LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] NUON & Customer Care Service ?
NUON & Customer Care Service ?
Dolblij was ik met de aankoop van mijn eerste eigen huis. Familie en vrienden hadden aangeboden te helpen met klussen zodat ik binnen 1 maand kon verhuizen. Tijdens de sleuteloverdracht vorige week maandag kwam ik er achter dat de stroom was afgesloten. De makelaar had mij hierover niet geïnformeerd. Ach, dacht ik: ik bel 'even' de NUON en vraag een spoedaansluiting aan, ik ben tenslotte al klant bij ze. Zo geregeld toch ? Wat een illusie! Ten eerste is de wachttijd van 0900 0808 gemiddeld 10 minuten en soms moet je terugbellen omdat deze zelfs langer is en je niet eens 'in de wacht kan staan'. Ten tweede totaal geen medewerking. Hun motto is: REGELTJES zijn REGELTJES, dus geen uitzonderingen. Elke keer krijg ik te horen: u had 2 weken voor de sleuteloverdracht verhuisbericht moeten sturen. Ja, ik ben niet achterlijk en vraag nu een uitzondering aan zodat ik aan het werk kan. Ik ben nu een week verder, heb bijna iedere dag gebeld en zelfs het NUON kantoor in mijn woonplaats bezocht. Lang wachten, weer situatie uitleggen en uiteindelijk... 0 medewerking. En als ze beloven terug te bellen, gebeurt dat uiteraard niet, dus begin ik we weer van voren af aan. De commercial laat een heel ander beeld zien van CUSTOMER CARE dan de werkelijkheid ! Deze mag dus van mij de Loden Leeuw 2004 ontvangen !
Re: NUON & Customer Care Service ?
Moet je bij de makelaar zeuren. Als Nuon 2 weken nodig heeft om dit - optimaal - in te plannen heb je gewoon pech.
Als je op elke oproep van een klant maar op moet komen draven heb je nog een paar extra blikken monteurs nodig terwijl met een zorgvuldige planning - Nuon kennende meer een bureaucratische planning - veel minder menskracht nodig is en dus goedkoper gewerkt kan worden.
Is inderdaad wel vervelend dat je nu niet verder kan; volgende keer beter informeren bij je makelaar!
Als je op elke oproep van een klant maar op moet komen draven heb je nog een paar extra blikken monteurs nodig terwijl met een zorgvuldige planning - Nuon kennende meer een bureaucratische planning - veel minder menskracht nodig is en dus goedkoper gewerkt kan worden.
Is inderdaad wel vervelend dat je nu niet verder kan; volgende keer beter informeren bij je makelaar!
A) je moet bij je makelaar zeuren, zijn fout moet je niet bij Nuon neerleggen.Tijdens de sleuteloverdracht vorige week maandag kwam ik er achter dat de stroom was afgesloten
en
B) Nuon sluit bijna nooit af, ik zou je eens afvragen waarom er is afgesloten, kan namelijk zijn dat de vorige bewoner niet helemaal fris is bezig geweest.
Ik weet dat CARE CENTER gelijk uitnodigt tot extreem gehuil. Maar je mag ook naar je zelf kijken dan alleen te schoppen.
Succes verder...
het is inderdaad zo dat nuon 2 weken aanhoud om een afgesloten adres (gebeurt alleen bij een grote wanbetaler) weer aan te sluiten bij nieuwe bewoning.
dit heeft geen planning reden
heel simpel gezegt
het gebeurd vaak dat de oude bewonder een aanvraag doet onder een ander adres
2 weken wachttijd ontmoedigt deze stap
daarom moet u ook altijd uw verhuizing 2 weken vantevoren aanmelden.
dat dit dus duidelijk niet gebeurd is is niet de fout van het CCC maar komt geheel voor uw rekening
dit heeft geen planning reden
heel simpel gezegt
daarom moet u ook altijd uw verhuizing 2 weken vantevoren aanmelden.
dat dit dus duidelijk niet gebeurd is is niet de fout van het CCC maar komt geheel voor uw rekening
En jij snapt de vrije markt niet. Door dat er een overheidsinstantie ECH tussenzit kunnen dit soort praktijken (als alles goed gaat) niet meer voorkomen.heel simpel gezegt
helaas snap ik de vrije markt heel goed.
ik heb er in mijn werk namelijk elke dag mee te maken
dat komt omdat ik werk op het CCC
mensen die zijn afgesloten willen nog wel een doen alsof er nieuwe bewonders in het huis trekken
daarom de 2 weken wacht tijd
als je daar uitzonderingen op gaat maken want het is zo lastig dan haal je de hele functie ven deze regel onderuit
het makkelijkste is om even bij de buren stroom te regelen
(verlengsnoer doet wonderen)
ik heb er in mijn werk namelijk elke dag mee te maken
dat komt omdat ik werk op het CCC
mensen die zijn afgesloten willen nog wel een doen alsof er nieuwe bewonders in het huis trekken
daarom de 2 weken wacht tijd
als je daar uitzonderingen op gaat maken want het is zo lastig dan haal je de hele functie ven deze regel onderuit
het makkelijkste is om even bij de buren stroom te regelen
(verlengsnoer doet wonderen)
Nog makkelijker is even een ander stroombedrijf te zoeken. Ben je nog steeds afhankelijk van de 2 weken wachttijd bij Continuon maar dan gaat tenminste het grootste deel van je geld straks niet naar dat logge apparaat wat zich Nuon noemt
Nuon laat de goeden weer onder de slechten lijden
Nuon laat de goeden weer onder de slechten lijden
als wij de enige waren die deze regel zo uitvoeren dan wel
helaas is deze regel door get energie clearinghouse ingevoert om er voor te zorgen dat het bovenstaande niet kan
deze organisatie is een overheids instantie
helaas is deze regel door get energie clearinghouse ingevoert om er voor te zorgen dat het bovenstaande niet kan
deze organisatie is een overheids instantie
Ikkes,
Daar hebben de klanten van de Nuon niets mee te maken. Wij willen correct en normaal te woord gestaan worden en wensen dat afspraken nagekomen worden. Niet dat bij ieder telefoontje een ander verhaal wordt afgedraaid door de telefoniste van de CCC. Want in mijn geval is drie keer bellen, drie keer een ander verhaal aanhoren voor hetzelfde probleem. Nuon is een leugenachtig, dubieus bedrijf, met een service waarvoor ieder commercieel bedrijf zich zou moeten schamen en allang door concurrentie van de kaart geveegd zou worden.
Ja, als je ZO met je klanten omgaat, ben je geen knip voor je neus waard.
In geen geval is een termijn van een half jaar, voor wat voor werkzaamheid dan ook (eindafrekening, verhuizing, etc.) normaal. Wij hebben alleen met de Nuon te maken, niet met een derde partij. Het is makkelijk om de schuld door te schuiven naar een andere organisatie, maar alleen de Nuon is onze gesprekspartner, en nog een gigantisch slechte ook! Service zoals service niet bedoeld is.
Dus bij deze een oproep aan Nuon: gooi nu eens die waardeloze managers de deur uit, en sla spijkers met koppen! Werk de achterstanden weg en koppel dit terug naar de klanten. Geen gezeik, maar onomwonden aangeven wat er mis is en hoe dit opgelost gaat worden. Geen uitvluchten en leugens, maar normale communicatie.
Daar hebben de klanten van de Nuon niets mee te maken. Wij willen correct en normaal te woord gestaan worden en wensen dat afspraken nagekomen worden. Niet dat bij ieder telefoontje een ander verhaal wordt afgedraaid door de telefoniste van de CCC. Want in mijn geval is drie keer bellen, drie keer een ander verhaal aanhoren voor hetzelfde probleem. Nuon is een leugenachtig, dubieus bedrijf, met een service waarvoor ieder commercieel bedrijf zich zou moeten schamen en allang door concurrentie van de kaart geveegd zou worden.
Ja, als je ZO met je klanten omgaat, ben je geen knip voor je neus waard.
In geen geval is een termijn van een half jaar, voor wat voor werkzaamheid dan ook (eindafrekening, verhuizing, etc.) normaal. Wij hebben alleen met de Nuon te maken, niet met een derde partij. Het is makkelijk om de schuld door te schuiven naar een andere organisatie, maar alleen de Nuon is onze gesprekspartner, en nog een gigantisch slechte ook! Service zoals service niet bedoeld is.
Dus bij deze een oproep aan Nuon: gooi nu eens die waardeloze managers de deur uit, en sla spijkers met koppen! Werk de achterstanden weg en koppel dit terug naar de klanten. Geen gezeik, maar onomwonden aangeven wat er mis is en hoe dit opgelost gaat worden. Geen uitvluchten en leugens, maar normale communicatie.
[quote]daarom de 2 weken wacht tijd [quote]
De 2 weken is puur en alleen om het administratief af te wikkelen, en heeft geen donder te maken met het wel of niet openstaan van vorderingen.
Iemand kan wel degelijk gewoon verhuizen als men een akte van aankoop of i.d. kan weerleggen.(als men bijv in incasso procedure zit)
Alsjbliefd Ikkes praat alleen over zaken als je ECHT weet waar je het over hebt, want zoals je zelf aangeeft werk je er nog niet zo lang en dat is soms goed te merken aan je ongenuanceerde opmerkingen cq wijsheden.
De 2 weken is puur en alleen om het administratief af te wikkelen, en heeft geen donder te maken met het wel of niet openstaan van vorderingen.
Iemand kan wel degelijk gewoon verhuizen als men een akte van aankoop of i.d. kan weerleggen.(als men bijv in incasso procedure zit)
Alsjbliefd Ikkes praat alleen over zaken als je ECHT weet waar je het over hebt, want zoals je zelf aangeeft werk je er nog niet zo lang en dat is soms goed te merken aan je ongenuanceerde opmerkingen cq wijsheden.
nogmaals
u bent bij wet verplicht een verhuizing 2 weken vantevoren aan te geven.
dit is omdat de wetgever een overheids instantie in het leven heeft geroepen waar wij van nuon ALLE afnemers moeten aanmelden VOORDAT we ze in onze administratie mogen opnemen
dit duurt dus 2 weken
deze instantie heet het energie clearing house en deze reguleerd ook het overswitchen naar andere bedrijfen.
nog even over wat ik wel en niet weet (als je niet kan winnen speel je maar op de man )
ik behandel elke dag ongeveer 60 calls en doe dit nu ongeveer 10 weken (voor de mensen zonder rekenmachine (60x5x10)) is dus 3000 vragen die ik heb beantwoord
ik denk dat ik daarmee ondertussen een goed inzicht kan hebben opgebouwt
daarnaast print ik vragen die ik niet meteen kan beantwoorden uit en vraag dit op stille momenten na bij een collega
goed, kunnen we ons dan nu weer bij de les houden en oplossings gericht aan de gan gaan (darom ben ik tenslotte hier)
dit is omdat de wetgever een overheids instantie in het leven heeft geroepen waar wij van nuon ALLE afnemers moeten aanmelden VOORDAT we ze in onze administratie mogen opnemen
dit duurt dus 2 weken
deze instantie heet het energie clearing house en deze reguleerd ook het overswitchen naar andere bedrijfen.
nog even over wat ik wel en niet weet (als je niet kan winnen speel je maar op de man )
ik behandel elke dag ongeveer 60 calls en doe dit nu ongeveer 10 weken (voor de mensen zonder rekenmachine (60x5x10)) is dus 3000 vragen die ik heb beantwoord
ik denk dat ik daarmee ondertussen een goed inzicht kan hebben opgebouwt
daarnaast print ik vragen die ik niet meteen kan beantwoorden uit en vraag dit op stille momenten na bij een collega
goed, kunnen we ons dan nu weer bij de les houden en oplossings gericht aan de gan gaan (darom ben ik tenslotte hier)
[quote]
dit duurt dus 2 weken
[quote]
Vind het fijn om te lezen dat je jezelf nu in twee posts tegenspreekt .
En dat rekensommetje van je is heel leuk, vertel er ook even bij dat elke week wel iets veranderd in procedures.
Hoelang je er werkt maakt niks uit, dat bewijs jij nu wel..
dit duurt dus 2 weken
[quote]
Vind het fijn om te lezen dat je jezelf nu in twee posts tegenspreekt .
En dat rekensommetje van je is heel leuk, vertel er ook even bij dat elke week wel iets veranderd in procedures.
Hoelang je er werkt maakt niks uit, dat bewijs jij nu wel..
zucht
prima, als je alleen maar wilt klagen
leef je uit
maar bovenstaande is correct
prima, als je alleen maar wilt klagen
leef je uit
maar bovenstaande is correct
Geplaatst op 04 Dec 2004 18:01 door Gast
--------------------------------------------------------------------------------
Moet je bij de makelaar zeuren. Als Nuon 2 weken nodig heeft om dit - optimaal - in te plannen heb je gewoon pech.
Bull s h i t, wat jij zegt.
Nuon moet gewoon betere service verlenen i.p.v. hun achterlijke regeltjes te hanteren.
Die minkukels zijn vlot met betalingen te incasseren, maar service verlenen ho maar.
Dus gast van 04 Dec 2004 18:01 jij zal wel van Nuon zijn, loop voortaan geen onzin te verkondigen.
Als je de thread een beetje doorgelezen had dan was je misschien opgevallen dat er al andere verklaringen gegeven zijn door figuren die claimen voor de NUON te werken.
Je kommentaar is dus behoorlijk achterhaald
Nuon moet verder niets; is een commercieel bedrijf die voor een bepaalde prijs een bepaalde service aanbiedt. Bevalt het je niet dan ga je naar een ander. Wat het netwerkgedeelte van Nuon - Continuon - betreft kan je eventueel klagen bij de overheid als je vindt dat dit bedrijf z'n werk niet goed doet.
Je kommentaar is dus behoorlijk achterhaald
Nuon moet verder niets; is een commercieel bedrijf die voor een bepaalde prijs een bepaalde service aanbiedt. Bevalt het je niet dan ga je naar een ander. Wat het netwerkgedeelte van Nuon - Continuon - betreft kan je eventueel klagen bij de overheid als je vindt dat dit bedrijf z'n werk niet goed doet.