LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Nuon eindafrekening, gewoon asociaal!
Nuon eindafrekening, gewoon asociaal!
Hallo allemaal,
Sinds ik vanochtend (26-8-2004) een brief van de Nuon ontvangen heb, ben ik erg teleurgesteld (Ik ben niet boos, ik ben teleurgesteld ).
De brief ging over de eind afrekening, een mooie overzichtelijke brief waarop ik al snel lees dat ik ongeveer 300 euro moet bij betalen. Hmmmm, das niet zo mooi, maar goed ik heb het verbruikt dus ik leg me er bij neer.
.......Tot ik zie dat ze dit bedrag omstreeks 27 Augustus 2004 van mijn rekening afschrijven. Leuk is dat als je vandaag tehoren krijgt dat ze morgen 300 euro van je minimum inkomen inhouden.
Ik vind dit echt te aso voor woorden, kan ik hier nog snel iets aan doen?
Sinds ik vanochtend (26-8-2004) een brief van de Nuon ontvangen heb, ben ik erg teleurgesteld (Ik ben niet boos, ik ben teleurgesteld ).
De brief ging over de eind afrekening, een mooie overzichtelijke brief waarop ik al snel lees dat ik ongeveer 300 euro moet bij betalen. Hmmmm, das niet zo mooi, maar goed ik heb het verbruikt dus ik leg me er bij neer.
.......Tot ik zie dat ze dit bedrag omstreeks 27 Augustus 2004 van mijn rekening afschrijven. Leuk is dat als je vandaag tehoren krijgt dat ze morgen 300 euro van je minimum inkomen inhouden.
Ik vind dit echt te aso voor woorden, kan ik hier nog snel iets aan doen?
Re: Nuon eindafrekening, gewoon asociaal!
bellen hierover en uitleggen wat er loos is.mocht dit niet serieus genomen worden wegwezen bij dat bedrijf. meestal wordt het afgescreven de eerst volgende maand met de nieuwe premie leg dit voor!
Re: Nuon eindafrekening, gewoon asociaal!
Nuon is gewoon waardeloos! Ik betaal mijn rekeningen per acceptgiro. Het probleem is dat ik deze vaak niet in mijn postbak krijg! 26 augustus heb ik Nuon opgebeld en gevraagd of ze de rekening voor de maand juli hebben opgestuurd. Het antwoord was: ja. Wanneer? 16 augustus. Wanneer moet ik betalen? Vóór 30 augustus. Hetzelfde probleem heb ik ook gehad in de maand juni. Toen had ik niet gebeld. Stom van mij, want daardoor heb ik naast de afrekening, de herinnering ook gemist. Begin juli meteen een aanmaning gekregen. Waardeloos gewoon!
Re: Nuon eindafrekening, gewoon asociaal!
en als je geld terug krijgt (zoals ik) dan staat er dat het binnen 20 werkdagen wordt overgemaakt.
-
- Berichten: 49
- Lid geworden op: 01 mar 2004 19:54
Re: Nuon eindafrekening, gewoon asociaal!
Ook wij kregen van Nuon een brief met de mededeling dat we nu toch echt moesten gaan betalen ANMDERS............. Maar wij zijn dus geen klant bij de Nuon, dus kunne ze niets doen. Om toch van het gezeur af te zijn alle E.mails, faxen en brieven die we al eerder aan dit gebeuren hadden besteed, gekopieerd en aangetekend opgestuurd, tot op heden (2 maanden verder ondertussen) niets op gehoord.
Re: Nuon eindafrekening, gewoon asociaal!
Let goed op de afrekening van nuon en vooral de gemiddelde berekeningen van belastingen en Heffingen.
Dit vooral als het om een gecorrigeerde jaarafrekening gaat.
Een gecorrigeerde jaarafrekening behoord met waneer de fout bij nuon ligt comform de zelfde gemiddelde prijs berekend te worden.
In 9 dagen tijd 28 oktober tot 7 november is bijvoorbeeld de gemiddelde prijs van 0,048094 naar 0,065399 gegaan. Dit scheelt mij 90 euro.
Zie dit maar terug te krijgen je moet dus bloeden door een foutive berekening van nuon.
Hebben er trouwens meer mensen foutive waarden berekend gekregen dan wat ze telefonisch door hebben gegeven.
Dit vooral als het om een gecorrigeerde jaarafrekening gaat.
Een gecorrigeerde jaarafrekening behoord met waneer de fout bij nuon ligt comform de zelfde gemiddelde prijs berekend te worden.
In 9 dagen tijd 28 oktober tot 7 november is bijvoorbeeld de gemiddelde prijs van 0,048094 naar 0,065399 gegaan. Dit scheelt mij 90 euro.
Zie dit maar terug te krijgen je moet dus bloeden door een foutive berekening van nuon.
Hebben er trouwens meer mensen foutive waarden berekend gekregen dan wat ze telefonisch door hebben gegeven.
Re: Nuon eindafrekening, gewoon asociaal!
Ergens in September heb ik de eind afrekening van Nuon gekregen. Of ik even binnen 2 weken EUR 930,- wilde bijbetalen??!
Ik heb alles nagekeken, nagezocht, uitgezocht met voorgaande jaren, nagebeld, zelfs een bedrijf laten komen om mijn HR-ketel na te laten kijken (niks aan de hand).
Wat blijkt? Verbruikte ik voorgaande jaren ongeveer 900 kuub gas per jaar, was dat afgelopen jaar 2600 kuub??!! Yeah right!
15-10-2004 een brief aan de Nuon gestuurd en nog steeds geen reactie. Ik word echt sch**tziek van de firma Nuon!
Iemand dezelfde (uiterst vervelende) ervaring met Nuon?
Groet Aniek
Ik heb alles nagekeken, nagezocht, uitgezocht met voorgaande jaren, nagebeld, zelfs een bedrijf laten komen om mijn HR-ketel na te laten kijken (niks aan de hand).
Wat blijkt? Verbruikte ik voorgaande jaren ongeveer 900 kuub gas per jaar, was dat afgelopen jaar 2600 kuub??!! Yeah right!
15-10-2004 een brief aan de Nuon gestuurd en nog steeds geen reactie. Ik word echt sch**tziek van de firma Nuon!
Iemand dezelfde (uiterst vervelende) ervaring met Nuon?
Groet Aniek
Re: Nuon eindafrekening, gewoon asociaal!
Aniek,
Je schrijft dat je alles hebt uitgezocht. Zet er dan ook even bij of de meterstanden op de eindafrekening wel kloppen met de werkelijke meterstanden (duik anders even de meterkast in). Zo ja, dan heb je een probleem.
Hoe dan ook: je kunt je niet beroepen op voorgaande jaren. Het is de meterstand die telt. Ook daarom kijk ik minstens eenmaal per week naar mijn eigen meterstanden, zodat ik er snel bij ben als zich rare dingen voordoen.
Je schrijft dat je alles hebt uitgezocht. Zet er dan ook even bij of de meterstanden op de eindafrekening wel kloppen met de werkelijke meterstanden (duik anders even de meterkast in). Zo ja, dan heb je een probleem.
Hoe dan ook: je kunt je niet beroepen op voorgaande jaren. Het is de meterstand die telt. Ook daarom kijk ik minstens eenmaal per week naar mijn eigen meterstanden, zodat ik er snel bij ben als zich rare dingen voordoen.
Re: Nuon eindafrekening, gewoon asociaal!
zoals reeds bekend werk ik voor nuon (again : dont shoot me )
deze problemen komen vaker voor en we gaan daar dan ook zo ruim mogelijk mee om
om de originele vraag te beantwoorden:
als het jaar bedrag wat gefactureerd word te hoog is maar het is afgeschreven, haal het dan terug.
ga naar de bank en geef aan dat dit bedrag gestoneerd moet worden.
bel daarna even naar 0900-0808 en vraag naar de afdeling nota
deze kunnen het bedrag verspreiden over het volgende jaar
ook lees ik het advies dat je kan overstappen naar een andere leverancier
helaas kan de oude leverancier nogsteeds tot afsluiting overgaan
de kabels in de grond zijn bij de meeste nuon klanten gewoon van nuon
(continuon netbeheer) en zij kunnen en mogen u afsluiten terwijl u bij een ander enegrie bedrijf zit.
op het onverwachts krijgen van een hoge jaar nota
het komt voor dat mensen jaren achtereen geschat worden voor de standen (geen meterkaart opgestuurt + geen meteropnemer langs geweest)
het resultaat kan zijn dat u gebruik behoorlijk stijgt terwijl wij u op het zelfde verbruik hebben geschat
als dan naar 3 Jaar (wij proberen elke 3 jaar een meteropnemer langs te sturen) een meteropnemer langs sturen kan het zijn dat alles wat u meer verbruikt hebt over 3 jaar word opgeteld
bel naar 0900-0808 afdeling nota
wij hebben de mogelijkheid om regelingen te treffen
voor bijna elk probleem is een oplossing zolang u actie onderneemt voordat u in een incasso traject komt
als dat het geval is dan is meestal een regeling niet meer mogelijk
ik hoop dat deze info van nut kan zijn
mvg
Ikkes
deze problemen komen vaker voor en we gaan daar dan ook zo ruim mogelijk mee om
om de originele vraag te beantwoorden:
als het jaar bedrag wat gefactureerd word te hoog is maar het is afgeschreven, haal het dan terug.
ga naar de bank en geef aan dat dit bedrag gestoneerd moet worden.
bel daarna even naar 0900-0808 en vraag naar de afdeling nota
deze kunnen het bedrag verspreiden over het volgende jaar
ook lees ik het advies dat je kan overstappen naar een andere leverancier
helaas kan de oude leverancier nogsteeds tot afsluiting overgaan
de kabels in de grond zijn bij de meeste nuon klanten gewoon van nuon
(continuon netbeheer) en zij kunnen en mogen u afsluiten terwijl u bij een ander enegrie bedrijf zit.
op het onverwachts krijgen van een hoge jaar nota
het komt voor dat mensen jaren achtereen geschat worden voor de standen (geen meterkaart opgestuurt + geen meteropnemer langs geweest)
het resultaat kan zijn dat u gebruik behoorlijk stijgt terwijl wij u op het zelfde verbruik hebben geschat
als dan naar 3 Jaar (wij proberen elke 3 jaar een meteropnemer langs te sturen) een meteropnemer langs sturen kan het zijn dat alles wat u meer verbruikt hebt over 3 jaar word opgeteld
bel naar 0900-0808 afdeling nota
wij hebben de mogelijkheid om regelingen te treffen
voor bijna elk probleem is een oplossing zolang u actie onderneemt voordat u in een incasso traject komt
als dat het geval is dan is meestal een regeling niet meer mogelijk
ik hoop dat deze info van nut kan zijn
mvg
Ikkes
Re: Nuon eindafrekening, gewoon asociaal!
En de computers van Nuon blijven dan maar malen en malen en aanmaningen uitspuwen..............en je kan afspraken maken tot je een ons weegtals het jaar bedrag wat gefactureerd word te hoog is maar het is afgeschreven, haal het dan terug.
Hebben ze bij Nuon al wat op de situatie gevonden dat ze via een ander netwerkprovider niet - of met heel veel moeite - kunnen afsluitende kabels in de grond zijn bij de meeste nuon klanten gewoon van nuon
(continuon netbeheer) en zij kunnen en mogen u afsluiten terwijl u bij een ander enegrie bedrijf zit.
Beter is het om het daar niet op aan te laten komen en gewoon je meters regelmatig in de gaten te houden en de jaarrekeningen goed te checken op de correcte meterstandenwij hebben de mogelijkheid om regelingen te treffen
Re: Nuon eindafrekening, gewoon asociaal!
Wat ik zo raar vind is dat mensen altijd klagen op het moment dat ze een brief krijgen waarop vermeld staat dat er kosten in rekening zijn gebracht of zelfs er een incasseerder op de stoep staat. Waarom niet eerder.
Je weet toch dat je elke maand moet betalen aan het energiebedrijf.
Heb je geen acceptgiro gehad, dan maak je het toch gewoon zelf over ovv je klantnummer...
Je weet toch dat je elke maand moet betalen aan het energiebedrijf.
Heb je geen acceptgiro gehad, dan maak je het toch gewoon zelf over ovv je klantnummer...
Re: Nuon eindafrekening, gewoon asociaal!
Dat is het minst slimme wat je kan doen!
Het geld komt dan - zonder betalingskenmerk - op een tussenrekening te staan en krijg ze dan maar eens zo gek dat ze dan weer alles gaan koppelen aan factuurnummers.
Denk dat je dan helemaal voor gaats gaat.
Verder ben je een dief van je eigen beurs als je dat doet. Zet het op een leuke spaarrekening en trek er rente van. De openstaande rekening wordt elk jaar - door de inflatie - minder waard en het geld op je spaarrekening - met een rente van zo'n 2,8% - niet
Het geld komt dan - zonder betalingskenmerk - op een tussenrekening te staan en krijg ze dan maar eens zo gek dat ze dan weer alles gaan koppelen aan factuurnummers.
Denk dat je dan helemaal voor gaats gaat.
Verder ben je een dief van je eigen beurs als je dat doet. Zet het op een leuke spaarrekening en trek er rente van. De openstaande rekening wordt elk jaar - door de inflatie - minder waard en het geld op je spaarrekening - met een rente van zo'n 2,8% - niet
Re: Nuon eindafrekening, gewoon asociaal!
Het is inmiddels wel bekend, al is de energiemarkt 'geprivatiseerd', toch ben ik nog afhankelijk van 1 producent en dat is, helaas, Nuon. Nadat er zomaar meterstanden zijn 'geschat', dus onjuist overgenomen van mijn formulier, krijg ik nu aanmaningen, met 10 Euro boete, terwijl ik allang een klacht heb ingediend. Is het vreemd om een rekening niet te betalen die niet klopt?? Het Nuonnummer bellen ja, voor 10 cent per minuut en een uur in de wacht hangen, dat is pas service!!
Wie verlost ons van deze flutmaatschappij??
Wie verlost ons van deze flutmaatschappij??
Re: Nuon eindafrekening, gewoon asociaal!
wat ik niet snap is dat u dan geen uitstel heeft aangevraagt
als u een klacht in heeft gedient (schriftelijk) dan krijgt u dat ook (niet oneindig natuurlijk)
maar u moet het wel aangeven waneer u de rekeing krijgt en niet als er al een incasso prosedure is opgestart
als u een klacht in heeft gedient (schriftelijk) dan krijgt u dat ook (niet oneindig natuurlijk)
maar u moet het wel aangeven waneer u de rekeing krijgt en niet als er al een incasso prosedure is opgestart
Re: Nuon eindafrekening, gewoon asociaal!
Na een belofte van de nuon dat ze me binnen een week terug zouden bellen over mijn jaarafrekening is er tot op heden er niets van gekomen.
zie eerdere bericht skippy44.
Mijn rekening was fout ik moest 1195 euro bij betalen.
Hier is iets duidelijk fout gegaan met de doorkomst van de meterstanden.
Na dit door te hebben gegeven werd een correctie toegepast zodat ik 270 euro terug kreeg.
Maar nu komt het, ik zelf had berekend dat ik 370 euro terug moest hebben.
Blijkt dat de gemiddelde prijs heffingen etc omhoog zijn gegaan tussen mijn eerste jaarnota en gecorrigeerde nota.
Ik bellen en ze gaven me gelijk en zou dit met de hogere omes overleggen.
Men gaf zelf aan dat een bedrag tot 50 euro niet terug gestort werd dat was namelijk de grens???? Ik zie dit puur als diefstal als men deze regel toepast.
Moet men 10 euro tegoed hebben dan sturen ze je vanalles op je dak.
Tevens zou op de nieuwe jaarnota het nieuw in te schatten maandbedrag naar voren moeten komen.
Doch helaas is deze schatting nog het zelfde als de eerste foutive nota.
Dus voor de zoveelste bellen a 10 eurocent.
Je vraagd je af met wie hebben we toch te doen.
1 ding is zeker je bent afhankelijk van energie.
Dus wie de touwtjes in handen hebben kan het zeggen.. Pikken of stikken!
zie eerdere bericht skippy44.
Mijn rekening was fout ik moest 1195 euro bij betalen.
Hier is iets duidelijk fout gegaan met de doorkomst van de meterstanden.
Na dit door te hebben gegeven werd een correctie toegepast zodat ik 270 euro terug kreeg.
Maar nu komt het, ik zelf had berekend dat ik 370 euro terug moest hebben.
Blijkt dat de gemiddelde prijs heffingen etc omhoog zijn gegaan tussen mijn eerste jaarnota en gecorrigeerde nota.
Ik bellen en ze gaven me gelijk en zou dit met de hogere omes overleggen.
Men gaf zelf aan dat een bedrag tot 50 euro niet terug gestort werd dat was namelijk de grens???? Ik zie dit puur als diefstal als men deze regel toepast.
Moet men 10 euro tegoed hebben dan sturen ze je vanalles op je dak.
Tevens zou op de nieuwe jaarnota het nieuw in te schatten maandbedrag naar voren moeten komen.
Doch helaas is deze schatting nog het zelfde als de eerste foutive nota.
Dus voor de zoveelste bellen a 10 eurocent.
Je vraagd je af met wie hebben we toch te doen.
1 ding is zeker je bent afhankelijk van energie.
Dus wie de touwtjes in handen hebben kan het zeggen.. Pikken of stikken!
Re: Nuon eindafrekening, gewoon asociaal!
je bepaald alleen zelf in welke mate.............1 ding is zeker je bent afhankelijk van energie
Re: Nuon eindafrekening, gewoon asociaal!
het is niet zo dat nuon onder de 50 euro het niet terugbetaalt
het is zo dat er geen nieuwe jaar rekening voor word gemaakt
volgend jaar met de jaar afrekeing word dat dan alsnog verrekend
het is zo dat er geen nieuwe jaar rekening voor word gemaakt
volgend jaar met de jaar afrekeing word dat dan alsnog verrekend
Re: Nuon eindafrekening, gewoon asociaal!
Even een reactie op Ikke (ik zal je niet schieten)
Ik heb inmiddels drie / vier keer gebeld met een 0900-nummer, faxen gestuurd, etc. drie of vier keer hetzelfde verhaal: "het wordt geregeld", "we bellen u terug", "u ontvangt een bevestiging", etc. Niets van dat alles.
Het probleem is n.l. het volgende:
- Ik krijg nog steeds acceptgiro's van het oude adres
- Ik krijg belachelijk hoge acceptgiro's voor het nieuw adres (200 euro voor een nieuwbouw appartement) zonde berekening o.i.d.
- Verkeerde meterstanden (zowel oude als nieuwe adres)
- Geen avaondstroom
- Geen eindafrekeningen
- Etc.
Hoe kan het dan dat Nuon nog steeds niet reageert? Ik heb ze nu een aagetekende brief verstuurd maar ik geloof niet dat ze daar nog iets mee gaan doen.
Ik ben overigens blij dat ik acceptgiro's krijg en dat ze niet automatisch mijn rekening plunderen.
Iemand een oplossing?
Ik heb inmiddels drie / vier keer gebeld met een 0900-nummer, faxen gestuurd, etc. drie of vier keer hetzelfde verhaal: "het wordt geregeld", "we bellen u terug", "u ontvangt een bevestiging", etc. Niets van dat alles.
Het probleem is n.l. het volgende:
- Ik krijg nog steeds acceptgiro's van het oude adres
- Ik krijg belachelijk hoge acceptgiro's voor het nieuw adres (200 euro voor een nieuwbouw appartement) zonde berekening o.i.d.
- Verkeerde meterstanden (zowel oude als nieuwe adres)
- Geen avaondstroom
- Geen eindafrekeningen
- Etc.
Hoe kan het dan dat Nuon nog steeds niet reageert? Ik heb ze nu een aagetekende brief verstuurd maar ik geloof niet dat ze daar nog iets mee gaan doen.
Ik ben overigens blij dat ik acceptgiro's krijg en dat ze niet automatisch mijn rekening plunderen.
Iemand een oplossing?