LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nuon

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Powertje
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 jul 2008 19:34

Nuon

Ongelezen bericht door Powertje »

Hallo iedereen, ik maak weer iets gek mee met Nuon.

Vorige maand kreeg ik mijn jaarafrekening, en omdat ik die niet ineens kon voldoen had ik nuon gebeld voor een regeling.
Die regeling kreeg ik, de maand mei premie moest ik niet voldoen, die zou bij de jaarafrekening geteld worden, zodat ik in 7 termijnen alles voldaan zou hebben, onder voorwaarde dat men incasso mocht doen, de afspraak was ook op papier dat ze elke maand de 27 zouden incasso doen. Tot hiertoe alles perfect geregeld ook op papieren, data en bedragtermijnen netjes vermeld.
Toen het 27 juni werd was er om 14 uur nog geen incasso gedaan door nuon, ook niet om 18 uur,en 21 uur, om 23.30 nog steeds niet, ik besloot dan maar om het afgesproken bedrag zelf over te maken om problemen te voorkomen.

Op 11 juni kreeg ik drie brieven van de Nuon, dat ik de maand mei niet betaald had,en 15 euro erbij.
2 brief de maand juni niet betaald 15 euro erbij.
3 brief De jaarafrekening is niet tijdig betaal of niet volledig.

Ik snapte er niets meer van voor mij had ik het bewijs dat ik het afgesproken bedrag op de juiste datum betaald had, ik toen Nuon gebeld, een niet al te vriendelijke dame, zij tegen me de regeling is vervallen , ik vertelde haar dat ik het bewijs van betaling voor me had, ze zij tegen me, menheer u heeft niet betaald, ik zij mevrouw ik heb wel betaald, ze zij nee menheer u heeft niet betaald, het zal wel teruggestort zijn,Ik zij nee mevrouw de 27 is het bedrag op uw rekening bijgeschreven, het is nu 11 juni het is nog steeds niet teruggeboekt.Toen was het even stil, toen zij ze u moet de afspraken nakomen, wij zouden incasso doen, u moet niet zelf de betaling overmaken, ik zij toen u moet toch ook uw afspraken nakomen, de afspraak was op de 27, en om 23.30 uur had u nog geen incasso gedaan, haar antwoord hierop was het is door de bank gestoneerd.
Dit kon niet er stond vanaf de 25 tot de 30 geld op de rekening.

Wat vinden jullie hiervan, je betaald op tijd op dat Nuon dat niet doet, en dan krijg je dit.

Het bedrag dat ik de 27 overgemaakt had hebben ze gebruikt om administratie dus aanmaningskosten te innen en een gedeelte voor de jaarafrekening,

Dus Mei en juni is niet betaald en de jaarafrekening gedeeltelijk.

Wie kan mij een goede tip geven hoe ik dit oplos.\

Alvast bedankt

handelaar
Berichten: 123
Lid geworden op: 18 jan 2008 00:40

Re: Nuon

Ongelezen bericht door handelaar »

Ik zou een briefje schrijven aan Nuon en het verhaal nog eens uitleggen. De eindafrekening betaal ik ook meestal in termijnen aan Nuon, na daartoe een afspraak te hebben gemaakt. Ik heb daarbij met Nuon nog nooit problemen gehad.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Nuon

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Ik ben het met Handelaar eens.

NOOIT telefonisch afspraken maken.
Alleen op papier - want daar kan je een kopie van maken.

Trouwens - ik heb zelf ook een regeling met NUON (iets meer verbruikt dan verwacht - en die regeling loopt prima - maar is dan ook 4 termijnen)

Vattenfall Webcare
verified
Berichten: 356
Lid geworden op: 28 mei 2008 10:49

Re: Nuon

Ongelezen bericht door Vattenfall Webcare »

Beste Powertje,

Uit uw vraag op dit forum maak ik op dat er onduidelijkheid is ontstaan over de betalingsregeling die u met ons overeengekomen bent.

Als u er geen bezwaar tegen heeft, zou ik graag op korte termijn telefonisch contact met u op willen nemen om samen met u tot een oplossing te komen in deze kwestie. Zou u mij hiertoe uw contractrekeningnummer kunnen geven, zodat ik op basis daarvan uw telefoonnummer kan achterhalen? Alvast bedankt voor de te nemen moeite.

Met vriendelijke groet,

De Nuon medewerker

Gesloten