LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nuon vastgezet,,kan je wettelijk gezien nog terug???

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
liqiepiek
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 mar 2009 11:47

Nuon vastgezet,,kan je wettelijk gezien nog terug???

Ongelezen bericht door liqiepiek »

Hallo wij hebben sinds kort,heel stom de nuon kosten vastgezet voor 3 jaar,,nu hoorde we dat je daar toch op 1 of andere manier onderruit kunt komen,wie weet of dat klopt

stom maar zou er graag onderruit willen en heb overhaast een beslissing toen gemaakt.

Hoor het graag

groeten :?

Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: Nuon vastgezet,,kan je wettelijk gezien nog terug???

Ongelezen bericht door Shine »

Schriftelijk opzeggen. Eventueel telefonisch annuleren.
Wel is van belang hoe lang geleden u dit contact bent aangegaan en of u het contract al hebt ontvangen. Na ontvangst van het contract hebt u nog 7 werkdagen de tijd voor annulering. Dit dient dan schriftelijk plaats te vinden.

liqiepiek
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 mar 2009 11:47

Re: Nuon vastgezet,,kan je wettelijk gezien nog terug???

Ongelezen bericht door liqiepiek »

jaa uh dat is al 1 maand geleden dus ben bang dat ik niet meer terug kan !!! allang dus die 7 dagen voorbij

roya
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 mar 2009 18:33

Re: Nuon vastgezet,,kan je wettelijk gezien nog terug???

Ongelezen bericht door roya »

hallo,

nou wettelijk gezien kan je er misschien niet onderuit..... :evil:

maar gezien de misleiding van zo'n contract, nu helemaal na het nieuws van vandaag, dat er een prijsdaling aan zit komen van ong. 25%!!! hoezo mensen zijn bij de poot genomen!!!!

ik ben een aantal weken geleden ook gebeld, door essent, maar ik zei tegen die vrouw, maar wat nou als de prijzen dalen??
NOU DIT WAS DE KOMENDE JAREN NIET TE VERWACHTEN EN VOLGENS HUN INFORMATIE AL HELEMAAL NIET AAN DE ORDE!!!
ik zei, ik doe het liever niet, stel je voor.....nou je wordt bijna voor dom uit gemaakt dat je het niet doet.....echt absurd!!!

Ik wil toch hopen dat er voor de mensen die bij welk energie bedrijf ook, dat er toch iets geregeld kan worden, onder de noemer "misleidende reclame"!!!!!

jjtm van den berg
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 mar 2009 19:04

Re: Nuon vastgezet,,kan je wettelijk gezien nog terug???

Ongelezen bericht door jjtm van den berg »

beste redactie wij hebben vanaf 01-03-2009 de stroom +gas prijs vast

laten zetten voor 3 jaar maar nu komt nuon met het bericht dat de

stroom met 25 % goedkoper word mijn vraag is kan ik hier nog onder

uit van dit contract?


groetjes jan

ster88
Berichten: 5
Lid geworden op: 24 feb 2008 17:07

Re: Nuon vastgezet,,kan je wettelijk gezien nog terug???

Ongelezen bericht door ster88 »

Beste redactie,

wij zijn ook deze 3jaar aanbieding per 1. maart ingegaan.Ik heb net kl.service aan telefoon gehad en medeverker vertelde doodleuk dat deze prijsverlaging in januari bekend was?????
Dat is toch handelen met voorkenis?
Wij voelen ons gedupeerd beter gezegd belazert.
Kunnen wij hier iets mee doen?

alvast bedankt

Frans75
Berichten: 502
Lid geworden op: 05 nov 2007 20:11

Re: Nuon vastgezet,,kan je wettelijk gezien nog terug???

Ongelezen bericht door Frans75 »

@ roya,
maar gezien de misleiding van zo'n contract, nu helemaal na het nieuws van vandaag, dat er een prijsdaling aan zit komen van ong. 25%!!! hoezo mensen zijn bij de poot genomen!!!!
Misleiding, hoezo?

Het is toch al een paar maanden bekend dat de prijzen zouden zakken :roll:

ster88
Berichten: 5
Lid geworden op: 24 feb 2008 17:07

Re: Nuon vastgezet,,kan je wettelijk gezien nog terug???

Ongelezen bericht door ster88 »

Het is toch al een paar maanden bekend dat de prijzen zouden zakken

niet bij ons en niet tijdens gesprek die we met NUON hadden over 3jarige contract

runfun
Berichten: 5
Lid geworden op: 26 mar 2009 19:54

Re: Nuon vastgezet,,kan je wettelijk gezien nog terug???

Ongelezen bericht door runfun »

Ik en nog wat anderen in mijn omgeving hebben in de afgelopen maanden ook een langjarig contract met NUON afgesloten maar ik kan me niet herinneren dat dit om de tarieven ging maar om het klant blijven van NUON en dan korting krijgen op het vastrecht. Hebben jullie het hierover of echt duidelijk over de tarieven laten vastzetten?

bianca101
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 mar 2009 20:20

Re: Nuon vastgezet,,kan je wettelijk gezien nog terug???

Ongelezen bericht door bianca101 »

ook wij hebben dit mooie aanbod gehad, en ook zo`n mooi telefoongesprek gehad, waarbij de druk nog werd opgevoerd dat het 5 jarig contract op dezelfde dag al op was.
ook hier werd gezegd dat dalen van de prijzen niet te verwachten was. het zou heel slim zijn om vast te zetten. de jongeman was zelfs zo vriendelijk om het telefonisch in orde te maken, dat scheelde mij een loopje naar de brievenbus.
ik voel me zo belazerd, een paar procent ok, maar 35.....
en het moest voor 22 febr besloten worden.
1 maart is het ingegaan, vind dat het stinkt dit zaakje
nu vrolijk in de media gaan brengen van de prijsverlaging en hoe de mensen er honderden euros op vooruit gaan. terwijl een paar weken geleden alle klanten een brief hebben gehad met "het mooie aanbod"om vast te laten zetten
ik ben zeker niet de enigste, en vraag me dus heel sterk af of hier geen aandacht kan worden besteed?

gravedigger
Berichten: 3097
Lid geworden op: 11 jun 2005 20:47

Re: Nuon vastgezet,,kan je wettelijk gezien nog terug???

Ongelezen bericht door gravedigger »

Die brief heb ik ook een paar keer gehad Bianca en gelijk bij het oud papier gegooid. In november was al bekend, dat de prijzen per 1 juli zouden stijgen. Maar veel mensen zijn ziende blind en horende doof !!!!

Frans75
Berichten: 502
Lid geworden op: 05 nov 2007 20:11

Re: Nuon vastgezet,,kan je wettelijk gezien nog terug???

Ongelezen bericht door Frans75 »

@ Gravedigger,

Stijgen = dalen :?:

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Nuon vastgezet,,kan je wettelijk gezien nog terug???

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Wat ik mij altijd afvraag bij dit soort dingen is dit: waarom VERGELIJKEN mensen eerst geen prijs en kwaliteit voordat ze een overeenkomst aangaan? Zo on-ge-lo-ve-lijk dom. Je hebt toch internet? En Google???? Sorry hoor.

NUON is zo'n beetje de aller-aller-allerduurste leverancier die er is. Zelfs als die prijzen van NUON vandaag een kwart omlaag gaan kan het vandaag nog steeds een stuk goedkoper. En in juli ook

Je kan proberen het op dwaling te gooien. Als een bedrijf je niet eerlijk en volledig inlicht over een product of dienst kan er sprake zijn van dwaling. De overeenkomst kan in zo'n geval ongedaan gemaakt worden, ook nog maanden later.

http://www.consuwijzer.nl/Consumententhema_s/Dwaling

En effe afmelden voor dit soort telefoontjes bij Infofilter hè? Even zoeken in Google: INFOFILTER
Laatst gewijzigd door Bob Schurkjens op 26 mar 2009 21:00, 2 keer totaal gewijzigd.

gravedigger
Berichten: 3097
Lid geworden op: 11 jun 2005 20:47

Re: Nuon vastgezet,,kan je wettelijk gezien nog terug???

Ongelezen bericht door gravedigger »

Ja sorry :oops: Ik zie het net ! Idd dalen.

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: Nuon vastgezet,,kan je wettelijk gezien nog terug???

Ongelezen bericht door sjoegel »

Zodra de Nuon of essent gaat bellen weet je dat de prijzen gaan zakken. Anders bellen ze niet. Wat dachten jullie dat de Nuon gaat bellen, mijnheer we gaan U geld brengen ?
het was een half jaar geleden al bekend dat de prijzen gaan zakken. Staat zelfs op dit Forum.
Hoe dom kun je zijn ? :shock:

dezwoeger
Berichten: 10
Lid geworden op: 19 mar 2007 21:32

Re: Nuon vastgezet,,kan je wettelijk gezien nog terug???

Ongelezen bericht door dezwoeger »

Ik dacht dat je op een forum adviezen kon krijgen van mensen die in een soortgelijke situatie verkeren, of er verstand van hebben.
Maar ik geloof dat het een soort sport wordt om elkaar af te zeuren.
Wie gaat hier verandering in brengen.

Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: Nuon vastgezet,,kan je wettelijk gezien nog terug???

Ongelezen bericht door Shine »

Hm,.....dalen de prijzen voelen vaste prijsgokkers zich benadeeld. Zouden de prijzen gestegen zijn, hadden we ze niet gehoord.
In december riep iedereen al dat de kans op het feit dat de energieprijzen in juli 2009 wel eens konden dalen. Dit was gewoon een publiek geheim en de kranten hebben er meermaals bol van gestaan. Kortom de voorkennis had iedereen!

Zij die zich in oktober/november/december 2008 hebben laten verleiden om te kiezen voor een vaste prijs hebben gewoon misgekleund. Oftewel misgegokt.
Dit heeft totaal niets met misleiden te maken, alswel met het maken van een foute keuze door de consument zelf. Schuif uw eigen verantwoordelijkheid niet steeds af op bedrijven.

Enkele grotere energiebedrijven hebben vandaag een off. persbericht uitgebracht dat met name de gasprijs miv juli enorm zal dalen. Wat de uiteindelijk variabele prijs per m3 gas en kwh zal worden is nog niet bekend gemaakt. Dat is dus nog even afwachten.
En hopla de vaste prijs contractenklaagbeer is los.
Consumenten die in januari/februari/maart 2009 gekozen hebben voor een vaste prijs kunnen zien dat de prijs per m3 gas al ingespeeld was op de komende prijsdaling.
Het vermeende nadeel bij een vaste prijs is voorbarig en daarbij ook erg afhankelijk voor welke termijn u de prijs vastgezet hebt.
Bent u in vermeldde maanden in 09 een VP contract aangegaan voor 1 jaar, dan loopt u totaal geen schade op. Immers, u pikt de maanden tot juli 2009 mee tegen het afgesproken vaste prijs tarief, wat aanzienlijk lager ligt dan het huidige variabele tarief.

Iedereen loopt nu de roepen en te klagen en voelt zich misleidt en ik acht dit onterecht. Tussen het aanbod en ontvangst van het contract (waarna nog 7 werkdagen resten voor annulering) had uzelf zich kunnen verdiepen en verder kunnen orienteren of uw keuze wel verstandig zou zijn.
Verder zijn de variabele tarieven nog bekend. Alleen is er een indicatie in procenten gegeven.
Daarnaast, ten aanzien van de langdurige VP contracten...... hoor ik u ook roepen en klagen op eenzelfde toonzetting als de energieprijzen de komende drie jaar weer giga stijgen? Want laten we wel zijn,.....uiteindelijk zal de wereldeconomie weer aantrekken en daarmee de prijs van olie en dien ten gevolge gas ook weer stijgen. Het is weliswaar afwachten hoeveel, maar het kan dan best wel weer eens in uw voordeel werken.

Vaste prijs is (en ik blijf het roepen) gokken, beleggen.. U kunt ermee winnen, u kunt er quite mee spelen, maar u kunt er ook mee verliezen.

Overigens zal een gelijksoortige verlaging van het variabele tarief bij iedere leverancier gaan plaatsvinden.
Ik houd mijn hart vast aan de hoeveelheid topics die de komende maanden geopend gaan worden mbt aangegane vaste prijscontracten (dat men zich misleid voelt) en de aankomende welbekende prijsverlaging.
Verdikkeme het staat op menig vergelijkingsite al geruime te lezen en wordt er zelfs geadviseerd om een dergelijke contract niet voor lange duur aan te gaan.

U koopt toch ook niet het eerste beste huis wat u aangeboden wordt?

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Nuon vastgezet,,kan je wettelijk gezien nog terug???

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

"Dit heeft totaal niets met misleiden te maken, alswel met het maken van een foute keuze door de consument zelf. Schuif uw eigen verantwoordelijkheid niet steeds af op bedrijven."

Nou nou nou zeg. Zo kan ie wel weer :lol:

Hoeveel bewijs wil je nog meer inzake misleidende praktijken van bedrijven als NUON? KPN? ZIGGO? En gaat u zo nog maar een tijdje voort?

Dit hele TROS Radar forum staat er vol mee. Bedrijven overtreden massaal de Wet Oneerlijke Handelspraktijken en het Nieuw Burgerlijk Wetboek in de wetenschap dat 99 van de 100 consumenten tóch niet weten hoe ze hun recht moeten halen en/of daar niet mondig genoeg voor zijn en/of niet over het briljante analytische vermogen beschikken waar jij kennelijk wél over beschikt.

Dat het allemaal zo gaat in dit land OK. Maar mogen we er dan met z'n allen ook niet meer over klagen, er ons er over opwinden en solidair zijn met al die mensen die door de NUONS in deze wereld worden genááid?

stofzuigertje

Re: Nuon vastgezet,,kan je wettelijk gezien nog terug???

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

U kunt niet terug of betaalde een forse boete.

Maar wat als na deze daling de olie prijzen weer stijgen?
Als dit een eenmalige lage prijs is zou U achteraf nog wel eens voordeel kunnen hebben,
Het Gas daalde veel maar de stroom nauwelijks.

En als zij U iets aanbieden moet je altijd voorzichtig zijn, want zij weten beter wat eraan komt.

Verder kregen vele enkele honderden Euro's korting als ze vast zetten en die zitten bij een lager verbruik als gemiddeld nog steeds goed.
Dus welk contract je tekende is van belang, er zijn zoveel verschillende.

bianca101
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 mar 2009 20:20

Re: Nuon vastgezet,,kan je wettelijk gezien nog terug???

Ongelezen bericht door bianca101 »

ja hoor ik ben dom en blind, en tuurlijk heb ik niet onderzocht?? waarom denk je dat ik heb gebeld, want nee ik ben niet zelf gebeld!
hiervoor heb ik ook een vaste prijs gehad en dit is goed gegaan.
ik heb hier over rondgebeld, en ook contact gehad met united consumers, deze gaven ook aan dat prijsdalingen niet snel voorkwamen.
dus gravedigger je mag dan nu mischien wel zo mooi reageren, ik vind dat een bedrijf eerlijke informatie moet geven, wanneer je daar om vraagt.
als iedereen dit soort praktijken maar goed gaat praten en bedrijven hier mee weg laat komen, in plaats dat mensen achter mekaar gaan staan. maar het lijkt wel of sommigen er plezier in hebben om te zeggen van eigen schuld dikke bult

Gesloten