LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nieuwe elektriciteitsmeter: enkel/dubbel tarief?

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
FlorisJantje
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 feb 2018 15:59

Nieuwe elektriciteitsmeter: enkel/dubbel tarief?

Ongelezen bericht door FlorisJantje »

Info voor mensen bij wie, net als bij mij, recentelijk een nieuwe electriciteitsmeter geplaatst is.

Kleine energieleveranciers (energiedirect in mijn geval) "hebben niet de capaciteit" om verschil te maken in facturering tussen enkel en dubbel tarief. Dus als er een nieuwe meter geplaatst wordt die dubbel registreert (alle nieuwe meters in feite) en je daar voor een enkele meter had, wordt vanaf dat moment dubbel tarief gefactureerd. “Er worden geen uitzonderingen gemaakt.” Aldus Energiedirect. Ben ik blij dat mijn contract op 24 februari afloopt en in de nieuwe overeenkomst wel enkel tarief vermeld staat.
Als in de overeenkomst staat vermeld of je dubbel of enkel afneemt, hebben ze dus wel de “capaciteit” en is er niets aan de hand.
Laatst gewijzigd door Radar op 21 feb 2018 12:06, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel door Moderatie aangepast

sylvesterb
Berichten: 5044
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Nieuwe elektriciteitsmeter: enkel/dubbel tarief?

Ongelezen bericht door sylvesterb »

FlorisJantje schreef:Info voor mensen bij wie, net als bij mij, recentelijk een nieuwe electriciteitsmeter geplaatst is.

Kleine energieleveranciers (energiedirect in mijn geval) "hebben niet de capaciteit" om verschil te maken in facturering tussen enkel en dubbel tarief. Dus als er een nieuwe meter geplaatst wordt die dubbel registreert (alle nieuwe meters in feite) en je daar voor een enkele meter had, wordt vanaf dat moment dubbel tarief gefactureerd. “Er worden geen uitzonderingen gemaakt.” Aldus Energiedirect. Ben ik blij dat mijn contract op 24 februari afloopt en in de nieuwe overeenkomst wel enkel tarief vermeld staat.
Als in de overeenkomst staat vermeld of je dubbel of enkel afneemt, hebben ze dus wel de “capaciteit” en is er niets aan de hand.
Snap helemaal niets van je verhaal. Sommige energie aanbieder hebben altijd 1 tarief, ongeacht of je een dubbele meter hebt. Dit heeft niets te maken met capaciteit maar gewoon met je overeenkomst.

Lady1234
Berichten: 25013
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Nieuwe elektriciteitsmeter: enkel/dubbel tarief?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Afgezien daarvan scheelt een dubbel tarief nauwelijks met enkel.

witte angora
Berichten: 30775
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Nieuwe elektriciteitsmeter: enkel/dubbel tarief?

Ongelezen bericht door witte angora »

Lady1234 schreef:Afgezien daarvan scheelt een dubbel tarief nauwelijks met enkel.
Dit dus. In het verleden was het anders, toen zat er nog een relatief aardig verschilletje in tussen hoog en laagtarief. Tegenwoordig maakt dat zo weinig uit dat het eigenlijk niet meer uit maakt.

kweenie
Berichten: 15904
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Nieuwe elektriciteitsmeter: enkel/dubbel tarief?

Ongelezen bericht door kweenie »

Hangt er een beetje vanaf. Als je zonnepanelen hebt, dan kan de dubbele meter je een leuk voordeeltje opleveren als je een energiebedrijf kiest dat de teruglevering in eerste instantie verrekent met het hoge verbruik. Het gaat dan natuurlijk niet om hoge bedragen, maar die paar tientjes zijn toch mooi meegenomen.

Anduril.tr
Berichten: 75
Lid geworden op: 06 mei 2015 12:35

Re: Nieuwe elektriciteitsmeter: enkel/dubbel tarief?

Ongelezen bericht door Anduril.tr »

witte angora schreef:Dit dus. In het verleden was het anders, toen zat er nog een relatief aardig verschilletje in tussen hoog en laagtarief. Tegenwoordig maakt dat zo weinig uit dat het eigenlijk niet meer uit maakt.
Zeker nu er zoveel kostenposten uit het tarief zijn gehaald en forfaitaire vaste bedragen zijn geworden, is het verschil in het 'kale' tarief voor elektriciteit nauwelijks nog de moeite waard; tussen hoog en laag tarief en ook tussen de leveranciers. Dat hebben de ex-monopolisten weer aardig geregeld. Nu vloeien de forfaitaire bedragen (transport, levering e.d.) naar de netbeheerders en dat zijn eigenlijk de nieuwe monopolisten. Op de autootjes van Eneco staat ook Stedin en omgekeerd, nou dan weet je het wel.

Gesloten