Wij hebben in mei van dit jaar onze jaar afrekening gehad waarbij een groot bedrag moesten betalen voor de elektriciteit. Wij wisten heel zeker dat we nooit zoveel elektriciteit gebruikt konden hebben, en hebben meteen Nuon gebeld met de vraag wat we het beste konden doen.
Nuon adviseerde een 2e test meter naast onze huidige meter te hangen om te kijken of onze meter wel in orde was. Nuon zou de rekening van het elektrotechniek bedrijf betalen als onze meter niet in orde bleek te zijn. De test meter heeft er 2 weken gehangen en naar die 2 weken bleek inderdaad dat onze meter niet klopte. De test meter gaf een stuk minder energie verbruik aan dan onze eigen meter.
We hebben het verslag van de test meter netjes opgestuurd naar Nuon met de originele rekening van het elektrotechniek bedrijf erbij. Ik heb na een week gebeld naar Nuon of de papieren netjes waren aangekomen en dat was allemaal in orde volgens Nuon. Ze zouden een herberekening maken van de meterstanden en de rekening van het elektrotechniek bedrijf betalen. Na een week kregen we een herinnering van de jaar afrekening. Ik heb toen meteen weer gebeld naar Nuon en ze zouden er voor zorgen dat we geen herinneringen meer zouden krijgen.
Naar een paar weken kregen we ineens een brief over de jaar afrekening van de elektriciteit waarin stond dat we een betalings regeling hadden gemaakt met Nuon. We hebben nooit een betalings regeling gemaakt met Nuon omdat ze de meterstanden eerst zouden herberekenen. We hebben toen weer gebeld naar Nuon en gezegd dat we geen betalings regeling hebben gemaakt. Alles zou in orde gemaakt worden en ook de rekening van het elektrotechniek bedrijf zou betaald worden (die ondertussen nog steeds niet betaald was!)
Ook zouden ze de eerste betalings termijn die stond voor begin oktober niet afschrijven. Nuon heeft het bedrag van de betalings regeling begin oktober toch afgeschreven....
Weer gebeld en ik kon het met de mededeling doen dat ik het storings bedrijf maar moest bellen....!
Er viel niet met Nuon te praten. Daarna weer gebeld en we moesten maar voor de rekening van het elektro techniek bedrijf naar Liander bellen.
We zijn nu 5 maanden verder, de rekening van het elektrotechniek bedrijf is nog steeds niet betaald en van Nuon horen we verder helemaal niks meer. Ook krijgen we nog steeds herinneringen/aanmaningen van de jaar afrekening. Daar staat in als we niet op tijd betalen dat Nuon een incasso bureau inschakelt.
We zijn al veel geld kwijt geraakt door het bellen (in totaal zo'n 50 euro vanwege een 0900 nummer) en we beginnen het nu echt zat te worden. Waarschijnlijk zal begin november weer het bedrag van de betalings regeling die we niet gemaakt hebben afgeschreven worden van onze rekening. Het rekeningnummer van Nuon blokkeren kunnen we niet want dan kunnen ze onze maand termijn ook niet meer afschrijven...
Wie heeft tips?
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Nuon laat ons stikken
Nuon laat ons stikken
Laatst gewijzigd door Linda-81 op 28 okt 2009 10:27, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Vattenfall Webcare
- verified
Re: Nuon laat ons stikken
Geachte Linda 81,
Uit uw vraag op dit forum maak ik op dat er onduidelijkheid is ontstaan over uw elektriciteitsverbruik.
Als u er geen bezwaar tegen heeft, zou ik graag op korte termijn telefonisch contact met u op willen nemen om het een en ander voor u uit te zoeken. Zou u mij hiertoe uw contractrekeningnummer kunnen geven, zodat ik op basis daarvan uw telefoonnummer kan achterhalen? Alvast bedankt voor de moeite.
Uw contractrekening begint met (000)300 en staat bijvoorbeeld op acceptgiro’s of uw jaarafrekening. Om u gerust te stellen: met uw contractrekening hebben anderen geen toegang tot uw klantgegevens. U kunt beter niet uw klantnummer op dit internetforum plaatsen.
Met vriendelijke groet,
De Nuon medewerker
Uit uw vraag op dit forum maak ik op dat er onduidelijkheid is ontstaan over uw elektriciteitsverbruik.
Als u er geen bezwaar tegen heeft, zou ik graag op korte termijn telefonisch contact met u op willen nemen om het een en ander voor u uit te zoeken. Zou u mij hiertoe uw contractrekeningnummer kunnen geven, zodat ik op basis daarvan uw telefoonnummer kan achterhalen? Alvast bedankt voor de moeite.
Uw contractrekening begint met (000)300 en staat bijvoorbeeld op acceptgiro’s of uw jaarafrekening. Om u gerust te stellen: met uw contractrekening hebben anderen geen toegang tot uw klantgegevens. U kunt beter niet uw klantnummer op dit internetforum plaatsen.
Met vriendelijke groet,
De Nuon medewerker
Hallo Nuon medewerker,
Ik heb vanmorgen al een klacht formulier ingevuld op http://www.nuon.nl met al onze gegevens.
Ik heb vanmorgen al een klacht formulier ingevuld op http://www.nuon.nl met al onze gegevens.
-
Vattenfall Webcare
- verified
Geachte Linda-81,
In uw e-mail geeft u aan dat u inmiddels het klachtenformulier aan Nuon heeft verstuurd. Als u echter uw contractrekeningnummer aan mij doorgeeft, kan ik uw kwestie meteen gaan oppakken. Daarom verzoek ik u vriendelijk deze alsnog uw aan mij door te geven.
Met vriendelijke groet,
De Nuon medewerker
In uw e-mail geeft u aan dat u inmiddels het klachtenformulier aan Nuon heeft verstuurd. Als u echter uw contractrekeningnummer aan mij doorgeeft, kan ik uw kwestie meteen gaan oppakken. Daarom verzoek ik u vriendelijk deze alsnog uw aan mij door te geven.
Met vriendelijke groet,
De Nuon medewerker
Hallo Nuon medewerker,
Ons contractrekeningnummer is: 7307680.
Ons contractrekeningnummer is: 7307680.
Heb in het verleden ook es gedoe gehad met Nuon. Heel vaak moeten bellen om iets simpels gedaan te krijgen, termijnbedragen werden niet afgeschreven omdat ons adres niet kon worden aangepast
, steeds werden er beloftes gedaan die men niet nakwam.
Uiteindelijk (na 10 maanden) toch nog adres kunnen wijzigen en een betalingsregeling getroffen. (dat ging uiteindelijk niet via Nuon CCC, maar via een Nuon-kantoor ergens in Gelderland ofzo). Kort daarop overgestapt. Ben over huidige leverancier zeer goed te spreken. Daar wordt je tenminste niet als nummer behandeld.
Uiteindelijk (na 10 maanden) toch nog adres kunnen wijzigen en een betalingsregeling getroffen. (dat ging uiteindelijk niet via Nuon CCC, maar via een Nuon-kantoor ergens in Gelderland ofzo). Kort daarop overgestapt. Ben over huidige leverancier zeer goed te spreken. Daar wordt je tenminste niet als nummer behandeld.