NUON was bij me aan de deur gekomen omdat ik net was overgestapt naar Oxxio.
Ze deden mij een mooi aanbod en aangezien de kosten bij Oxxio wat hoger waren dan wat ze oorspronkelijk beweerde vond ik het niet erg om terug over te stappen naar NUON.
De deur verkoper melde mij duidelijk alle kosten worden vergoed.
Al met al dacht ik dus dat alles goed geregeld was.
Nu kwam Oxxio met 2x 125 euro boete (1 voor gas en 1 voor stroom), en 2x met 50 euro boete omdat ik een cadeau had gekregen bij mijn overstap.
Nu zegt NUON opeens nee wij vergoeden alleen de 2x 125 euro, niet de 2x 50 euro.
Ze kunnen alleen excuses aanbieden voor het feit dat ze me verkeerd geïnformeerd hebben dit hadden ze beter moeten uitleggen.
Kan dit werkelijk zo makkelijk?
Alvast bedankt voor alle moeite
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] NUON overstap vergoeding.
Re: NUON overstap vergoeding.
Ja, helaas kan dit zo maar. Er staat eigenlijk bij iedere leverancier in de kleine Lettertjes dat ze alleen de contractbreuk vergoeden en niet de premiums. Eon heeft wel een tijd ook de premium vergoed. Volgende keer ook goed de kleine lettertjes lezen. U gaat er iig wel op voorruit, u heeft de boete voor de premium er overigens wel in een maand of 5 terugverdiend, u betaalt slechts 100 euro zelf voor het cadeau. Het vastrecht bij oxxio bedraagt 29 per maand bij nuon 7, dus binnen 5 maanden die 100 terugverdiend. Tarieven stroom en gas liggen bij nuon nagenoeg gelijk.
Re: NUON overstap vergoeding.
http://www.nuon.nl/energie/overstapkorting.jspAls het vergoeden van de opzegkosten een onderdeel is van een actieaanbod ontvangt u compensatie van de opzegkosten (overstapkorting). U vindt dit terug in de e-mail of brief van uw nieuwe contract en in de voorwaarden.