterstanden tbv de rekening doorgegeven? Of zijn het geschatte meterstanden? En bent u ze -pas- gaan controleren toen u de nota kreeg?

NEM/NOM
Berichten: 5
Lid geworden op: 01 jul 2011 23:21

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door NEM/NOM »

De standen zijn door de NEM ingeschat. Uiteraard veel te hoog, tevens is (wellicht gerelateerd aan de te hoge inschatting) het maandbedrag verhoogt. Ik heb een keurige brief klaar liggen die morgen met de post gaat. Indien ze niet binnen 14 dagen reageren met de juiste informatie verklaar ik alles als ongegrond

LadyDaisy
Berichten: 120
Lid geworden op: 30 okt 2009 17:06

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door LadyDaisy »

NEM/NOM schreef:Op de eindafrekening staan foutieve standen.
Gas 78 teveel aan m3
Electra 1.785 teveel aan kWh. hahahahahaha. Ik heb foto's genomen van de meterstanden. Gaat morgen even een brief, foto meterstanden uit naar de NEM. Ik verstuur de brief aangetekend onder BVO. Hoor ik binnen het gestelde termijn niets van hun..dan wordt het een advocaat inschakelen. Zijn er meer die dit hebben? Iedere benadeelde zou dit eigenlijk koeten doen. Kon het maar collectief...is het snel afgelopen met de NEM
Als er verkeerde meterstanden op een eindafrekening staan, als u dus bent overgestapt naar een andere leverancier, dan dient u de correctie bij uw nieuwe leverancier aan te vragen.

Heel krom, maar zo werkt het helaas wel.
En als ik het verschil bekijk, dan denk ik dat u geen correctie zult krijgen op gas omdat het verschil zo laag is. Elektra zal misschien wel lukken.

Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Shine »

@NEM/NOM
De standen zijn door de NEM ingeschat.
De standen worden door de netbeheerder ingeschat. Die communiceert het weer naar de leverancier.
Overigens, vindt u niet dat u een nogal hoog van de toren blaast terwijl uzelf nalatig bent geweest om de meterstanden bijtijds door te geven? Alles valt en staat namelijk bij en met het ZELF bijtijds doorgeven van meterstanden bij:
- switch
- verhuizing
- jaarnota

InekevL
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 jul 2011 02:17

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door InekevL »

Ik heb geen goed woord over voor deze maatschappij. Liegen en bedriegen, en stelen. Het infopakket bleek een contract, was mij niets over gezegd. Mijn opzegging, aangetekend, volkomen genegeerd.
Essent blijkt er niet tegen bestand. Ik heb het contract met Essent in huis, maar desondanks wringen ze zich als een soort virus ertussen.
Ik weet ook niet wat ik moet doen.

LadyDaisy
Berichten: 120
Lid geworden op: 30 okt 2009 17:06

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door LadyDaisy »

InekevL schreef:Ik heb geen goed woord over voor deze maatschappij. Liegen en bedriegen, en stelen. Het infopakket bleek een contract, was mij niets over gezegd. Mijn opzegging, aangetekend, volkomen genegeerd.
Essent blijkt er niet tegen bestand. Ik heb het contract met Essent in huis, maar desondanks wringen ze zich als een soort virus ertussen.
Ik weet ook niet wat ik moet doen.
Bij Essent aangeven dat je een onterechte switch naar NLEnergie aan je broek hebt gekregen. Zij kunnen je dan terughalen.

grootb
Berichten: 4
Lid geworden op: 07 jul 2011 15:56

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door grootb »

Ik ben na 1 jaar NEM weer overgestapt naar een andere energie leverancier. Wat een verschrikking overstappen is rampzalig. Nu heeft de NEM mij een verkeerde eindafrekening gestuurd met daarin onterechte boetes voor contractbreuk. Het is bijna onmogelijk om met die club te communiceren, een klacht via de website word nooit bevestigd laat staan op gereageerd! Na eindeloos bellen zegt men toe dit te corrigeren, weer geen reactie totdat je in een incasso circuit zit omdat je de verkeerde factuur niet hebt betaald.

Voor mij nooit meer de Nederlandse energie maatschappij want dit zijn criminelen!

grootb
Berichten: 4
Lid geworden op: 07 jul 2011 15:56

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door grootb »

Ik heb het afgelopen half uur op het forum zitten lezen en dit sterkt mij in mijn besluit dit maar eens bij de rechter voor te laten komen.
Zal mij benieuwen want ze hebben geen poot om op te staan.
Het creatief sjoemelen met facturen is ook wel een standaard handelswijze van deze criminelen.
Terwijl je een dispuut hebt over een eindafrekening gaat men de incasso en administratie kosten wel alvast in de nieuwe maandelijkse facturen stoppen. Deze kosten vallen onder de noemer diversen!
Deze club heeft lef!

Gesloten