LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nuon: misleidende deur-aan-deur verkopers

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
witte angora
Berichten: 32000
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Nuon: misleidende deur-aan-deur verkopers

Ongelezen bericht door witte angora »

Er zijn wel bepaalde voorwaarden, zoals dat het onderwerp niet de afgelopen 24 maanden al door de Kamer behandeld mag zijn.
Minister van der Hoeven had in maart nog het voorstel van de Consumentenbond voor een bel-me-niet register van de hand gewezen. Staat ook op je website.

Dat de Minister en de Tweede Kamer twee verschillende dingen zijn weet ik ook wel, maar ik weet zo net nog niet of dit een succes gaat worden.

seconds-out
Berichten: 1779
Lid geworden op: 09 feb 2010 14:54

Re: Nuon: misleidende deur-aan-deur verkopers

Ongelezen bericht door seconds-out »

misti schreef:dat mensen de moeite nemen daarvoor zeg.. je opent dan toch gewoon niet de deur of zegt nee bedankt en doet de deur weer dicht..
Overdag zet ik de bel uit als ik thuis ben.
De bekenden kloppen op t raam en als t dringend is doen anderen dat ook wel.
Kan ik iedereen aanraden.
Heerlijk rustig.

witte angora
Berichten: 32000
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Nuon: misleidende deur-aan-deur verkopers

Ongelezen bericht door witte angora »

Overdag zet ik de bel uit als ik thuis ben.
En als je weg gaat zet je hem weer aan? :mrgreen:

seconds-out
Berichten: 1779
Lid geworden op: 09 feb 2010 14:54

Re: Nuon: misleidende deur-aan-deur verkopers

Ongelezen bericht door seconds-out »

witte angora schreef:
Overdag zet ik de bel uit als ik thuis ben.
En als je weg gaat zet je hem weer aan? :mrgreen:
Je bedoeld dat ik hem dan expres aanzet zodat iedereen voor niks staat te bellen :D ?
Vergeet het soms... alhoewel het zelfgemaakte schakelaartje op de deurpost zit geschroefd :mrgreen:

Laatste schrijfsel hierover.
Ik wil het niet op mijn geweten hebben dat er weer een topic gesloten wordt omdat er off topic gereageerd werd. (wordt)
Laatst gewijzigd door seconds-out op 03 mei 2010 19:52, 1 keer totaal gewijzigd.

witte angora
Berichten: 32000
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Nuon: misleidende deur-aan-deur verkopers

Ongelezen bericht door witte angora »

Valt wel mee, want als jouw bel uit staat, heb je geen last van misleidende deur-aan-deur verkopers, en dat is waar het om ging, toch?

seconds-out
Berichten: 1779
Lid geworden op: 09 feb 2010 14:54

Re: Nuon: misleidende deur-aan-deur verkopers

Ongelezen bericht door seconds-out »

witte angora schreef:Valt wel mee, want als jouw bel uit staat, heb je geen last van misleidende deur-aan-deur verkopers, en dat is waar het om ging, toch?
Klopt!
Eigenlijk staat de bel alleen maar aan als ik bezoekers verwacht.
Dat kunnen ook leveranciers zijn en dan is zo n bel toch wel weer handig... :D

witte angora
Berichten: 32000
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Nuon: misleidende deur-aan-deur verkopers

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik verwacht eigenlijk zelden bezoekers, en deur-aan-deur verkopers komen er ook zelden. Alleen maar hooguit één keer in de week twee pubers die bloemen verkopen. Mwah, ik weet precies wanneer ze komen, wil ik geen bloemen, doe ik niet open. Wil ik wel bloemen, maak ik meteen even een praatje met ze.

Ik woon aan de achterkant van de flat, ze kunnen toch niet zien of ik wel of niet thuis ben. :mrgreen: Op de ramen kloppen gaat ook niet, de tuin is volledig afgesloten.

Dus ik laat die bel lekker aanstaan. Voor het geval dat er wel zo'n verkoper langskomt. Kan ik ze met mijn doorvragen lekker klem zetten, en ondertussen (let wel, uit beleefdheid :wink: laat ik ze hun verhaal doen) hun tijd flink verspillen. :mrgreen:

seconds-out
Berichten: 1779
Lid geworden op: 09 feb 2010 14:54

Re: Nuon: misleidende deur-aan-deur verkopers

Ongelezen bericht door seconds-out »

witte angora schreef:Ik verwacht eigenlijk zelden bezoekers, en deur-aan-deur verkopers komen er ook zelden. Alleen maar hooguit één keer in de week twee pubers die bloemen verkopen. Mwah, ik weet precies wanneer ze komen, wil ik geen bloemen, doe ik niet open. Wil ik wel bloemen, maak ik meteen even een praatje met ze.

Ik woon aan de achterkant van de flat, ze kunnen toch niet zien of ik wel of niet thuis ben. :mrgreen: Op de ramen kloppen gaat ook niet, de tuin is volledig afgesloten.

Dus ik laat die bel lekker aanstaan. Voor het geval dat er wel zo'n verkoper langskomt. Kan ik ze met mijn doorvragen lekker klem zetten, en ondertussen (let wel, uit beleefdheid :wink: laat ik ze hun verhaal doen) hun tijd flink verspillen. :mrgreen:
Weet je....
In onze wijk valt blijkbaar veel te bekeren en te collecteren cq colporteren...soms was het bijna elke dag raak.
En op een dag dan weet je het :) schakelaartjes geven rust.
Maar ik denk wel dat het voor gezinnen met kinderen dit misschien geen optie is.

pa0fmy
Berichten: 10
Lid geworden op: 27 okt 2010 11:11

Re: Nuon: misleidende deur-aan-deur verkopers

Ongelezen bericht door pa0fmy »

Vandaag zijn de deur aan deur verkopers van Nuon weer actief in Vlijmen (gemeente Heusden). Een man in strak pak aan de deur is bij voorbaat al verdacht. Hij begon weer iets te ratelen maar ik vroeg meteen van welke firma die was en of die een legitimatie had. Alleen een soort betaalpasje van Nuon. Ik weet dat alleen een ID-kaart, paspoort of rijbewijs geldig is (heb bij verkiezingsdienst gewerkt) en heb 'm daarop aangesproken. Waarop hij een beetje pissig werd en had het over inchecken vliegtuig en zo. Ik zei dat ik 'm niet vertrouw en heb de deur voor zijn neus maar weer gesloten. Er is al genoeg over te doen geweest op TV, Tros Radar, enz. Bij de buren stonden ze een tijd te praten, of die getekend hebben weet ik niet. Zal het ze eens vragen, binnen acht dagen kan je er nog vanaf. Ik heb 'm wel op de foto kunnen krijgen, een leerling verkoper stond ook bij die buren er bij en staat ook op de plaat. Vandaag was het mooi lenteweer, ja dan kan je zo iets verwachten, ook wel technisch weer genaamd.

mihoen
Berichten: 365
Lid geworden op: 25 mei 2010 12:35

Re: Nuon: misleidende deur-aan-deur verkopers

Ongelezen bericht door mihoen »

de ellende is tegenwoordig dat de goeien lijden onder de kwaden. er komen genoeg oprechte mensen aan de deur, kinderpostzegels, astmafonds, jehovagetuigen, hartstichting. die je vrij laten in je keuze en er zelf geen cent aan verdienen.

als ik een goed doel aan de deur krijg en ik twijfel is het antwoord op de vraag of ze er zelf lid van zijn voor mij van belang

pa0fmy
Berichten: 10
Lid geworden op: 27 okt 2010 11:11

Re: Nuon: misleidende deur-aan-deur verkopers

Ongelezen bericht door pa0fmy »

Je kan de goede doelen ook gewoon per giro betalen. Zelfs gewoon thuis van achter de PC met internetgiro. Je weet dan zeker dat het bij de juiste aan komt en boven een bepaalde grens is het aftrekbaar van het belastbaar inkomen. Leuren langs de deur begint een beetje ouderwets te worden.

mihoen
Berichten: 365
Lid geworden op: 25 mei 2010 12:35

Re: Nuon: misleidende deur-aan-deur verkopers

Ongelezen bericht door mihoen »

pa0fmy schreef:Je kan de goede doelen ook gewoon per giro betalen. Zelfs gewoon thuis van achter de PC met internetgiro.

Leuren langs de deur begint een beetje ouderwets te worden.
kan ja, maar ik hebe r geen gevoel bij. en als iemand aan de deur komt en er zelf achter staat zonder er zelf financieel beter van te worden, dan zal ik uit respect wat geven. en als je weet hoe die mensen soms onwaardig worden behandeld en dan toch doorgaan, heb ik er alleen maar respect voor

Fiesiekus
Berichten: 2342
Lid geworden op: 27 okt 2008 13:07

Re: Nuon: misleidende deur-aan-deur verkopers

Ongelezen bericht door Fiesiekus »

Bij bancaire overschrijving weet je dat het direct bij het "goede doel" terecht komt; via de collectebus gaat het nog via een aantal handen en wie weet wat daar "aan de strijkstok blijft hangen".

Zelf heb ik voor aut. overschrijving gekozen en een notariële actie i.v.m. de fiscale aftrekbaarheid. En een aantal goede doelen geschrapt: als een bestuurder van zo'n goed doel een jaarsalaris van €60.000,- á 80.000,- vangt, heb ik weinig zin om dat te subsidiëren. Heb dat ook aan die geschrapte organisaties gemaild: werd prompt gebeld dat mijn giften niet voor dat salaris werden gebruikt. Waar komt dat salaris dan vandaan?. Tja, van een andere donateur.....

pa0fmy
Berichten: 10
Lid geworden op: 27 okt 2010 11:11

Re: Nuon: misleidende deur-aan-deur verkopers

Ongelezen bericht door pa0fmy »

Sorry het verhaal gaat een beetje de verkeerde kant op. We hadden het over deur-aan-deur verkoop van b.v. dubbele ramen, isolatie, energie, telefoon, ander geloof, encyclopedieën, stofzuigers, weekbladen-tijdschriften, massageapparaten, vitaminepillen, afslankpreparaten, boekenclub, platenclub, home-fitness, vakanties, tweede huis in buitenland, geldleningen, beleggingen, enz. enz.......... Alles al zo'n beetje aan de deur gehad hier.

mihoen
Berichten: 365
Lid geworden op: 25 mei 2010 12:35

Re: Nuon: misleidende deur-aan-deur verkopers

Ongelezen bericht door mihoen »

pa0fmy schreef:Sorry het verhaal gaat een beetje de verkeerde kant op. We hadden het over deur-aan-deur verkoop van b.v. ....
ik denk dat ''het product'' van ondergeschikt belang is aan de methode waarop.

als ik nee zeg moet nee geaccepteerd kunnen worden

Niwi
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 apr 2012 00:36

Re: Nuon: misleidende deur-aan-deur verkopers

Ongelezen bericht door Niwi »

Ook ik lijk na het doorlezen van dit forum bij de neus genomen. Ongeveer november 2011 kwam er een dame bij ons aan de deur die claimde van de KvK te zijn en dat als we zouden overstappen op zakelijke energie van Nuon we goedkoper uit zouden zijn dan bij onze huidige leverancier. Dit zou dan een dienst van de KvK zijn. Skeptisch als ik ben heb ik wel lang doorgevraagd naar bewijzen e.d. en ze drukte me een paar statistiekjes onder de neus waaruit inderdaad bleek dat ze goedkoper waren. Blijkt nu dus niks van te kloppen en dat Nuon de 'enige' is die zakelijke energie levert was dus ook een glasharde leugen om die provisie binnen te halen. :|

Kan ik nu rechten ontlenen aan het feit dat ik een abbonnement aangesmeert heb gekregen op basis van leugens en misleiding? Want als ik bij mijn oude leverancier was gebleven was me sowieso een hoop problemen bespaard bebleven met de verhuizing 2 maanden na aanmelding waarna ik nog doodleuk 3 maanden mocht doorbetalen voor de energie van de nieuwe bewoner door hun lange opzeg/verhuistermijn. Ook die energietransport rekening van Eneco die eroverheen blijkt te komen ben ik niet blij mee.

Is er iets aan te doen of ben ik simpelweg op een legale manier opgelicht door een criminele organisatie gemaskeert als energiebedrijf?

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Nuon: misleidende deur-aan-deur verkopers

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

U kunt proberen het contract door De Nuon Medewerker te laten ontbinden. Deze is van Nuon en actief op dit forum (damage control). Als dit niet lukt en ook de onderstaande info u niet verder helpt, zijn er hier altijd weer mensen beschikbaar die u verder kunnen helpen. Koop nooit aan de deur. Dat voorkomt een hoop gezeur.

http://forum.www.trosradar.nl/memberlis ... le&u=78175

http://www.consuwijzer.nl/Ik_wil_advies ... ebedrijven

http://www.consuwijzer.nl/Consumentenni ... an_de_deur

http://www.consuwijzer.nl/Consumententhema_s/Dwaling

Vattenfall Webcare
verified
Berichten: 356
Lid geworden op: 28 mei 2008 10:49

Re: Nuon: misleidende deur-aan-deur verkopers

Ongelezen bericht door Vattenfall Webcare »

Beste Niwi,

Uit uw bericht op dit forum geeft u aan dat het de tarieven van het afgesloten contract bij Nuon, hoger zijn dan de tarieven van uw vorige leverancier.

Ik wil dit graag voor u uitzoeken. U kunt een privébericht (PB) versturen via de knop linksonder dit bericht, met uw klant- of contractrekeningnummer en uw telefoonnummer. Dan neem ik telefonisch contact met u op.

Met vriendelijke groet,

Ute
Nuon Webcare

pverheij
Berichten: 7
Lid geworden op: 25 apr 2012 22:38

Re: Nuon: misleidende deur-aan-deur verkopers

Ongelezen bericht door pverheij »

En wat vinden jullie van eerlijke colportage, dus mensen die aan de deur komen. eerlijk hun tarieven laten zien en niks veranderen in de voorwaarden?

Zich aan nee is nee houden en proberen in het belang van de klant te handelen?

MAXIEM

Re: Nuon: misleidende deur-aan-deur verkopers

Ongelezen bericht door MAXIEM »

pverheij

Ik denk dat eerlijke colportage vrijwel altijd een fictie is! De verleiding om te scoren is qoutequeqoute te groot. Natuurlijk zullen sommige colporteurs wél eerlijk zaken doen, maar de vele klachten over de gehanteerde colportagepraktijken wijzen erop dat dat uitzonderlijk is.

Maxiem.
Laatst gewijzigd door MAXIEM op 10 mei 2012 21:12, 2 keer totaal gewijzigd.

Gesloten