LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] nuon een zeer oneerlijk bedrijf

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
twirlgirly
Berichten: 5
Lid geworden op: 21 nov 2006 08:08

nuon een zeer oneerlijk bedrijf

Ongelezen bericht door twirlgirly »

Hallo
Ook ik heb klachten over de nuon,tis echt ongelovenlijk wat ik hier allemaal lees,dan denk ik, is het niet duidelijk voor de nuon dat het bij hun een enorme chaos is en dat vele problemen die mensen hebben door hun vooroorzaakt worden.
Mijn kLacht is het volgende,
Ik ben 1 april over gestapt naar greenchoice(ben ik echt zeer tevreden over)alleen toen begonnen wel de problemen met de nuon.
Ik kreeg in de week van 1 april een brief van nuon dat ik dus weg was gegaan met mijn gas ,maar daarop stond het voor hun nieuwe maand termijn voor elektra ,erg vreemd en een dag later kreeg ik een brief over de elektra dat ik weg was.
DAn denk je nou dat is in orde,fout dus .
Ik kreeg dus een nota van de nuon voor de maand april,ik heb daar over gemaild omdat ik ze telefonische niet te pakken kreeg.
Maar hier over later meer.
Wat mijn ook heel erg verbaasde was dat ik 2 eindafrekeningen kreeg van gas en elektra terwijl ik nog helemaal niets had doorgegeven en wat bij ons in de buurt eigenlijk ook vaak gebeurt is dat er iemand langs de deuren komt om het op te nemen.
Maar toen ik dus de standen ging na kijken wat er op de rekening stond klopte dit dus helemaal niet was veel te hoog.
IK heb toen alles gekopieerd en de stand van de meter er op gezet die klopte en naar de nuon gestuurd.(als je moet bij betalen moet je dat natuurlijk gewoon doen ,maar dan moet het wel kloppen)
Nou tot op de dag van vandaag heb ik totaal geen reactie gehad op die brief.
Maar nu word het nog leuker 2 weken nadat ik dus de eindafrekenignen had gehad ,kwam er iemand van de nuon jajaja mijn meterstanden opmeten ,ik zei nog dat ik daar een rekening van had gehad,die man vond dat raar ,omdat zij dat kwamen doen.(dus toen dacht ik helemaal dat ze zeer verkeerd bezich waren)dus die man heeft gewoon zijn werk gedaan en de standen opgenomen.
En ja hoor een tijdje later krijg iik weer een jaarafrekening van wat die man had opgenomen,toen dacht ik nou dan is dat opgelost en dan zullen ze er wel achter zijn dat dit het goede is .
Dus niet ik kreeg nou aanmaningen voor de jaarnotas die zij als eerste hadden gestuurd.
En die betaal ik dus echt niet ,maar de nuon reageerd gewoon nergens op.
En nou word ie nog leuker ik kreeg ook nog eens een incasso bureau op mijn dak met een wel heeeel hoge nota ,dus ik gelijk bellen om te vragen waar dit over gaat ,want er zat verder geen bijlage bij waar dit bedrag op gebaseerd was.
Deze mevr vertelde mij dat het over verschilldende bedragen ging waar onder een maand termijn van april en mei ,dat klopte dus niet want ik was per april al weg en over jaar notas die dus ook niet klopte .
Ik heb toen alles gekopieerd en op gestuurd naar het incasso bureau,want zij zouden dit voor mij uit zoeken.
Tot aan vorige week hoorde ik niets ,ja en toen lag er een kaartje in de bus van de nuon dat als ik binnen 3 dagen niet zou betalen ik zou worden afgesloten ,nou ik was wit heet.maanden hoor je niets en dan dit.
Dus ik bellen naar het nr wat er op stond,daar zeiden ze je moet het incasso bureau bellen.
Dus daar heen gebeld en daar kreeg ik te horen dat nuon de vordering had in getrokken dus daar was het dossier gesloten,toen ik vroeg waarom ik daarvan niet op de hoogte was gesteld zeiden ze dat zij dat niet hoefden te doen maar de nuon.nou van de nuon heb ik helemaal niets gehoord tot op dit kaartje.
Dus ik werd weer naar de nuon verwezen .
Nou ik kan melden dat daar een stelletje onbeschofte mensen aan de telefoon zitten,
Ze kafferen je af luisteren, niet naar je .
Want de vrouw die ik aan de telefoon had beweerde dat er verschillende notas zijn verstuurd over dit bedrag ,terwijl ik helemaal nooit meer iets heb vernomen van de nuon nadat alles naar het incasso bureau is gegaan.Als dat zo geweest zou zijn zou ik daar ook weer direct op gereageerd hebben want het is voor ons geen kleine bedrag wat ze willen stelen(ja ik noem het stelen want dit is gewoon stelen)
Ik werd gewoon uitgemaakt voor leugenaar.
Ik weet nog steeds niet precies om wat voor bedragen het gaat ik heb daaar nog nooit iets van op papier gezien .maar betalen moet ik anders sluiten ze je hoe dan ook af.
Dus ik heb ook betaald maar daar is het voor mij nog niet mee klaar ,want nuon zit flink fout en dat zal ik gaan bewijzen ook,ik wacht nu alleen al een week op de brief die ik heb op gevraagd waar hun bedragen op staan die zij in die nota hebben verwerkt.maar tot op heden niets binnen gehad(dus voor mij is het alleen maar duidelijker geworden dat ze wel degenlijk weten dat ze fout zitten)ik zal hoe dan ook het geld terug krijgen want dit is gewoon stelen alleen hebben ze nu de verkeerde te pakken want ik ben niet bang voor de nuon en zal mijn gelijk krijgen
Wat ben ik blij dat ik bij de kl.... bedrijf weg ben ,want de service bij de greenchoice is echt super en tenminste nette en vriendelijke mensen aan de telefoon.

Ron 2
Berichten: 439
Lid geworden op: 20 jan 2004 16:57

Re: nuon een zeer oneerlijk bedrijf

Ongelezen bericht door Ron 2 »

Wat ben ik blij dat ik bij de kl.... bedrijf weg ben ,want de service bij de greenchoice is echt super en tenminste nette en vriendelijke mensen aan de telefoon.
Juich nog niet te vroeg, wacht eerst eens af hoe zij het oplossen als er een keer een foutje wordt gemaakt :wink:

tjoektjoek
Berichten: 410
Lid geworden op: 25 apr 2006 15:24

Re: nuon een zeer oneerlijk bedrijf

Ongelezen bericht door tjoektjoek »

Als je de eerste nota erbij pakt, staat er dan dat dat de jaarnota of de eind/switchnota is? Ben zelf ook ooit overgestapt van Essent naar Greenchoice en toen kreeg ik eerst een jaarnota en toen een eindnota. Toevallig viel de jaarnota namelijk ook in die periode.
De jaarnota was gemaakt met geschatte standen en de eindnota met mijn standen. Eind goed al goed, maar ik moest wel even alles dubbel checken voor ik het snapte :D

Maar dat ze je zo te woord staan klopt natuurlijk niet. Altijd de naam noteren en als je dan een vriendelijk persoon aan de lijn hebt een klacht indienen!

twirlgirly
Berichten: 5
Lid geworden op: 21 nov 2006 08:08

Re: nuon een zeer oneerlijk bedrijf

Ongelezen bericht door twirlgirly »

de notas die ik heb gehad gaan echt allemaal over het zelfde dus dubbel en wat er ook bij die grote nota zit zijn de maanden dat ik allang niet meer bij de nuon zit dat hebben ze herhaaldelijk opgenoemd maar luisteren naar wat ik zeg over het feit dat dat niet kan omdat ik toen al weg was ho maar.
en namen noteren van mensen die je hebt gesproken heeft ook geen zin want ze doen daar toch niets mee ,evenals de brieven of de mails die je stuurd ,maar ik ben hier al druk mee bezig want dit klopt echt van geen kant

Ali Bensalah
Berichten: 913
Lid geworden op: 25 feb 2006 17:32

Re: nuon een zeer oneerlijk bedrijf

Ongelezen bericht door Ali Bensalah »

omdat ik toen al weg was ho maar
ze mogen je nog een paar nota's sturen totdat de verhuizing administratief verwerkt is - dit kan een maand of 2 later zijn - en dit bedrag zal je later weer terug ontvangen. Daarnaast schijnt het gebruikelijk te zijn dat men in 1e instantie met geschatte meterstanden werkt bij een switch naar een andere leverancier.
Je hebt ingegrepen op dit administratieve proces en dan gaat het een beetje mis over het algemeen.
Communicatie klopt natuurlijk van geen kanten; hebben de bedrijven nog een lange weg te gaan.

twirlgirly
Berichten: 5
Lid geworden op: 21 nov 2006 08:08

Re: nuon een zeer oneerlijk bedrijf

Ongelezen bericht door twirlgirly »

nou was dit maar waar wat jij zegt,want nuon houd vol dat dit klopt ,terwijl ik gewoon het bewijs heb dat dit niet klopt ,maar dit bedrijf kan de boel heerlijk verdraaien alleen dan hebben ze aan mij een verkeerde .
maar wat ik altijd zeg ,het recht zal zege vieren,nu lachen zij omdat ze denken dat ze weer een sukkel te pakken hebben ,maar ik lach straks nog veel harder als ik mijn recht heb gehaald en alle gemaakte kosten ook op het nuon zal verhalen.

Ali Bensalah
Berichten: 913
Lid geworden op: 25 feb 2006 17:32

Re: nuon een zeer oneerlijk bedrijf

Ongelezen bericht door Ali Bensalah »

als ik mijn recht heb gehaald en alle gemaakte kosten ook op het nuon zal verhalen.
droom rustig verder.............
Als je zo zeker weet dat je in je recht staat leg het dan aan de SGC voor.

twirlgirly
Berichten: 5
Lid geworden op: 21 nov 2006 08:08

Re: nuon een zeer oneerlijk bedrijf

Ongelezen bericht door twirlgirly »

droom lekker verder? jij werkt zeker bij of voor nuon .
Ik zal mijn recht ook halen ,want ik weet voor 1000 procent dat ze heel erg fout zitten.
wacht maar af zodra ik hier mee verder ben zet ik dat uiteraard hier weer neer

Ali Bensalah
Berichten: 913
Lid geworden op: 25 feb 2006 17:32

Re: nuon een zeer oneerlijk bedrijf

Ongelezen bericht door Ali Bensalah »

Nuon weet ook 1000% zeker dat ze gelijk hebben en hebben een veel langere adem dan jij :P
En zolang je alleen naar jezelf luistert zal daar weinig verandering in komen.
Sux6 met je strijd tegen de windmolens....van Nuon. 8)

De medewerker
Berichten: 114
Lid geworden op: 07 feb 2006 12:38

Re: nuon een zeer oneerlijk bedrijf

Ongelezen bericht door De medewerker »

Beste twirlgirly,

Uit uw vraag op dit forum maak ik op dat er onduidelijkheid is ontstaan over facturen na uw switch naar Greenchoice.

Als u er geen bezwaar tegen heeft, zou ik graag op korte termijn telefonisch contact met u op willen nemen zodat ik het een en ander voor u kan uitzoeken. Zou u mij hiertoe uw contractrekeningnummer kunnen geven, zodat ik op basis daarvan uw telefoonnummer kan achterhalen? Alvast bedankt voor de te nemen moeite.

Met vriendelijke groet,

De medewerker

johhnny
Berichten: 25
Lid geworden op: 24 okt 2006 11:06

Re: nuon een zeer oneerlijk bedrijf

Ongelezen bericht door johhnny »

niet op medewerker reageren :!: en zeker je gegevens NIET kenbaar aan hem maken anders geeft hij zijn echte naam wel :!:

hij kan helemaal niets voor je doen. dat heb ik wel ervaren hij werkt namelijk voor Oxxio en wil zo je klant laten worden :evil:

Ron 2
Berichten: 439
Lid geworden op: 20 jan 2004 16:57

Re: nuon een zeer oneerlijk bedrijf

Ongelezen bericht door Ron 2 »

hij kan helemaal niets voor je doen. dat heb ik wel ervaren hij werkt namelijk voor Oxxio en wil zo je klant laten worden
Kletskoek, lees de andere onderwerpen maar eens door, en bovendien, hoe kan iemand van Oxio de gegevens van een Nuon klant achterhalen???

twirlgirly
Berichten: 5
Lid geworden op: 21 nov 2006 08:08

Re: nuon een zeer oneerlijk bedrijf

Ongelezen bericht door twirlgirly »

voorlopig zal ik hier niet veel meer neer zetten ,want ik ga niet steeds een welles nietes strijd aan ,ik weet hoe het zit en ga daar hard mee bezig .
In het verleden heb ik ook 1 keer een situatie gehad waarbij (dat ging toen om een zaak met een bank)die helemaal fout zaten en we hebben wat dreigingen ontvangen hoor ,maar als ik zeker weet dat ik het bij het rechtte eind heb dan zal ik doorgaan tot het bittere eind .
En ik heb een hele lange adem hoor .
Na een jaar bezig te zijn geweest was dan eindelijk mijn recht gehaald ,want ik had gelijk.
En nu weet ik dat ook heeeeeel zeker dus ik zal dit ook echt gaan aanvechten.

angel1978
Berichten: 11140
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: nuon een zeer oneerlijk bedrijf

Ongelezen bericht door angel1978 »

niet op medewerker reageren en zeker je gegevens NIET kenbaar aan hem maken anders geeft hij zijn echte naam wel

hij kan helemaal niets voor je doen. dat heb ik wel ervaren hij werkt namelijk voor Oxxio en wil zo je klant laten worden
En daar hebben we er weer een hoor ! Houd toch op man !

twirlgirly, doe jezelf een plezier en vermeld hier even je contractnummer. NIET ! je persoonlijke gegevens, daar heeft niemand iets mee te maken en daar kan men alleen maar misbruik van maken ! Medewerker heeft al vaker mensen geholpen, op basis van hun contractnummer. Met dit nummer zijn je gegevens in het interne systeem van NUON te achterhalen en zal men contact met je opnemen. Mijn ervaring is dat problemen vrij snel daarna worden opgelost.

gr. angel1978

Laurent
Berichten: 1039
Lid geworden op: 31 mar 2006 20:45

Re: nuon een zeer oneerlijk bedrijf

Ongelezen bericht door Laurent »

Geen contractnummer vermelden.

Netwerk van Oxxio en Nuon zijn uitwisselbaar.

tjoektjoek
Berichten: 410
Lid geworden op: 25 apr 2006 15:24

Re: nuon een zeer oneerlijk bedrijf

Ongelezen bericht door tjoektjoek »

@ Laurent

Wat een onzin. Uit welke bron heb je dit nou weer? Het enige netwerk dat ze delen is het elektra netwerk. Meer niet. Ga alsjeblieft ergens anders zieken. Gezellig met Johhnny je eigen Thread ofzo :evil:

Laurent
Berichten: 1039
Lid geworden op: 31 mar 2006 20:45

Re: nuon een zeer oneerlijk bedrijf

Ongelezen bericht door Laurent »

Treintje Tsjoek.

Doe je eigen huiswerk of ben jij soms de beruchte MEDEWERKER.

NOOIT IETS AAN DOORGEVEN !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

angel1978
Berichten: 11140
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: nuon een zeer oneerlijk bedrijf

Ongelezen bericht door angel1978 »

Netwerk van Oxxio en Nuon zijn uitwisselbaar.
Onzin natuurlijk !
Wil je geholpen worden en bij voorkeur snel, dan doe je er goed aan dit hier te doen. Wil je dit niet, ok. Maar dan gewoon de normale weg in

johhnny
Berichten: 25
Lid geworden op: 24 okt 2006 11:06

Re: nuon een zeer oneerlijk bedrijf

Ongelezen bericht door johhnny »

ik ben bang dat laurent het bij het rechte eind heeft? :cry:

Dwaas
Berichten: 43
Lid geworden op: 26 okt 2006 12:11

Re: nuon een zeer oneerlijk bedrijf

Ongelezen bericht door Dwaas »

Twirlgirly,

Als je graag wilt dat je probleem met Nuon zo snel mogelijk wordt opgelost, kun je het beste gewoon ingaan op het verzoek van de medewerker. Niemand kan iets met je contractnummer, behalve iemand die ook echt voor Nuon werkt.

Op dit forum zitten helaas een aantal zwammers die proberen om de medewerker het hulpverlenen onmogelijk te maken. Deze gasten vinden het lekkerder om op Nuon te kunnen afgeven dan om te moeten erkennen dat, hoewel vaak te laat, Nuon wel degelijk in staat is om problemen op te pakken. Een aandoening die ik in onze samenleving helaas vaker constateer.

Lees bijvoorbeeld de volgende string maar eens.

http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php ... highlight=

Hierin lopen er ook een paar te gallen, hoewel de oorspronkelijke klager blijft aangeven dat ze goed is geholpen door de medewerker. Me dunkt dat de familie Apeldoorn in deze een stuk eerlijker, betrouwbaarder en oprechter overkomt dan mensen die alleen maar kwaad kunnen spreken.

En systemen die uitwisselbaar zijn? Da's onzin die ik hier nog niet eerder heb gelezen. Daarvoor hulde richting de bedenkers. Het blijft evenwel onzin...

Ik hoop dat de medewerker je probleem op kan lossen, maar gelet op alle positieve verhalen van mensen die ook echt met de medewerker hebben gesproken, gaat dat wel lukken.

De Dwaas

Gesloten