LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Neem geen telefoontjes aan van Oxxio over klachten

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Pebbie

Neem geen telefoontjes aan van Oxxio over klachten

Ongelezen bericht door Pebbie »

Ook ik zit in gevecht met het oude Evolta tegenwoordig Oxxio. Volgens hun ben ik op 20-08-2003 klant geworden, terwijl ik dit al in jan 2003 was, heb hier van contract e.d. en ook betaald. Dit moest ik dus maar bewijzen volgens hun en dat heb ik gedaan; heb het gefaxt, gemaild en per post toegestuurd, alle bewijzen.

Vandaag word ik gebeld door mw. Oxxio, nee ze wil haar naam niet zeggen dat is niet van toepassing. Dat ze nog op mijn bewijslast wachten want ze hebben niks ontvangen? Heb het verdorie in 3-voud gestuurd, ja het fax voorblad had ze wel maar niet het contract blablabla. Heb gezegd dat ze dit maar schriftelijk moest mededelen maar dat was technisch niet mogelijk. Heb de verbinding verbroken met de mededeling dat dit gesprek dan ook nooit plaats heeft gevonden. Mijn zaak ligt toch al bij de SGR en de rest, ze zoeken het maar bij die shitszooi.

Dus mocht je het geluk hebben ooit gebeld te worden door hun omtrent jouw klacht/probleem, let goed op je woorden want volgens mij tapen ze dit ook allemaal om het tegen je te gebruiken dmv manipulatie met de banden.

Bob Schurkjens

Re: Neem geen telefoontjes aan van Oxxio over klachten

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Het is hier al ontelbaar vaak gepost:

MELD JE KLACHT AAN BIJ DE GESCHILLENCOMMISSIE SGC

www.sgc.nl

Natuurlijk moet je je geschil met welk bedrijf ook alleen SCHRIFTELIJK voeren; aan mondelinge toezeggingen heb je niets.

lammert

Re: Neem geen telefoontjes aan van Oxxio over klachten

Ongelezen bericht door lammert »

Als je al dingen afspreekt via de telefoon, bevestig dan het gesprek schriftelijk, heb ik ook gedaan.
Dan heb je altijd iets meer zekerheid, zeker als er geen tegenreactie van hen komt ( stilzwijgen is instemmen).
En je er niet in laten luizen in de trant van "als u nu eerst de achterstand van 100 euro betaalt, dan betalen wij daarna direct (!!!!) de 400 euro uit die u nog van ons tegoed heeft"
Dan kun je naar je centen fluiten.
Denk erom een vos verliest wel zijn haren maar niet zijn streken.
Of het nou e.com-evolta-durion, of oxxio is, de vos is nog steeds los

Pebbie

Re: Neem geen telefoontjes aan van Oxxio over klachten

Ongelezen bericht door Pebbie »

Het is hier al ontelbaar vaak gepost:

MELD JE KLACHT AAN BIJ DE GESCHILLENCOMMISSIE SGC

www.sgc.nl

Natuurlijk moet je je geschil met welk bedrijf ook alleen SCHRIFTELIJK voeren; aan mondelinge toezeggingen heb je niets.
Heb ik al 6 wkn geleden gemeld bij SGC. Dit telefoontje van gister van Oxxio uit ging nergens over, hun belden mij dus ik hoef niks te bevestigigen zolang ze alleen maar onzin uitkramen.

Bob Schurkjens

Re: Neem geen telefoontjes aan van Oxxio over klachten

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Een goede tip voor wanneer je door energiebedrijf.com / OXXIO of door welk andere criminele organisatie dan ook wordt opgebeld:

Vraag of ze "een moment" hebben. Leg vervolgens de hoorn neer en ga door waar je mee bezig was. Leg de hoorn na een minuut of 10 weer op de haak. De persoon in kwestie zal dan inmiddels wel hebben opgehangen.

lammert

Re: Neem geen telefoontjes aan van Oxxio over klachten

Ongelezen bericht door lammert »

Ik vind jou oplossing ook heel leuk Bob :lol:
Alleen wordt ik nooit meer gebeld sinds ik een geheim nummer heb :cry:
Ik hou ook zo van het gratis antwoordnummer, daar kun je alles naar toesturen, zelfs een zware doos met oud papier....
Krijgen ze dezelfde rommel terug waar ze jou mee proberen op te schepen, en ze moeten er nog voor betalen ook

Pebbie

Re: Neem geen telefoontjes aan van Oxxio over klachten

Ongelezen bericht door Pebbie »

Heb geen antwoordnummer van Oxxio, nog wel van Evolta.

Ook leuk om gewoon troep op te sturen naar het gewone postbus adres ongefrankeerd.

Of... als je correspondeert in je brief vermelden; u zult begrijpen dat ik al genoeg tijd en geld aan jullie gespendeerd hebben, u zult het vast geen probleem vinden om voor mij deze porto te betalen aangezien....

en vul dan maar in:
- u al genoeg aan mij heeft verdiend met uw dure telefoonnnummer
- u al genoeg rente heeft getrokken van de centjes die ik nog van u mag ontvangen
-mijn tijd kostbaar genoeg is
etc
etc
etc
:lol:

Gast

Re: Neem geen telefoontjes aan van Oxxio over klachten

Ongelezen bericht door Gast »

Ook grappig om te doen:

ipv doos vol oud papier toesturen zoals Lammert schrijft, je kattenbak legen in een doos en opsturen, briefje bij doen: Heb schijt aan jullie.

Of onkruid uit je tuin in een doos op de post: Gelijkenis tussen Oxxio en onkruid? Vreselijk irritant en je komt er niet vanaf :D

Bob Schurkjens

Re: Neem geen telefoontjes aan van Oxxio over klachten

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Een paar jaar geleden werd ik per post zeer agressief benaderd door LegioLease (jawel, die aandelenlease honden). Ik wist toen al direct dat aandelenlease een vorm van legale criminaliteit is en dat is recent met alle rechtzaken mbt aandelenlease wel bevestigd. De mailings bleven maar komen.

Ik stuurde alles oningevuld terug naar LegioLease in de gratis antwoordenveloppe maar nog steeds bleven me lastig vallen.

Ik ben toen maar overgegaan met het terugsturen van antwoordenveloppes met meel. Dat deed wonderen want de mailings hielden vanaf dat moment op.

Een kleine kanttekening: dit was vóór 11 september en het begrip "poederbrief" bestond toen nog niet.
:lol:

Gast

Re: Neem geen telefoontjes aan van Oxxio over klachten

Ongelezen bericht door Gast »

Ik ben toen maar overgegaan met het terugsturen van antwoordenveloppes met meel. Dat deed wonderen want de mailings hielden vanaf dat moment op.

Een kleine kanttekening: dit was vóór 11 september en het begrip "poederbrief" bestond toen nog niet.
juist en daarom leeg ik tegenwoordig mijn kattenbak bij Evolta, scheelt me trouwens ook weer gewicht in de kliko en aangezien wij per kg afval betalen vind ik dit een ideale oplossing grinnik.

oxxiomen
Berichten: 5
Lid geworden op: 16 jun 2005 01:06

Re: Neem geen telefoontjes aan van Oxxio over klachten

Ongelezen bericht door oxxiomen »

ik wou even reageren op deze kansloze menen hierboven.

Ik zou willen zeggen:

stap gewoon over op oxxio!
doet u dat niet, dan betaald u teveel! oxxio levert dezelfde energie alleen dan goedkoper. wanneer u kiest voor essent, nuon, eneco kiest u voor een variabele prijstarief; dit komt erop neer dat wanneer de kosten voor bv de nuon hoger worden, dat u meer gaat betalen. oxxio bied u een vaste en laagste prijsgarantie aan!

edmoor
Berichten: 316
Lid geworden op: 10 jul 2003 17:24

Re: Neem geen telefoontjes aan van Oxxio over klachten

Ongelezen bericht door edmoor »

Dat zou heel mooi zijn.
Als ze dat zelf ook maar eens wisten en dat in hun administratie verwerkten.

Hoewel, administratie???

JustMe
Berichten: 43
Lid geworden op: 12 mar 2005 15:57

Re: Neem geen telefoontjes aan van Oxxio over klachten

Ongelezen bericht door JustMe »

Ook Nuon ENECO Energie en Essent hebben vaste prijs contracten hoor. ENECO Energie heeft nu de garantieprijs tot 1 jan 2007

Pebbie
Berichten: 10
Lid geworden op: 06 jun 2005 19:17

Re: Neem geen telefoontjes aan van Oxxio over klachten

Ongelezen bericht door Pebbie »

ik wou even reageren op deze kansloze menen hierboven.

Ik zou willen zeggen:

stap gewoon over op oxxio!
doet u dat niet, dan betaald u teveel! oxxio levert dezelfde energie alleen dan goedkoper. wanneer u kiest voor essent, nuon, eneco kiest u voor een variabele prijstarief; dit komt erop neer dat wanneer de kosten voor bv de nuon hoger worden, dat u meer gaat betalen. oxxio bied u een vaste en laagste prijsgarantie aan!
Denk dat je zelf aardig kansloos bent als je voor dat bedrijf gaat werken. Blij dat ik weg ben bij dat K#T bedrijf, Oxxio komt me nog wel tegen via de SGC, ben ik nog niet klaar mee.

Gesloten