| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] nuon en intrum justitia
nuon en intrum justitia
Ik heb vorig jaar een regeling met Intrum getroffen inzake nuon. Vervolgens belde het incassobureau mij op, omdat ik in gebreke zou zijn met het betalen van rekeningen. Elke maand moest ik weer aantonen dat het om een nieuwe factuur ging. Ik woon namelijk in Almere en voor de stadsverwarming is nuon de enigste leverancier en daardoor kon het contract niet opgezegd worden. Ik nam contact op met nuon en die stuurde mij weer terug naar intrum. Intrum zei vervolgens weer dat ik daarvoor bij de nuon moest zijn. na vier maanden was het eindelijk opgelost dacht ik. Maar intrum vond nog steeds dat ik in gebreke was bij nuon. Nuon gaf aan dat zij alle op tijd betaalde facturen zouden intrekken bij intrum zodat mijn hoofdsom onder de 2500 euro zou komen. Daardoor zou ik niet 150 euro extra incasso kosten betalen. Ik heb vervolgens een klachtenbrief naar hun verstuurd maar ik heb daar geen reactie op gekregen. In januari dit jaar is het dossier gesloten, ik heb alle achterstand betaald. In april kreeg ik jaarafrekening, ik zou 353.98 euro ontvangen. Na telefonisch contact met nuon probeerde de telefoniste mij af te wimpelen door mij naar intrum te verwijzen. Ik benadrukte haar dat ik alles al had afbetaald en dat het dossier was gesloten. Ik werd doorverbonden met een echte medewerker van nuon. Die vertelede mij dat het inderdaad klopte dat ik dat geld terug zou krijgen maar dat het nog afgewikkeld moest worden. Ik zou omstreeks 20 april het bedrag op mijn rekening gestort krijgen. Ik belde 1 mei omdat het nog steeds niet gestort was, de telefoniste zei dat ik het nog een paar dagen moest afwachten. Ik heb diezelfde week een mail verstuurd waar ik geen antwoord op heb gekregen. Ik heb vandaag weer gebeld en toen zei te telefonist tegen mij dat het bedrag is verrekend met openstaande facturen. Ik ben hier zo kwaad over, ik bedoel van als een dossier naar een incassobureau wordt gestuurd en je daar alles betaald dat er geen openstaande rekeningen meer staan. en het is ook wel toevallig dat het openstaande bedrag 353.98 euro was. Ik word zo moe van deze gedoe, had ik het maar voor de rechter laten komen, dan kon die ook zien hoe onmenselijk deze mensen met hun klanten omgaan. Hoe kan ik nu nog mijn geld terugkrijgen? Heeft iemand hier ervaring mee?
Re: nuon en intrum justitia
Tip : gewoon netjes iedere maand betalen.
Dan is er niets aan de hand.
Volgende tip: Voorschot verhogen met 20 euro per maand.
Dit i.v.m. de BTW verhoging , en we gaan btw per huishouden in NL 40 euro extra betalen omdat we gas gaan exporteren naar onze Oosterburen......het moet toch niet gekker worden in dit K@T land!!.
Hebben ze het in Belgie beter geregeld!!.
We gaan ons beraden om te emigreren....
Dan is er niets aan de hand.
Volgende tip: Voorschot verhogen met 20 euro per maand.
Dit i.v.m. de BTW verhoging , en we gaan btw per huishouden in NL 40 euro extra betalen omdat we gas gaan exporteren naar onze Oosterburen......het moet toch niet gekker worden in dit K@T land!!.
Hebben ze het in Belgie beter geregeld!!.
We gaan ons beraden om te emigreren....
Als je blijft bellen heb je niks zwart op wit.
Zet het op de mail en vraag met welke facturen (nummer, datum) het bedrag dat je terug zou moeten krijgen, verrekend is.
Zorg er zelf voor dat je een duidelijk overzicht hebt van je betalingen.
Zet het op de mail en vraag met welke facturen (nummer, datum) het bedrag dat je terug zou moeten krijgen, verrekend is.
Zorg er zelf voor dat je een duidelijk overzicht hebt van je betalingen.
-
Vattenfall Webcare
- verified
Geachte Marison,
Uit uw bericht op dit forum maak ik op dat de afwikkeling van uw betalingen aan Intrum niet naar wens is verlopen.
De betreffende afdeling kan dit voor u nakijken, maar dan heb ik wel uw klantgegevens nodig.
Wilt u meer informatie? Dan zoek ik dit graag voor u uit . U kunt een privébericht (PB) versturen via de knop linksonder dit bericht, met uw klant- of contractrekeningnummer en uw telefoonnummer. Dan stuur ik uw vraag door naar de afdeling incasso gerechtelijk en kom er daarna bij u op terug.
Met vriendelijke groet,
Nathalie
Nuon Webcare
Uit uw bericht op dit forum maak ik op dat de afwikkeling van uw betalingen aan Intrum niet naar wens is verlopen.
De betreffende afdeling kan dit voor u nakijken, maar dan heb ik wel uw klantgegevens nodig.
Wilt u meer informatie? Dan zoek ik dit graag voor u uit . U kunt een privébericht (PB) versturen via de knop linksonder dit bericht, met uw klant- of contractrekeningnummer en uw telefoonnummer. Dan stuur ik uw vraag door naar de afdeling incasso gerechtelijk en kom er daarna bij u op terug.
Met vriendelijke groet,
Nathalie
Nuon Webcare
@ Hawkwind en Jolijn bedankt voor jullie advies, ik heb zeker mijn lesje geleerd en ik betaal nu keurig op tijd. En dat is wel slim van die 20 euro verhogen van het voorschotbedrag, zodat ik achteraf geen hoge jaarrekening krijg. En voortaan mail ik ze dan heb ik tenminste bewijs(nu hopen dat ze die ook beantwoorden)