LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] NUON maakt je ongewild zomaar klant

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
flierefluit
Berichten: 30
Lid geworden op: 14 dec 2005 19:28

NUON maakt je ongewild zomaar klant

Ongelezen bericht door flierefluit »

Onlangs kreeg ik via de post een aanbod van Nuon om mijn gasprijs vast te zetten, omdat dit voordeliger was. Mijn electriciteit neem ik af van Main energie, waar ik een vast contract voor 3 jaar heb afgesloten. Omdat op het kaartje wat ik terug heb gestuurd je ook alleen de gasprijs voor 1 jaar kon vastzetten, heb ik dit gedaan, hoewel ik hier een beetje huiverig voor was, gezien de praktijken van sommige energieleveranciers. Waar ik bang voor was, gebeurde dus, er viel een brief op de mat met dank dat ik weer voor Nuon gekozen had met de gas en de stroomprijs ! Hier baal ik dus zo van, je kunt er weer achteraan gaan bellen á 10 cent per minuut dat dit niet goed was. Volgens de medewerkster die ik gesproken heb, zou dit gecorrigeerd gaan worden, maar heb tot nu toe niets meer van Nuon vernomen. Ik baal als een stekker dat ik heb gereageerd, en doe nu Nuon helemaal de deur uit Bah! wat een maffiapraktijken heb je toch tegenwoordig!

Vattenfall Webcare
verified
Berichten: 355
Lid geworden op: 28 mei 2008 10:49

Re: NUON maakt je ongewild zomaar klant

Ongelezen bericht door Vattenfall Webcare »

Goedemorgen flierefluit,

Uit uw bericht begrijp ik dat er iets mis is gegaan met de overstap. Dat is natuurlijk niet de bedoeling, dit doen we niet met opzet!

Graag ga ik er voor u achteraan om dit recht te zetten. Kunt u hiervoor uw klant- of adresgegevens sturen per privé bericht? Alvast bedankt!

Met vriendelijke groet,

Suraya,
Nuon Webcare

electomonteur
Berichten: 358
Lid geworden op: 06 jul 2011 12:16

Re: NUON maakt je ongewild zomaar klant

Ongelezen bericht door electomonteur »

niet verkeerd
als ik het goed begrijp heeft mevrouw alleen energie van Main

en mogelijk het gas van Nuon

dus heeft ze met het kaartje de gas prijs voor 1 jaar vast gezet en niet het energie

Nuon is dus weer (ondanks de vele beloftes beter op te letten) klanten van concurrenten aan het stelen

dus dat opletten en goed verwerken blijkt nog steeds een probleem bij nuon te zijn

de woning blokken die wij hebben op geleverd pas hadden de kopers ook de keuze wie ze als leverancier namen

maar om dat de hoofd aannemer voor de bouw stroom Nuon had kunnen de klanten de komende 5 jaar dus geen andere leverancier nemen om dat nu van mening is dat hun de aanleg hebben betaald
foutje dat heeft de hoofd aannemer zelf gedaan tot aan het trafo huis van enexxis

wij hebben de kopers geadviseerd gewoon over te stappen nar de eigen of gekozen leverancier
hun hebben namelijk nog geen contract met Nuon alleen de aannemer

huizen hebben pas bij overdracht van de sleutels een officieel adres

en dat Nuon moeilijk gaat doen is hun probleem
na de bouw vak leveren we 2e blok op en zullen we dat probleem nogmaals krijgen
3e blok is geen spanning op gezet een gaat ook niet gebeuren
blijven wel werken via de bouwstroom

Vattenfall Webcare
verified
Berichten: 355
Lid geworden op: 28 mei 2008 10:49

Re: NUON maakt je ongewild zomaar klant

Ongelezen bericht door Vattenfall Webcare »

Beste electomonteur

Uit uw reactie begrijp ik dat u vragen heeft over de aansluitkosten en de keuze voor een leverancier. Hieronder ga ik hier op in.

De kosten van de netbeheerder en een leveringscontract bij een leverancier staan helemaal los van elkaar.

De netbeheerder legt de aansluitingen aan en plaatst meters. Zij brengt daarvoor de kosten in rekening.

Een leveringsovereenkomst met een leverancier (bijvoorbeeld Nuon) staat hier los van. Zodra de woningen worden opgeleverd, kan de nieuwe eigenaar of huurder zich in principe zonder problemen aanmelden bij een leverancier naar keuze.


Zijn er nog meer vragen over een specifiek adres? Stuur dan de gegevens via een privé bericht.

Met vriendelijke groeten,

Suraya
Nuon Webcare

flierefluit
Berichten: 30
Lid geworden op: 14 dec 2005 19:28

Re: NUON maakt je ongewild zomaar klant

Ongelezen bericht door flierefluit »

Vorige week een brief van NUON ontvangen met de mededeling dat ik binnen 7 dagen had gereageerd, en daarom op tijd was om mijn vaste contract voor elektriciteits levering te annuleren. Weer verkeerd dus. Geen excuses voor de gemaakte fout. Maar voor mij is nu even het belangrijkst dat ik niet naar NUON wordt overgezet. Volgens mij bezuinigd NUON op zijn personeel, en heeft mensen in dienst die niet kunnen lezen en de zaken niet begrijpen. Of is het misschien zo moeilijk om een gemaakte fout te erkennen?

Gesloten