| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] NUON sluit stroom af zonder een factuur te sturen !!
-
bo maartje
NUON sluit stroom af zonder een factuur te sturen !!
Beste mensen !
Hierbij wil ik graag een bericht achterlaten en ik zag dat ik niet de enige was als het gaat over nuon.. wat mij eigenlijk ook niet heeft verbaasd.
Het is namelijk zo dat ik sinds 15 februari ( !!!! ) ben afgesloten. Volgens de nuon had ik geen geld betaald. Ik was in de veronderstelling dat mijn stroom via RWE liep, waar ook al jaren mijn gas loopt. Zonder ook maar 1 aankondiging of een begeleidend schrijven naar mij toe hebben ze mij afgesloten !
Ik heb nooit een factuur in mijn brievenbus gezien, want betalen wil ik graag ! Zeker als het -3 graden is buiten, en ik al bijna anderhalve week in de kou zit !!! Wederom ben ik hierdoor ziek geworden, en mocht ik hierdoor ook nog eens een hoop dokters rekeningen betalen ! ik ben 23 jaar en woon net samen met mijn vriend. Wij hebben er alles aan gedaan om dit proces zo snel mogelijk te laten verlopen, maar bij nuon krijg ik alleen maar te horen dat ik 'moet wachten op de monteurs, zij moeten mij bellen voor een afspraak, maar ze konden niet in het rooster kijken van de monteurs!!" Belachelijke situatie!
Daarbij heb ik net zoals ieder ander mens behoeftes, en een huishouden te runnen !!
Terwijl ik weer aan de telefoon hang en met iemand van de nuon in gesprek ben, krijg ik ook verschillende antwoorden, en weet ik dus niet waar ik aan toe ben... We zijn inmiddels anderhalve week verder, en nog geen bericht van Nuon! Geen brief, of ander schrijven, geen telefoontje van monteurs.. niets ! Maar ik moest zelf wel een hoop papieren invullen.
Overigens zijn ze verplicht een factuur door te sturen naar mijn adres als ik het huis heb overgenomen van iemand.. dit is ook niet gebeurd.
Wel kreeg ik brieven van Nuon waarin stond "U bent nog geen klant bij Nuon, wilt u dit worden? Vul het onderstaande formulier in"
Geen begeleidend schrijven dat ze zouden afsluiten etc.
Met mijn handen in de haren zit ik dus met een probleem, en compleet afgesloten van de buitenwereld, met een voorholtenhoofdonsteking deze mail te typen, in hoop dat iemand mij kan helpen !?
Bedankt voor het plaatsen van deze email, en ik hoop snel iets te horen!
Mvg,
Mevr. Koenen.
Hierbij wil ik graag een bericht achterlaten en ik zag dat ik niet de enige was als het gaat over nuon.. wat mij eigenlijk ook niet heeft verbaasd.
Het is namelijk zo dat ik sinds 15 februari ( !!!! ) ben afgesloten. Volgens de nuon had ik geen geld betaald. Ik was in de veronderstelling dat mijn stroom via RWE liep, waar ook al jaren mijn gas loopt. Zonder ook maar 1 aankondiging of een begeleidend schrijven naar mij toe hebben ze mij afgesloten !
Ik heb nooit een factuur in mijn brievenbus gezien, want betalen wil ik graag ! Zeker als het -3 graden is buiten, en ik al bijna anderhalve week in de kou zit !!! Wederom ben ik hierdoor ziek geworden, en mocht ik hierdoor ook nog eens een hoop dokters rekeningen betalen ! ik ben 23 jaar en woon net samen met mijn vriend. Wij hebben er alles aan gedaan om dit proces zo snel mogelijk te laten verlopen, maar bij nuon krijg ik alleen maar te horen dat ik 'moet wachten op de monteurs, zij moeten mij bellen voor een afspraak, maar ze konden niet in het rooster kijken van de monteurs!!" Belachelijke situatie!
Daarbij heb ik net zoals ieder ander mens behoeftes, en een huishouden te runnen !!
Terwijl ik weer aan de telefoon hang en met iemand van de nuon in gesprek ben, krijg ik ook verschillende antwoorden, en weet ik dus niet waar ik aan toe ben... We zijn inmiddels anderhalve week verder, en nog geen bericht van Nuon! Geen brief, of ander schrijven, geen telefoontje van monteurs.. niets ! Maar ik moest zelf wel een hoop papieren invullen.
Overigens zijn ze verplicht een factuur door te sturen naar mijn adres als ik het huis heb overgenomen van iemand.. dit is ook niet gebeurd.
Wel kreeg ik brieven van Nuon waarin stond "U bent nog geen klant bij Nuon, wilt u dit worden? Vul het onderstaande formulier in"
Geen begeleidend schrijven dat ze zouden afsluiten etc.
Met mijn handen in de haren zit ik dus met een probleem, en compleet afgesloten van de buitenwereld, met een voorholtenhoofdonsteking deze mail te typen, in hoop dat iemand mij kan helpen !?
Bedankt voor het plaatsen van deze email, en ik hoop snel iets te horen!
Mvg,
Mevr. Koenen.
-
Contra
Re: NUON sluit stroom af zonder een factuur te sturen !!
Verhaal klinkt me bekend in de horen. Bij mij dreigen ze nu alles af te sluiten omdat ee nbedrag van 390 niet betaald zou zijn wat wel zo is. Krijg verder geen kans om dit toe te lichten. Ook hebben ze nooit kenbaar gemaakt (schriftelijk en of mondeling) dat ik een betalingsachterstand zou hebben, zou dat al zo zijn.
Succes er mee.
Succes er mee.
-
Mohawkmarcje
Re: NUON sluit stroom af zonder een factuur te sturen !!
Heel bijzonder. Want hoe moeilijk is het nou een overzichtje te sturen met openstaande nota's? Die vraag krijg ik dagelijks, en niets zo eenvoudig als efkes door te geven wat er nog open staat, en eventueel een overzichtje van de nota's en de betalingen te sturen.
Als ze dreigen met afsluiten, dan is er al een heel incassotraject aan vooraf gegaan, dat gaat niet zomaar op stel en sprong. Vreemde gang van zaken!
Als ze dreigen met afsluiten, dan is er al een heel incassotraject aan vooraf gegaan, dat gaat niet zomaar op stel en sprong. Vreemde gang van zaken!
Re: NUON sluit stroom af zonder een factuur te sturen !!
het grappige is dat wij meestal pas na minimaal een half jaar afsluiten (tenzij niet betalen vaker voorkomt)
stel nu dat we inderdaad na 6 maanden afsluiten
dan heeft u per maand 4 briefen ontvangen
dat is dus 24 brieven die niet zijn aangekomen
daarnaast stuurt het incasso buro u nog zeker 2 brieven (voor elke post)
dat zijn er dus nog eens 12
wij sluiten af op het zelfde adres als dat de rekening heen is gegaan
dus.............
ik geloof het niet ontvangen van al die brieven niet helemaal :/
verder kan er wel een overzicht worden gestuurd
tenzij het incasso buro de gerechtelijke deurwaarder is
dan kunnen we bij de nuon de door de deurwaarder gerekende kosten niet zien
daarom moet u dan bij deze deurwaarder het overzicht opvragen.
stel nu dat we inderdaad na 6 maanden afsluiten
dan heeft u per maand 4 briefen ontvangen
dat is dus 24 brieven die niet zijn aangekomen
daarnaast stuurt het incasso buro u nog zeker 2 brieven (voor elke post)
dat zijn er dus nog eens 12
wij sluiten af op het zelfde adres als dat de rekening heen is gegaan
dus.............
ik geloof het niet ontvangen van al die brieven niet helemaal :/
verder kan er wel een overzicht worden gestuurd
tenzij het incasso buro de gerechtelijke deurwaarder is
dan kunnen we bij de nuon de door de deurwaarder gerekende kosten niet zien
daarom moet u dan bij deze deurwaarder het overzicht opvragen.
-
Jopie Snel
Re: NUON sluit stroom af zonder een factuur te sturen !!
Wat mij betreft kunnen jullie allemaal aan je eigen gas. Jullie liegen, bedriegen en bedreigen je klanten. Zolang jullie boekhouding een bende is gebeurdt dit soort dingen gewoon.
De mensen die benadeeld worden door NUON kunnen het beste een advocaat in de arm nemen en middels een incassobureau op dezelde wijze hun geld halen als NUON doet.
-
naya
Re: NUON sluit stroom af zonder een factuur te sturen !!
wij hadden ook problemen met de nuon,
wij kregen een afrekkening van de nuon met het bedrag van 500 euro.
we hadden een termijn regeling gemaakt van honderd euro per maand.
naar 5 maanden bleven de acsept giros binnen komen, dus wij bellen, maar normaal onze vragen beantwoorden ho maar, we wereden niet geholpen, we kregen de ene rekening naar de andere en hadden al wat tellefoontjes gepleegt dachten we laten we gaan schrijven ,maar ter vergeefs nog steeds geen reactie van de nuon.
maar goed ze begonnen met dreigen dat we zouden afgesloten worden,(in de tussen tijd zatten we al op de 1000 euro dat we hadden betaald)
maar er kwam geen deurwaarde dus we hebben er zelf omgevraagt en nee die kwam niet.
we wisten niet meer wat we moesten doen en hebben een advocaat er bij gehaald, en dat mocht baaten.
tja de nuon wat een *** bedrijf. dit is in het kort wat ik te melden had over de nuon
wij kregen een afrekkening van de nuon met het bedrag van 500 euro.
we hadden een termijn regeling gemaakt van honderd euro per maand.
naar 5 maanden bleven de acsept giros binnen komen, dus wij bellen, maar normaal onze vragen beantwoorden ho maar, we wereden niet geholpen, we kregen de ene rekening naar de andere en hadden al wat tellefoontjes gepleegt dachten we laten we gaan schrijven ,maar ter vergeefs nog steeds geen reactie van de nuon.
maar goed ze begonnen met dreigen dat we zouden afgesloten worden,(in de tussen tijd zatten we al op de 1000 euro dat we hadden betaald)
maar er kwam geen deurwaarde dus we hebben er zelf omgevraagt en nee die kwam niet.
we wisten niet meer wat we moesten doen en hebben een advocaat er bij gehaald, en dat mocht baaten.
tja de nuon wat een *** bedrijf. dit is in het kort wat ik te melden had over de nuon
Re: NUON sluit stroom af zonder een factuur te sturen !!
zie boven ^^^^^^^^^
je moet gewoon betalen
een vast bedrag per maand en de jaarnota indien je meer gebruikt
als je vragen hebt moet je bellen 0900-0808
en ja ik werk bij nuon en weet dan ook dat je gewoon word geholpen.
is dit niet het geval vraag dan naar de naam en bel terug en klaag
dan word er namelijk gewoon actie ondernomen
je moet gewoon betalen
een vast bedrag per maand en de jaarnota indien je meer gebruikt
als je vragen hebt moet je bellen 0900-0808
en ja ik werk bij nuon en weet dan ook dat je gewoon word geholpen.
is dit niet het geval vraag dan naar de naam en bel terug en klaag
dan word er namelijk gewoon actie ondernomen
-
Bernard Kuhnen
Re: NUON sluit stroom af zonder een factuur te sturen !!
Geachte mensen het licht niet alleen direct bij de NUON maar tevens ook bij overheid die alles toe laat, op grote schaal subsidie FRAUDE plegen is schijnbaar heel gewoon en wordt getolereerd.
Wij, dus mijn gezin 2 kleine kinderen 2 volwassenen zijn al meer dan een jaar afgesloten, onze raadsheren kunnen zelfs geen juristen van de NUON te pakken krijgen wij hebben al van alles geprobeerd, aangetekende brieven, email, per koerier maar niets helpt.
Ondanks dat wij alle facturen heben betaald zijn ze van mening dat deze nogmaals moeten worden betaald.
Ondanks dat onze raadsheren zijn ingeschakeld, welke de zaak waar neemt lappen zij dit aan hun laars, het is een chaos bij de NUON
mailt U gerust terug zodat wij dit kunnen gebruiken bij het aanpakken van de NUON.
Vriendelijke groet,
Bernard Kuhnen
email adres: [email protected]
[/b]
Wij, dus mijn gezin 2 kleine kinderen 2 volwassenen zijn al meer dan een jaar afgesloten, onze raadsheren kunnen zelfs geen juristen van de NUON te pakken krijgen wij hebben al van alles geprobeerd, aangetekende brieven, email, per koerier maar niets helpt.
Ondanks dat wij alle facturen heben betaald zijn ze van mening dat deze nogmaals moeten worden betaald.
Ondanks dat onze raadsheren zijn ingeschakeld, welke de zaak waar neemt lappen zij dit aan hun laars, het is een chaos bij de NUON
mailt U gerust terug zodat wij dit kunnen gebruiken bij het aanpakken van de NUON.
Vriendelijke groet,
Bernard Kuhnen
email adres: [email protected]
[/b]
-
alpine
Re: NUON sluit stroom af zonder een factuur te sturen !!
Ik blijf erbij.....of je nou wel of niet kunt betalen...NUON is een rotzooitjuh,en zolang hun er een rotzooitjuh van maken blijf ik reageren. Bellen, mailen, aangetekende post het helpt nie...kost mij MEER geld.Als ik er een rotzooi van maak op mn werk.......word ik op het matje geroepen, gevolg kan dan ontslag zijn omdat ik nie functioneer in het bedrijf. Roep die mensen bij NUON ook op het matje en bonjour ze er ook uit als ze niet functioneren naar behoren 
-
Gast
Re: NUON sluit stroom af zonder een factuur te sturen !!
Wha wha wha actie ondernomen laat me nie lachen. Wij zijn wel naar de geschillencomissie geweest en we hebben nu wel enig verbetering met de NUON. Gewoon omdat ze nu wel bang zijn dat ze weer grove fouten maken. En nog ben ik nie van af ik moet nog steeds alles nabellen of alles wel goed veloopt. Ben nu bijna 2 jaar bezig en we zijn nu verplan om over te stappen. De NUON is een machtsbedrijf en doen alleen maar dingen goed als je er een advocaat of een jurist bij haalt. Alleen red je het niet tegen hun
Geplaatst op 21 Mrt 2005 00:45 door Verstuur mail ikkes
zie boven ^^^^^^^^^
je moet gewoon betalen
een vast bedrag per maand en de jaarnota indien je meer gebruikt
als je vragen hebt moet je bellen 0900-0808
en ja ik werk bij nuon en weet dan ook dat je gewoon word geholpen.
is dit niet het geval vraag dan naar de naam en bel terug en klaag
dan word er namelijk gewoon actie ondernomen
