LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nuon

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
bettie boop
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 apr 2010 22:13

Nuon

Ongelezen bericht door bettie boop »

Al jaren maken wij gebruik van de automatische incasso van Nuon.
Dat ging altijd prima, totdat wij een aantal maanden geleden een wijziging van een rekeningnumer hebben doorgegeven. Vanaf dat moment is het 1 groot drama.

Behalve de wijziging van het rekeningnummer heeft men bij de Nuon ook de betalingswijze gewijzigd naar "acceptgiro". Na ongeveer 2 maanden kwamen wij erachter dat er door Nuon niet meer werd geincasseerd. Door in onze gegevens te kijken op hun site kwamen we erachter dat de betaalwijze was veranderd en dat de termijnbetalingen van januari en februari nog open stonden. We hebben toen direct de betaalwijze weer gewijzigd in automatische incasso, en het termijnbedrag van januari op 1 maart betaald. (We hadden van de Nuon nog geen acceptgiro's ontvangen!)
Omdat de automatische incasso altijd een maand later plaatsvind (dus eind maart zou februari geincasseerd worden) gingen we ervan uit dat het zo geregeld zou zijn. Helaas dacht men daar bij Nuon anders over. Een aantal dagen nadat we de automatische incasso hadden geactiveerd werd door Nuon op 4 maart wederom " januari" geincasseerd. Omdat wij dat bedrag een aantal dagen daarvoor al hadden overgemaakt hebben we dit bedrag door de bank terug laten storten.
We hebben via de Nuon site een vraag/klacht ingezonden en daarop kwam op 16 maart een bericht van een Nuon medewerker dat de automatische incasso weer was geactiveerd met als startdatum 25 maart. Op deze datum zou de termijn " februari" worden geincasseerd.

Tot mijn verbazing en ergenis ontving ik op 25 maart een betalingsherinnering voor de factuur van januari. Ik heb telefonisch contact opgenomen met Nuon.
De medewerkster die ik aan de telefoon kreeg vertelde mij doodleuk dat het bedrag wat wij hadden overgemaakt was verrekend met het openstaande bedrag voor "februari" en dat "januari" dus nog betaald moest worden. Er volgde een discussie met een zeer onvriendelijke dame van de Nuon, die het heel normaal vond dat een betaling voor januari werd verrekend met een betaling voor februari. Ik moest maar gewoon januari nog een keer overmaken en dan was het opgelost.
Aangezien ruim een week eerder door een andere medewerker was toegezegd dat "februari" op 25 maart geincasseerd zou worden en dat ook niet gebeurt was heb ik een brief gestuurd met de vraag om gewoon de 25e van de maand de bedragen te incasseren.
Ik heb dit keer om een schriftelijke reactie gevraagd, want een boodschap op het antwoordapparaat zegt ook niet zoveel is al gebleken.
Na 2 weken ontvangen we een brief van Nuon waarin staat dat ze mijn brief hebben ontvangen en dat ik uiterlijk 13 april een reactie zal ontvangen.
Op 13 april krijgen we inderdaad post van Nuon(gedateerd 8 april!), een aanmaning voor "januari" ! Direct weer gebeld. Zou een foutje zijn, de aanmaning wordt stopgezet.
Een dag later, op 14 april hebben ze weer een aanmaning voor "januari" verstuurd (ontvangen 18 april). Toen hebben we "januari" maar weer betaald, uiteraard zonder de aanmaningskosten, omdat "februari" ook nog steeds niet geincasseerd was.
Ook maar weer een klacht via de site verstuurd waarop binnen 5 dagen gereageerd zou worden.

Inmiddels is het 24 april en hebben we nog steeds geen reactie op onze brief van 25 maart ontvangen, en ook op de klacht via de site is nog steeds niet gereageerd.

Kortom....volgens mij is het een grote puinhoop bij de Nuon en is men absoluut zeer klantonvriendelijk bezig.
En dat allemaal alleen maar omdat we een rekeningnummer wilden wijzigen!

moi_01
Berichten: 42
Lid geworden op: 30 jan 2010 14:36

Re: Nuon

Ongelezen bericht door moi_01 »

ik denk dat het aan het syteem van nuon ligt. omdat er een reknr is gewijzigd is ook de machtiging verwijderd wat gewoon niet zou moeten.
heeft u van de nuon een bevestiging gehad waarop staat dat er een reknr is aangepast? als het zo is staat dan ook op die brief of u per machtiging of acceptgiro betaalt

Vattenfall Webcare
verified
Berichten: 356
Lid geworden op: 28 mei 2008 10:49

Re: Nuon

Ongelezen bericht door Vattenfall Webcare »

Geachte bettie boop,

Uit uw bericht op dit forum maak ik op dat u vragen heeft over uw automatische incasso en de manier waarop wij uw betalingen hebben verwerkt.

Als u er geen bezwaar tegen heeft, neem ik graag op korte termijn telefonisch contact met u op om dit uit te zoeken. Kunt u mij hiervoor uw contractrekeningnummer opgeven? Dan kan ik op basis daarvan uw telefoonnummer achterhalen. Alvast bedankt voor de moeite.

Uw contractrekening begint met (000)300 en staat bijvoorbeeld op acceptgiro’s of uw jaarafrekening. Om u gerust te stellen: met uw contractrekening hebben anderen geen toegang tot uw klantgegevens. U kunt beter niet uw klantnummer op dit forum plaatsen.

Met vriendelijke groet,

De Nuon medewerker

bettie boop
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 apr 2010 22:13

Re: Nuon

Ongelezen bericht door bettie boop »

contractrekening is 3000219318

Gesloten