LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] nuon..pfffffffffffffffffffff

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
tygerlove

nuon..pfffffffffffffffffffff

Ongelezen bericht door tygerlove »

hallo,
ik zou ook graag wat willen zeggen, vragen...ben zelf de weg kwijt...
ben al bijna een jaar bezig met de nuon...ik ben door omstandigheden in de wnsp gekomen, je krijgt dan een tussentijdse jaarafrekening...het bedrag in mijn geval bleef staan tot de echt jaarafrekening kwam..en zou dan verrekend worden..in mijn geval zou dat elkaar overlappen..maar nu komt het...ik loop 2mnd achter volgens nuon...welke..dat weet ik tot op heden nog niet....ze zijn met alle mnd geloof ik al gekomen ..helaas voor hun heb ik ze allemaal betaald en kan dat bewijzen...maar ik moet betalen ....heb ik ook gedaan omdat ik anders afgesloten zou worden..ik werk dus ben niet veel thuis..daar komt ook nogeens bij dat door omstandigheden ik op 1dec 2006 ben afgesloten ivm oude rekening..geen bericht ofzo gehad..hij was er ineens...ik heb alles bet. ook de mnd december gelijk..ik werd weer aangesloten en alles stond op nul....lachen nu durven ze te zeggen dat die 2 mnd die ik achter loop voor die afsluiting waren en ook daar heb ik dus afschriften van....ben al heel wat geld kwijt extra en iedere mnd die 5 euro boete erbij omdat ik achter loop...nogmaals...WELKE MND....weet de nuon niet eens geloof ik want ik wacht nog steeds en ben inmiddels al door tig medewerkers geholpen en niemand weet iets...NUON...pfffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffff

tygerlove

Re: nuon..pfffffffffffffffffffff

was even vergeten te zeggen dat die afsluiting volgens meerdere instantie...niet had gemogen...nieuwe regeling ging 29 november dat jaar in..ze hadden me van alles moeten aanbieden en zowieso en bericht moeten sturen dat ze kwamen afsluiten...mooi niet dus...was op me zoon,s verjaardag..daar stond ik dan...zelf de man die moest afsluiten...kon het niet begrijpen...en wat nu???

Vattenfall Webcare
verified

Ongelezen bericht door Vattenfall Webcare »

Beste Tygerlove,

Uit uw bericht op dit forum maak ik op dat u vragen heeft over een vermeende betalingsachterstand.

Als u er geen bezwaar tegen heeft, zou ik graag op korte termijn telefonisch contact met u op willen nemen om deze kwestie met u te bespreken. Zou u mij hiertoe uw contractrekeningnummer kunnen geven, zodat ik op basis hiervan uw telefoonnummer kan achterhalen ? Alvast bedankt voor de te nemen moeite.

Met vriendelijke groet,

De medewerker

tygerlove

wil het wel doen maar....
hoe doe ik dat zonder dat iedereen mijn gegevens ziet?
gr tyger

HuJuh

Ongelezen bericht door HuJuh »

@ tygerlove

Je contractrekeningnummer staat bovenaan op rekeningen etc. Het begint met (000)300. Het is dus niet je klantnummer.

Het contractrekeningnummer is gekoppeld aan ondermeer je betalingswijze en de medewerker kan op dit nummer zoeken. Alleen zal je als consument geen informatie kunnen opvragen als je met de klantenservice belt en je contractrekeningnummer geeft. Daarvoor is dan weer je klantnummer nodig.

Het is dus volkomen veilig om je contractrekeningnummer te geven.

Veel succes en ik hoop dat jullie eruit kunnen komen.

Mvg,

HuJuh

tygerlove

hoi,
mijn contractnr 3001916175 groetjes

mavd

Ongelezen bericht door mavd »

Ik ben aan te einde raad met problemen met Nuon , om verder de problemen stoppen ben ik overgestapt naar andere leverancier.

In oktober 2006 ben ik verhuizd , en Nuon heef mij en de buuren op mijn adres aangesloten ( misschien voor hun is dat geen verschiel tussen 69 en 69a) dus alls vervolg kijkg ik alle rekeningen op mijn nan en op mijn adres .Taalloze telefoons en gesprekken met Nuon heben niks geholpen.
Uit endelijk moet ik 1500 euro betalen ( maar als ik kijk op de mijn Nuon .nl staat daar dat veel bedargen zijn kwijtgescholden maar volgesns Nuon weeten ze niks van . Personelijk ben ik naar Arnhem gegaan en daar ook was ik door de Nuon aan werkerde adres gestuurd , aan endelijk heb ik betalings regeling met hun kunnen treffen ( voor 150 euro per maand !!!!! ) , laatste keer heb ik per ongeleuk deze betaling terug geboekt , zoder einige brief (Nuon zeg dat hebben ze wel gestuurd ik zeg van niet – op mijn Nuon staat ook dat krijg ik brief met acceptgiro )heben ze medewerker gestuurd om mijn te afsluiten , heb ik gisteren nog gebelt met Nuon en hoe erg dat is moet ik direct 1300 euro betaalen of ik dat wil of niet.Ik heb bedrif aan huis dus ik kan niet zonder storm en ik heb ook dood zieke hond thius ( dat zijn ze laatse weeken en ik moet de beest verzorgen ).

Als ik heb gezegt gisteren tegen medewerster van Nuon dat einge oploosing van mijn is zeeker allen voor de trien te springen daan krig ik de antwoord dat ik moet zelf weeten wat ik doet en hun gaan mijn ook niet tegen houden en fijne dag nog daarna wordt de verbinding verbrooken.

Ik ben nu aan de einde raad ( volgens PVDA Nuon of andere Energie maatscheppajen mogen niet afsluiten tussen 01.10-31.03 idere gevaal in andere landen van de EU is zo en ik dacht dat overaal moet zelfde zijn ), aub help mij anders zie ik echt geen andere moglikgeid daan stooppen aan mijn leven .

MvG
Monika

tygerlove

hoi...
ook ik had een geschil met de nuon...heeft een jaar geduurd...na het hier te plaatsen kreeg ik reactie van de nuonmedewerker hier...binnen eigenlijk 24 was het opgelost....medewerker bedankt!!!!
maar nuon....is slordig met veel dingen..ook ik ben afgesloten na die datum...maar er is niets aan te doen...ik had ook geen brief enz gehad...volgens meerdere moeten ze je dingen aanbeiden..oplossingen zoals wnsp enz...ook moet moeten 2 keer bij je aan de deur komen en dan een brief om afte sluiten...ook die heb ik niet gehad....punt is nu.......jouw woord tegen dat van hun...en dan weet je wie aan het kortste eind trekt helaas...

wnes je heel veel sterkte en hoop dat de nuonmedewerker ook jou kan helpen.

groetjes

Shine

Ongelezen bericht door Shine »

Laten we stapje voor stapje gaan lopen.....en eerst maar eens beginnen bij de eerste regel van uw verhaal....

U zegt:
"Nuon heeft mij en mijn buren op mijn adres aangesloten en noemt de huisnummers 69 en 69A op."
Op welk huisnummer woont u?
Heeft uw woning eigen meters?
Heeft uw buurman eigen meters?
Zoja, noteer de serienummers van uw Gas en Elektra meter.
Krijgt uw buurman ook rekeningen van een energieleverancier?
Uw openstaand saldo, is dit inclusief levering Nuon of exclusief levering door Nuon? (dit met het oog op de switch die u hebt gedaan. Wanneer?)

Alleen al dit beginstuk moet eerst eens verduidelijkt worden.

mavd

ik won op de 69a de buuren op 69

ideren heb eigenen meter van gas en stroom , Nuon heeft dat gezin genooterd en niks mee gedaan.

Mij buurvoruw heeft geen stoorm van Nuon .

Monika

Shine

ik won op de 69a de buuren op 69

ideren heb eigenen meter van gas en stroom , Nuon heeft dat gezin genooterd en niks mee gedaan.

Mij buurvoruw heeft geen stoorm van Nuon
Maar krijgt de buurvrouw op nr 69 wel een rekening van haar eigen leverancier? Met andere woorden: betaald uw buurtje maandelijks zelf een termijnbedrag voor levering?

Wat bedoeld u dat de Nuon er niets mee heeft gedaan?
Wat bedoeld u precies met de regel:
"en Nuon heef mij en de buuren op mijn adres aangesloten ( misschien voor hun is dat geen verschiel tussen 69 en 69a) dus alls vervolg kijkg ik alle rekeningen op mijn nan en op mijn adres "

Bedoeld u hiermee dat u ook voor uw buurman betaald?
Kunt u dit eens verder/beter uitleggen? Hoe weet u dit?Waaraan leidt u dit af?

Noteer sowieso uw serienummers van de gas en elektra meter en bel de Nuon. Ga met hun controleren welke leveringscontracten u hebt, voor welke adres en welke meters (wat gecontroleerd kan worden a.d.h.v uw serienummers)

mavd

of mijn buuren betaalen rekening weet ik niet , maar als ik kijk op mijn nuon daar staat ik met twee huis nr. en twee contracten

Vorig jaar tijdens de opgeween van meterstaanden heeft de medewerker van nuon dat gezin en notitie gemaakt maar tot vandaag is nog steeds zelfde . Ik krijg op mijn naam en adres rekeningen voor mijn en de buuren

JJM

Ongelezen bericht door JJM »

Maar als je bent overgestapt naar een andere leverancier.Heeft die leverancier je dan wel op het juiste huisnr aangemeld.Want als dit niet zo is zou die leverancier het ook terug moeten draaien.

Maar het advies is om de meternrs te noteren en dan conact op te nemen met nuon.Want als blijkt dat je verkeerd bent aangemeld dan moet dat terug gedraaid worden.

Vattenfall Webcare
verified

Ongelezen bericht door Vattenfall Webcare »

Geachte Monika (mavd),

Uit uw bericht op dit forum maak ik op dat u niet tevreden bent over de dienstverlening van Nuon in verband met een betalingsachterstand.

Als u er geen bezwaar tegen heeft, zou ik graag op korte termijn telefonisch contact met u op willen nemen om deze kwestie met u te bespreken. Zou u mij hiertoe uw contractrekeningnummer kunnen geven, zodat ik op basis daarvan uw telefoonnummer kan achterhalen?

Uw contractrekening begint met (000)300 en staat bijvoorbeeld op acceptgiro’s of op uw jaarafrekening. Om u gerust te stellen: met uw contractrekening hebben anderen geen toegang tot uw klantgegevens. U kunt beter niet uw klantnummer op dit internetforum plaatsen.

Alvast bedankt voor de moeite.

Met vriendelijke groet,

De Nuon medewerker

Shine

of mijn buuren betaalen rekening weet ik niet , maar als ik kijk op mijn nuon daar staat ik met twee huis nr. en twee contracten

Vorig jaar tijdens de opgeween van meterstaanden heeft de medewerker van nuon dat gezin en notitie gemaakt maar tot vandaag is nog steeds zelfde . Ik krijg op mijn naam en adres rekeningen voor mijn en de buuren
Kijk, nou kunnen we verder........:-)
Het contract op het adres van uw buurman, zichtbaar in uw MijnNuon, betreft dat ook leveringscontracten of alléén het netbeheer?

Woont u toevallig in Amsterdam?

Schrijf de serienummers van UW meters op. Bel met Nuon (zij zijn uw leverancier begrijp ik!) en attendeer ze wederom op het feit dat u al tijden betaald voor óók uw buurman.
Mocht het zo zijn dat het contract dat onder uw naam staat alléén maar betrekking heeft op het netbeheer, betekent het dat de leverancier van uw buurman het fout heeft gedaan en die leverancier dit moet herstellen.
Om te achterhalen wie die leverancier is moet u contact opnemen met de netbeheerder.
Vervolgens neemt u contact op met desbetreffende leverancier en maakt ze goed duidelijk dat zij een fout hebben gemaakt wat beteft de contracten van levering op het adres. Dat u op 69 woont en de buurman op 69A. Geef in dat gesprek ook duidelijk te kennen dat u contact hebt gehad met de netbeheerder!
Met terugwerkende kracht moet dit dan hersteld worden.
Levert dit problemen op, bel dan wederom met de netbeheerder en geef ze duidelijk te verstaan dat onterecht op uw naam een contract is afgesloten en dit met terugwerkende kracht ongedaan gemaakt moet worden.
Nogmaals, van groot belang is dat u uw serienummers van de meters, bij ieder gesprek (!) bij de hand hebt! Anders kan men namelijk nog niets. De serienummers zijn namelijk het sluitende controle referentie.

Punt is namelijk dat volgens u, u op 69 woont, maar bij de netbeheerder het best mogelijk is dat uw meters op 69A vermeld staan. Deze problematiek is gaandeweg ontstaan door panden die ineens verbouwd zijn en opgedeeld in 2 (of meer) woningen. Natuurlijk ook omgekeerd.
De hernummering van dergelijke splitsingen of samenvoegingen is door de gemeente nooit aan de netbeheerder doorgegeven waardoor je rare en situaties als deze krijgt. Een bekend fenomeen in steden als AMsterdam, Utrecht, DEn Haag, Rotterdam etc.

Kunt u hier iets mee? Is het voor u duidelijk(er) geworden?

edit:
Ik zie dat de medewerker al gereageerd heeft. Maak er gebruik van! Ik weet zeker dat uw problematiek nu spoorslags en goed opgelost gaat worden.

mavd

Beste Nuon medewerker dat is de contract nr.003005538054

gr.
Monika

Gesloten