LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] NLE & Vervaldatum AcceptEmail

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
midiman
Berichten: 24
Lid geworden op: 19 aug 2008 19:44

NLE & Vervaldatum AcceptEmail

Ongelezen bericht door midiman »

Ook ik heb de nodige uitdagingen ondervonden met de NLE waar ik (helaas) al wat langer klant ben, dit is voor mij de nieuwste in de lange rij van onhebbelijkheden met die "organisatie";

Wellicht is er al eens melding van gemaakt dat NLE "opeens" van acceptgiro per post, zonder verdere aankondiging, mij dwong te betalen via hun AcceptEmail.

NLE gaf aan dat je via hun website kon aangeven dat je desondanks weer wederom acceptgiro's wilt ontvangen maar dat is mij tot op heden niet gelukt.

Alleen via hun klanten"service" kon ik aangeven dat ik weer acceptgiro's zou willen ontvangen.

Zelfs voor betaling via die AcceptEmail betaal ik nog 2,42 euro aan extra kosten, een raadsel voor mij waarom dat zo maar kan.

Maar nu komt het en kan worden opgetekend als de zoveelste waarschuwing tegen zaken doen met NLE;

In die AcceptEmail staat een vervaldatum aangegeven, in mijn geval de 28e.
Als je betaald via die AcceptEmail is het derhalve een directe betaling. (!)

Maar, ik kreeg recentelijk opeens een betalingsherinnering van NLE met een referentie die ik niet kon thuisbrengen.
Kijkende op hun website kon ik ook niet zien dat er nog betalingen openstonden.

Dus per email (want via de telefoon lijkt het wel alsof je met een computer spreekt?) contact opgenomen met hun klanten"service";

Die geven aan dat voor dergelijke AcceptEmail betalingen de vervaldatum niet de 28e is maar de 25e!
Edoch, hun AcceptEmail geeft wel degelijk een vervaldatum aan van de 28e!

In verband met de verwerkingstijd hou ik meestal 3 tot 4 dagen aan, dus betaal 4 dagen vóór de vervaldatum.
Tot op heden bij al mijn betalingen bij ontelbare organisaties nooit problemen mee gehad, nimmer betalingsherinneringen gehad.
Behalve deze ene keer, blijkbaar is NLE haar "strategie" aan het aanpassen nog meer geld van ons te "stelen", liefst zo vroeg mogelijk.

Voor mij is dit de druppel om bij een eerst volgende gelegenheid & mogelijkheid over te stappen naar een andere leverancier, ook al zou deze duurder zijn.
Te vaak valt er wat aan te merken op het gedrag van NLE, laat staan hoe ze omgaan met bestaande klanten en klachten.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: NLE & Vervaldatum AcceptEmail

Ongelezen bericht door renewouters »

Overstappen op een andere leverancier misschien als je het niet met het beleid eens bent? Het staat een bedrijf vrij om hun bedrijfsvoering naar eigen inzicht in te regelen en te streven naar winstoptimalisatie. Als het goed is doet ieder bedrijf dat.

midiman
Berichten: 24
Lid geworden op: 19 aug 2008 19:44

Re: NLE & Vervaldatum AcceptEmail

Ongelezen bericht door midiman »

Beleid is 1 ding, maar hier gaat het mij om de principe(s);
Als je een beleid aanpast, is het wel zo netjes je bestaande klanten daar over te informeren.

De AcceptEmail geeft rechts bovenaan altijd een vervaldatum aan, net zoals je bij "reguliere" (papieren) acceptgiro's gewend bent.
Wellicht zijn daar zelfs formele regels voor.

Anyhoe, die AcceptEmail geeft nog altijd, ook degene van afgelopen vrijdag (lees: nadat NLE mij per email aangaf dat de vervaldatum dus de 25e van de maand is) nog altijd de 28e aan.

NLE informeert je dus willens en wetens onjuist of op z'n minst onvolledig.

Dit dus onder de noemer plaatsen als zijnde het beleid van het bedrijf aanpassen voor de winstoptimalisatie?

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: NLE & Vervaldatum AcceptEmail

Ongelezen bericht door Julie4444 »

midiman schreef:NLE informeert je dus willens en wetens onjuist of op z'n minst onvolledig.
Er is een verschil tussen onjuiste informatie geven of informatie achterhouden.
Waarom betaalt u niet gewoon via automatische incasso?

En als u het niet eens bent met het bedrijf gaat u toch elders heen? Probleem opgelost.

midiman
Berichten: 24
Lid geworden op: 19 aug 2008 19:44

Re: NLE & Vervaldatum AcceptEmail

Ongelezen bericht door midiman »

Mijn ervaringen met automatische incasso is dat er te vaak te vroeg, soms zelfs weken van tevoren, al geïnd wordt, om zo extra rente te kunnen opstrijken.
Als je dat met al je klanten doet, telt het lekker aan.
Ongetwijfeld onder de noemer van winstoptimalisatie. :roll:

Helaas zit ik door de "liberalisatie" van de energiemarkt minstens een jaar vast aan de leverancier.
200 euro per maand bij mij en tot en met april volgend jaar.

Als je met droge ogen aangeeft dat op/in die AcceptEmail aangegeven vervaldatum van de 28e dus niet klopt en dus de 25e blijkt te zijn, is er fundamenteel iets mis in mijn optiek.

Dat is geen informatie achterhouden maar onjuiste informatie geven.

@Vogels;
Dank voor de informatie!
Als je een vervaldatum aangeeft van de 28e en je hanteert de 25e, is dat in mijn optiek "stelen", zeker gezien het "aantrekkelijk aanbod" wat NLE mij toen maakte. (not)

Ik zal dan naar alle waarschijnlijkheid de overstap maken, want ik ben zeker geen wanbetaler.
De enige schuld die ik heb is mijn hypotheek en die is binnenkort ook afbetaald.

Ik ben geen grote voorstander van vooraf betalen maar begrijp ook best de redenen waarom de noodzaak er is.
Het gaat mij hier puur en alleen hoe NLE met mij om gaat, dat is niet pas in mijn optiek.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: NLE & Vervaldatum AcceptEmail

Ongelezen bericht door Julie4444 »

midiman schreef:Mijn ervaringen met automatische incasso is dat er te vaak te vroeg, soms zelfs weken van tevoren, al geïnd wordt, om zo extra rente te kunnen opstrijken.
Er is normaliter gewoon een vaste datum waarop afgeschreven wordt. Overigens kost het jou meer als je extra moet betalen voor alternatieven. Is het dan niet gewoon makkelijker, en minder moeite, en goedkoper, om toch voor incasso te machtigen? ;)

tijger1
Berichten: 1647
Lid geworden op: 31 jan 2013 20:54

Re: NLE & Vervaldatum AcceptEmail

Ongelezen bericht door tijger1 »

U kunt nu simpel van ze af. Mooier kunt u het niet hebben.

midiman
Berichten: 24
Lid geworden op: 19 aug 2008 19:44

Re: NLE & Vervaldatum AcceptEmail

Ongelezen bericht door midiman »

Sommige reacties zijn wat apart, doet mij denken...

Anyway;
Inderdaad, net de email van die @$%^# NLE gekregen met de aankondiging dat ze hun plan gaan uitvoeren. En dat je tot 30 dagen na die aankondiging recht hebt kosteloos over te stappen.

Gelijk online aanvraag ingediend bij een andere leverancier voor het overstappen.

Scheelt ook nog eens 23 euro per maand, en de eerste drie maanden gratis.

Verdere reacties op dit draadje niet meer nodig, ieder moet voor zich maar uitmaken wat ze van die "organisatie" vinden, ik ben er helemaal klaar mee.

Daar mag van mij de stekker uit, letterlijk.

tijger1
Berichten: 1647
Lid geworden op: 31 jan 2013 20:54

Re: NLE & Vervaldatum AcceptEmail

Ongelezen bericht door tijger1 »

Dat minder per maand en drie maanden "gratis", grappig.

Volgend jaar rond deze tijd hier de klachten over de grote nabetaling die moet worden voldaan.

midiman
Berichten: 24
Lid geworden op: 19 aug 2008 19:44

Re: NLE & Vervaldatum AcceptEmail

Ongelezen bericht door midiman »

vogels schreef: Weer zo iemand die alleen naar de voorschotbedragen kijkt. Niet klagen straks over de hoge bijbetaling bij de jaarafrekening.
Sorry, maar dat is een voorbarige conclusie.

Nee hoor, ik ben al eerder klant bij hen geweest en altijd uiterst correct behandelt & te woord gestaan.
Net zoals u op een gegeven moment klaar was met Ziggo, ben ik klaar met NLE.

tijger1
Berichten: 1647
Lid geworden op: 31 jan 2013 20:54

Re: NLE & Vervaldatum AcceptEmail

Ongelezen bericht door tijger1 »

Vergeet de drie maanden "gratis" niet. Kan niet op daar, wie is dat?

Gesloten