LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] NUON beveiligingssysteem

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Miranda1970

NUON beveiligingssysteem

Ongelezen bericht door Miranda1970 »

Zijn er mensen die ervaring hebben met het beveiligingssysteem van nuon? Ze hebben mij gebeld, zou 90ct per dag kosten, systeem gratis enz enz
Nu las ik hier de verhalen over het systeem van essent en vroeg me af of dit net zoiets was. Alle tips of ervaringen zijn welkom, ik heb half januari een afspraak, komt een medewerker het uitleggen...

Miranda

Banzai

Re: NUON beveiligingssysteem

Ongelezen bericht door Banzai »

Hallo Miranda,

Ik wantrouw dit soort aanbiedingen (90 cent p.d.) meestal.
Daarom heb ik met Nuon geen gebruikerservaring.
Wel kan ik je vertellen dat 'gratis' links of rechtsom toch eindelijk uit jouw zak zal moeten gaan komen.
Van de lucht kunnen bedrijven niet leven.

Zelfs 90 cent per dag komt voor 1 jaar neer op Eur. 328,50 (fl. 723,69).
En ik vermoed dat je met 1 jaar nog niet klaar bent, of er nog enige kostenverhogende 'toeters en bellen' aangehangen zal krijgen.
Lees de voorwaarden en het contract daarom vooraf zeer zorgvuldig!
(Hoe zal het bijv. gaan bij opzegging of verhuizing?)
Als je echt behoefte hebt aan een alarmsysteem, zou IK eerst de markt verkennen.
Er is genoeg te koop op de (web)wereld.

Nog een paar tips:
Bent u wel diegene die u zegt dat u bent (legitimatie, evt. van het bedrijf).
Vraag altijd bedenktijd en hoeveel is dat dan? (Colportagewet)
Focus je op de totaalkosten en niet op een prijs per dag.
Wellicht is een goede inboedelverzekering (evt. extra uitgebreid) wel vele malen goedkoper.

Met vriendelijke groet,
Banzai
[email protected]

Willem 4

Ongelezen bericht door Willem 4 »

Ik zou er niet aan beginnen.
Meestal hangen ze in je huis een paar beweginsmelders en dat is heel leuk als je huisdieren hebt of zelf 's nachts wel eens je bed uit gaat.
Het is ook niet zo zinvol om een inbreker te detecteren als ie al binnen is, als de deur of een raam opengebroken wordt en er ontstaat een hels kabaal dan nemen ze echt wel de benen.

Koop een goedkope centrale met een toeter, wat deurcontacten en eventueel glasbreukmelders (als je geen dubbel glas hebt) en je bent goedkoper uit en kan net zoveel door je huis lopen als je wilt zonder alarm.
En jawel, je doet best wel een keer een deur of raam open zonder het alarm af te zetten, maar dat leer je meteen af :wink:

groeten
Laatst gewijzigd door Willem 4 op 15 dec 2005 01:11, 1 keer totaal gewijzigd.

lind@

Ongelezen bericht door lind@ »

wij zijn ook door nuon benaderd voor het beveiligingssysteem
nu moet ik zeggen alles zag er erg goed uit het werd thuis goed uitgelegd(ze kwamen aan de deur dus)
er zit een hele hoop bij dat wel maar ooktegen betaling naturlijk.
wij vonden het wel een heel mooi plan om dat maar te nemen
evne in het kort:
2 bewegingsmelders(die niet afgaan op huisdieren)
een medlingskastje,
een rookmelder(tegenbetaling)maar met korting
1 gratis afstandbediening de tweede iets goedkoper
en een aansluiting op de meldkamer politie,brandweer,ambulance.
de kosten waren dacht ik zo rond de 30 euro per maand.
en eenmalige kosten voor de extra dingetjes was 60 euro meen ik.
aangezien mijn man werkt bij alarmering snapte hij alles heel goed
en hij vond erg betrouwbaar,
na het contract te hebben getekend ging mijn man de volgende dag naar zijn werk en daar word zeer binnenkort ook zo'n soort systeem geintroduceerd(en iets voordeliger) dus ik heb binnen 8 dagen het contract ontbonden ,
kreeg een brief met de bevestiging dat het opgezegd was.
dus je kan het contract dus ook opzeggen binnen de bedenkingstijd.
dus die 0,90 cent per dag kan wel kloppen maar hou rekening met bijkomende kosten zoals ik hierboven geschreven heb.

Veel succes

Meestal hangen ze in je huis een paar beweginsmelders en dat is heel leuk als je huisdieren hebt of zelf 's nachts wel eens je bed uit gaat.

bewegingsmelders en extra sloten op deuren of ramen die de melder niet kan waarnemen.en de huisdieren hebben hier niets mee te maken vertelde hij ons.

Banzai

Ongelezen bericht door Banzai »

Op dit forum is ook een dicussie onder de naam:
'Essent Home Safety' gaande.
Als ik de inzenders mag geloven, is het een bijzonder kijkje achter de schermen van een soortgelijk beveiligingsbedrijf onder de vlag van Essent.
In één van de verhalen werd zelfs een link gemaakt naar Nuon.
(Echter, ik kan niet controleren of dat waar is.)
Los daarvan mag men toch wel op z'n/haar hoede zijn, omdat kennelijk dit soort verkoop van installaties uitbesteed worden aan andere bedrijven.
En op een onbeschoft 'bek open en happen bedrijf' zit niemand te wachten lijkt mij.

Met vriendelijke groet,
Banzai
[email protected]

Willem 4

Ongelezen bericht door Willem 4 »

bewegingsmelders en extra sloten op deuren of ramen die de melder niet kan waarnemen.en de huisdieren hebben hier niets mee te maken vertelde hij ons
Ten eerste bedankt, ik zag een fout in mijn antwoord er stond deurmagneten maar dat moet deurcontacten zijn. :oops: is gewijzigd.

Het verhaal dat melders niet reageren op huisdieren hoor je vaak maar je hoort ook vaak dat er ongewenste alarmen ontstaan door huisdieren.
Ik kan je garanderen dat het geen pretje is als je midden in de nacht ruw gewekt wordt en er achter komt dat er niets aan de hand was.
Op mensen reageren ze zo wie zo en als je in de nacht uit je bed gaat moet je altijd (en op tijd) het alarm uitschakelen.
Met kinderen wordt het helemaal een ramp want die zijn over het algemeen zo slaperig dat ze het alarm niet uit kunnen schakelen.
Nog een nadeel is dat ze pas reageren als er een inbreker binnen is, je wilt ze vast en zeker liever buiten houden.

Daarom zeg ik, zet deurcontacten op deuren en beweegbare ramen en het alarm gaat af VOOR de eventuele inbreker binnen is en als extra voordeel, je kunt je vrij door je huis bewegen zonder dat je het alarm uit hoeft te zetten
Goedkoper en werkt veel stabieler

groeten

ikke26

Ongelezen bericht door ikke26 »

beste mensen... als jullie graag je woning beter willen beveiligen neem dan een beveiligingssysteem... ik heb er 1 van essent... werkt geweldig en maar 66 cent per dag... huisdieren kunnen dus vrij rondlopen want hij wordt gewoon huisdiervriendelijk ingesteld... en je hoeft niemand te detecteren die al binnen is... want wat je ook hebt, binnen komen doen ze toch... dat weet ik zelf ook maar wil ze de kans niet geven om wel iets mee te nemen... als je namelijk in 105dB moet staan, is dat niet prettig, geloof mij maar... en er wordt altijd 100% actie ondernomen voor die 66 cent per dag... wie het overweegt, gewoon doen... en laat je in ieder geval professioneel informeren in plaats van dit soort berichten te lezen van mensen die er nix vanaf weten... en trouwens, systeem van essent heeft ook de zogenaamde deelbeveiliging.. namelijk dat je zelf rond kan lopen (naar je wc toe) zonder dat je alarm afgaat terwijl de andere ruimtes gewoon nog wel beschermd worden...

Miranda1970

Ongelezen bericht door Miranda1970 »

Bedankt allemaal voor jullie reacties.
Ik ben me aan het orienteren, maar ik moet zeggen dat het niet meevalt. Ik zie door de bomen het bos niet meer. Ik heb contact opgenomen met mijn verzekeringsagent. Die kan het beste eens komen uitleggen waar ik nu precies aan moet voldoen en dan eens kijken wat en waar ik dan het beste kan aanschaffen. Nogmaals bedankt!

Miranda

ps. ik heb het systeem zakelijk nodig, dat is wellicht ook nog verschil?

Noompje

Ongelezen bericht door Noompje »

Hoi,

Ik heb sinds 2 weken het systeem van Essent. Deze meneer is bij mij thuis geweest.
Houd wel rekening er mee dat je inderdaad een grote korting krijgt maar dat je wel ongeveer 250 euro instalatie kosten moet betalen. Het is inderdaad huisdier proef vrij dat kunnen ze instellen. Kijk als je kat bijvoorbeeld voor de sensor gaat zitten tja dan kan het niet anders dan af gaan maar in principe houden ze hier absoluut rekening mee. Ik betaal voor het duurste pakket nu ongeveer 20 euro per maand maar je krijgt van de Nuon ook een Borg certificaat wat je naar je verzekering kan sturen die geven je 9 van de 10 keer korting. In dit pakket zit ook dat als je alarm afgaat dat ze van de beveiligingsdienst komen hiervoor hoef je dan niet extra te betalen. ALs je een ander pakket neemt zit dit er wel of niet bij maar dan tegen een betaling als ze wel moeten komen. Ook kan je dit nog heel goed uitbreiden je hele leven lang met de korting die je nu ook geniet. Ik vind het een goed systeem mocht het afgaan bellen ze binnen een halve minuut van de centrale of alles ok is mocht dit niet het geval zijn bellen ze iemand of als je dat in je pakket hebt dan komt de beveiligingsdienst.
mocht je nog vragen hebben dan kan je me altijd even een mailtje sturen [email protected]

Groetjes,

Noompje

sybrand

Ongelezen bericht door sybrand »

ik heb ze ook op bezoek gehad,volgens hun woon ik in een heel onveilige buurt.
ik heb gezegd dat ik mijn waardevolle spullen overdag al niet kan vinden, laat een vreemde het s,nachts dan maar opzoeken.
volgens mij is het weggegooid geld heb ik tegen hun gezegd.
ze waren zo verdwenen.

ikke26

Ongelezen bericht door ikke26 »

let op mensen: wat ik sowieso van Essent kan garanderen... is dat je alleen installatie betaalt 219 euro... daarnaast betaal je de aanschaf van 830 euro.. is een totaal van 1049 euro en dan ben je klaar... service abonement komt per maand op 29,95 euro... voor mij is dat niet veel en ik vind het goed besteed geld... zelf heb ik 2 katten, en heb nooit te maken met alarm... wel is het zo dat hij geen katten ziet tenzij ze boven 1,20m komen.. dus aangeraden werd wel om ze niet in de woonkamer te laten als het systeem aanstaat en dat vind ik ook geen probleem... bij essent hebben ze nu ook een promotie actie dan kan je 830 euro korting krijgen en je abo wordt dan wel 39,90... alleen maar fair vind ik... en anders kan je 250 euro korting nemen en een abo van 19,95...

wie het wat vindt en wie een systeem overweegt te nemen, kijk dan zeker op: www.homesafety.nl

ik zou niet kiezen voor die van nuon... installatie is duurder en abo is duurder... en je krijgt extra kosten bij elke alarmmelding... dat is bij essent niet zo omdat ze een eigen meldkamer hebben en zo...

Inside it all

Ongelezen bericht door Inside it all »

Even een vraagje: ikke26 werk jij toevallig bij T&S?
Jouw verhaal klinkt als het verkooppraatje wat ze daar houden! Is niet erg hoor, maar je zou eigenlijk wel de hele waarheid moeten vermelden!

Het klopt, de prijs van een homesafetysysteem is 580 Euro, dan moet het nog geinstalleerd worden: kosten bij Essent 219 Euro. Je krijgt dit samen met een abonnement van 19,95 Euro per maand op de meldkamer. Kijk hier wel mee uit, want dit zijn niet de totale kosten die je aan zo'n systeem hebt! Hou ook rekening met een jaarlijkse onderhoudsbeurt: kosten ongeveer 170 Euro. Het is een draadloos systeem, dus de batterijen moeten na verloop van tijd ook vervangen worden: kosten 23 Euro per batterij (excl voorrijkosten, incl uurloon), mocht er iets stuk gaan betaal je ook voorrijkosten en arbeidsloon. Ga je naar de totale kosten kijken zit je gemiddeld op een kosten post van rond de 60 Euro per maand (heb ik het nog niet eens over de garantie die je krijgt).

Kortom, het is een technisch goed product, maar kijk even om je heen! Er zijn andere bedrijven die je completere systemen leveren en waarbij je een een meldkamer en onderhoudscontract kunt afsluiten, waardoor je vele malen goedkoper uit bent.

remivermeulen

Ongelezen bericht door remivermeulen »

Hoi Miranda,

Voor ons bedrijf mocht ik geen alarm installeren van een van deze energieleveranciers maar moest ik een erkend beveiligingsbedrijf zoeken.

Deze heeft een beveiligingsplan opgesteld voor ons bedrijf en vervolgens (na opdracht) het systeem geïnstalleerd
Het werkt voortreffelijk.

Ik heb gewoon gezocht op Google onder het zoekwoord alarm.
het eerste beveiligingsbedrijf dat ik tegenkwam heb ik genomen.
Dit bedrijf komt eerst bij je langs en brengt dan een offerte uit.

Ik hoop dat ik je hiermee hebt geholpen.

FritzTheCat
Contacteer:

Ongelezen bericht door FritzTheCat »

Alarmsystemen van Essent en andere energieleveranciers of soms zelfs zgn beveiligingsinstallateurs die een huur/koop systeem aanbieden, zijn op zich prima systemen. Echter de randvoorwaarden maken het een bijzonder slechte investering.

Het systeem kost je een x bedrag per maand en dan heb je de kale versie. Wil je meerdere PIR detectoren en of Reedcontacten dan trek je buidel maar open. Uiteraard krijg je korting maar vooruit.

Het abonnement wat erbij zit heeft een looptijd van minimaal jaar soms zelfs meer.

Als je dan uitgaat van 2 tientjes per maand kost ja dat 1200 euries voor een systeem wat amper 450 euro kost. De extra zaken niet mee gerekend in de maandprijs.

Meldkamer is helemaal onzin en kost je alleen maar extra geld.

De meldkamer registreerd alle meldingen/schakelingen en geeft dit aan jou door. Geen politie (die komen toch niet) en geen alarmopvolging. (apart afsluiten bij Securicor kan tegen 400 per jaar)

Dan nog de telefoontikken:

Inschakelen: starttarief + belkosten
Uitschakelen: idem
24 uurs melding: idem

Alles bij elkaar een hoop geld per maand voor een schijnbeveiliging.

Mijn advies is neem een goede Borg erkende slotenmaker in de arm en zorg dat de buitenschil van je huis voorzien wordt van goed hang en sluitwerk. En vergeet vooral de verlichting niet.

Mocht je dan toch een alarmsysteem willen neem dan contact op met een Brog erkende installateur (NCP bestaat niet meer) en laart deze een offerte maken.

Let wel, met alleen een alarmsysteem heb je toch braakschade als de dief binnen is. Voorkom dit door hang en sluitwerk, verlichting, tuinaanleg zonder beschermplekken, geen opklim mogelijkheden voor het grijpen (kliko's) en zorg ervoor dat je woning altijd bewoont lijkt.

Ook belangrijk......als je een nieuwe TV/DVD of wat dan ook koopt zet NOOIT de doos op straat voor de oud papier man.

Het is zo simpel voor een inbreker. Hij loopt/fietst door de wijk op de oudpapeir ophaaldag en ziet al de dozen van TFTtjes staan voor de deur. Wel zo handig. Weet hij meteen zijn heler te vertellen welke merk/type en model hij de volgende dag in de aanbieding heeft.

Succes.

Inside it all

Ongelezen bericht door Inside it all »

Fritz, je zou eens op www.ncp.nl moeten kijken. Het NCP bestaat nog hoor!

Ook je rekensommetje volg ik niet helemaal. Je praat over 20 euro per maand, en een contractduur van meestal 12 maanden. vervolgens maak je een berekening voor een contract duur van 5 jaar (60 maanden). Je hebt wel gelijk dat naast de kosten voor de meldkamer er nog een aantal kosten bij komen, zoals: jaarlijks onderhoud (kosten zo ongeveer 150 Euro, bij draadloos systeem de batterijen vervangen ongeveer 20 Euro per batterij (incl arbeidsloon), eventuele vervangingen van de melders, etc. Ga je dit allemaal bij elkaar optellen kom je gemiddeld uit op 60 to 70 Euro per maand. Er zijn echter bedrijven die onderhoudscontracten aanbieden waar dit allemaal bij in zit en dan betaal je wel iets minder.

Tuurlijk het is een aardig bedrag per maand, maar mijn mening is dat je prioriteiten moet stellen, en dat iedereen zelf de afweging moet maken of ze het waard vinden. Wat betaal je bijvoorbeeld voor je internet aansluiting (wat kost dat per 60 maanden?), kwestie van prioriteiten dus!

Een meldkamerabonnement heeft volgens mij wel degelijk zin! Wel even kijken wat er in het abonnement zit!! Een meldkamer mag niet zomaar een melding doorsturen naar de politie (wet WPBR)! En als ze wel een melding doorsturen, dan komen ze inderdaad te laat om de inbrekers te pakken! Dit ligt niet aan de politie, maar de inbrekers zijn gewoon sneller. Je kunt moeilijk op elke straathoek een agent neer zetten!

Natuurlijk zijn goed hang en sluitwerk een vereiste, maar hoeveel mensen wonen niet in een huurhuis. En hoeveel van die mensen gaan duur hang en sluitwerk aanschaffen (beetje zoeken en de prijzen vindt je zo op internet)? Een beveiligingssyteem kan voor zulke mensen een goed alternatief zijn. Juist je hebt braakschade als het alarm afgaat (inbrekers moeten eerst binnen zijn voordat het afgaat), maar dat heb je ook als je geen alarm hebt!!! Verschil is dat je de tijd die de inbreker vervolgens binnen doorbrengt minimaliseert. Ook gaat er een preventieve werking uit van een beveiligd huis. Kijk naar een programma als de inbreker (di nl2 rond 22.00).

Kortom: iedereen moet zelf zijn afweging maken. Aan alle mogelijkheden om te beveiligen hangt een prijskaartje, maarja niets in het leven is gratis. Het is een kwestie van prioriteiten stellen, en dat kun je alleen zelf doen.

FritzTheCat
Contacteer:

Ongelezen bericht door FritzTheCat »

Contracten duren minimaal 60 maanden anders is het niet interessant voor de leverancier.

Over wat de politie betreft die komen inderdaad als de sleuteldrager er binnen 15 inuten ook is. Tot die tijd doet men niets.

Beter is een systeem met GSM kiezer welke de diverse meldingen (zelf te kiezen) naar je mobiel stuurt. Kun je zelf afhankelijk van de melding actie ondernemen.

Vaste kosten....nul.

Aantal meldingen per jaar........als je goed omgaat met je systeem 1 of 2 (bedienfouten en spanningsuitval).

NCP bestaat ook nog wel echter het keurmerk voor installateurs is niet meer van toepassing.

Sinds 1 januari is een goed installateur Borg erkend.

Nogmaals....een alarm houd geen enkele dief buiten de deur. Als hij iet suit jou huis wil dat doet hij dat.

Alarmsystemen zijn leuk maar nog altijd laagdrempelig voor inbrekers.

Als je echt zo ndig je geld wilt investeren in een systeem is er nog een optie.

Stikkers op de ramen en deuren van een beveiligingsbedrijf.

Fake flitslicht op de voorgevel.

Iedereen moet het zelf weten uiteraard maar denk er goed over na.

Het neemt de nodige discipline van de gebruiker en kost ook het nodige aan euries.

Satfreak1969

Ongelezen bericht door Satfreak1969 »

Heb sinds 2 jaar een Alarminstallatie van Nuon. Ik ben hier voor de rest goed tevreden over. Alleen wil ik mijn vaste telefoonlijn opzeggen omdat wij die weinig gebruiken. Alleen voor de fax van de zaak en het alarm. Nu laat ik de fax doorsturen naar mijn email. En wil dus ook van het alarm af. Deze wil ik laten bellen via VOIP,...kost helemaal niets dan. Alleen moet het nummer in de alarmcentrale aangepast worden. Maarja ze willen de installatiecode niet geven. Als hun het doen kost het 50,00 euries. Wie weet eventueel deze installatiecode ???????

kevink

Ongelezen bericht door kevink »

Goede dag,

Ik zal me eerst even netjes voorstellen. Mijn naam is kevin en ik werk al enige tijd in de direct sales wereld. Ik ben begonnen bij de hier wel bekende T & S security te Utrecht. Inderdaad toen ik daar in dienst was liepen we deur aan deur met een beveiligings concept gericht op de partuculiere markt. Wij zeggen inderdaad dat het gaat om een "KOSTELOOS ALARM SYSTEEM" dus niet gratis zoals mensen hier beweren. Het woord GRATIS mogen we namelijk niet eens gebruiken van Essent en al helemaal niet dat mensen het hebben gewonnen!
Beste lezers ik kan jullie mededelen dat het een koopje is bij ESSENT HOME SAFETY en NUON!! voor 219 euro installatie kosten en 29,95 p/maand heb je aansluiting op de meldkamer en een "KOSTELOOS ALARM" voor in je woning.
Gaat u maar eens informeren bij regent beveiligingen bijvoorbeeld dan bent u zo rond de 2000 euro kwijt en de meldkamer er nog eens bij.
In die ruim 1,5 jaar dat ik langs de deuren loop heb ik al diverse mensen gehad die verbaasd stonden hoe het zo goedkoop kan zijn.
Heel simpel Essent moet het niet alleen hebben van de beveiliging maar ook van de stroom.
Essent en Nuon zijn zeker betrouwbare bedrijven op het gebied van huisbeveiliging.
De "oude" collega's van T & S die hier hun gal komen spugen zijn dan niet lang in dienst geweest. Als ze echt alle in's en out's kennen van het alarmsysteem en van Essent kunnen ze er wat over zeggen. Ik denk dat ze deze kreet dan ook wel kennen:
AANNAMENS ZIJN DODELIJK!!!
Ik ken het concept al een tijdje en het is een 100% betrouwbaar systeem met een NCP borg-erkenning.
Zodra er iemand bij u van NUON of home safety bij u aan de deur staat dan moet u letten op het volgende: Legitimatie pas of ID-bewijs en bedrijfs kleding.
Het is ook zeker zo dat als er een melding gaat richting de meldkamer dat er politie UITEINDELIJK ingeschakeld wordt (ik heb er zelf ervaring mee gehad).
Ik werk nu voor essent home-safety, waarom ik gestopt ben bij nuon zult u denken? Conflict met werkgever. (dus dat had niets te maken met nuon zelf).

zodra u nog meer informatie wilt kunt u me altijd mailen naar:
[email protected]

Mijn streven is om u binnen 10 werkdagen een mail terug te sturen.

HeikovanR

Ongelezen bericht door HeikovanR »

Het is misschien al enige tijd geleden dat hier gereageerd is dus of dit onderwerp nog wordt gelezen weet ik niet maar ik wil wel mijn verhaal kwijt hier. Ook wij zijn er ingestonken! Ik heb een afspraak gemaakt en enige dagen later kwam er een adviseur van de nuon zelf (ze blijken ook met studenten te werken die langs de deuren gaan). Deze man mag de naam adviseur niet dragen want ik ben er inmiddels ook achter gekomen dat hij totaal niet weet waar die over spreekt :o (ik zal hier verder niet op in gaan). Na ca. 4 weken kwam er dan een monteur en ik moet zeggen -niets dan lof voor deze (wat oudere) persoon- (kwam zo te horen uit Den Haag vandaan). Zo had de verkoper mij het e.e.a. verteld over waar ik de centrale moest zetten maar daar wou ik hem helemaal niet en dat bleek achteraf ook niet te kunnen volgens de monteur. Ook vwb de melder in de hal kon niet vanwege een hond die regelmatig de trap op- en afloopt. De verkoper heeft mij gezegd dat ik boven niets nodig had aan melders en volgens de monteur was het wel verstandig om er zeker 1 bij te plaatsen. Goed dat ik destijds naar hem heb geluisterd want een maand of 8 later heb ik een inbraak gehad op de bovenverdieping maar ze zijn gelukkig gevlucht. Maar vreemd genoeg na ca. 1 jaar begonnen de problemen met het systeem. Ik kreeg loze alarmen, batterijen die (ook na vervangen) spontaan leeg waren. Wat blijkt, voordat ik met ze in zee ging kon alles maar sindsdien ..... Ik moest niet zeuren heb ik meerdere keren te horen gekregen want het werkt toch goed. Nee, van het afsprakenburo kon ik op het dak gaan zitten :oops: . Ik heb de stekker eruit gehaald en abonnement opgezegd. Inmiddels is er door een ander bedrijf een nieuwe centrale opgehangen en tot nu toe werkt het perfect.
In mijn kennissenkring hoor ik zo nu en dan meer over nuonbeveiliging en ik denk dat het een ziek bedrijf is als ik zo hoor hoe ze met de monteurs omgaan.(regelrechte slavenarbeid) De tijd die ze krijgen om bij je te installeren is te kort om goed hun werk te kunnen doen. Familie van weer een vriend van ons moest zelf maar uitzoeken hoe het werkt want er was geen tijd voor uitleg. Kortom, ik kan er inmiddels een boek over schrijven maar ik ben blij dat ik van ze af ben.

deB@nk

Ongelezen bericht door deB@nk »

Het verbaast me allemaal niet. Ik kan als "ervaringsdeskundige" hierover meepraten doordat ik hier gewerkt heb. Het is idd zo dat de verkopers of de ingehuurde verkopers niet goed weten waar ze over praten en soms ook gewoon onzin verkopen alleen maar om meer inkomsten te genereren. Systeem verkocht, klant binnen en that's it.
Het bedrijf is echt niet goed voor het personeel (althans voor de monteurs). Wij werden op een dag helemaal vol gepland waardoor er geen ruimte was voor een boterham tussen de middag. Onlogische ritten ver weg naar plaatsen waar toevallig al een monteur woont of op z'n minst in de buurt, maar nee, die monteur kreeg dan de opdracht om naar mijn woonplaats of omgeving te rijden waardoor we elkaar onderweg tegenkwamen en gezellig gedag konden zwaaien. Oh oh, wat moesten we bezuinigen, voortaan tanken bij onbemande tankstations want dat scheelde 6 ct. per liter maar ondertussen onnodige kilometers maken. PBM hebben ze nog nooit van gehoord. Ja nu, nadat ik er vele malen wat van heb gezegd en ze mij eruit gegooid hebben zonder enige geldige reden schijnen ze er nu wel wat aan te doen (althans dat zeggen ze, maar eerst zien dan geloven bij hun). Overuren uitbetalen is ook heel moeilijk voor ze. Hoe dan ook, de klant is de dupe want de installatietijd werd steeds korter want je had bijv. maar een kwartier om 45km of verder te rijden naar je volgende klant dus uitleg geven over het alarmsysteem kon bijna niet meer. Ik had al een keer bij de bedrijfsarts aangegeven hoe wij te werk moesten gaan qua uren, veiligheid, rusttijd e.d, de beste man viel bijna van z'n stoel, heeft een advies geschreven maar Nuonbeveiliging legt dit gewoon naast zich neer. De bedrijfsarts vond het onverantwoord om continu onder deze werkdruk te staan en dat niet een enkele keer (zou ik ook helemaal niet erg vinden) maar iedere dag opnieuw. Eigenlijk zou vwb de arbeidsomstandigheden de arbeidsinspectie hierop los gelaten moeten worden maar je denkt er goed aan te doen om het binnenskamers op te lossen. Hoe dan ook, ik ben achteraf gezien blij dat ik er weg ben. Zat er vaak aan te denken om weg te gaan maar in deze tijd neem je die stap niet zo snel en nu is dit min of meer geforceerd.

Gesloten