LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Netbeheerder Essent laat me 789,- betalen voor 1 mnd. Help!

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Marco1986

Netbeheerder Essent laat me 789,- betalen voor 1 mnd. Help!

Ongelezen bericht door Marco1986 »

Afgelopen jaar 2009-2010 heb ik een contract afgesloten bij Essent.
Ik betaalde 326,- per maand (van januari t/m december)
Ik heb toen op 7 december de meterstanden doorgegeven. Toen bleek dat ik teveel betaalde. Ik zou daarom in januari 900,- euro terug krijgen. Die heb ik ook teruggekregen. Ik betaalde dus eigenlijk +/- 200,- per maand. Prima. Ik heb toen nog contact gehad met Essent om te melden dat ik wilde stoppen bij Essent (omdat ik ging verhuizen). Alles was afgerond volgens hen..

Nu, een paar maanden later (Ik zit als student alweer op een andere kamer) krijg ik van essent een brief met daarin de eindafrekening van 31 december 2010. Ik moet nog 584,- euro betalen voor 8 t/m 31 December!!
Dit omdat ik alleen op 7 december de meterstanden had doorgegeven. De meterstanden t/m 31 december zijn toen berekend door de netbeheerder.
Deze heeft dus berekend dat ik bovenop de 200,- die ik (in December) al heb betaald voor de maand december ook nog 584,- moet betalen!! (En dat voor 3 weekjes)

Ik heb dus meteen contact opgenomen met essent, maar omdat ik de meterstanden van 31 december niet had doorgegeven, kwam het er op neer dat ik pech had!
12 Maart aanstaande wordt er 584,- bij mij afgehouden, maar zoals jullie zullen begrijpen zou ik er heel graag nog iets aan willen doen. Voor mij als student is dit gewoon onbetaalbaar.
Zou heel graag advies krijgen over hoe dit aan te pakken.
Alvast heel erg bedankt.

Marco Arts

Chocomelk

Re: Netbeheerder Essent laat me 789,- betalen voor 1 mnd. Help!

Ongelezen bericht door Chocomelk »

In ieder geval zo spoedig mogelijk de machtiging intrekken zodat ze het
bedrag niet kunnen afboeken.

forumessent

Ongelezen bericht door forumessent »

Beste Marco1986,

In uw bericht van 3 maart op dit forum geeft u aan dat u een hoge eindafrekening heeft ontvangen .
Graag wil ik telefonisch contact met u opnemen zodat ik het voor u kan uitzoeken.

Indien u hier geen bezwaar tegen heeft, kunt u uw klantnummer en forumnaam mailen naar [email protected]. Hiermee kan ik uw contactgegevens opzoeken in onze administratie. Ik of een collega neem(t) dan zo spoedig mogelijk contact met u op.

Alvast bedankt voor de moeite.

Met vriendelijk groet,

Petra
Essent medewerker

tennis

Ongelezen bericht door tennis »

Marco,
hier kan je lezen, wat gebeurd, als je de machtiging intrekt. :twisted: :twisted:

http://www.essent.nl/content/particulie ... roces.html

Dus dan heb je niet betaald.
Maar misschien lost het Petra wel op!
Want dit kan alleen een vergissing zijn!

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

Marco1986 schreef:Ik heb dus meteen contact opgenomen met essent, maar omdat ik de meterstanden van 31 december niet had doorgegeven, kwam het er op neer dat ik pech had!
Die vlieger gaat niet op. Het is Essent die stelt recht te hebben op een bepaald en jij betwist dat gemotiveerd en dus zal ze dit moeten bewijzen. Als uit jouw gegevens blijkt dat je gemiddeld c.a. twee honderd euro kwijt bent per maand, dan ben je dus nu c.a. honderd vijftig euro verschuldigd voor de laatste drie weken. Je moet er voor zorgen dat ze dit bedrag hebben.
Marco1986 schreef:12 Maart aanstaande wordt er 584,- bij mij afgehouden, maar zoals jullie zullen begrijpen zou ik er heel graag nog iets aan willen doen. Voor mij als student is dit gewoon onbetaalbaar.
Afgehouden? Waarvan? Als je afboeken bedoelt, dan kun je naar de bank gaan om het terug te boeken.

Gesloten