LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Niet normaal meer!
Niet normaal meer!
Wie kan ons helpen?
Wij hebben onze jaarafrekening van Eneco ontvangen en schrokken ons een hoedje. Moeten maar liest twee duizend euro bijbetalen. Wij hebben geen inwonende kinderen meer, deze zijn allemaal de deur uit.
Dit is bijna 4x ons gebruik van de voorgaande jaren.
Wij hebben geen zonnebank of andere energie verslindende apparaten. De gehele woning is voorzien van spaarlampen. Wij betaalden toen de kinderen nog thuis woonden eur 180,00 euro per maand. De nieuwe maandtermijn is nu even vastgesteld op 350,00 euro.
Na telefonisch kontakt te hebben opgenomen met Eneco, heeft deze ons doorverwezen naar netbeheerder Stedin; Waarvan wij in eerste instantie kregen te horen dat wij ons niet druk hoefden te maken (naam betreffende medewerkster bij ons bekend) en dat alles goed komt. Tijdens het 2e telefoongesprek met een andere medewerker werden wij voor leugenaars uitgemaakt. Zij hadden dit nooit aan ons medegedeeld.
De kosten voor een ijking bedragen 616,00 euro. excl montuer en administratiekosten. Tevens deelde zij ons mede dat het wel een jaar kan duren voordat deze meter wordt vervangen en geijkt.
Zij kunnen ons toch geen jaar laten wachten? Bovendien lopen ook de kosten wel erg uit de hand. Tevens vermelden zij in hun brief dat in de meeste gevallen er niets aan de meters mankeert en indien er sprake is van demachnisatie?, de kosten eveneens voor onze rekening komen. Of wij er een magneet hebben bijgehouden.!!! Te gek voor woorden.
Vervolgens krijgen wij een vragenformulier met de vraag wat wij van de dienstverlening van Stedin vinden. Blijkbaar hebben wij deze niet snel genoeg ingevuld want de volgende dag al een E mail met herrinering ontvangen.
Wij hebben intussen een slimme energiemeter aangevraagd aangezien hiervoor de wachttijd maar drie maanden bedraagt.
Of is er iemand die een andere oplossing weet?
Met dank
Fam Brendal
l
Wij hebben onze jaarafrekening van Eneco ontvangen en schrokken ons een hoedje. Moeten maar liest twee duizend euro bijbetalen. Wij hebben geen inwonende kinderen meer, deze zijn allemaal de deur uit.
Dit is bijna 4x ons gebruik van de voorgaande jaren.
Wij hebben geen zonnebank of andere energie verslindende apparaten. De gehele woning is voorzien van spaarlampen. Wij betaalden toen de kinderen nog thuis woonden eur 180,00 euro per maand. De nieuwe maandtermijn is nu even vastgesteld op 350,00 euro.
Na telefonisch kontakt te hebben opgenomen met Eneco, heeft deze ons doorverwezen naar netbeheerder Stedin; Waarvan wij in eerste instantie kregen te horen dat wij ons niet druk hoefden te maken (naam betreffende medewerkster bij ons bekend) en dat alles goed komt. Tijdens het 2e telefoongesprek met een andere medewerker werden wij voor leugenaars uitgemaakt. Zij hadden dit nooit aan ons medegedeeld.
De kosten voor een ijking bedragen 616,00 euro. excl montuer en administratiekosten. Tevens deelde zij ons mede dat het wel een jaar kan duren voordat deze meter wordt vervangen en geijkt.
Zij kunnen ons toch geen jaar laten wachten? Bovendien lopen ook de kosten wel erg uit de hand. Tevens vermelden zij in hun brief dat in de meeste gevallen er niets aan de meters mankeert en indien er sprake is van demachnisatie?, de kosten eveneens voor onze rekening komen. Of wij er een magneet hebben bijgehouden.!!! Te gek voor woorden.
Vervolgens krijgen wij een vragenformulier met de vraag wat wij van de dienstverlening van Stedin vinden. Blijkbaar hebben wij deze niet snel genoeg ingevuld want de volgende dag al een E mail met herrinering ontvangen.
Wij hebben intussen een slimme energiemeter aangevraagd aangezien hiervoor de wachttijd maar drie maanden bedraagt.
Of is er iemand die een andere oplossing weet?
Met dank
Fam Brendal
l
Re: Niet normaal meer!
Wat zijn de meterstanden die je vorig jaar aan hen hebt doorgegeven en wat zijn die van dit jaar? Heb je de standen zelf doorgegeven alle jaren ofheb je ze laten schatten?
Als de standen die u doorgegeven heeft hoger zijn dan dat wat logisch zou zijn zou u gerust een ijking kunnen laten doen, als daar uit komt dat de meter niet goed geijkt is hoeft u niets te betalen, maar zijn de kosten voor de netbeheerder.
Als de standen die u doorgegeven heeft hoger zijn dan dat wat logisch zou zijn zou u gerust een ijking kunnen laten doen, als daar uit komt dat de meter niet goed geijkt is hoeft u niets te betalen, maar zijn de kosten voor de netbeheerder.
Re: Niet normaal meer!
2000 euro bovenop het betaalde termijn bedrag is wel heel erg veel te noemen. Tijd om de afrekening eens goed door te spitten, zijn de standen geschat of opgenomen. Het beroemde * zegt al veel.
Re: Niet normaal meer!
adrieb
Heel belangrijk is, dat je nakijkt of de juiste begin- en eindstanden kloppen of dat het een schatting is. Mij is het eens overkomen dat 1 cijfer verkeerd was en dat scheelde me toch echt 1100 euro (in mijn nadeel). Via de geschillencommissie heb ik dat overigens wél terug gekregen. Als de standen wél kloppen en de jaren ervoor is er sprake van een enorm gebruiksverschil (in lagere zin), dan kan het niet anders, dan dat de meter/de meters kapot is/zijn en zou je rustig en met vertrouwen een ijking kunnen aanvragen.
Sukses, Maxiem.
Heel belangrijk is, dat je nakijkt of de juiste begin- en eindstanden kloppen of dat het een schatting is. Mij is het eens overkomen dat 1 cijfer verkeerd was en dat scheelde me toch echt 1100 euro (in mijn nadeel). Via de geschillencommissie heb ik dat overigens wél terug gekregen. Als de standen wél kloppen en de jaren ervoor is er sprake van een enorm gebruiksverschil (in lagere zin), dan kan het niet anders, dan dat de meter/de meters kapot is/zijn en zou je rustig en met vertrouwen een ijking kunnen aanvragen.
Sukses, Maxiem.
Re: Niet normaal meer!
Wij hebben altijd zelf de meterstanden doorgegeven.
Ook hebben wij de meterstand door Eneco laten controleren voor de maand maart.
Eneco deelde ons mede dat dit meer dan 1200 KWh voor 1 maand en vonden dit ook erg veel.
Wij hebben de gehele maand bijna niets aan verlichting, vaatwasser etc aan gehad.
De begin en eindstanden van afgelopen jaar komen overeen.
Alvast bedankt voor de antwoorden.
Fam Brendal.
Is er nog een mogelijkheid sneller een nieuwe meter te laten plaatsen.?
Ook hebben wij de meterstand door Eneco laten controleren voor de maand maart.
Eneco deelde ons mede dat dit meer dan 1200 KWh voor 1 maand en vonden dit ook erg veel.
Wij hebben de gehele maand bijna niets aan verlichting, vaatwasser etc aan gehad.
De begin en eindstanden van afgelopen jaar komen overeen.
Alvast bedankt voor de antwoorden.
Fam Brendal.
Is er nog een mogelijkheid sneller een nieuwe meter te laten plaatsen.?
Re: Niet normaal meer!
Al had je dat wel, dan kom je nog niet aan 1200 Kwuadrieb schreef: Eneco deelde ons mede dat dit meer dan 1200 KWh voor 1 maand en vonden dit ook erg veel.
Wij hebben de gehele maand bijna niets aan verlichting, vaatwasser etc aan gehad.
Tevens deelde zij ons mede dat het wel een jaar kan duren voordat deze meter wordt vervangen en geijkt. Tegenin gaan, geen genoegen mee nemen, ook met met het nieuwe voorschot.
Re: Niet normaal meer!
Je zegt dat je zelf altijd de meterstanden hebt doorgegeven. Zie je daar rare trends in? En zijn de standen op de afrekening hetzelfde als die je hebt doorgegeven?adrieb schreef:Wij hebben altijd zelf de meterstanden doorgegeven.
Ook hebben wij de meterstand door Eneco laten controleren voor de maand maart.
Eneco deelde ons mede dat dit meer dan 1200 KWh voor 1 maand en vonden dit ook erg veel.
Wij hebben de gehele maand bijna niets aan verlichting, vaatwasser etc aan gehad.
De begin en eindstanden van afgelopen jaar komen overeen.
Alvast bedankt voor de antwoorden.
Fam Brendal.
Is er nog een mogelijkheid sneller een nieuwe meter te laten plaatsen.?
Als de meter in het laatste jaar opeens veel meer verbruik aangaf, dan zou een nieuwe meter iets oplossen. Als het verbruik niet wezenlijk anders was dan de jaren ervoor helpt een nieuwe meter niets.
Re: Niet normaal meer!
Test jou meter....
Doe alle apparaten uit en kijk of de meter stil staat.
Stap 2 is stofzuiger even aan en uit zetten en kijken of hij dit stroom verbruik redelijk meet en niet door bleef tollen.
Dan heb je enige zekerheid dat het geen foute meter is.
Wel dagelijks even stand noteren en per dag verbruik berekenen.
Tot straks na controle.
Doe alle apparaten uit en kijk of de meter stil staat.
Stap 2 is stofzuiger even aan en uit zetten en kijken of hij dit stroom verbruik redelijk meet en niet door bleef tollen.
Dan heb je enige zekerheid dat het geen foute meter is.
Wel dagelijks even stand noteren en per dag verbruik berekenen.
Tot straks na controle.
Re: Niet normaal meer!
lees ook dit topic:
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 1&t=112228
En als je de meter laat weghalen om te laten ijken, fotografeer de meter van alle kanten vanwege de beruchte "krasjes"
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 1&t=112228
En als je de meter laat weghalen om te laten ijken, fotografeer de meter van alle kanten vanwege de beruchte "krasjes"
Re: Niet normaal meer!
Woensdag 18 April a.s. komt er een electricein en gaat er een amperemeter naast hangen.??
Allemaal vast bedankt voor het meedenken.
Wij zullen de afloop van de meting berichten.
Fam Brendal
Allemaal vast bedankt voor het meedenken.
Wij zullen de afloop van de meting berichten.
Fam Brendal
Re: Niet normaal meer!
Ampéremeter? Wat, behalve de stroom, wilt hij meten en vervolgens vergelijken met de kWh-meter? En welke conclusies uit de meteing trekken?Woensdag 18 April a.s. komt er een electricein en gaat er een amperemeter naast hangen.??
Om de meter te controleren zijn in meerdere topics suggesties gedaan om dit te doen, even zoeken.
Re: Niet normaal meer!
Beste adrieb,
In uw bericht op dit forum lees ik dat u een hoge jaarnota heeft ontvangen en het ijken van uw energiemeter erg lang duurt.
Ik kan me goed voorstellen dat u een verklaring wilt voor uw hoge energieverbruik. Op de snelheid waarop uw energiemeter wordt geijkt, heeft Eneco geen invloed. Wel kijk ik graag met u mee naar de jaarnota. Als u dit op prijs stelt, mail u mij dan uw gegevens via [email protected].
Met vriendelijke groet,
Mike, medewerker Eneco
In uw bericht op dit forum lees ik dat u een hoge jaarnota heeft ontvangen en het ijken van uw energiemeter erg lang duurt.
Ik kan me goed voorstellen dat u een verklaring wilt voor uw hoge energieverbruik. Op de snelheid waarop uw energiemeter wordt geijkt, heeft Eneco geen invloed. Wel kijk ik graag met u mee naar de jaarnota. Als u dit op prijs stelt, mail u mij dan uw gegevens via [email protected].
Met vriendelijke groet,
Mike, medewerker Eneco
Re: Niet normaal meer!
Eneco mdw
U zou er goed aan doen, om intern eens aan te kaarten dat abnormale afwijkingen automatisch worden gesignaleerd en dat het iniatief met betrekking tot het onderzoek dan dient uit te gaan van Eneco en niet van de klant. Dat is pas echt klantvriendelijk optreden!!!
Maxiem.
U zou er goed aan doen, om intern eens aan te kaarten dat abnormale afwijkingen automatisch worden gesignaleerd en dat het iniatief met betrekking tot het onderzoek dan dient uit te gaan van Eneco en niet van de klant. Dat is pas echt klantvriendelijk optreden!!!
Maxiem.
Re: Niet normaal meer!
Gisteren is er bij ons een electricein geweest en heeft geconstateerd dat de meter meer aangeeft dan er daadwerkelijk aan stroom wordt verbruikt.
Ijken heeft dus geen zin aangezien de electrameter al een defect vertoond volgens de electricein. Dit zou onnodige geldverspilling zijn gezien de zeer hoge kosten.
Wij hebben nu een slimme meter aangevraagt bij de netbeheerder.
Hiervan hebben wij een bevestiging ontvangen dat deze binnen drie maanden zal worden geplaatst.
De huidige meter zal dus nog drie maanden foutieve standen registreren.
Vandaag zullen wij Eneco in kennis stellen en gaan er dan ook vanuit dat; Eneco een correctie zal toepassen op de aan ons verzonden electriciteits-rekening, gebaseerd op het gemiddelde gebruik van de afgelopen jaren.
Wij houden u op de hoogte.
Fam Brendal
Ijken heeft dus geen zin aangezien de electrameter al een defect vertoond volgens de electricein. Dit zou onnodige geldverspilling zijn gezien de zeer hoge kosten.
Wij hebben nu een slimme meter aangevraagt bij de netbeheerder.
Hiervan hebben wij een bevestiging ontvangen dat deze binnen drie maanden zal worden geplaatst.
De huidige meter zal dus nog drie maanden foutieve standen registreren.
Vandaag zullen wij Eneco in kennis stellen en gaan er dan ook vanuit dat; Eneco een correctie zal toepassen op de aan ons verzonden electriciteits-rekening, gebaseerd op het gemiddelde gebruik van de afgelopen jaren.
Wij houden u op de hoogte.
Fam Brendal
Re: Niet normaal meer!
En waarom heeft ijking dan geen zin? Als uit de ijking blijkt dat de electricien gelijk heeft, ka je geld erug krijgen, de weg die je nu bewandelt zal je geen correctie opleveren.adrieb schreef:Gisteren is er bij ons een electricein geweest en heeft geconstateerd dat de meter meer aangeeft dan er daadwerkelijk aan stroom wordt verbruikt.
Ijken heeft dus geen zin aangezien de electrameter al een defect vertoond volgens de electricein. Dit zou onnodige geldverspilling zijn gezien de zeer hoge kosten.
Wij hebben nu een slimme meter aangevraagt bij de netbeheerder.
Hiervan hebben wij een bevestiging ontvangen dat deze binnen drie maanden zal worden geplaatst.
De huidige meter zal dus nog drie maanden foutieve standen registreren.
Vandaag zullen wij Eneco in kennis stellen en gaan er dan ook vanuit dat; Eneco een correctie zal toepassen op de aan ons verzonden electriciteits-rekening, gebaseerd op het gemiddelde gebruik van de afgelopen jaren.
Wij houden u op de hoogte.
Fam Brendal
U gaat er van uit dat eneco een correctie zal maken omdat? Een electricien die constatering heeft gedaan?
Re: Niet normaal meer!
Zoals belooft;
Op 8 mei j.l. heeft netbeheerder Stedin na veel aandringen een nieuwe (slimme) meter bij ons geplaatst. Gelukkig heeft dit zoals eerder door Stedin aangegeven, geen drie maanden geduurd. Zij hebben eveneens een nieuwe gasmeter geplaatst.
Zoals al eerder door ons op dit forum bericht bleek ons vermoeden terecht. De electrameter is defect. Waar wij eerst dagelijks meer dan 40 KWh gebruikten geeft de nieuwe meter een verbruik aan gedurende de afgelopen twee dagen van 11 KWh. Er zijn geen apparaten weggehaald of uitgeschakeld. Exact dezelfde apparatuur heeft aangestaan.
Wij hopen dat gebleken het deffect aan de meter Eneco tot compensatie wilt overgaan. Wij zullen ook nu dagelijks de meterstanden bijhouden hoewel Eneco nu ook direct kan zien dat de nieuwe meter 85% minder stroomverbruik aangeeft.
Wij willen nog wel aangeven dat de monteur welke de nieuwe meters heeft opgehangen een heel uiterst correcte en vriendelijke man is. Met dank aan Joule.
Wij hopen u snel verder te kunnen informeren.
Met vriendelijke groeten,
Op 8 mei j.l. heeft netbeheerder Stedin na veel aandringen een nieuwe (slimme) meter bij ons geplaatst. Gelukkig heeft dit zoals eerder door Stedin aangegeven, geen drie maanden geduurd. Zij hebben eveneens een nieuwe gasmeter geplaatst.
Zoals al eerder door ons op dit forum bericht bleek ons vermoeden terecht. De electrameter is defect. Waar wij eerst dagelijks meer dan 40 KWh gebruikten geeft de nieuwe meter een verbruik aan gedurende de afgelopen twee dagen van 11 KWh. Er zijn geen apparaten weggehaald of uitgeschakeld. Exact dezelfde apparatuur heeft aangestaan.
Wij hopen dat gebleken het deffect aan de meter Eneco tot compensatie wilt overgaan. Wij zullen ook nu dagelijks de meterstanden bijhouden hoewel Eneco nu ook direct kan zien dat de nieuwe meter 85% minder stroomverbruik aangeeft.
Wij willen nog wel aangeven dat de monteur welke de nieuwe meters heeft opgehangen een heel uiterst correcte en vriendelijke man is. Met dank aan Joule.
Wij hopen u snel verder te kunnen informeren.
Met vriendelijke groeten,
Re: Niet normaal meer!
Wat gaat er met uw oude meter gebeuren? Gaan ze die nu nog ijken? Het feit dat u nu kunt aantonen dat het verbruik minder zegt helemaal niets over het verbruik met de oude meter. Zoals ik hiervoor al had aangegeven, het feit dat een electricien had geconstateerd dat er minder werd verbruikt dan wat de meter aan gaf, was al reden geoeg om eenijking aan te vragen. Alleen op basis va een ijking zou u geld terug kunnen krijgen.