LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nuon met korting via Gaslicht.com

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Henk25

Nuon met korting via Gaslicht.com

Ongelezen bericht door Henk25 »

Graag jullie ervaringen met Nuon met korting afgesloten via www.gaslicht.com

R4d4r

Re: Nuon met korting via Gaslicht.com

Ongelezen bericht door R4d4r »

Hoorde via via van deze korting. Op zich klinkt het onschuldig. De tarieven worden niet vastgelegd, alleen neem je een jaarcontract ipv een maandcontract.

Zit er een addertje onder het gras?

zjwaemke

Ongelezen bericht door zjwaemke »

zonder dat ik naar de site gekeken heb, let op hoe lang het variabel tarief van toepassing is.

Stel je voor:

je krijg een jaarcontract met variabel tarief. De prijs is nu laag bij de instap en je krijgt een korting. Het variabele tarief wordt per maand opnieuw bepaald. De maand erna is het tarief flink hoger dan het tarief waarmee je bent "gelokt / overgestapt" :wink: En je zit voor 1 jaar vast met variabele tarieven die per maand wisselen.

Veel andere bedrijven doen per kwartaal of per half jaar wisselen bij het variabel tarief (omhoog of omlaag). Let daar dus ff op :)

R4d4r

Ongelezen bericht door R4d4r »

Inderdaad is het goed om daar op te letten. Goeie tip!

Uitgaande van de vertraagde doorvoering van olieprijsdalingen, is de verwachting dat de stroom- en gasprijzen niet sterk zullen stijgen bij de volgende tariefverhoging (in juni?). Sommigen spreken van een daling, maar dat wil ik eerst zien. :)

Het jaarcontract levert EUR 140 op, ongeveer een maand energie. Ik ga er in ieder geval nog even een nachtje over slapen...

tutje

Ongelezen bericht door tutje »

heey :)

ik wou tog ff zeggen, dat de prijzen bij een variabel contract niet iedere maand aangepast worden, maar maar 2 keer per jaar. in juli en januari. dit is namelijk wettelijk zo bepaald, iig bij de grote maatschappij zoals nuon essent eneco enz.. bij de kleinere maatschappijen die niet gecontroleerd worden door het ccp kunnen hun prijzen idd aanpassen wanneer hun dat uitkomt.

hopelijk kunnen jullie er iets mee :wink:
Laatst gewijzigd door tutje op 28 feb 2009 13:50, 1 keer totaal gewijzigd.

Chanmaster

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Een correcte opmerking tutje. Ik wil er nog even het één en ander aan toe voegen als het mag. Het is vanwege de economische malaise onverstandig om nu een duurzaamcontract met leveranciers aan te gaan omdat de kans voorhanden is dat de energiebedrijven binnenkort een aanpassing moet doen en de prijzen moeten verlagen.

tutje

Ongelezen bericht door tutje »

nee klopt,

daarom word ook op consumenten site's ook gemeld dat het nu niet goed is om vaste contracten aan te nemen. het beste is momenteel om een variabel contract aan te gaan aagezien de prijzen 2 maal gaan dalen.. in juli en in januari. dit is al bekend.

dus mensen.. variabelle contracten afsluiten !!! :D
Laatst gewijzigd door tutje op 28 feb 2009 13:51, 1 keer totaal gewijzigd.

Ron58

Ongelezen bericht door Ron58 »

de aktie is inmiddels verdwenen van de site.
Er is nu een veel minder gunstige aanbieding.

Henk25

Ongelezen bericht door Henk25 »

Vergeet niet om tijdig op te zeggen anders loopt het weer een jaar door. Schrijf in de brief dat U zonder kosten opzegt per einddatum contract ( de datum staat in de welkomstbrief ) anders zijn er kosten aan verbonden.

Ron58

Ongelezen bericht door Ron58 »

Vergeet niet om tijdig op te zeggen anders loopt het weer een jaar door.
Na het eerste jaar en de eerste 3500 kw/h korting op de eleactra ga je gewoon weer het normale tarief betalen, aangezien ik ook voor die tijd al klant was van Nuon en dat gewoon blijf hoef ik verder niets te doen.
Overstappen geeft alleen maar ellende, momenteel is er geen bedrijf wat goedkoper is én het ook nog eens goed doet.
Die hele vrije markt is één grote flop geworden zoals veel van dit soort zaken wat onze fijne overheid bedenkt. :cry:

Gesloten