LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nieuw termijnbedrag NUON

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
hans.v

Nieuw termijnbedrag NUON

Ongelezen bericht door hans.v »

Vandaag kreeg ik mijn jaarafrekening van NUON en ik had al rekening gehouden met bijbetaling. Maar mijn termijnbedrag was meer dan verdubbeld. NUON wil kosten besparen op kleine maandincasso's dus i.p.v. p/m nu om de 2 maanden innen. Maar mensen zoals ik bezuinigen op stroom omdat je inkomen niet hoog is. Mis je nu eens een incasso dan heb je voordat je het weet een schuld bij NUON en voordat dat recht getrokken is kan dat 6 maanden duren. Direkt gebeld met NUON (aardige dame) en bezwaar gemaakt tegen de eenzijdige wijziging en ik betaal nu weer per maand. :P
Dus onderneem aktie want wat voor hun weinig geld is kan voor u een een vermogen zijn als het bedrag van je rekening gehaald wordt.

Hans V.

Jonjo

Re: Nieuw termijnbedrag NUON

Ongelezen bericht door Jonjo »

Bij mij blijft het gewoon per maand. Heb je wel goed gelezen?

Chris62

Ongelezen bericht door Chris62 »

Jonjo, ik denk dat Hans het juist heeft: voor een bedrijf is het altijd interessanter een 2-maandelijks een dubbel termijnbedrag af te schrijven, al was het maar omdat dan 2 maanden vooruit wordt betaald. De NUON kan je niet daartoe verplichten, ze kunnen het natuurlijk wel proberen in de hoop dat je niet reageert. Niet zo netjes, maar zo gaat dat blijkbaar tegenwoordig.

hans.v

Ongelezen bericht door hans.v »

Ja hoor Jonjo, ik heb het goed gelezen. Bij een kennis, in een ander complex maar onder dezelfde condities, precies hetzelfde.
Wij betalen een lage energie rekening omdat de verwarming in de servicekosten zit. Dus het verhaaltje van NUON gaat feitelijk helemaal niet op dat wij een lage energierekening hebben. Als elk bedrijf zo gaat incasseren dan wil ik me salaris ook zo ontvangen :P Tenslotte heb ik de ene maand geen uitgaven en de andere maand heel veel.

Grt. Hans V.

Goudkuipje

Ongelezen bericht door Goudkuipje »

Je kan er ook rekening mee houden.
Stel je betaald nu €100,= per maand en je moet nu per 2 maanden €200,= betalen, dan kan je altijd in de maand dat je geen voorschot betaald, die €100,= even op een spaarrekening parkeren, zodat je daar niet aankomt. Tis een kwestie van even een goede administratie voeren.

Chris62

Ongelezen bericht door Chris62 »

Gewoon per maand blijven betalen, dat is pas echt gemakkelijk. TS heeft groot gelijk om de werkwijze van NUON niet te accepteren.

D1RK

Ongelezen bericht door D1RK »

Als het geen normale levering is maar netwerkbeheer omdat ik elders zit met gas en elektra mogen ze het zelfs van mij per kwartaal doen!

Maar dan wel de besparing ½~½ doen dus ik ook een beetje voordeel, bespaarde hun administratie en bank kosten...

Normale rekening is bij mijn hoger dan €100,- dus dat doe ik liever niet per 2 maanden!
Dus Nuon kan zijn klanten dus in 2 groepen verdelen, normale en netwerk klanten die elders energie nemen!

Gesloten