LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nederlandse Energie Maatschappij

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
ghruiter
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 okt 2008 13:34

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door ghruiter »

Hallo, ik sluit me aan bij de vervelende manier van werken omtrent N.E.M. Ermafra moet vandaag een aangetekende brief versturen naar NEM met daarin de tekst dat je het contract ontbind.
Dit mag namelijk binnen zeven dagen volgens de nederlandse wet, wel aangetekend. Groet

mirelle12
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 okt 2008 16:02

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door mirelle12 »

Ik heb vandaag een antwoord op mijn mail gekregen dat ze het betreuren dat ze mij niet tot hun klantenkring mogen rekenen dus ik hoop dat het hiermee klaar is.
Deze mail geeft toch ook een bevestiging dat het stop gezet wordt?

Gr mirelle

nithwith
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 okt 2008 16:28

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door nithwith »

Hoi

ok ik werd ook gebeld door die nl bedrijf. ik heb ja gezegd aan de telefoon want kon toch afmelden als ik het niet wou door te bellen of te mailen of een brief. zei de telfoniste.

Ik heb ze gemaild om het niet te doen maar kreeg toch het welkomst pakket met de begin datum levering. Toen ik belde zeiden ze ja ikheb niks gehad dus sorry. als je nu wilt opzeggen dan krijgt u een boete.

dus ja sta ik dan niks aan kunnen doen.
nu blijkt dat mijn huidige leveransier nog een paar maanden heeft lopen en dan afloopt nlenergie zoekt dit niet op die start gewoon met leveren en de boetes zijn voor de klant. dit doet essent en RWE anders die zoeken het op en zeggen dan ok ons contract gaat in de op een voldende dag dat je contract met de voorganger afloopt.
NLENERGIE doet dit dus niet. en ook hier hun telefoniste die zegt uu ja is niet ons probleem had u in de eerste 7 werkdagen op moeten zeggen dat kan makkelijk met een belletje of een mailtje.

ja hoor mijn advies ctrl F7 bewaren NEE!!!!!!!!!!!!!!!!

vizsla
Berichten: 7
Lid geworden op: 27 okt 2008 19:16

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door vizsla »

Ik heb vanavond contact gehad van de NEM. Ik heb gezegd, dat ik bij NUON aan een contract vast zit tot resp. 2010 en 2012.
Dit zou geen enkel probleem zijn, want de NEM neemt het contract over en de NUON is niet gerechtigd om een boete in rekening te brengen.

Ik heb mijn twijfels, maar heb expliciet aangegeven, dat dit een essentiele voorwaarde is. Heeft iemand hier ervaring mee? Ik ben er ingestapt, maar kan nog terug, desnoods via juridische weg.

Als vast bedankt voor de reactie(s)

adrianj
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 okt 2008 19:45

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door adrianj »

ik heb via het contactformulier van de website een klacht ingediend en mijn aanmelding geannuleerd. Tot op heden heb ik 2 bevestigingsmailtjes ontvangen dat dit zo gewijzigd is in hun administratie. Heeft iemand ervaring dat dit nu inderdaad goed geregeld is en niet alsnog een overstapprocedure is gestart die niet meer terug te draaien is.

vizsla
Berichten: 7
Lid geworden op: 27 okt 2008 19:16

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door vizsla »

Ik heb zojuist contact gehad met de klantenservice van NUON en deze stelde mij een boete in het vooruitzicht als ik tussentijds overstap.

Ik zend morgen een aangetekende brief aan de NEM dat ik er vanuit ga dat de order alsnog wordt geannuleerd, zo niet, dat ik de vrijheid neem om het een en ander uit handen te geven aan de rechtsbijstandverzekering. De "verkopers" van NEM zijn buitengewoon misleidend en ik vraag mij af, of dit misschien een kwestie is voor de reclame code commissie.

nithwith
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 okt 2008 16:28

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door nithwith »

ja duidelijk dat nem hun klanten niet goed behandelen.

ik ben nu dus ook aan het wachten tot ik bericht krijg op mijn twee emails. en als ik een boete krijg van mijn huidige leverancier dan stuur ik deze door naar de Nem.

tim

Hein2008
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 okt 2008 11:18

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Hein2008 »

Ik ben nog geen tien minuten geleden gebeld door de Nederlandse Energie Maatschappij. Ze hebben me het volgende verteld: NUON gaat in Nederland al haar kleinverbruikers overdragen aan NEM. Als service kan het telefonisch worden geregeld. Prachtig. Tevens krijg je dan drie jaar lang 10% korting. Op de vraag of er dan niet vanuit NUON een schrijven moet komen zegt de jongeman: "dat is onderweg. Heeft u het nog niet ontvangen dan? Geeft niet hoor, we kunnen het nu gewoon even regelen."
Toen ik vertelde eerst even op bericht van de NUON te willen wachten kreeg ik te horen dat dit een eenmalig aanbod was. Vreemd, als toch alle klanten worden overgezet. En als ik niet op het aanbod in zou gaan? "Dan verhoogt NUON uw rekening met 20% per 1 januari aanstaande omdat u niet voor levering via de NEM heeft gekozen."

Nu stond het voor mij vast dat we met oplichting te maken hebben. Gaat hier in Radar nog verder aandacht aan worden besteed? Het lijkt met dat niet alleen de NUON maar ook de consument zelf hier behoorlijk wordt voorgelogen!!

mirelle12
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 okt 2008 16:02

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door mirelle12 »

Ik heb tot nu toe de bevestiging gehad tot verzoek annulering binnen afkoelingsperiode (zie ook bericht pag 66).
Ik heb inmiddels gebeld met de Nuon en daar is nog niks gewijzigd en adviseerden mij ook om contact op te nemen met de energiekamer.
Dit heb ik inmiddels gedaan en een klacht ingediend en zij zeggen dat de bevestigingsmail van nem dus ook een schriftelijke bevestiging is om te annuleren.
Nu maar afwachten.....

Gr mirelle

vizsla
Berichten: 7
Lid geworden op: 27 okt 2008 19:16

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door vizsla »

Hallo allen,

Ik ben inderdaad stom geweest om er gisteren in te trappen. Ik heb vandaag een aangetekende aan ze gestuurd en e.v.t. juridische stappen in het vooruitzicht gesteld, dit laatste werd o.a. geadviseerd door de consumentenautoriteit, een instituut van het ministerie van EZ.

Als zij ingebreke blijven, zal ik ook niet aarzelen om ook juridische stappen te nemen. Het handelen van de NEM of diens verkopers, riekt op z'n zachtst gezegd op flessentrekkerij en daar ben ik niet van gediend.

rakker21
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 okt 2008 19:45

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door rakker21 »

weet je wat ik vind? als je goed naar de bandopname luisterd weet je dat je een contract aangaat...
niet de schuld van de nem maar iedereen moet gewoon beter luisteren

JBOa
Berichten: 16
Lid geworden op: 23 jul 2008 12:37

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door JBOa »

Ik vraag mij af hoe deze mensen aan mijn 06 nr zijn gekomen?

Inmiddels al meerdere keren aangegeven dat ik huurder ben van een studentenwoning, waar de energienota door de verhuurder betaald wordt. Vriendelijk verzocht om geen contact meer met mij op te nemen, echter word ik nog altijd 2 keer per maand lastig gevallen (1 keer op mijn verjaardag :?)

Binnenkort ga ik emigreren. Ik vrees dat ik zelfs daar nog telefoontjes kan verwachten.

pbarendse
Berichten: 660
Lid geworden op: 05 jan 2008 00:48

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door pbarendse »

Dat 06-nummer kopen ze gewoon... Er zijn genoeg partijen bij wie je nummer bekend is, en in dit soort gegevens bestaat een levendige handel. Goede adresbestanden en telefoonbestanden zijn grof geld waard!!!

rakker21
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 okt 2008 19:45

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door rakker21 »

ik werk bij de nem....

dus denk dat ik er wel wat van af weet

pbarendse
Berichten: 660
Lid geworden op: 05 jan 2008 00:48

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door pbarendse »

Dat ligt er natuurlijk maar net aan, op welke afdeling je werkt. Het siert je dat je het opneemt voor je werkgever, echter zou het je werkgever sieren als ze wat meer aandacht besteden aan de callcenters die ze inhuren. Blijkbaar schort het nogal aan de controle en de opdrachtomschrijving, en vullen de callcenters de opdracht niet uit zoals het hoort. Hier zal toch echt veel aan moeten gebeuren voordat de NEM als serieuze partij wordt gezien.

Mijn vrouw had ze vorige week ook aan de lijn, met een of ander niet kloppend verhaal. Ze kon wel informatie krijgen, maar door gericht vragen wist ze wel te achterhalen dat ze dan meteen een contract aangesmeerd werd. Dit werd er dus niet bij verteld, daar moet je expliciet zelf naar vragen!!! Dat hoort dus andersom, het moet er gewoon bij verteld worden. Bovendien is het een beetje raar dat er niet eerst een informatiepakket gestuurd wordt als daarnaar gevraagd wordt.

vizsla
Berichten: 7
Lid geworden op: 27 okt 2008 19:16

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door vizsla »

Hallo allen,

Als we echt de praktijken van de NEM een halt toe willen roepen, moet iedereen een klacht deponeren bij de consumentenautoriteit. www.consuwijzer.nl

Hoe meer klachten zij binnen krijgen, des te sneller komen ze tot actie!

PLAATS DIE KLACHT !

xassie1977
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 okt 2008 18:46

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door xassie1977 »

Hallo,

Ik ben dus ook iemand die zo "dom" is geweest om informatie op te laten sturen door de NEM. Op het moment dat ik de brief ontvangen heb, heb ik m gelezen en dezelfde dag nog terug gestuurd met de tekst en datum dat ik er van af zie. Ze vertelde mij aan de telefoon dat als ik geen contract wou ik dit schriftelijk moest doen en dat ik dus gewoon alles terug kon sturen zonder postzegel. Na geen reacties te krijgen of mailtjes en telefoontjes (ze bellen namelijk niet terug) kreeg ik vandaag een brief thuis dat ik het niet binnen 7 dagen had teruggestuurd en ik ook geen postzegel had geplakt zodat zij geen datum van de TNT hadden dus dan houden ze de datum ontvangst aan... datum ontvangst??? wat hun dus het beste uitkomt dus!!!!pfff Neem aan dat de post er geen 10 dagen over doet. Tja wat is je bewijs??? En nu zit ik er dus 3 jaar aan vast. En wat ik allemaal op de site lees zijn het oplichters en ik wil mijn geld niet steken in oplichters!!!!

Ik ben heel benieuwd of iemand mij kan vertellen of ik nog wat kan doen om dit contract te ontbinden en waar/hoe!?? Ik las ook ergens iets over 30 dagen herroepingsrecht???
HELP!!!!!!!

vizsla
Berichten: 7
Lid geworden op: 27 okt 2008 19:16

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door vizsla »

Ik zou in dit geval OF naar een rechtswinkel gaan OF de zaak uit handen geven aan de rechtsbijstandverzekering. Als je lid bent van een vakbond, kun je ook daar terecht.

En ik zou de zaak voorleggen aan de consumentenautoriteit (consuwijzer.nl).

vizsla
Berichten: 7
Lid geworden op: 27 okt 2008 19:16

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door vizsla »

Aangezien ik ook alles uit de kast haal, ben ik naar de site van het ministerie van EZ gegaan. Er schijnt een geschillen cie te zijn namelijk:Geschillencommissie Energie en Water. Baat het niet dan schaadt het niet is het gezegde, dus.......... DOEN!

xassie1977
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 okt 2008 18:46

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door xassie1977 »

Super bedankt voor de reacties vizsla.

Ik heb al een klacht ingediend bij de consuwijzer en dan ga ik nu ook maar even naar de site van de geschillencommissie.
Ik las ook ergens dat de NEM het contract aan moet bieden bij de Kamer van Koophandel dus daar heb ik ook al een mail naar toe gestuurd hoe dat precies zit.
Ik ben ook iemand die het er niet zo maar bij laat zitten... overal waar het kan zal ik wel mijn mening laten weten over die oplichters want die NEM moet gewoon gestopt worden.

Als ik meer hoor dan laat ik het nog wel weten!!

Gesloten