LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nuon, incasso bureau Ultimoo

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
padefa
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 apr 2010 09:04

Nuon, incasso bureau Ultimoo

Ongelezen bericht door padefa »

Gisteren 10-04-10 krgen we een brief van ultimoo, over Nuon.

Geachte mevrouw,

Reeds eerder schreven wij u diverse malen aan op een ander adres. Inmiddels hebben wij begrepen dat u niet meer woonachtig bent op dit bij ons bekende adres.

De totale vordering bedraagt inmiddels €368,75 zoals onderstaand gespecificeerd.

Hoofdsom €251,81
Rente €16,94
Incassokosten €75,00
Overige kosten €25,00

Dus totaal € 368,75.

Wij sommeren dit binnen 5 werkdagen te betalen.

Nou daar schrok ik gigantisch van. Wij wonen al sind een jaar op een ander adres. En hebben al jaren niks meer met Nuon te maken gehad. We hebben ooit 2 jaar stroom van hun gehad en alles netjes betaald, en dat was in 2003/2004

Nu zijn we dus verhuisd in Maart 2009, en we hebben netjes via tnt post een verhuisbericht laten sturen naar iedereen ook bedrijven,en nu krijgen we dit.

En ook zo fijn dat we zo'n brief op zaterdag krijgen, en niet meteen kunnen bellen, pas maandag om 8:00, dat is dus het eerste wat wij gaan doen!!

We zijn echt geschokt dat de brief zo'n "bedreigende toon" bevat. We zijn hardwerkende mensen die alles netjes op tijd betalen en nu dit.

Wat kunnen wij hiermee, en heeft iemand dit al eens meegemaakt?

moi_01
Berichten: 42
Lid geworden op: 30 jan 2010 14:36

Re: Nuon, incasso bureau Ultimoo

Ongelezen bericht door moi_01 »

ik heb dit ook ooit meegemaakt,
is er na jullie verhuizing een eindafrekening opgemaakt en opgestuurd naar het nieuwe adres?zijn de eindmeterstanden doorgegeven?

ik denk dat het hier verkeerd is gegaan doordat de verhuizing niet juist was doorgekomen en dat de post nog naar het oude adres ging en dat nu het incassoburo de post juist doorstuurt.
je kan kijken of de eindafrekening is betaald en zo niet alsnog en dat ze de extra kosten weghalen want die lijken mij onterecht

padefa
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 apr 2010 09:04

Re: Nuon, incasso bureau Ultimoo

Ongelezen bericht door padefa »

Hallo, bedankt voor je snelle reactie. In 2004 hebben wij gewoon een eindafrekening betaald, en alles is toen netjes geregeld. Wij zitten sinds begin 2005 gewoon weer bij Westland energie, nu dus alweer 5 jaar. En voor 2003 zaten we ook al bij Westland energie.

moi_01
Berichten: 42
Lid geworden op: 30 jan 2010 14:36

Re: Nuon, incasso bureau Ultimoo

Ongelezen bericht door moi_01 »

padefa,
dan moeten zij jullie tonen waar die hoofdsom betrekking op heeft
als je de eindafrekening nog heb kun je dat aan ze sturen ter bewijs
het kan indd ook niet zo dat je gas en licht af neemt van 2 bedrijven

geef gewoon aan dat je allang geen klant meer bent van de nuon en dat het verzonnen bedrag jou niet bekend voorkomt
informeer bij de nuon naar de einddatum en wanneer het contract beindigd was
en informeer ok bij westland energie per wanneer je weer bij hun klant werd
het moet elkaar aansluiten

seagoing racer2
Berichten: 2122
Lid geworden op: 10 jun 2006 10:40

Re: Nuon, incasso bureau Ultimoo

Ongelezen bericht door seagoing racer2 »

Beste,
En ook zo fijn dat we zo'n brief op zaterdag krijgen, en niet meteen kunnen bellen, pas maandag om 8:00, dat is dus het eerste wat wij gaan doen!!
Je kan telefonisch reageren, maar ik voorspel dat je van een koude kermis thuis komt. Het incasso buro zal niks van de achtergronden weten, en gewoon een opdracht uitvoeren.

Het is verstandiger om gelijk schriftelijk te reageren. (aangetekende brief of e-mail bericht met ontvangstbevestiging)

Geef het volgende aan :

- je betwist de vordering en geeft aan dat je niet op de hoogte bent dat je nog een schuld aan Nuon hebt.
- Eis dat Nuon je de orignele factuur stuurt, zodat je kan beoordelen of de vordering terecht is
- Geef aan dat je niet op andere aanmaningen gaat reageren zolang de specificatie van de hoofdsom niet duidelijk en geaccepteerd is

frenkievee
Berichten: 284
Lid geworden op: 20 jun 2007 16:19

Re: Nuon, incasso bureau Ultimoo

Ongelezen bericht door frenkievee »

Volgens mij kun je je naast de tips van seagoing racer2 ook beroepen op verjaring. Kijk op deze pagina van de site van Consuwijzer voor meer informatie.
Belangrijk stukje daaruit is:
Moet ik mijn oude energierekeningen nog betalen?

Sinds 2004 staat in de wet hoe lang uw energiebedrijf nog van u kan vragen dat u een rekening betaalt.

* Bent u voor 14 juli 2004 klant geworden bij uw energiebedrijf?
Dan kan uw energiebedrijf u na vijf jaar niet meer via de rechter dwingen om uw rekening nog te betalen. Dit heet een verjaringstermijn van vijf jaar.
* Bent u na 14 juli 2004 klant geworden bij uw energiebedrijf?
Dan kan uw energiebedrijf u na twee jaar niet meer via de rechter dwingen uw rekening nog te betalen. Dit heet een verjaringstermijn van twee jaar.

padefa
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 apr 2010 09:04

Re: Nuon, incasso bureau Ultimoo

Ongelezen bericht door padefa »

Hallo, heel erg bedankt voor de informatie, de aangetekende brief ligt klaar en breng ik morgen naar het postkantoor.

We mailen hem ook gelijk door aan Ultimoo. Ik laat jullie weten hoe dit verder verloopt.

Nogmaals bedankt.

padefa
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 apr 2010 09:04

Re: Nuon, incasso bureau Ultimoo

Ongelezen bericht door padefa »

Nou daar ben ik weer, mijn bloed kookt. Ultimoo gooit net de hoorn erop en zegt op het eind, u betaald maar lekker. Ik weet niet wat voor mensen hun in dienst hebben, maar wat ben ik kwaad zeg. Het lijkt wel of ik te woord ben gestaan door een 15 jarige!!

Maar ik ben dus nog niet klaar met hun.

Volgens Nuon gaat het om een eindafrekening van 2005. Ik heb elektriciteit van hun afgenomen van 2januari 2003 tot 3 januari 2005. En daar komen ze nu mee??

We kunnen nu niks doen, de aangetekende brief is onderweg. En we moeten nu afwachten tot allebei de bedrijven contact met ons opnemen.

Heeft iemand nog tips?

moi_01
Berichten: 42
Lid geworden op: 30 jan 2010 14:36

Re: Nuon, incasso bureau Ultimoo

Ongelezen bericht door moi_01 »

Hallo Padefa,

ik had al een vermoeden dat ze het over de eindafrekening zouden hebben,
je schreef dat die al door jullie voldaan is, haal de bankafschrift erbij en bekijk de laatste betaling,Let wel; Een jaarafrekening is anders als een Eindafrekening.
Of vraag bij de Nuon alsnog om de eindafrekening of ze nog een kopie kunnen sturen

Vattenfall Webcare
verified
Berichten: 356
Lid geworden op: 28 mei 2008 10:49

Re: Nuon, incasso bureau Ultimoo

Ongelezen bericht door Vattenfall Webcare »

Beste padefa,

Uit uw bericht op dit forum maak ik op dat er bij u enige onduidelijkheid is ontstaan over een openstaande factuur.

Als u er geen bezwaar tegen heeft, neem ik graag op korte termijn telefonisch contact met u op om dit uit te zoeken. Kunt u mij hiervoor uw contractrekeningnummer opgeven? Dan kan ik op basis daarvan uw telefoonnummer achterhalen. Alvast bedankt voor de moeite.

Uw contractrekening begint met (000)300 en staat bijvoorbeeld op acceptgiro’s of uw jaarafrekening. Om u gerust te stellen: met uw contractrekening hebben anderen geen toegang tot uw klantgegevens. U kunt beter niet uw klantnummer op dit forum plaatsen.

Met vriendelijke groet,

De Nuon medewerker

Gesloten