LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nuon: misleidende deur-aan-deur verkopers

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
jgugelot
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 okt 2009 10:17

Nuon: misleidende deur-aan-deur verkopers

Ongelezen bericht door jgugelot »

Gisteren kwam er een man van Nuon aan de deur die zich voordeed als controleur en mijn gas/licht-rekening wilde controleren. Ik heb geen Nuon maar een andere aanbieder dus het was mij al vrij snel duidelijk dat hij commerciële bedoelingen had dus heb ik hem weggejaagd.

Ik vind dit soort acties erg misleidend, vooral voor mensen die wat minder alert zijn; een verkoper verkleed als controleur in pak belt aan en wil je jaarrekeningen doornemen om vervolgens aan te tonen dat je toch echt te veel betaald en vervolgens een Nuon-contract krijgt aangeboden.

Ondanks dat Nuon waarschijnlijk niet de enige is dit dit soort acties doet wil ik het toch even aangeven en vragen of er meer mensen zijn met deze ervaring.

jgugelot
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 okt 2009 10:17

Re: Nuon: misleidende deur-aan-deur verkopers

Ongelezen bericht door jgugelot »

Wat ik ook nog wil opmerken is dat de verkoper de regels overtrad door direct bij mijn voordeur aan te bellen in plaats van de bel bij de gezamenlijke ingang van het appartementencomplex.

MLF
Berichten: 798
Lid geworden op: 20 okt 2005 13:43

Re: Nuon: misleidende deur-aan-deur verkopers

Ongelezen bericht door MLF »

2 uur terug staat hier ook 1 voor de deur en ik antwoord via de intercom.
Hij zegt: we komen bij de laatste mensen de nieuwe meters overzetten.
Ik vraag wie ze zijn.
Zegt ie: ik ben van Nuon en u kunt net als uw buren van het portiek hiernaast 300 á 400 euro besparen op.....toen noemde die een rijtje op van allerlei dingen.
Ik zei dat ik geen Nuon heb, hij zei meteen al: u heeft Eneco bla bla. Want ik vertelde dat de stroom door de leidingen van Eneco gaat en ik Eneco blijf betalen.
Jaaa zegt ie, dat is waar.
Ik heb 'm meteen weggestuurd en ik moest toch naar beneden en hij was nergens meer te bekennen.

Ik heb een klacht naar Nuon gestuurd, of die is aangekomen weet ik niet, ben geen klant van Nuon.

Deze colporteur is gewoon van de pot gerukt.

Fiesiekus
Berichten: 2342
Lid geworden op: 27 okt 2008 13:07

Re: Nuon: misleidende deur-aan-deur verkopers

Ongelezen bericht door Fiesiekus »

altijd legimitatie vragen. Mij bekruipt het gevoel dat ze kwade bedoelingen hadden.

Massi
Berichten: 9
Lid geworden op: 15 nov 2009 15:32

Re: Nuon: misleidende deur-aan-deur verkopers

Ongelezen bericht door Massi »

Dit heb ik een aantal maanden geleden ook meegemaakt. NUON-verkopers kwamen aan de deur, die wisten te vertellen dat we bij een overstap van Eneco (waar we bij zaten) naar NUON 25% minder zouden betalen. Wij betaalden bij Eneco 88 euro, bij een overstap naar NUON zou dat 68 euro worden.
Nu, na deze overstap, krijgen we rekeningen van NUON én Eneco/Stedin. NUON rekent inderdaad 68 euro maar met de bedragen van Eneco erbij komen we op rond de 100 euro. Meer dus dan we betaalden vóór onze overstap. NUON heeft hier niks over verteld bij onze overstap, ik voel me ook flink belazerd.
Bovendien, zojuist de jaarafrekening van NUON binnen. Het gaat over vier maanden (4x 68 euro dus), we hebben nog teveel betaald en krijgen 35 euro terug. Prima. Maar daar onder staat ons nieuwe termijnbedrag: we gaan van 68 euro naar 109 euro! Da's een verhoging van meer dan 60%! De reden kan ik nergens terugvinden.

'Toevallig' deze week een brief van Eneco ontvangen: 'we hebben goede herinneringen aan u en zien u graag terug!'. Of we weer terug willen komen bij Eneco, via de gratis overstapservice. Eneco zorgt voor de afhandeling van het huidige energiecontract en betaalt de boete die onze huidiige energieleverancier in rekening gaat brengen voor het vroegtijdig beeindigen van het contract.

Ik wil hier graag gebruik van maken na dit belachelijke gedoe van NUON. Heeft iemand ervaring met de 'gratis overstapservice'? Is het echt gratis, dus geen aanmeldingskosten, administratiekosten enz enz? Als het allemaal kan, stap ik zo snel mogelijk over om van dat hele NUON af te zijn.

guisie
Berichten: 3
Lid geworden op: 23 nov 2009 16:13

Re: Nuon: misleidende deur-aan-deur verkopers

Ongelezen bericht door guisie »

Wij hebben hetzelfde meegemaakt. Bij ons kwam ook een Nuon meneer aan de deur en we zijn overgestapt omdat het idd 25% goedkopen zou zijn.
Twee weken later zijn wij gebeld door Eneco. Ze wilde de reden weten van de overstap naar Nuon en nu bieden ze ons een prijs aan die weer net iets onder Nuon zit en ze zouden ook de overstap gratis regelen inclusief boete die we waarschijnlijk van Nuon zouden krijgen. Omdat we toch van Nuon afwilden zijn we op het aanbod van Eneco ingegaan. Alles wordt kosteloos door Eneco geregeld. Hiervan hebben we een bevestiging ontvangen per mail. Neem aan dat het wel goed zit want ik heb van Nuon niets meer gehoord. :lol:

Massi
Berichten: 9
Lid geworden op: 15 nov 2009 15:32

Re: Nuon: misleidende deur-aan-deur verkopers

Ongelezen bericht door Massi »

Guisie, wij zijn twee dagen geleden ook 'teruggestapt' naar Eneco en hebben het inderdaad ook per mail bevestigd gekregen. Ziet er goed uit allemaal. Rare praktijken van NUON, ze krijgen een slechte naam en raken klanten kwijt.

Massi
Berichten: 9
Lid geworden op: 15 nov 2009 15:32

Re: Nuon: misleidende deur-aan-deur verkopers

Ongelezen bericht door Massi »

Voorlopig heb ik alleen bevestiging per mail van Eneco. Ik weet ook niet of NUON al op de hoogte is van onze overstap, omdat Eneco dus alles regelt.
Had de laatste dagen een paar gemiste oproepen van een anoniem nummer. Vandaag de anonieme beller gesproken, bleek een mevrouw van NUON te zijn. "Meneer, bent u al op de hoogte van onze voordelige tarieven?".. Ik heb gezegd dat we net naar Eneco zijn teruggestapt, nog geen week geleden. "Mag ik vragen wat u bij Eneco betaald, wij hebben een prachtige aanbieding voor u". Zucht... Precies hetzelfde gesprek als ik toen met die verkopers aan de deur heb gehad. Wat zijn dit voor rare spelletjes?

elmo43
Berichten: 542
Lid geworden op: 03 sep 2009 19:53

Re: Nuon: misleidende deur-aan-deur verkopers

Ongelezen bericht door elmo43 »

Het kan nog gekker.
Ik werd vandaag weer gebeld en uiteraard werd er niet gezegd welke energiemaatschappij.
Maar hij wist wel te vertellen dat hij een goeie aanbieding voor levering van gas en licht. Daarop zei ik nee dank je ik zit bij eneco en daar blijf ik.
Waarop de vraag door hem werd gesteld waarom ik niet over wilde stappen, en toen zei ik wat denk je zelf de negatieve berichten op diverse forums.
Dus ik blijf zitten waar ik zit en ja jammer dan betaal ik maar meer. Daarop antwoorde hij weer "nou dan betaald u toch lekker meer", ja zij ik dat doe ik zeker.
Dan krijgt u nu een bandje te horen om niet meer terug gebeld te worden, ja duh onduidelijk en niet te verstaan. :mrgreen:

Massi
Berichten: 9
Lid geworden op: 15 nov 2009 15:32

Re: Nuon: misleidende deur-aan-deur verkopers

Ongelezen bericht door Massi »

Wat ik niet begrijp...
Waarom proberen die energiemaatschappijen op zulke achterbakse manieren klanten bij elkaar weg te kapen? Dat ze een keer met een actie komen dat kan, of een goeie reclame op tv. Maar je hoeft niet op mensen in te praten, te misleiden, informatie achter te houden. Ze spelen spelletjes met iets waar ieder mens niet zonder kan, en waar ieder mens toch per maand een behoorlijk bedrag aan kwijt is. Dan vind ik het wel zo normaal om duidelijk te zijn. Toch? Zo voel ik het tenminste, wij zijn er echt in getrapt bij NUON. Verkeerde informatie, verkopers aan de deur (wat al apart is), een nieuwe maandtermijn die ineens met 160% verhoogd is..

Fiesiekus
Berichten: 2342
Lid geworden op: 27 okt 2008 13:07

Re: Nuon: misleidende deur-aan-deur verkopers

Ongelezen bericht door Fiesiekus »

Op iedere klant proberen ze winst te maken. Je wordt ook niet als klant gezien maar als winst-lustobject.

Al die "zogenaamde" administratieve puinhoop (en elke keer zeggen ze : we gaan er wat aan doen en het komt binnen zoveel tijd weer goed); is alleen maar bedoelt om jou als klant zoveel mogelijk geld af te troggelen. Dubbele facturen, 2x BTW en een incasso met extra kosten: misschien raakt de klant in paniek en betaalt ie te veel, mooie winst toch.

De chaos wordt expres in stand gehouden, ga daar van uit.

En ja, dank zij die vrije energiemarkt, kunnen boeven dit soort praktijken uitoefenen. Het gaat ze niet om het product (daar hebben de ballen verstand van) maar om de winst die ze er mee kunnen behalen. En de klant: die knijpen we uit, de sukkel.

MLF
Berichten: 798
Lid geworden op: 20 okt 2005 13:43

Re: Nuon: misleidende deur-aan-deur verkopers

Ongelezen bericht door MLF »

Ik heb wel een mail terug gekregen van NUON dat ze zich verontschuldigen en dat ik een bos bloemen krijg. Die heb ik nog niet gekregen overigens.

drawde
Berichten: 8
Lid geworden op: 02 dec 2009 23:54

Re: Nuon: misleidende deur-aan-deur verkopers

Ongelezen bericht door drawde »

Goed voornemen voor 2010, plak die sticker bij je deurbel.
http://www.geengeleuraandedeur.nl
Wedden dat er minder colporteurs op je stoep staan, en degene die er toch staan wijs je op de sticker en hop je deur weer dicht. Het is even wennen, maar dit is de weg, korte metten maken met die gasten. Je hoeft me niet te geloven, maar het werkt echt! :D

gr

pbarendse
Berichten: 660
Lid geworden op: 05 jan 2008 00:48

Re: Nuon: misleidende deur-aan-deur verkopers

Ongelezen bericht door pbarendse »

drawde schreef:Goed voornemen voor 2010, plak die sticker bij je deurbel.
http://www.geengeleuraandedeur.nl
Wedden dat er minder colporteurs op je stoep staan, en degene die er toch staan wijs je op de sticker en hop je deur weer dicht. Het is even wennen, maar dit is de weg, korte metten maken met die gasten. Je hoeft me niet te geloven, maar het werkt echt! :D

gr
Ik weet niet hoor, maar je link verwijst door naar Caravan Active...

drawde
Berichten: 8
Lid geworden op: 02 dec 2009 23:54

Re: Nuon: misleidende deur-aan-deur verkopers

Ongelezen bericht door drawde »

je hebt gelijk, ik maar denken dat ik alles uit mijn hoofd weet :lol:
deze moet het zijn: http://www.geengeleuraanmijndeur.nl

misti
Berichten: 42
Lid geworden op: 30 dec 2009 11:59

Re: Nuon: misleidende deur-aan-deur verkopers

Ongelezen bericht door misti »

met alle respect,


ik heb zelf deur-aan-deur gedaan voor nuon alleen vanwege het winterweer en achterstallige betalingen van mijn ex-baas nu niet meer.. de mensen die het doen werken net zo hard als u voor hun geld. ik kan me voorstellen dat u het vervelend vind.. dan zegt u dat u er niet van gedient bent en dan gaat ze heus wel verder.. aangezien er genoeg mensen zijn die wel interesse hebben. daarbij de mensen die accoord gaan met de overstap zijn verplicht een checklist te tekenen waar op vermeld staat dat het 2 rekeningen betreft en alle andere zaken die vaak "vergeten" ( lees express niet gemeld) worden door geldbeluste collegas

GezondVerstand10
Berichten: 263
Lid geworden op: 04 mei 2009 10:48

Re: Nuon: misleidende deur-aan-deur verkopers

Ongelezen bericht door GezondVerstand10 »

drawde schreef:je hebt gelijk, ik maar denken dat ik alles uit mijn hoofd weet :lol:
deze moet het zijn: http://www.geengeleuraanmijndeur.nl
Net die stikker besteld. We hebben de laatste tijd veel last van Jehova's en goede doelenkaarten verkopers. Ben benieuwd of het helpt 8)

pbarendse
Berichten: 660
Lid geworden op: 05 jan 2008 00:48

Re: Nuon: misleidende deur-aan-deur verkopers

Ongelezen bericht door pbarendse »

misti schreef:met alle respect,


ik heb zelf deur-aan-deur gedaan voor nuon alleen vanwege het winterweer en achterstallige betalingen van mijn ex-baas nu niet meer.. de mensen die het doen werken net zo hard als u voor hun geld. ik kan me voorstellen dat u het vervelend vind.. dan zegt u dat u er niet van gedient bent en dan gaat ze heus wel verder.. aangezien er genoeg mensen zijn die wel interesse hebben. daarbij de mensen die accoord gaan met de overstap zijn verplicht een checklist te tekenen waar op vermeld staat dat het 2 rekeningen betreft en alle andere zaken die vaak "vergeten" ( lees express niet gemeld) worden door geldbeluste collegas
Het gaat er niet alleen om dat we het vervelend vinden. Het grote punt is dat mensen gewoon glashard misleid worden. Nuon zou zich hiervan bewust moeten zijn, ze werken het ook zelf in de hand door de verkopers een premie per contract te geven. Bovendien zijn niet alle deur-aan-deur verkopers op de hoogte van de betekenis van het woord "nee", sommigen hebben hier echt serieus moeite mee.

Maar ja wat wil je ook, als je land geregeerd wordt door een stel onnozele halzen die denken dat energievoorziening winstgevend te maken is en dus de boel maar privatiseren. Energievoorziening had gewoon in staatshanden moeten blijven...

ikkes
Berichten: 114
Lid geworden op: 30 nov 2004 22:49

Re: Nuon: misleidende deur-aan-deur verkopers

Ongelezen bericht door ikkes »

er zijn ook energiebedrijven die niet aan de deur komen.
als we allemaal de NUON's achter ons laten komt het vanzelf goed.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Nuon: misleidende deur-aan-deur verkopers

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Is al zo ontzettend vaak aandacht aan besteed op dit forum. Gewoon de politie bellen! Colporteurs die zich niet aan de regels houden, worden op de bon geslingerd of meegenomen naar het politiebureau. Maar als je zelf geen actie onderneemt blijven deze praktijken bestaan, ook als je klaagt op dit forum. Zie "Wet op de Colportage" en "Wet Oneerlijke Handelspraktijken".

http://nl.wikipedia.org/wiki/Oneerlijke ... praktijken

Gesloten