LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nuon Jaarafrekening-Snap er niks van!

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
shaar

Nuon Jaarafrekening-Snap er niks van!

Ongelezen bericht door shaar »

Ik ben sinds mei vorig jaar voor het eerst op kamers (eigen huisje) en snap echt helemaal niks van Nuon. Mijn termijnbedrag was altijd 75euro geweest. Toen kreeg ik een eindafrekening van mei05-juli05 en kreeg ik geld terug, 190euro. Ik blij natuurlijk. :)

In januari is mijn termijnbedrag verhoogd naar 90 euro, okay begrijpelijk vanwege de verhoogde energieprijzen.

Maar nu heb ik een jaarafrekening mei05-januari06 gehad waarop staat dat ik 290 euro moet bijbetalen en mn nieuwe termijnbedrag 120euro (!) is! Ik snap er echt helemaal niks van! Heb ze net geprobeerd te bellen, maar er werd opgehangen omdat er te veel mensen in wacht staan.

Feit is dus dat mn termijnbedrag bijna verdubbeld is en zoveel meer heb ik nou ook weer niet verbruikt. Ook is er twee keer een afrekening geweest over de maanden mei tot juli, of begrijp ik het verkeerd? En wat mij betreft konden ze die 190 euro houden, als ik daarna weer 290 euro moet betalen! (waarschijnlijk niet mogelijk ivm administratie, maar toch..) Ik ben ook maar een student en die eerste 190 euro is al lang en breed weg.. :(

Misschien kan iemand het me uitleggen? Is het anders mogelijk om met Nuon een afspraak te maken, zodat ze het me kunnen uitleggen..

Alvast bedankt!

Shaar.

joopataa

Re: Nuon Jaarafrekening-Snap er niks van!

Ongelezen bericht door joopataa »

Ik vind het maandbedrag wat jij betaalde voor een huisje zoals je zelf zegt van €75.- veel te laag. Het bedrag van €90.- is realistisch denk ik. En voor het komende jaar word weer een verhoging verwacht en omdat jij al €290.- moest bijbetalen is het nu op €120.- gezet wat volgens mij heel normaal is in deze tijd. Ik woon ook in een kleine flat met twee kamers en een keuken en mijn maandbdrag is ook €131.- Dus, regeling treffen en tikken denk ik. :D

Joopataa

Chanmaster

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Of het klopt kan ik van hieraf niet zien maar ik zal je proberen uit te leggen wat ik mij daarbij kan voortellen.
Gedurende het gehele jaar betaald U als het goed is zodanig dat er nauwelijks verschil optreedt zodat de jaarnota om en nabij nul uitkomt.
Nu U midden in de wintermaanden gaat verhuizen klopt de theorie dus niet en moet U het verschil bijbetalen.
Als u wilt dat ik uitzoek of Uw afrekening klopt dan adviseer ik U om mij de volgende gegevens te mailen.

Verbruik vorige jaarafrekening en de financiële afwikkeling.(moest U bijbetalen of kreeg U terug)
En dan alle tussen en eindafrekeningen, alleen het verbruik vermelden.

Chanmaster

De medewerker

Ongelezen bericht door De medewerker »

Beste Shaar,

Uit uw vraag op dit forum maak ik op dat er onduidelijkheid is ontstaan over de jaarafrekening en de bepaling van het nieuwe termijnbedrag.

Als u er geen bezwaar tegen heeft, zou ik graag op korte termijn telefonisch contact met u op willen nemen om u deze toelichting te geven. Zou u mij hiertoe uw contractrekeningnummer kunnen geven, zodat ik op basis daarvan uw telefoonnummer kan achterhalen? Alvast bedankt voor de te nemen moeite.

Met vriendelijke groet,

De medewerker.

puma73

Ongelezen bericht door puma73 »

Ik adviseer Shaar om haar contractnummer te geven aan de medewerker, deze man heeft direct toegang en heeft hier al meerdere problemen opgelost. Het contractnummer kan namelijk alleen worden gebruikt door iemand die toegang heeft tot het systeem van nuon

Geef geen persoonlijke gegevens af via e-mail, ook niet aan Chanmaster die hier te pas en te onpas mensen om privegegevens vraagt.

Chanmaster

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Pume wil jij hiermee ophouden?

shaar

Ongelezen bericht door shaar »

Allemaal bedankt voor jullie reactie!

@ De Medewerker: Mijn contractreknr is 3004739658, zou fijn zijn als je er naar zou willen kijken. Alvast bedankt!

Ik vind het gewoon raar dat mijn termijnbedrag van 75euro, naar 90euro en nu 120euro is! Stijging van 60%! Ook raar is het dat ik bij een termijnbedrag van 75euro, bij een eindafrekening 190 euro terug krijg. Nu moet ik ineens 290euro bijbetalen, konden ze daar niet eerder achterkomen?

Ik woon hier al sinds mei vorig jaar (tot heden dus) en ben dus niet in de wintermaanden verhuisd. Misschien dat ik dat niet duidelijk had aangegeven..

Groetjes Shaar!

Gesloten