LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] NUON komt contractafspraken mbt prijs glashard niet na
NUON komt contractafspraken mbt prijs glashard niet na
Vorig jaar deed ik mee aan een collectief inkoop initiatief. Hier kreeg ik een beter aanbod voor 2011, dan dat ik van NUON had gekregen. Bij nader contact met NUON kreeg ik nieuwe voorwaarden, die mij per email werden bevestigd (zie hieronder, duidelijk toch?) , en ik bleef bij NUON. Een afspraak voor een jaar, met tarieven op "papier".
M e t N u o n A c t i e p r i j s E n e r g i e o n t v a n g t u e e n k o r t i n g
> Met Nuon Stroom Actieprijs en Nuon Gas Actieprijs profiteert u gedurende één jaar van een speciaal tarief. Dit tarief ligt altijd lager dan het standaardtarief. Na een jaar wordt uw contract automatisch verlengd. U betaalt dan de actieprijs die op dat moment geldt. Waarom wij u dit voordeel kunnen geven? Omdat wij bij jaarcontracten beter kunnen in schatten hoeveel energie wij moeten inkopen.
>
> H u i d i g a a n b o d N u o n A c t i e p r i j s E n e r g i e
> Hieronder vindt u een overzicht uw huidige contract van Nuon ActieprijsEnergie:
>
> N u o n S t r o o m A c t i e p r i j s
> Ingangsdatum: 1-1-2011
> Looptijd: een jaar
> Continu Tarief: EUR 0,1990 per kWh
> Vastrecht: EUR 0,00 per maand
>
> N u o n G a s A c t i e p r i j s
> Ingangsdatum: elk moment
> Looptijd: een jaar
> Tarief: EUR 0,5265 per m3
> Vastrecht: EUR 0,00 per maand
>
> Alle genoemde tarieven zijn inclusief 19% btw, energiebelasting en regiotoeslag. De tarieven zijn exclusief netbeheerskosten.
Nu is mijn eindafrekening over 2011 met andere/hogere tarieven opgesteld, en dus heb ik gereclameerd. Verschil: 140,- over een jaar!
NUON weigert echter haar afrekening te corrigeren naar de gemaakte afspraken, omdat naar hun idee de prijzen variabel zijn. Maar volgens mij is de bevestiging duidelijk!
Op mijn vraag waarom men denkt dat ik een afspraak voor een jaar heb gemaakt, met een specifiek genoemde prijs, als ik met prijswijzigingen akkoord zou gaan, zegt men letterlijk dat dat niet logisch is, maar dat de genoemde prijs (de zgn"Actieprijs") een variabele prijs is. Dat laatste lees ik nergens in de bevestiging, en als ik dat had geweten, had ik natuurlijk nooit die afspraak zo gemaakt.
Zijn er meer mensen die dit hebben meegemaakt?
Ik ben in elk geval klaar met NUON, en mij zien ze als klant nooit meer terug. Glashard A afspreken, en B doen, is volgens mij naast contractbreuk niet iets waar je als organisatie trots op kan zijn!
M e t N u o n A c t i e p r i j s E n e r g i e o n t v a n g t u e e n k o r t i n g
> Met Nuon Stroom Actieprijs en Nuon Gas Actieprijs profiteert u gedurende één jaar van een speciaal tarief. Dit tarief ligt altijd lager dan het standaardtarief. Na een jaar wordt uw contract automatisch verlengd. U betaalt dan de actieprijs die op dat moment geldt. Waarom wij u dit voordeel kunnen geven? Omdat wij bij jaarcontracten beter kunnen in schatten hoeveel energie wij moeten inkopen.
>
> H u i d i g a a n b o d N u o n A c t i e p r i j s E n e r g i e
> Hieronder vindt u een overzicht uw huidige contract van Nuon ActieprijsEnergie:
>
> N u o n S t r o o m A c t i e p r i j s
> Ingangsdatum: 1-1-2011
> Looptijd: een jaar
> Continu Tarief: EUR 0,1990 per kWh
> Vastrecht: EUR 0,00 per maand
>
> N u o n G a s A c t i e p r i j s
> Ingangsdatum: elk moment
> Looptijd: een jaar
> Tarief: EUR 0,5265 per m3
> Vastrecht: EUR 0,00 per maand
>
> Alle genoemde tarieven zijn inclusief 19% btw, energiebelasting en regiotoeslag. De tarieven zijn exclusief netbeheerskosten.
Nu is mijn eindafrekening over 2011 met andere/hogere tarieven opgesteld, en dus heb ik gereclameerd. Verschil: 140,- over een jaar!
NUON weigert echter haar afrekening te corrigeren naar de gemaakte afspraken, omdat naar hun idee de prijzen variabel zijn. Maar volgens mij is de bevestiging duidelijk!
Op mijn vraag waarom men denkt dat ik een afspraak voor een jaar heb gemaakt, met een specifiek genoemde prijs, als ik met prijswijzigingen akkoord zou gaan, zegt men letterlijk dat dat niet logisch is, maar dat de genoemde prijs (de zgn"Actieprijs") een variabele prijs is. Dat laatste lees ik nergens in de bevestiging, en als ik dat had geweten, had ik natuurlijk nooit die afspraak zo gemaakt.
Zijn er meer mensen die dit hebben meegemaakt?
Ik ben in elk geval klaar met NUON, en mij zien ze als klant nooit meer terug. Glashard A afspreken, en B doen, is volgens mij naast contractbreuk niet iets waar je als organisatie trots op kan zijn!
Re: NUON komt contractafspraken mbt prijs glashard niet na
joostrs
Advies: dien een klacht in bij de GeschillenCommissie Energie en Water in Den Haag en beticht hen van bedriegelijke kontraktbreuk. Uiteraard eis je ook een vergoeding voor de kosten die je hebt moeten maken.
Aukses, Maxiem.
Advies: dien een klacht in bij de GeschillenCommissie Energie en Water in Den Haag en beticht hen van bedriegelijke kontraktbreuk. Uiteraard eis je ook een vergoeding voor de kosten die je hebt moeten maken.
Aukses, Maxiem.
Re: NUON komt contractafspraken mbt prijs glashard niet na
TS vermeld niet alle voorwaarden,daarom lijkt het of hij gelijk heeft, dit contract heeft variabele tarieven en geen vaste en dat denkt joostrs
Maxiem schreef:
Dan had je kunnen lezen dat dit contract geen vaste maar variabele prijzen bevat .
Ik heb namelijk hetzelfde contract bij Nuon lopen met een looptijd van 1 jaar
in die periode is 1 maal mijn tarief verlaagd en 1 maal het tarief verhoogd het staat duidelijk vermeld, en dat was ook de reden dat ik zo'n contract koos ik wilde geen vaste maar wel lagere tarieven.
gr Henk
Waarom is BudgetEnergie goedkoper?
•
Wij weten vooraf voor welke tijd we stroom en gas moeten inkopen. Daarom betaalt u een lagere prijs dan de standaardprijs voor stroom en gas.
•
U betaalt via automatische incasso. Ook regelt u zelf uw energiezaken via internet. Handig en snel voor u. En u neemt ons werk uit handen. Hiervoor geven wij u een aantrekkelijke korting.
Wat houden variabele prijzen in?
Bij energie met een variabele prijs verandert de prijs als de marktprijs verandert. De prijs passen we gemiddeld twee keer per jaar aan.
Waar krijg ik korting over?
U krijgt korting over het leveringsdeel van stroom en gas. De totale korting geldt alleen over de eerste 3.500 kilowattuur (kWh) stroom. Bij gas zijn dat de eerste 2.000 kubieke meter (m³) gas. Verbruikt u meer? Boven 3.500 kWh en 2.000 m3 betaalt u nog steeds een aantrekkelijke prijs. U betaalt namelijk de Nuon Actieprijs.
Maxiem schreef:
Maxiem alvorens je "advies"te geven lees eerst eens op de site de contract voorwaarden eens door van deze overeenkomst..joostrs
Advies: dien een klacht in bij de GeschillenCommissie Energie en Water in Den Haag en beticht hen van bedriegelijke kontraktbreuk. Uiteraard eis je ook een vergoeding voor de kosten die je hebt moeten maken.
Aukses, Maxiem
Dan had je kunnen lezen dat dit contract geen vaste maar variabele prijzen bevat .
Ik heb namelijk hetzelfde contract bij Nuon lopen met een looptijd van 1 jaar
in die periode is 1 maal mijn tarief verlaagd en 1 maal het tarief verhoogd het staat duidelijk vermeld, en dat was ook de reden dat ik zo'n contract koos ik wilde geen vaste maar wel lagere tarieven.
gr Henk
Re: NUON komt contractafspraken mbt prijs glashard niet na
henk51
Bij het afsluiten van een overeenkomst, is de aanbieder wettelijk verplicht om alle essentiële informatie vooraf mede te delen. Dat is hier zonneklaar niet gebeurd. Mijn advies is dus gebaseerd op de info die de TS geeft en ik heb er geen enkele behoefte aan om AV's door te spitten.
Met collegiale groet, Maxiem.
Bij het afsluiten van een overeenkomst, is de aanbieder wettelijk verplicht om alle essentiële informatie vooraf mede te delen. Dat is hier zonneklaar niet gebeurd. Mijn advies is dus gebaseerd op de info die de TS geeft en ik heb er geen enkele behoefte aan om AV's door te spitten.
Met collegiale groet, Maxiem.
Re: NUON komt contractafspraken mbt prijs glashard niet na
Lees eerst eens de voorwaarden door alvorens zonneklaar onzin te verkondigen en advies te geven.Bij het afsluiten van een overeenkomst, is de aanbieder wettelijk verplicht om alle essentiële informatie vooraf mede te delen. Dat is hier zonneklaar niet gebeurd. Mijn advies is dus gebaseerd op de info die de TS geeft en ik heb er geen enkele behoefte aan om AV's door te spitten.
Met collegiale groet, Maxiem.
Voor de goede orde ik heb zelf het produkt bij NUON en was van te voren van alles op de hoogte gesteld. Ook kreeg ik 2 maal per jaar een folder met de nieuwe tarieven erin heeft TS waarschijnlijk ook gehad maar niet doorgelezen.
gr Henk
Re: NUON komt contractafspraken mbt prijs glashard niet na
Beste henk,
Belangrijk ten deze is wat de topicstarter schrijft en niet wat jouw ervaringen zijn. Jouw ervaringen ten deze zijn volstrekt irrelevant.
Met collegiale groet, Maxiem.
Belangrijk ten deze is wat de topicstarter schrijft en niet wat jouw ervaringen zijn. Jouw ervaringen ten deze zijn volstrekt irrelevant.
Met collegiale groet, Maxiem.
Re: NUON komt contractafspraken mbt prijs glashard niet na
Nu snap ik waar je flut antwoordjes vandaan komen je bent totaal zaak onbekwaam.Belangrijk ten deze is wat de topicstarter schrijft en niet wat jouw ervaringen zijn. Jouw ervaringen ten deze zijn volstrekt irrelevant.
Met collegiale groet, Maxiem.
Als je iets niet weet geef dan geen antwoord blijf je geloofwaardig.
Ps ik hoef geen betuttelend mailtje te ontvangen zoals je bij kassa wel eens pleegde te doen.
Laat dat collegiale maar weg ik werk gelukkig met collegas die weten waar ze over praten.
Henk
Re: NUON komt contractafspraken mbt prijs glashard niet na
Dag henk,
Jammer dat je zo agressief reageert. Mijn intentie was om terug naar de kern van het probleem van de TS te gaan. Niet meer maar ook niet minder.
Nogmaals met collegiale groet,
Maxiem.
Jammer dat je zo agressief reageert. Mijn intentie was om terug naar de kern van het probleem van de TS te gaan. Niet meer maar ook niet minder.
Nogmaals met collegiale groet,
Maxiem.
-
- verified
- Berichten: 356
- Lid geworden op: 28 mei 2008 10:49
Re: NUON komt contractafspraken mbt prijs glashard niet na
Geachte joostrs,
Uit uw bericht op dit forum maak ik op dat u niet tevreden bent over de dienstverlening van Nuon. Volgens u is Nuon een contractafspraak niet nagekomen. Graag geef ik u daarover de volgende informatie.
Zoals aangegeven in uw contractbevestiging, profiteert u met Nuon Stroom Actieprijs en Nuon Gas Actieprijs gedurende één jaar van een speciaal tarief. Na een jaar wordt uw contract automatisch verlengd. U betaalt dan de actieprijs die op dat moment geldt. De in de contractbevestiging genoemde prijzen gelden dus van 1-1-2011 to en met 31-12-2011.
Is uw Actieprijscontract per 1-1-2012 is verlengd? Dan zijn daarvoor de actieprijzen van toepassing die vanaf 1-1-2012 gelden.
Uw jaarafrekening betreft echter niet precies een kalenderjaar. In een jaarafrekening wordt energieverbruik berekend tussen twee datums waarop meterstanden zijn opgenomen. Op uw jaarafrekening worden daarom gemiddelde tarieven vermeld.
Is in uw geval de eerste meteropname in 2010 en de laatste in 2011?
Dan zijn de gemiddelde tarieven op uw jaarafrekenening berekend met het tarief dat u had in 2010 en de door u afgesproken actieprijzen vanaf 1-1-2011.
Is in uw geval de eerste meteropname in 2011 en de laatste in 2012?
Dan zijn de gemiddelde tarieven op uw jaarafrekenening berekend met de door u afgesproken actieprijzen vanaf 1-1-2011, en de actieprijzen die vanaf 1-1-2012 gelden.
Wilt u meer informatie? Dan zoek ik dit graag voor u uit . U kunt een privébericht (PB) versturen via de knop linksonder dit bericht, met uw klant- of contractrekeningnummer en uw telefoonnummer. Dan neem ik telefonisch contact met u op.
Met vriendelijke groet,
Ton
Nuon Webcare
Uit uw bericht op dit forum maak ik op dat u niet tevreden bent over de dienstverlening van Nuon. Volgens u is Nuon een contractafspraak niet nagekomen. Graag geef ik u daarover de volgende informatie.
Zoals aangegeven in uw contractbevestiging, profiteert u met Nuon Stroom Actieprijs en Nuon Gas Actieprijs gedurende één jaar van een speciaal tarief. Na een jaar wordt uw contract automatisch verlengd. U betaalt dan de actieprijs die op dat moment geldt. De in de contractbevestiging genoemde prijzen gelden dus van 1-1-2011 to en met 31-12-2011.
Is uw Actieprijscontract per 1-1-2012 is verlengd? Dan zijn daarvoor de actieprijzen van toepassing die vanaf 1-1-2012 gelden.
Uw jaarafrekening betreft echter niet precies een kalenderjaar. In een jaarafrekening wordt energieverbruik berekend tussen twee datums waarop meterstanden zijn opgenomen. Op uw jaarafrekening worden daarom gemiddelde tarieven vermeld.
Is in uw geval de eerste meteropname in 2010 en de laatste in 2011?
Dan zijn de gemiddelde tarieven op uw jaarafrekenening berekend met het tarief dat u had in 2010 en de door u afgesproken actieprijzen vanaf 1-1-2011.
Is in uw geval de eerste meteropname in 2011 en de laatste in 2012?
Dan zijn de gemiddelde tarieven op uw jaarafrekenening berekend met de door u afgesproken actieprijzen vanaf 1-1-2011, en de actieprijzen die vanaf 1-1-2012 gelden.
Wilt u meer informatie? Dan zoek ik dit graag voor u uit . U kunt een privébericht (PB) versturen via de knop linksonder dit bericht, met uw klant- of contractrekeningnummer en uw telefoonnummer. Dan neem ik telefonisch contact met u op.
Met vriendelijke groet,
Ton
Nuon Webcare
Re: NUON komt contractafspraken mbt prijs glashard niet na
Het is niet de eerste keer dat een topic schrijver/schrijfster slechts de helft van het/een totaal verhaal presenteert. En om nou te zeggen dat iemands ander ervaring volkomen irrelevant is.........Maxiem schreef:
Bij het afsluiten van een overeenkomst, is de aanbieder wettelijk verplicht om alle essentiële informatie vooraf mede te delen. Dat is hier zonneklaar niet gebeurd. Mijn advies is dus gebaseerd op de info die de TS geeft en ik heb er geen enkele behoefte aan om AV's door te spitten.
Belangrijk ten deze is wat de topicstarter schrijft en niet wat jouw ervaringen zijn. Jouw ervaringen ten deze zijn volstrekt irrelevant.
Het slechts enkele zinnetjes citeren van een bevestiging (!!!), volstaat in deze niet. Bij het contract heeft TS voorwaarden gekregen. En in die voorwaarden staat gewoon heel duidelijk hoe de actieprijs tot stand komt. Verder weet ook ik zeker dat aan TS duidelijk vermeld is dat dit contract een variabele prijs is en geen vaste prijs contract. Al was het maar dat een leverancier liever vaste prijs conracten verkopen dan actieprijs contracten.
Verder zal Ts, zoals henk51 ook al duidelijk aangeeft, omstreeks de maand waarin variabele leveringsprijzen (januari en juni) een brief hebben gekregen dat zijn prijzen zullen wijzigen. Zou TS vaste prijs contracten hebben gehad, kreeg hij/zij die brief niet.
Het valt TS in deze te verwijten dat hij/zij de contract voorwaarden niet heeft gelezen.
http://www.nuon.nl/klantenservice/broch ... aarden.jsp
Re: NUON komt contractafspraken mbt prijs glashard niet na
Shine
Als je het openingsbericht nog eens leest, dan zal het ook voor jou duidelijk worden dat de voorwaarden op zijn minst misleidend zijn. In het hele stukje is er sprake van één tarief dat 1 jaar loopt (zowel voor gas als electriciteit), maar in werkelijkheid worden meerdere tarieven gehanteerd. Als dat dan zo is, geef dat dan vooraf en op de eindafrekening duidelijk aan. Dan is zo'n halfslachtige reaktie van een NUON-medewerker hier niet nodig! Zo raak je klanten kwijt en stoot je potentiële klanten af. Die gaan dan wel naar een andere energieboer, die wél duidelijk communiceert en klantvriendelijk is.
Met collegiale groet, Maxiem.
Als je het openingsbericht nog eens leest, dan zal het ook voor jou duidelijk worden dat de voorwaarden op zijn minst misleidend zijn. In het hele stukje is er sprake van één tarief dat 1 jaar loopt (zowel voor gas als electriciteit), maar in werkelijkheid worden meerdere tarieven gehanteerd. Als dat dan zo is, geef dat dan vooraf en op de eindafrekening duidelijk aan. Dan is zo'n halfslachtige reaktie van een NUON-medewerker hier niet nodig! Zo raak je klanten kwijt en stoot je potentiële klanten af. Die gaan dan wel naar een andere energieboer, die wél duidelijk communiceert en klantvriendelijk is.
Met collegiale groet, Maxiem.
Re: NUON komt contractafspraken mbt prijs glashard niet na
Ben je nu zo naief of zo dom? Er is op geen enkele wijze te controleren of TS de volledige mail van Nuon in zijn openingspost heeft gezet. Als de algemene voorwaarden spreken over variabele prijzen dan is TS gewoon nalatig geweest.MAXIEM schreef:Shine
Als je het openingsbericht nog eens leest, dan zal het ook voor jou duidelijk worden dat de voorwaarden op zijn minst misleidend zijn. In het hele stukje is er sprake van één tarief dat 1 jaar loopt (zowel voor gas als electriciteit), maar in werkelijkheid worden meerdere tarieven gehanteerd. Als dat dan zo is, geef dat dan vooraf en op de eindafrekening duidelijk aan. Dan is zo'n halfslachtige reaktie van een NUON-medewerker hier niet nodig! Zo raak je klanten kwijt en stoot je potentiële klanten af. Die gaan dan wel naar een andere energieboer, die wél duidelijk communiceert en klantvriendelijk is.
Met collegiale groet, Maxiem.
Re: NUON komt contractafspraken mbt prijs glashard niet na
Maxiem, wat sla je keer op keer de plank mis zeg!
Looptijd is iets anders dan de vorm van het contract (variabel of vast)
Toevallig heeft één van de personen waarvan ik de financiële zaken regel de zelfde mail ontvangen. Daarbij staat wel degelijk vermeldt dat het om variabele tarieven gaat. Tevens staat dit op de bevestiging die per post verzonden is. Sterker nog er staat in dat contract dat 1 jan en juli de data zijn dat er prijsverhogingen en/of prijsverlagingen plaats kunnen vinden.
Ik geloof dat er dingen mis gaan bij alle leveranciers. Ik kom ze veel in mijn werk tegen als maatschappelijk werker. Maar dit is mijn inziens geen fout van deze organisatie.
deze man is blind in een veiling gestapt en heeft niet naar de voorwaarden gekeken. De korting krijgt deze forum schrijver gewoon op basis van het geldende variabele tarief.
Ik heb hier veel gelezen in diverse topics, vanuit mijn werk heb ik veel contact met leveranciers. Dat heeft me doen besluiten om ook maar eens te reageren op diverse topics.
Ik kan je wel zeggen dat je beter een contract kan hebben bij één van de gangbare voor de vrije markt actieve leveranciers dan bij de prijsvechters. Bij geen enkele cliënt van mij hebben de prijsvechters hun beloftes waargemaakt en zijn er geen afspraken te maken. Dat kan bij de traditionele leveranciers wel. Die sluiten een dossier altijd netjes af. Het duurt soms even, er worden wel eens fouten gemaakt, maar uiteindelijk wordt het netjes opgelost.
Looptijd is iets anders dan de vorm van het contract (variabel of vast)
Toevallig heeft één van de personen waarvan ik de financiële zaken regel de zelfde mail ontvangen. Daarbij staat wel degelijk vermeldt dat het om variabele tarieven gaat. Tevens staat dit op de bevestiging die per post verzonden is. Sterker nog er staat in dat contract dat 1 jan en juli de data zijn dat er prijsverhogingen en/of prijsverlagingen plaats kunnen vinden.
Ik geloof dat er dingen mis gaan bij alle leveranciers. Ik kom ze veel in mijn werk tegen als maatschappelijk werker. Maar dit is mijn inziens geen fout van deze organisatie.
deze man is blind in een veiling gestapt en heeft niet naar de voorwaarden gekeken. De korting krijgt deze forum schrijver gewoon op basis van het geldende variabele tarief.
Ik heb hier veel gelezen in diverse topics, vanuit mijn werk heb ik veel contact met leveranciers. Dat heeft me doen besluiten om ook maar eens te reageren op diverse topics.
Ik kan je wel zeggen dat je beter een contract kan hebben bij één van de gangbare voor de vrije markt actieve leveranciers dan bij de prijsvechters. Bij geen enkele cliënt van mij hebben de prijsvechters hun beloftes waargemaakt en zijn er geen afspraken te maken. Dat kan bij de traditionele leveranciers wel. Die sluiten een dossier altijd netjes af. Het duurt soms even, er worden wel eens fouten gemaakt, maar uiteindelijk wordt het netjes opgelost.