LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nuon

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
marinas62.nl
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 nov 2008 14:43

Nuon

Ongelezen bericht door marinas62.nl »

Ben in juni bij NUON weggegaan kreeg toen een afrekening van € 317 nog te betalen.Heb dit betaald.Kreeg ik eind oktober €292 op mijn rekening gestort van Nuon, gebeld waar dit van was.Was een fout gemaakt door hun en ik zou nog een creditfactuur ontvangen.
Enkele dagen later inderdaad de creditfactuur van €317.?Dus ik gebeld waarom ik geen € 317 heb ontvangen maar € 25 minder.Dit waren herinnerings kosten. Ik kreeg tevens ook weer een nieuwe afrekening dat ik € 223 moet betalen heb hun toen gezegd dat ik die € 25 niet betaal en van de rekening af zou trekken omdat er op de afrekening ook niets staat over herinnerings kosten.
Ik kreeg heel vaak herinneringen van Nuon terwijl ik al betaald had en hier ga ik dus niet voor betalen.Daarom ben ik ook naar een andere leverancier over gestapt daar heb ik nooit gezeur.

Heb ik gelijk of niet?

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: Nuon

Ongelezen bericht door D1RK »

Als je voor 1 december moet betalen komt die brief op 6 december en als je 2 december betaalde is dat dus te laat maar voor de brief.

Niet de brief datum maar de betaaldatum is bepalend.
Verder kunnen ze afsluiten en bij automatisch betalen voorkom je dit soort problemen, veel aanbieders elders doen het alleen maar als je incasso tekende of ze rekenen tot € 4,95 per acceptgiro extra!

Dus bij klagen graag zowel de uiterste betaaldatum als de ontvangstdatum vermelden!

Vattenfall Webcare
verified
Berichten: 355
Lid geworden op: 28 mei 2008 10:49

Re: Nuon

Ongelezen bericht door Vattenfall Webcare »

Geachte marinas62.nl,

Uit uw bericht op dit forum maak ik op dat u bezwaar maakt tegen herinneringskosten die Nuon u in rekening heeft gebracht.

Als u er geen bezwaar tegen heeft, zou ik graag op korte termijn telefonisch contact met u op willen nemen om deze kwestie met u te bespreken. Zou u mij hiertoe uw contractrekeningnummer kunnen geven, zodat ik op basis daarvan uw telefoonnummer kan achterhalen? Alvast bedankt voor de moeite.

Uw contractrekening begint met (000)300 en staat bijvoorbeeld op acceptgiro’s of uw jaar- of eindafrekening. Om u gerust te stellen: met uw contractrekening hebben anderen geen toegang tot uw klantgegevens. U kunt beter niet uw klantnummer op dit internetforum plaatsen.

Met vriendelijke groet,

De Nuon medewerker

marinas62.nl
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 nov 2008 14:43

Re: Nuon

Ongelezen bericht door marinas62.nl »

Het nr.is3002890260

De Tegenpartij
Berichten: 389
Lid geworden op: 29 mei 2008 17:14

Re: Nuon

Ongelezen bericht door De Tegenpartij »

Je was het bedrag dus eigenlijk helemaal niet verschuldigd ! Eerst sturen ze je een faktuur, die ze vervolgens crediteren met kosten ?

Leuke juridische insteek, kosten rekenen zonder vorderingsgrond 8)

marinas62.nl
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 nov 2008 14:43

Re: Nuon

Ongelezen bericht door marinas62.nl »

Die factuur moest ik in juli al betalen.Netjes gedaan.Toen kreeg ik in oktober dus € 293 terug gestort want zo werd mij verteld er was een fout door hun gemaakt.Maar intussen wel 3 maanden mijn geld vasthouden.Ik krijg meer het gevoel dat Nuon vanuit een machtspositie dit soort herinneringskosten in rekening brengt.
Niemand durft het niet te betalen want iedereen is bang om afgesloten te worden.

Hans Veltmaat
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 nov 2008 11:34

Re: Nuon

Ongelezen bericht door Hans Veltmaat »

Omdat ik in het verleden slechte ervaringen heb gehad met automatische incasso door Nuon betaal ik sindsdien per acceptgiro.
Mijn pensioen wordt betaald omstreeks de 24ste en dan betaal ik mijn energienota . Steevast iedere maand krijg ik een aanmaning plus een boete van 5 euro omdat ik te laat betaal dus niet voor de 20ste.
Ik heb diverse malen met Nuon gebeld en de situatie uitgelegd en steeds weer hoor ik dat ik best op de 24ste mag betalen maar dan moet ik overgaan op automatische incasso ( dat riekt erg naar chantage) Ik heb die boetes van 5 euro nooit betaald maar bij de jaarafrekening worden ze automatisch verrekend. Ik vraag mij af wat ik aan deze wiiteboorden boete terreur kan doen. Misschien nog een tip voor Nuon koop nu je olie in en niet in duurtste tijden

Vattenfall Webcare
verified
Berichten: 355
Lid geworden op: 28 mei 2008 10:49

Re: Nuon

Ongelezen bericht door Vattenfall Webcare »

Geachte heer Veltmaat,

Uit uw bericht op dit forum maak ik op dat de vervaldatum van uw termijnfacturen voor u ongunstig is.

Als u er geen bezwaar tegen heeft, zou ik graag op korte termijn telefonisch contact met u op willen nemen om deze kwestie met u te bespreken. Zou u mij hiertoe uw contractrekeningnummer kunnen geven, zodat ik op basis daarvan uw telefoonnummer kan achterhalen? Alvast bedankt voor de moeite.

Uw contractrekening begint met (000)300 en staat bijvoorbeeld op acceptgiro’s of uw jaar- of eindafrekening. Om u gerust te stellen: met uw contractrekening hebben anderen geen toegang tot uw klantgegevens. U kunt beter niet uw klantnummer op dit internetforum plaatsen.

Met vriendelijke groet,

De Nuon medewerker

redipoptje
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 dec 2008 21:19

Re: Nuon

Ongelezen bericht door redipoptje »

ja noun je weet niet wat je tegen ze kan doen je betaald je rot aan noun toch vinden ze een manier om te zeggen u heeft niet betaald
is het normaal om op een dag 3 keer herinneringkosten bij te zettten in totaal 150 euro en als je belt voor een uitdraai krijg je het niet. en als je papier met bewijzen dat je wel heb betaalt wilt sturen wordt er heel boos gezegt nee mevrouw.

en de hoge tarv ik betaal nu 200 euro aan noun. ik vraag me af als er meer mensen zijn vooral in de bijlmer , die met zulke dilma,s zitten
want dit gebeurt meer in de bijlmer . waarom komen we niet op voor ons zelf. : sorry hoor ben heel erg boos

urselaa
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 dec 2008 23:32

Re: Nuon

Ongelezen bericht door urselaa »

ben sinds juni weg bij nuon betaal netjes me maandbedrag en wat blijkt krijg op 17 nov een rekening van 1800 eurogebeld voor een regeling dat was te doen zou daar bericht over krijgen en ja je gelooft het niet zonder aanmaningen en verschillende bedragen zonder bericht ben ik vrijdag afgesloten dan ga je bellen en is het opeens 2000 euro en als ik nou betaal om aangesloten te worden is het 2100 euro nou zeg ik je nuon met z`n mooie logo nuon laat niemand in de kou nou dat blijkt nou wel weer net of ik het bedrag even kan betalen vraag een regeling niet voor niets

De Tegenpartij
Berichten: 389
Lid geworden op: 29 mei 2008 17:14

Re: Nuon

Ongelezen bericht door De Tegenpartij »

Als jij een regeling hebt getroffen mogen ze je niet eens afsluiten tussen 1 oktober en 1 april. Dit is bepaald door de minister van Economische zaken en staat in de Regeling afsluiten electriciteit en gas van kleinverbruikers.

Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: Nuon

Ongelezen bericht door Shine »

Als jij een regeling hebt getroffen mogen ze je niet eens afsluiten tussen 1 oktober en 1 april. Dit is bepaald door de minister van Economische zaken en staat in de Regeling afsluiten electriciteit en gas van kleinverbruikers.
Klopt. Echter.......... aan deze betalingsregeling zitten wel strenge voorwaarden!

- de betalingen dienen middels automatische incasso plaats te vinden;
- de betalingen dienen probleemloos te verlopen. D.w.z., de incasso's moeten kunnen plaatsvinden op de overeengekomen datum. De klant dient dus te zorgen voor voldoende saldo;
- Indien een afbetalende incasso 1x niet heeft kunnen plaatsvinden, vervalt de totale getroffen betalingsregeling.

Tot slot kan ik me nauwelijks voorstellen dat:
- u nooit een acceptgiro hebt ontvangen met de sommatie het schuldrestbedrag in 1x over te maken omdat de afbetalingsregeling niet nagekomen is.
- u geen vooraankondigingen hebt ontvangen van een dien ten gevolge op stel staande afsluiting.

De Tegenpartij
Berichten: 389
Lid geworden op: 29 mei 2008 17:14

Re: Nuon

Ongelezen bericht door De Tegenpartij »

@Shine, kan jij mij middels een link of mail laten zien waar dat genoemd is, in de Regeling zelf, en ook de aanvullingen erop, staat daar niets over. Ben benieuwd wie deze "strenge voorwaarden" heeft bedacht (denk het wel te weten :wink: )

meerst
Berichten: 143
Lid geworden op: 24 feb 2008 15:08

Re: Nuon

Ongelezen bericht door meerst »

edit
Laatst gewijzigd door meerst op 03 dec 2008 11:00, 1 keer totaal gewijzigd.

redipoptje
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 dec 2008 21:19

Re: Nuon

Ongelezen bericht door redipoptje »

wat kunnen we hier tegen doen?

nog bedankt

er is werkelijk een regeling dat moeder met jonge kinderen noun mag ze niet afsluiten
vooral in de winter.

waar blijf die meneer van de noun geen reactie.
ben nu bezicht met een sociale raadman om dit op te lossen. ik heb in die tussen tijd wel een regeling met ze,maar niet mee eens.
ik heb zoveel betaald tocht wordt gezegt dat ik niet betaalt.

ik hoop dat meer mensen met elkaar wat van zeggen en dat het ook bij de consumentenbond wordt besproken .

Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: Nuon

Ongelezen bericht door Shine »

@Shine, kan jij mij middels een link of mail laten zien waar dat genoemd is, in de Regeling zelf, en ook de aanvullingen erop, staat daar niets over. Ben benieuwd wie deze "strenge voorwaarden" heeft bedacht (denk het wel te weten )
www.nuon.nl
zoekwoord: betalingsregeling
et voilà !


Voor een betalingsregeling stellen wij onder andere als voorwaarde dat u, minimaal gedurende de looptijd van de betalingsregeling, akkoord gaat met betaling via automatische incasso.


Waarom krijg ik een acceptgiro voor het totale bedrag, terwijl ik een betalingsregeling heb?
Wanneer een termijn van uw betalingsregeling niet op tijd is voldaan, komt uw betalingsregeling te vervallen en ontvangt u een acceptgiro voor het totale bedrag. Wij verzoeken u het totale bedrag zo spoedig mogelijk aan ons over te maken.

De Tegenpartij
Berichten: 389
Lid geworden op: 29 mei 2008 17:14

Re: Nuon

Ongelezen bericht door De Tegenpartij »

Dat dacht ik dus al................de Nuon zelf heeft het verzonnen :roll:
In de Regeling zelf staat letterlijk;
Artikel 6b
Een netbeheerder of een vergunninghouder draagt er zorg voor dat het transport van elektriciteit of gas naar of de levering van elektriciteit of gas aan een kleinverbruiker die wegens wantbetaling is beëindigd, binnen de periode van 1 oktober tot 1 april wordt hervat indien de kleinverbruiker:
a.een bewijs overlegt dat de vordering van de netbeheerder of de vergunninghouder wordt betrokken bij een schuldsaneringsregeling, of
b.met de betrokken netbeheerder of vergunninghouder een afbetalingsregeling heeft getroffen.
Er wordt nergens vermeld aan welke "strenge voorwaarden" de gebruiker moet voldoen. Het hebben van een afbetalingsregeling is dus voldoende om weer aangesloten te worden.
Nuon interpreteerd de regels weer op zijn eigen manier :twisted:

Hans Veltmaat
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 nov 2008 11:34

Re: Nuon

Ongelezen bericht door Hans Veltmaat »

Geachte Nuom medewerker,

Ik verbaas mij eigenlijk dat U misschien iets voor mij kunt regelen maar geef U graag de kans om mij een en ander uit te leggen om zo tot een oplossing te komen, mijn contractrekening is3004983861

urselaa
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 dec 2008 23:32

Re: Nuon

Ongelezen bericht door urselaa »

was vanmiddag bij juridisch loket nou gebeld voor mij nee hoe hun het zeggen zo was het ik zeg je wat een service

Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: Nuon

Ongelezen bericht door Shine »

Kom op DT, wat probeert u nou eigenlijk te zeggen? Als u al met tekstquotes smijt, zoek dan eerst nog even wat verder en plak dan het geheel alhier!
Het is namelijk geen bedenksel van Nuon maar gewoon een wettelijke bepaling die samenhangt als iemand een betalingsregeling of schuldhulpverlening aangaat.
Uw interpretatie:
Het hebben van een afbetalingsregeling is dus voldoende om weer aangesloten te worden.
Nuon interpreteerd de regels weer op zijn eigen manier
gaat in deze totaal niet op.
Het hebben van een betalingsregeling, volstaat absoluut niet. Zeker niet als de klant niet aan de gestelde voorwaarden voldoet.

Zie en leest u maar eens op: www.schulden.nl
Rechten & Plichten
Een schuldhulpverleningstraject doorlopen is niet makkelijk. Er wordt veel van je verwacht, terwijl je juist ook veel niet meer mag of kunt. Hieronder zie je de belangrijkste rechten en plichten. Deze staan vaak ook in een contract dat je moet ondertekenen voordat de schuldhulpverlening wordt opgestart.

Rechten in een schuldregeling:

Je hebt recht op een deskundige en professionele schuldhulpverlener;
Je hebt recht op inzicht in de verwachte looptijd van je zaak;
Je hebt recht op afhandeling van je zaak binnen een redelijke termijn;
Je hebt recht op informatie over de stand van zaken in je schuldregeling;
Je bepaalt je eigen prioriteiten in je uitgavenpatroon;
Je hebt recht op behoud van zogenaamde doeluitkeringen;
Je hebt recht op respect ongeacht de oorzaken van je schuldenproblematiek;

Plichten in een schuldregeling:

Je moet alle afspraken met de schuldhulpverlener nakomen;
Je moet op tijd komen op afspraken;
Je mag geen nieuwe schulden maken;
Je moet alle lopende vaste lasten op tijd betalen;
Je mag niet meer dan je maandelijkse Vrij Te Laten Bedrag uitgeven;
Je moet de schuldhulpverlener informeren over wijzigingen in je situatie;
Je mag alleen aflossen aan wie en wat er is afgesproken;
Je moet proberen inkomen uit arbeid te verwerven als je daartoe in staat bent;
Je moet inkomensverruimende maatregelen aanvragen als die mogelijkheid er is;

Als je je tijdens de WSNP niet aan de regels houdt, zal de WSNP eerder worden beëindigd. Je zult nog tot maximaal 20 jaar verantwoordelijk blijven voor je schulden zonder dat deze dus zullen worden kwijtgescholden. Je zult failliet worden verklaard en komt gedurende 10 jaar niet meer in aanmerking voor de WSNP.
In het aangaan van een betalingsregeling zitten dus duidelijk voorwaarden waaraan dient te worden voldaan. Zoniet, dan vervalt de hele betalingsregeling.
a.een bewijs overlegt dat de vordering van de netbeheerder of de vergunninghouder wordt betrokken bij een schuldsaneringsregeling, of
b.met de betrokken netbeheerder of vergunninghouder een afbetalingsregeling heeft getroffen.
Ik kan wel een bewijs overleggen, maar als ik me vervolgens niet aan de betalingsregeling houd, dan vervalt het geheel en mag er wel overgegaan worden tot afsluiting. Dat lijkt me vrij voor de hand liggend en zeker ook rechtmatig.

En verder verwijs ik u naar de folder die mensen in een dergelijke situatie ontvangen. Daar staan ook duidelijk de voorwaarden in mbt het aangaan van een betalingsregeling.
Mocht u kiezen voor een betalingsregeling en deze niet nakomen dan wordt u alsnog afgesloten.
Zie: http://www.nuon.nl/Images/Nuon%20helpt% ... -53303.pdf

Kortom, alles spreekt voor zich!

Gesloten