LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] nuon
nuon
Hallo,
Wij willen ook even wat kwijt over de nuon.
Het begon zo. Wil net in m'n auto stappen komt er een man aan gelopen, en schreeuwd ik heb nu dit bedrag van je nodig of ik sluit je af! (Heel onbeschoft en brutaal).
Binnen gekomen vragen we wat er aan de hand is.
Nu blijkt dat we 5 maanden niet betaald hebben. We hebben diverse herrineringen gekregen enz. enz.
Wij zeggen hierop dat dit berust op een misverstand omdat we 5 maanden geleden een automatische betaling hebben aangevraagd. Wel heel toevallig dat we vanaf die automatische betaling niet betaald hebben.
We hebben dus ook nooit een herrinneringen een belletje een e-mail of wat dan ook gehad.
Okee wij hadden dan mischien onze rekeningen moeten nakijken of dit er wel automatisch afging.
We hebben de Nuon hebben een brief gestuurd om de aanmaningskosten en incassokosten terug te vorderen.
De Nuon zegt dit niet te doen omdat ze de herrinneringen e.d. verstuurd hebben, we moeten maar kontact opnemen met TPG-post waarschijnlijk zijn ze niet bezorgd.
Voor 5 maanden aan rekeningen, aanmaningen, herinneringen hoeveel brieven zijn dit wel niet, een of twee kunnen we over het hoofd hebben gezien.
Maar zoveel nee!!
Wat kunnen we hiermee doen?
Een tweede brief gaat alweer naar de Nuon,
Of zijn er nog andere instanties die we kunnen aanspreken?
Met vriendelijke groet,
E+P
Wij willen ook even wat kwijt over de nuon.
Het begon zo. Wil net in m'n auto stappen komt er een man aan gelopen, en schreeuwd ik heb nu dit bedrag van je nodig of ik sluit je af! (Heel onbeschoft en brutaal).
Binnen gekomen vragen we wat er aan de hand is.
Nu blijkt dat we 5 maanden niet betaald hebben. We hebben diverse herrineringen gekregen enz. enz.
Wij zeggen hierop dat dit berust op een misverstand omdat we 5 maanden geleden een automatische betaling hebben aangevraagd. Wel heel toevallig dat we vanaf die automatische betaling niet betaald hebben.
We hebben dus ook nooit een herrinneringen een belletje een e-mail of wat dan ook gehad.
Okee wij hadden dan mischien onze rekeningen moeten nakijken of dit er wel automatisch afging.
We hebben de Nuon hebben een brief gestuurd om de aanmaningskosten en incassokosten terug te vorderen.
De Nuon zegt dit niet te doen omdat ze de herrinneringen e.d. verstuurd hebben, we moeten maar kontact opnemen met TPG-post waarschijnlijk zijn ze niet bezorgd.
Voor 5 maanden aan rekeningen, aanmaningen, herinneringen hoeveel brieven zijn dit wel niet, een of twee kunnen we over het hoofd hebben gezien.
Maar zoveel nee!!
Wat kunnen we hiermee doen?
Een tweede brief gaat alweer naar de Nuon,
Of zijn er nog andere instanties die we kunnen aanspreken?
Met vriendelijke groet,
E+P
Re: nuon
het is de verantwoording van de klant om ijn betalingen te voldoen
als u een automatische incasso neemt dan neem ik ook aan dat u kijkt of het geld er daadwerkelijk af gaat
als dit niet gebeurd dan mij u aan de bel trekken
wij sturen briefen naar het zelfde adres als waar we altijd de accept giro heen sturen
wij gaan er dan ook van uit dat dit adres nogsteeds klopt
vandaar dat u een van onze medewerkers aan de deur krijgt
(die u waarschijnlijk aflsuiting heeft voorkomen door u te roepen, aangezien hij anders moet afsluiten!)
als u een automatische incasso neemt dan neem ik ook aan dat u kijkt of het geld er daadwerkelijk af gaat
als dit niet gebeurd dan mij u aan de bel trekken
wij sturen briefen naar het zelfde adres als waar we altijd de accept giro heen sturen
wij gaan er dan ook van uit dat dit adres nogsteeds klopt
vandaar dat u een van onze medewerkers aan de deur krijgt
(die u waarschijnlijk aflsuiting heeft voorkomen door u te roepen, aangezien hij anders moet afsluiten!)
Re: nuon
Heel vreemd dat u al die maanden voor de afgelopen 5 maanden wel een acceptgiro heeft ontvangen en betaald maar dat u geen enkele herinnering heeft gezien terwijl dit naar hetzelfde adres wordt gestuurd. Dit komt ongeloofwaardig over. En het is natuurlijk ook vreemd dat u 5 maanden lang niet ziet dat er niet automatisch wordt afgeschreven. U geeft Nuon de schuld van dit alles maar ik vind in dit geval dat u ook zeer slordig bent geweest.
Gewoon de 5 maanden betalen en verder elke maand goed in de gaten houden of er betaald is.
Gewoon de 5 maanden betalen en verder elke maand goed in de gaten houden of er betaald is.
Re: nuon
ook wij zijn afgesloten zonder enige vorm van bericht,herrinering,aanmaning of incasso.
zelfs geen bericht van naderende afsluiting.
zijn nu bezig via rechtsbijstand om deze kosten weer terug te krijgen.
nuon maakt het niets uit of kleine kinderen heb of een handicap of zwaar in de schulden.
wij zijn in totaal gelukkig maar 4 dagen afgesloten geweest, mijn man's werkgever heeft betaald.
in de dagbladen lees je niets anders dan dat nuon achterloopt met zijn facturatie, in ons geval 4 tot 6 maanden.
ook wij hadden automatisch incasso, en hebben onze bankafschrift niet goed nagekeken maar volgens mij doet niemand dat.
maar om dan zonder enige vorm van bericht afsluiten vind ik een schande.
zelfs geen bericht van naderende afsluiting.
zijn nu bezig via rechtsbijstand om deze kosten weer terug te krijgen.
nuon maakt het niets uit of kleine kinderen heb of een handicap of zwaar in de schulden.
wij zijn in totaal gelukkig maar 4 dagen afgesloten geweest, mijn man's werkgever heeft betaald.
in de dagbladen lees je niets anders dan dat nuon achterloopt met zijn facturatie, in ons geval 4 tot 6 maanden.
ook wij hadden automatisch incasso, en hebben onze bankafschrift niet goed nagekeken maar volgens mij doet niemand dat.
maar om dan zonder enige vorm van bericht afsluiten vind ik een schande.
Re: nuon
Even een kleine opmerking aan de Nuon medewerker, alle commentaar uwerzijds is best leuk hoor.
Er wordt alleen wel even door u terzijde gelegd dat de NUON een dienstverlenend bedrijf is welke zijn bestaan dankt aan zijn klanten. Klantvriendelijkheid "dit is de verhouding Leverancier / Afnemer" zoals de klant is koning heeft voor u blijkbaar geen betekenis.
"We zijn toch maar slechts werknemers van de Nuon, als ik mijn geld maar vang elke maand en de rest interreseert mij niets."
Dit zijn de diverse indrukken die de nuonmedewerkers achterlaten bij contacten.
Echter voor sommige instanties waaronder de NUON is dit woord klaarblijkelijk uit het woordenboek en van de lijst met fatsoensnormen geschrapt.
Mensen die reeds (tientallen) jaren zonder problemen een relatie hebben worden zo even aan de kant gezet, en vervolgens massaal voor leugenaar uitgemaakt, en daarmee is voor de NUON de zaak weer afgedaan en als klant blijf je door de afwezige communicatie dan met de ellende achter.
Ook bij ons schijnt volgens u de post niet goed zijn werk te doen en wordt alle post van de Nuon en Interim Justitia achtergehouden, Hou nou toch op man en ga die fabeltjes ergens anders vertellen en zorg jij nou maar eens dat je eigen werk in orde is zoals we dat allemaal worden geacht te doen, in plaats van de postbodes de schuld te geven. en zorg dat je eens een fout durft toe te geven dan zou het in alle gevallen voor beide partijen een stuk aangenamer zijn om tot een oplossing te komen of zelfs te voorkomen dat het zover komt.
Hiervoor zijn volgens mij de NUON medewerkers aangenomen.
Nee, het lijkt mij beter als onze overheid alle procesen tegen de hoge lonen van uw baas stopt (hier wordt niemand beter van, ook u niet), en dat door diezelfde overheid dezelfde hoeveelheid energie en kosten gestoken wordt in het functioneren van de medewerkers van het orgaan NUON, Daarmee zijn echt heel erg veel mensen geholpen en zijn er voor uw baas de nuon een hoop conflicten en problemen met klanten de wereld uit,
Tevens is onze overheid dan ook eens goed bezig voor de bevolking in het kader van waarden en normen.
Uit het onderzoek zal dan ook zeker het niet (willen) functioneren van het betreffende bedienend personeel naar voren komen
Ook uw werkgever Nuon zal hier zeker gelukkig mee zijn / worden, omdat hij hierop interne stappen kan ondernemen om een naar ieders tevredenheid functionerend bedrijf te zijn cq te worden, want dat is altijd het doel van een organisatie om gezond te kunnen zijn en blijven zeker met de huidige concurrentie.
Resultaat zal zijn, minder leed voor beide partijen, behalve dan voor al uw collega's die hun werk niet goed blijken te doen want die kun je toch zo op straat zetten, althans dit is de mening van deze NUON medewerkers.
Overigens zijn er dan weer genoeg werklozen die wel graag een leuke baan willen hebben en uit alle ellende die deze mensen dan vaak hebben meegemaakt zullen deze wel resoluut en zeker humaner reageren omdat deze mensen weten hoe het is om zo te zitten.
want wederom is uw reactie op dit forum net zoals aan de telefoon, Nuon medewerkers zijn feilloos en de klanten moeten niet denken dat ze ook maar iets kunnen zeggen als de nuon(medewerker) dat wil PUNT
Nuon Klant
Er wordt alleen wel even door u terzijde gelegd dat de NUON een dienstverlenend bedrijf is welke zijn bestaan dankt aan zijn klanten. Klantvriendelijkheid "dit is de verhouding Leverancier / Afnemer" zoals de klant is koning heeft voor u blijkbaar geen betekenis.
"We zijn toch maar slechts werknemers van de Nuon, als ik mijn geld maar vang elke maand en de rest interreseert mij niets."
Dit zijn de diverse indrukken die de nuonmedewerkers achterlaten bij contacten.
Echter voor sommige instanties waaronder de NUON is dit woord klaarblijkelijk uit het woordenboek en van de lijst met fatsoensnormen geschrapt.
Mensen die reeds (tientallen) jaren zonder problemen een relatie hebben worden zo even aan de kant gezet, en vervolgens massaal voor leugenaar uitgemaakt, en daarmee is voor de NUON de zaak weer afgedaan en als klant blijf je door de afwezige communicatie dan met de ellende achter.
Ook bij ons schijnt volgens u de post niet goed zijn werk te doen en wordt alle post van de Nuon en Interim Justitia achtergehouden, Hou nou toch op man en ga die fabeltjes ergens anders vertellen en zorg jij nou maar eens dat je eigen werk in orde is zoals we dat allemaal worden geacht te doen, in plaats van de postbodes de schuld te geven. en zorg dat je eens een fout durft toe te geven dan zou het in alle gevallen voor beide partijen een stuk aangenamer zijn om tot een oplossing te komen of zelfs te voorkomen dat het zover komt.
Hiervoor zijn volgens mij de NUON medewerkers aangenomen.
Nee, het lijkt mij beter als onze overheid alle procesen tegen de hoge lonen van uw baas stopt (hier wordt niemand beter van, ook u niet), en dat door diezelfde overheid dezelfde hoeveelheid energie en kosten gestoken wordt in het functioneren van de medewerkers van het orgaan NUON, Daarmee zijn echt heel erg veel mensen geholpen en zijn er voor uw baas de nuon een hoop conflicten en problemen met klanten de wereld uit,
Tevens is onze overheid dan ook eens goed bezig voor de bevolking in het kader van waarden en normen.
Uit het onderzoek zal dan ook zeker het niet (willen) functioneren van het betreffende bedienend personeel naar voren komen
Ook uw werkgever Nuon zal hier zeker gelukkig mee zijn / worden, omdat hij hierop interne stappen kan ondernemen om een naar ieders tevredenheid functionerend bedrijf te zijn cq te worden, want dat is altijd het doel van een organisatie om gezond te kunnen zijn en blijven zeker met de huidige concurrentie.
Resultaat zal zijn, minder leed voor beide partijen, behalve dan voor al uw collega's die hun werk niet goed blijken te doen want die kun je toch zo op straat zetten, althans dit is de mening van deze NUON medewerkers.
Overigens zijn er dan weer genoeg werklozen die wel graag een leuke baan willen hebben en uit alle ellende die deze mensen dan vaak hebben meegemaakt zullen deze wel resoluut en zeker humaner reageren omdat deze mensen weten hoe het is om zo te zitten.
want wederom is uw reactie op dit forum net zoals aan de telefoon, Nuon medewerkers zijn feilloos en de klanten moeten niet denken dat ze ook maar iets kunnen zeggen als de nuon(medewerker) dat wil PUNT
Nuon Klant
Re: nuon
leuk
schijnbaar heeft u geen idee wat er komt kijken bij een energiebedrijf
klant is koning
dit klinkt prima maar het gaat helaas niet altijd op
1) ik wil graag mijn termijn verlagen (gewoon omdat ik het te hoog vind)
ANTWOORD: nee dit kan niet want als ik het met bv 20 euro verlaag en het is goed ingeschat dan betaald u dus 240 euro naheffing
2) mijn jaarnota is klopt niet want hij is te hoog (standen kloppen maar ik gebruik gewoon niet zo veel)
ANTWOORD: als de standen kloppen dan is de nota in 99% van de gevallen correct, 90% van deze klanten blijken na navraag een waterbed,zonnebank of een andere energievreter aangeschaft (en toch volhouden dat het niet klopt)
3) ik ben afgesloten maar ik heb nooit post ontvangen
ANTWOORD: waarom heeft u dan wel op onze AI incasso reclame gereageerd(met het staatslot) die naar het zelfde adres zijn gestuurd
het moraal van dit verhaal
klanten maken er vaak zelf een puinhoop van en dat is niet erg.
maak alleen daarna niet de CCC medewerker uit voor rotte vis
schijnbaar heeft u geen idee wat er komt kijken bij een energiebedrijf
klant is koning
dit klinkt prima maar het gaat helaas niet altijd op
1) ik wil graag mijn termijn verlagen (gewoon omdat ik het te hoog vind)
ANTWOORD: nee dit kan niet want als ik het met bv 20 euro verlaag en het is goed ingeschat dan betaald u dus 240 euro naheffing
2) mijn jaarnota is klopt niet want hij is te hoog (standen kloppen maar ik gebruik gewoon niet zo veel)
ANTWOORD: als de standen kloppen dan is de nota in 99% van de gevallen correct, 90% van deze klanten blijken na navraag een waterbed,zonnebank of een andere energievreter aangeschaft (en toch volhouden dat het niet klopt)
3) ik ben afgesloten maar ik heb nooit post ontvangen
ANTWOORD: waarom heeft u dan wel op onze AI incasso reclame gereageerd(met het staatslot) die naar het zelfde adres zijn gestuurd
het moraal van dit verhaal
klanten maken er vaak zelf een puinhoop van en dat is niet erg.
maak alleen daarna niet de CCC medewerker uit voor rotte vis
Re: nuon
Mijn ouders hadden laatst ook zoiets vergelijkbaars.
Ze zijn 4 maanden geleden verhuisd, alles netjes doorgegeven middels de Nuon-verhuisformulieren.
Vervolgens wachten en wachten en wachten totdat er eindelijk een bevestiging zou komen voor de nieuwe woning en wat daarbij de maandpremie zou worden. Nooit ontvangen,zelfs niet op de oude woning.
Vervolgens een rekening/brief van Justitia incasso ofzoiets, want de eindafrekening van de oude woning is niet betaald. Volgens Nuon zouden er al een aantal aanmaningen zijn verstuurd.
Maar nooit iets ontvangen op het nieuwe adres en ook niet op het oude adres. Op het oude adres wonen toevallig kennisen van mij en die gooien niet zomaar post weg.
Dat 1 brief verloren kan gaan bij de TPG-post, dat kan gebeuren maar komt zelden voor. En dan helemaal meerdere brieven, en ook toevallig alleen van Nuon dat vergeten wordt door de postbode.
Mijn ouders hebben dat keurig voorgelegd aan dat incassobureau en die gingen daar zeker wat aan doen bij Nuon.
Ik heb mijn ouders geadviseerd om dit ook te melden bij Dte, de toezichthouder want Nuon heeft een gigantische chaos op hun administratie.
Ik ben zelf ook pas verhuisd en had altijd groene stroom omdat ik dat belangrijk vindt voor het milieu.
Vervolgens geef ik mijn verhuizing ruim op tijd door en geef daarbij aan dat ik al mijn huidige Nuon producten wil meenemen (dus ook groene stroom).
Vervolgens krijg ik een brief met (jawel) grijze stroom vermeld als product.... zucht.
Nu moet ik eerst wachten totdat ik mijn contract van het nieuwe huis binnen heb, pas daarna kan ik weer bellen met zo'n duur nummer waar je al snel een half uur aan hangt om te zorgen dat ik weer groene stroom krijg.
Dus ben ik (voor mijn gevoel) nu slecht bezig voor het milieu en maak onnodige kosten door Nuon meerdere malen te bellen, omdat een of andere onbenul op de administratie van Nuon niet het verschil kan lezen tussen Groen en Grijs.
Ben benieuwd of dat wel goed gaat bij hem thuis met de groene- of grijs afvalcontainer. Maar dan blijkt het voor eigen belang geen onbenul te zijn.
Kortom, Nuon heeft een administratie om van te huilen.
Ze zijn 4 maanden geleden verhuisd, alles netjes doorgegeven middels de Nuon-verhuisformulieren.
Vervolgens wachten en wachten en wachten totdat er eindelijk een bevestiging zou komen voor de nieuwe woning en wat daarbij de maandpremie zou worden. Nooit ontvangen,zelfs niet op de oude woning.
Vervolgens een rekening/brief van Justitia incasso ofzoiets, want de eindafrekening van de oude woning is niet betaald. Volgens Nuon zouden er al een aantal aanmaningen zijn verstuurd.
Maar nooit iets ontvangen op het nieuwe adres en ook niet op het oude adres. Op het oude adres wonen toevallig kennisen van mij en die gooien niet zomaar post weg.
Dat 1 brief verloren kan gaan bij de TPG-post, dat kan gebeuren maar komt zelden voor. En dan helemaal meerdere brieven, en ook toevallig alleen van Nuon dat vergeten wordt door de postbode.
Mijn ouders hebben dat keurig voorgelegd aan dat incassobureau en die gingen daar zeker wat aan doen bij Nuon.
Ik heb mijn ouders geadviseerd om dit ook te melden bij Dte, de toezichthouder want Nuon heeft een gigantische chaos op hun administratie.
Ik ben zelf ook pas verhuisd en had altijd groene stroom omdat ik dat belangrijk vindt voor het milieu.
Vervolgens geef ik mijn verhuizing ruim op tijd door en geef daarbij aan dat ik al mijn huidige Nuon producten wil meenemen (dus ook groene stroom).
Vervolgens krijg ik een brief met (jawel) grijze stroom vermeld als product.... zucht.
Nu moet ik eerst wachten totdat ik mijn contract van het nieuwe huis binnen heb, pas daarna kan ik weer bellen met zo'n duur nummer waar je al snel een half uur aan hangt om te zorgen dat ik weer groene stroom krijg.
Dus ben ik (voor mijn gevoel) nu slecht bezig voor het milieu en maak onnodige kosten door Nuon meerdere malen te bellen, omdat een of andere onbenul op de administratie van Nuon niet het verschil kan lezen tussen Groen en Grijs.
Ben benieuwd of dat wel goed gaat bij hem thuis met de groene- of grijs afvalcontainer. Maar dan blijkt het voor eigen belang geen onbenul te zijn.
Kortom, Nuon heeft een administratie om van te huilen.
Re: nuon
Mensen let op!
Betaal nooit zomaar een aanmaning van Nuon, zeker als het niet klopt!
Op het moment dat je betaald accepteer je namelijk de openstaande schuld.
Doe dit dan ook altijd onder protest en schrijf ze aan.
Mochten er mensen zijn met ervaringen met rechtzaken tegen Nuon, hoor ik het graag.
Betaal nooit zomaar een aanmaning van Nuon, zeker als het niet klopt!
Op het moment dat je betaald accepteer je namelijk de openstaande schuld.
Doe dit dan ook altijd onder protest en schrijf ze aan.
Mochten er mensen zijn met ervaringen met rechtzaken tegen Nuon, hoor ik het graag.
Re: nuon
wij woonden 1 maand op een nieuw adres , alle radiatoren waren van de muur om gespoten te worden , en douchen deden we nog op het oude adres , na 1 maand kregen we de eindafrekening van het nieuwe adres
en NUON had in al zijn wijsheid berekend dat wij in die ene maand voor ruim 1600 euro aan gas hadden verbruikt .
De meterstanden klopten niet met wat de makelaar had opgegeven .
conclusie de NUON doet maar wat Dhr. van Halderen kost immers ruim 8 ton dus dat moet ook betaald worden .Inmiddels hebben we alweer 3 eindafrekeningen gekregen varieerende van 16 cent tot 2200 euro .
Ze begrijpen het echt niet , ik weet dat NUON een deel van zijn archief kwijt is , maar daar hoeft de consument toch niet voor te betalen .
en NUON had in al zijn wijsheid berekend dat wij in die ene maand voor ruim 1600 euro aan gas hadden verbruikt .
De meterstanden klopten niet met wat de makelaar had opgegeven .
conclusie de NUON doet maar wat Dhr. van Halderen kost immers ruim 8 ton dus dat moet ook betaald worden .Inmiddels hebben we alweer 3 eindafrekeningen gekregen varieerende van 16 cent tot 2200 euro .
Ze begrijpen het echt niet , ik weet dat NUON een deel van zijn archief kwijt is , maar daar hoeft de consument toch niet voor te betalen .
Re: nuon
Nog even ter herinnering , enige tijd geleden had
RADAR 3 tribunes voor NUON , ESSENT en ENECO , vertegenwoordigers van alle partijen konden daar uitleggen wat er mis was en hoe ze het gingen oplossen .Na afloop konden de aanwezigen kiezen in wie ze het meeste vertrouwen hadden , is het u toen ook opgevallen dat de NUON tribune volledig leeg liep , dat zegt toch genoeg?
RADAR 3 tribunes voor NUON , ESSENT en ENECO , vertegenwoordigers van alle partijen konden daar uitleggen wat er mis was en hoe ze het gingen oplossen .Na afloop konden de aanwezigen kiezen in wie ze het meeste vertrouwen hadden , is het u toen ook opgevallen dat de NUON tribune volledig leeg liep , dat zegt toch genoeg?
Re: nuon
Hallo nuon medewerker,
Jawel hoor ik heb wel degelijk een idee wat er komt kijken in een grote organisatie met klanten en de bijbehorende stress.
Lees(en met telefonisch contact luister) overigens iets beter wat ik schrijf dat alleen bespaard vaak al een hoop ellende, ik val manelijk niet de ccc medewerker aan, echter wel de personen welke verantwoordelijk zijn voor de ontstane puinhopen en hiermee rustig door kunnen gaan.
Sterker nog ik spreek over het stuk misbeleid waar de ccc medewerkers mee aan het werk moeten. (zie je wel, ik heb er deels zelfs begrip voor)
Overigens als tegen mij wordt gezegd dat er geen herrinneringen meer aan mij verstuurd worden omdat er jaren terug een betalingsprobleem is geweest (dit was toen nog giraal en is door dit akkefietje omgezet naar automatische incasso om dit in de toekomst te voorkomen) dan is de communicatie en daarme de klantvriendelijkheid van de NUON ver te zoeken, ja toch. ( hier spreek ik wel degelijk over de ccc medewerker).
Ik praat niet goed dat ik de afschrijvingen niet heb gecontroleerd, maar als jullie organisatie "wie dan ook" even contact op hadden genomen dat er een achterstand was dan had het direct opgelost geweest zonder alle nare gevolgen vandien, dat blijkt ook wel want het was dezelfde dag nog opgelost.
Maar als je simpelweg niets hoort en nergens erg in hebt dan is het wel heel erg bot om in een keer een gezin met kleine kinderen in de kou te zetten. Ik vindt dit gedrag onaanvaardbaar van de NUON, dit is een verkeerde omgang met de klanten wat zeer hard door onze overheid mag worden aangepakt wat mij betreft.
Dit in acht genomen denk ik nog steeds dat de overheid zijn prioriteiten ergens anders moet leggen binnen dezelfde organisaties.
Daar waar de burger daadwerkelijk wordt geholpen en dit soort vreemde toestanden niet meer zomaar kunnen plaatsvinden, want ook jij moet eerlijk zijn "wie is er nu werkelijk gebaat of geschaad bij te hoge topinkomens van de managers" , niemand alleen maar de porteffeulle van de NUON.
Kijk nu eens welke kosten de overheid maakt voor 8 ton, dit bedrag is straks vele malen hoger, en waardoor is deze zaak uiteindelijk aan het licht gekomen??? jawel door de problemen met klanten door facturatie afsluiting onterechte afschrijvingen etc.
Als het salaris straks is aangepakt, blijven de klachten bestaan en dus liggen de prioriteiten wat mij betreft fout.
Nuon Klant
Jawel hoor ik heb wel degelijk een idee wat er komt kijken in een grote organisatie met klanten en de bijbehorende stress.
Lees(en met telefonisch contact luister) overigens iets beter wat ik schrijf dat alleen bespaard vaak al een hoop ellende, ik val manelijk niet de ccc medewerker aan, echter wel de personen welke verantwoordelijk zijn voor de ontstane puinhopen en hiermee rustig door kunnen gaan.
Sterker nog ik spreek over het stuk misbeleid waar de ccc medewerkers mee aan het werk moeten. (zie je wel, ik heb er deels zelfs begrip voor)
Overigens als tegen mij wordt gezegd dat er geen herrinneringen meer aan mij verstuurd worden omdat er jaren terug een betalingsprobleem is geweest (dit was toen nog giraal en is door dit akkefietje omgezet naar automatische incasso om dit in de toekomst te voorkomen) dan is de communicatie en daarme de klantvriendelijkheid van de NUON ver te zoeken, ja toch. ( hier spreek ik wel degelijk over de ccc medewerker).
Ik praat niet goed dat ik de afschrijvingen niet heb gecontroleerd, maar als jullie organisatie "wie dan ook" even contact op hadden genomen dat er een achterstand was dan had het direct opgelost geweest zonder alle nare gevolgen vandien, dat blijkt ook wel want het was dezelfde dag nog opgelost.
Maar als je simpelweg niets hoort en nergens erg in hebt dan is het wel heel erg bot om in een keer een gezin met kleine kinderen in de kou te zetten. Ik vindt dit gedrag onaanvaardbaar van de NUON, dit is een verkeerde omgang met de klanten wat zeer hard door onze overheid mag worden aangepakt wat mij betreft.
Dit in acht genomen denk ik nog steeds dat de overheid zijn prioriteiten ergens anders moet leggen binnen dezelfde organisaties.
Daar waar de burger daadwerkelijk wordt geholpen en dit soort vreemde toestanden niet meer zomaar kunnen plaatsvinden, want ook jij moet eerlijk zijn "wie is er nu werkelijk gebaat of geschaad bij te hoge topinkomens van de managers" , niemand alleen maar de porteffeulle van de NUON.
Kijk nu eens welke kosten de overheid maakt voor 8 ton, dit bedrag is straks vele malen hoger, en waardoor is deze zaak uiteindelijk aan het licht gekomen??? jawel door de problemen met klanten door facturatie afsluiting onterechte afschrijvingen etc.
Als het salaris straks is aangepakt, blijven de klachten bestaan en dus liggen de prioriteiten wat mij betreft fout.
Nuon Klant
Re: nuon
Ben het geheel met de NUON KLANT en vele anderen eens, wil tegen de NUON medewerker aangeven door eens te stoppen met je pleidooi en het goede voorbeeld te geven hoe het wel allemaal kan, kijk eens in je eigen spiegel voordat je iemand beoordeeld.
Geef anders eens duidelijk aan hoe de mensen het wel beter kunnen doen of om garant te willen/durven te staan om hun problemen op te lossen of zelfs te voorkomen.
Als ik bij jullie een medewerker zou zijn zou ik er juist hard aantrekken omdit soort zaken juist eens op te gaan lossen (want daar wordt ik voor maandelijks uitbetaald!)
Ik schrijf dit zelf omdat ik het beu ben en de rest van Nederland meer dan zat wordt van al die leugens die steeds maar weer worden wit gewassen, wordt tijd dat we eens gezamelijk met z'n alle erop gaan trekken tegen dit soort wanbeleid van oneerlijkheden!
Tip: voor dat men gaat tegen roepen: kijk eerst eens naar jezelf voor je een ander gaat beoordelen, zorg eerst dat je van alle kanten op de hoogte bent voordat je waardig kan chouncellen tussen 2 partijen.
ps: heb nog steeds vertrouwen in de naam NUON maar niet in het personeel wat daar zit.
Geef anders eens duidelijk aan hoe de mensen het wel beter kunnen doen of om garant te willen/durven te staan om hun problemen op te lossen of zelfs te voorkomen.
Als ik bij jullie een medewerker zou zijn zou ik er juist hard aantrekken omdit soort zaken juist eens op te gaan lossen (want daar wordt ik voor maandelijks uitbetaald!)
Ik schrijf dit zelf omdat ik het beu ben en de rest van Nederland meer dan zat wordt van al die leugens die steeds maar weer worden wit gewassen, wordt tijd dat we eens gezamelijk met z'n alle erop gaan trekken tegen dit soort wanbeleid van oneerlijkheden!
Tip: voor dat men gaat tegen roepen: kijk eerst eens naar jezelf voor je een ander gaat beoordelen, zorg eerst dat je van alle kanten op de hoogte bent voordat je waardig kan chouncellen tussen 2 partijen.
ps: heb nog steeds vertrouwen in de naam NUON maar niet in het personeel wat daar zit.
Re: nuon
Zou ik ook niet doe; klooi de hele dag naar wat aan daar en "at the end of the day" blijk ik toch weer een etmaal lang spanning bij jouw op het stopcontact gezet te hebben.ps: heb nog steeds vertrouwen in de naam NUON maar niet in het personeel wat daar zit
Zal wel puur toeval zijn
Re: nuon
mijn punt is simpel
meeste problemen beginnen met de klant
die is het ergens niet mee eens of wil een aanpassing van iets dat niet nodig is (een aanpassing op de jaarnota van 5 wk (is +/- 30 cent)
als de medewerker er nee op zegt dan is de medwerker slecht bezig en word verbaal lastig gevallen met een aantal ziektes
tuurlijk bij nuon gaat er wel aardig wat mis, daar heb ik het niet over
ik heb het over het feit dat de meeste klachten op dit forum voortkomen vanuit een stuk onbegrip inplaats van een fout aan de kant van nuon.
elke dag zitten er 1100 mensen aan de telefoon, en deze mensen zijn er om u te helpen
(dus niet om onvoorwaardelijk uit te voeren wat u wil)
meeste problemen beginnen met de klant
die is het ergens niet mee eens of wil een aanpassing van iets dat niet nodig is (een aanpassing op de jaarnota van 5 wk (is +/- 30 cent)
als de medewerker er nee op zegt dan is de medwerker slecht bezig en word verbaal lastig gevallen met een aantal ziektes
tuurlijk bij nuon gaat er wel aardig wat mis, daar heb ik het niet over
ik heb het over het feit dat de meeste klachten op dit forum voortkomen vanuit een stuk onbegrip inplaats van een fout aan de kant van nuon.
elke dag zitten er 1100 mensen aan de telefoon, en deze mensen zijn er om u te helpen
(dus niet om onvoorwaardelijk uit te voeren wat u wil)
Re: nuon
nuon medew. 19.18
Mijn punt is nog veel simpeler>mijn problemen begonnen bij nuon. nuon deed toezeggingen: deed verder niets. Niet euro 0.30 oid maar een complete switch groene energie. Medewerker zei geen nee, maar `dat gaan wij voor u regelen`.
Bij herhaaldelijk contact van onze kant was het antwoord:`wij bellen u terug.` Nooit iets van gemerkt.
Ik viel niemand lastig met toewensen van vervelende ziektes.
Dat er wel aardig wat mis gaat bij nuon, daar heb jij het liever niet over: leg het maar bij onbegrip van de klant.
1100 mensen om te helpen: ben ruim een jaar verder, heb de hoop opgegeven en neem nu af van Echte Energie: niet goedkoper maar wel... need I say more? Niet om onvoorwaardelijke uitvoering wat ik wil. De voorwaarden van nuon moet iedere nuon-afnemer eerst maar eens goed doorlezen en daarbij beseffen dat als het nuon niet uitkomt: doet nuon zelfs dat wat zij moet doen niet !
Met jou verhalen heb ik het wel gehad: Dus nomaals: moven! Nog niet duidelijk? Geen vraag maar een duidelijke suggestie voor de goede verstaander.
wf
Mijn punt is nog veel simpeler>mijn problemen begonnen bij nuon. nuon deed toezeggingen: deed verder niets. Niet euro 0.30 oid maar een complete switch groene energie. Medewerker zei geen nee, maar `dat gaan wij voor u regelen`.
Bij herhaaldelijk contact van onze kant was het antwoord:`wij bellen u terug.` Nooit iets van gemerkt.
Ik viel niemand lastig met toewensen van vervelende ziektes.
Dat er wel aardig wat mis gaat bij nuon, daar heb jij het liever niet over: leg het maar bij onbegrip van de klant.
1100 mensen om te helpen: ben ruim een jaar verder, heb de hoop opgegeven en neem nu af van Echte Energie: niet goedkoper maar wel... need I say more? Niet om onvoorwaardelijke uitvoering wat ik wil. De voorwaarden van nuon moet iedere nuon-afnemer eerst maar eens goed doorlezen en daarbij beseffen dat als het nuon niet uitkomt: doet nuon zelfs dat wat zij moet doen niet !
Met jou verhalen heb ik het wel gehad: Dus nomaals: moven! Nog niet duidelijk? Geen vraag maar een duidelijke suggestie voor de goede verstaander.
wf
Re: nuon
@ Nuonmedewerker.
Ik ben pas 1,5 jaar bezig om een teveel overgoekt bedrag terug te krijgen. Het verhaal is simpel.
-Ik maak geld over in 2003.
-Nuon heeft het niet aan mijn klantnummer gekoppeld.
-Na een hoop heen er weer gefax/gemail en gebel krijg ik in 2004 een e-mail waarin staat dat het bedrag zo spoedig mogelijk wordt verekend.
-Na 3 maanden maar weer eens bellen om te horen dat het in 2003 al verekend is met een open staand bedrag.
Aanvullende informatie:
-Bij ieder gesprek concludeerd de nuonmedewerker dat ik inderdaad nog geld moet krijgen.
-Na ieder gesprek wordt er geen geld overgemaakt.
-Daarna neem ik contact op zodat de nuonmedewerker weer tot de conlcusie kan komen dat ik gelijk heb en beloofd het te regelen.
-Een loopje dus. Voorlopig heb ik mijn geld niet.
Het loopje ben ik inmiddels 6x doorgegaan.
Ondertussen worden er belachelijke vragen gesteld als:
Stuur even alle bankafschriften van het hele jaar (terwijl het betreffende afschrift al 3x gefaxt is en 1x gemaild)?
Zal ik een rekening overzicht sturen?
Met wie heeft u gesproken? (en als je dat dan al weet en vraagt of je die persoon weer kunt spreken dan kan dat natuurlijk niet. Stel je voor dat je daar verder kunt gaan waar je was gebleven).
En de Nuon vind het raar dat ik op een gegeven moment mijn stem ga verheffen!?!?
Ik ben pas 1,5 jaar bezig om een teveel overgoekt bedrag terug te krijgen. Het verhaal is simpel.
-Ik maak geld over in 2003.
-Nuon heeft het niet aan mijn klantnummer gekoppeld.
-Na een hoop heen er weer gefax/gemail en gebel krijg ik in 2004 een e-mail waarin staat dat het bedrag zo spoedig mogelijk wordt verekend.
-Na 3 maanden maar weer eens bellen om te horen dat het in 2003 al verekend is met een open staand bedrag.
Aanvullende informatie:
-Bij ieder gesprek concludeerd de nuonmedewerker dat ik inderdaad nog geld moet krijgen.
-Na ieder gesprek wordt er geen geld overgemaakt.
-Daarna neem ik contact op zodat de nuonmedewerker weer tot de conlcusie kan komen dat ik gelijk heb en beloofd het te regelen.
-Een loopje dus. Voorlopig heb ik mijn geld niet.
Het loopje ben ik inmiddels 6x doorgegaan.
Ondertussen worden er belachelijke vragen gesteld als:
Stuur even alle bankafschriften van het hele jaar (terwijl het betreffende afschrift al 3x gefaxt is en 1x gemaild)?
Zal ik een rekening overzicht sturen?
Met wie heeft u gesproken? (en als je dat dan al weet en vraagt of je die persoon weer kunt spreken dan kan dat natuurlijk niet. Stel je voor dat je daar verder kunt gaan waar je was gebleven).
En de Nuon vind het raar dat ik op een gegeven moment mijn stem ga verheffen!?!?