LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nuon verhuizing

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
MatthijsA
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 jun 2005 22:18

Nuon verhuizing

Ongelezen bericht door MatthijsA »

Ik ben een jaar geleden (juni 2004) van adres veranderd. Deze verhuizing is tijdig aan de NUON doorgegeven. De verhuizing kon blijkbaar niet goed worden vererkt.
In september ontving ik van de NUON een brief waarin ze zichzelf een termijn stelde om de verhuizing te verwerken (voor oktober 2004). Ondanks diverse telefoontjes, mailtjes en brieven een jaar later nog altijd geen rekening. Tot vandaag (juni 2005). Wij ontvingen het vriendelijke verzoek van de NUON om binnen zeven dagen de achterstallige termijnen ineens te voldoen.
Volgens mij is de NUON in deze in verzuim gebleven om haar deel van de overeenkomt te voldoen en lijkt mij enige matiging van de rekening op zijn plaats. Telefonisch geeft de NUON aan hier heel anders over te denken en ik dien de rekening (€ 1250,-!) binnen een week te voldoen.
De gang van zaken lijkt mij niet helemaal juist!

mariejose
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 aug 2005 17:12

Re: Nuon verhuizing

Ongelezen bericht door mariejose »

ook wij zitten in hetzelde schuitje met nuon.wij hebben al 5 maal een nieuwe eindafrekening van ons oude adres gehad.ik las bij de consumentenbond dat de energiebedrijven hun zaakjes in orde moesten hebben volgens minister brinkhorst anders volgt een fikse boete (kijk bij consumentenbond) ik zie dat er meer mensen of zelfs heel veel met deze klachten laten we ons bundelen en een vuist maken tegen de nuon.misschien met hulp van radar om deze wantoestanden toe te lichten in hun uitzendingen. dat er iets moet gebeuren is duidelijk als eenling sta je vaak machteloos de nuon zei tegen mij waar mensen werken worden fouten gemaakt nou nuon maakt er dan wel erg veel mensen mail me [email protected]

medewerker
Berichten: 183
Lid geworden op: 01 aug 2005 23:27

Re: Nuon verhuizing

Ongelezen bericht door medewerker »

Inderdaad zijn er enkele adressen pas op het allerlaatste toegestane tijdstip opgevoerd... Zijnde 1 juli 2005... Het kan kloppen dat u dan nu de eerste jaarnota/tussentijdse afrekening/ verzameltermijn net heeft ontvangen...
Echter de allerlaatsten zijn door speciale teams opgepakt. Bij een vertraging van meerdere maanden staat een duidelijke tekst bij uw contract hoe lang de regeling mag duren... (of hij moet ver in het incassotraject zitten omdat de eerste 6 weken niet gereageerd is)...
In alle gevallen waar de verhuizing te lang op zich heeft laten wachten zijn er om te beginnen geen verhuiskosten meer in rekening gebracht (35,10 tot voor kort en inmiddels lager)... ik kan er wel naar kijken maar dan moet ik meer info hebben, we moeten dan kijken hoe ik u kan vinden zonder dat u met privegegevens moet strooien...

Een ruime regeling is sowieso van toepassing, vraag er nog maar eens om of geef duidelijk aan dat u het niet eens bent met de gang van zaken, uw vraag wordt dan opnieuw beoordeeld...

medewerker
Berichten: 183
Lid geworden op: 01 aug 2005 23:27

Re: Nuon verhuizing

Ongelezen bericht door medewerker »

Voor mariejose
zou het dus een stuk makkelijker gaan vanwege het email adres. Maar ik ben van mening dat ik niet moet gaan mailen voor ik hiervoor toestemming krijg. De oproep is immers anti nuon... mariejose is het inmiddels geregeld? Een nieuwe eindnota kan altijd verschillende oorzaken hebben en lang niet altijd ligt de oorzaak bij uw energiebedrijf... Voor een correctie moet een aanleiding zijn. Dit kan een melding van andere meterstanden zijn door de nieuwe bewoner, te laat binnenkomen van de meterstanden. Problemen met het afmelden van een van de producten, een in de weg zittende leveranciersswitch enzzzz... Maar natuurlijk ook eventuele tikfouten van medewerkers, onoplettendheid..

Vaak (ik zeg niet in uw geval, maar in het algemeen) kunnen klanten correcties voorkomen door het verhuisformulier door oude en nieuwe bewoner tijdig te ondertekenen en terug te sturen. Twee formulieren (aanmelding en afmelding) et twee handtekeningen op ieder formulier...

Ik wil het best voor je nakijken en eventueel toelichten.

Plaat
Berichten: 5
Lid geworden op: 02 aug 2005 22:33

Re: Nuon verhuizing

Ongelezen bericht door Plaat »

Op 30 april 2004 de huur woning terug gegeven aan de woningbouwvereniging en het NUON opzegformulier ingestuurd.
Nu 15 maanden later en een dik dossier rijker nog steeds geen
juiste eindafrekening. NUON wil dat er betaald wordt tot oktober 2004
en dit verrekenen met de eindafrekening. Dit lijkt mij niet juist.
Waarom kan NUON dit niet gewoon afhandelen??????

Ringo
Berichten: 8
Lid geworden op: 24 jul 2005 23:05

Re: Nuon verhuizing

Ongelezen bericht door Ringo »

Hier ook nog steeds het zelfde probleem..

In 2004 verhuisd en in januari bleek dat ik eerst 75 euro van Nuon kreeg netjes op de rekening binnen gekregen.
Binnen 2 weken zonder bericht had Nuon dit weer van de rekening af geschreven!
Toen gebeld naar Nuon en bleek dat ze een fout hadden gemaakt en dat de eind afrekening nog zou komen.
4 weken later kwam deze inderdaad.
Alleen bleek de eindstand door Nuon hoger was ingevuld dan wat de wonignbouw had ingevuld.
Nuon gaf de fout toe maar wil deze niet aanpassen, omdat het bedrag waar het om gaat rond de 12 a 20 euro te laag is om aan te passen.

Met andere woorden ik moet maar die 20 euro extra betalen dan wat het hoort te zijn anders worden we afgesloten.

Dit speelt nu al ruim 6 maanden en nog geen meter verder gekomen alleen dat Nuon wel hun fout heeft toegeven (ook per email van Nuon ontvangen dus schriftelijk bewijs) maar niet willen aanpassen.

Wat moeten we nu doen?

Gr,

Ringo

medewerker
Berichten: 183
Lid geworden op: 01 aug 2005 23:27

Re: Nuon verhuizing

Ongelezen bericht door medewerker »

ringo...

De woningbouw heeft opgeschreven ???

Mag ik vragen hoe de verhuizing is doorgegeven, toch niet door woningbouwvereniging he? Dat is tegen de regels van de vrije markt en verklaart in ieder geval waarom het zolang heeft geduurd...

In principe wordt er gecorrigeerd/gecrediteerd (afhankelijk van de situatie kan men ook berekenen wat het verschil is en dat crediteren ipv corrigeren)... Deze regels zijn alleen bedoelt voor jaarnota's en switchen... Dat wil zeggen minder dan (ik dacht) 200 kWh en/of 50m3. Het is tijdelijk onduidelijk geweest hoe het nu zat met de verhuizingen. Jaarnota's waarbij de meterstanden niet op tijd binnenkomen mogen worden geschat... Bij switchen wordt er altijd geschat... Een correctie is behoorlijk duur, dus bij kleine verschillen wordt dat niet gedaan.

Bij verhuizen is dat natuurlijk een ander verhaal... Komt het opgestuurde formulier niet terug, moeten we gaan schatten, of afgaan op de meterstanden van de nieuwe bewoner... Gaat het om de juiste overdrachtsdatum maar verschillende standen. Dan zullen oude en nieuwe bewoner zelf samen een overeenkomstje moeten maken dit ondertekenen en terugsturen, anders blijven we aan de gang... is de datum hetzelfde dan moeten standen ook hetzelfde zijn...

Ik vermoed dat woningbouw uw verhuizing heeft doorgegeven op een manier die niet meer toegestaan is. (of het formulier is niet tijdig teruggekomen/miste iets aan).. Zichzelf niet heeft aangemeld (verbruik loopt langzaam op vandaar dat kleine verschil) en bij de nieuwe bewoner de nieuwe datum met standen heeft doorgegeven. Of de nieuwe bewoner heeft zichzelf aangemeld... Wat volgt? Verschillende data verschillende standen... Die verschillende data dat accepteert het systeem nog wel, maar die standen moeten aansluiten... "Er is een gat ontstaan"...

Dien via de reply van die email uw vraag opnieuw in met de opmerking
Ik ben het niet eens met het door u gegeven antwoord (belangrijk !!!)... Er komt dan een tweede en definitieve beoordeling (!!!) van de klantenservice... Bent u het daar niet mee eens? Kunt u het voorleggen aan de klantenman, hij beoordeeld de gevolgde procedure. Is die correct gevolgd of niet.. En die is momenteel, corrigeren/crediteren...

Voor zover het max drie stappenplan "hoe krijg ik het toch gecorrigeerd"
Wel duidelijk aangeven dat u het niet eens bent met het eerder gegeven antwoord. Anders krijgt u mogelijk toch weer een "eerste beantwoording...
mvg
Medewerkster

Ringo
Berichten: 8
Lid geworden op: 24 jul 2005 23:05

Re: Nuon verhuizing

Ongelezen bericht door Ringo »

De meterstanden zijn door mij met de daarbij ondertekende formulier van de woningbouw naar Nuon gestuurd.
Daarin staan netjes bij het inleveren van de sleutels van ons vorige woning de eindstanden op

Nuon heeft ook aangegeven dit formulier in hun bezit te hebben.

Daarom vindt de klantenservice het zelf ook vreemd waarom er een hogere eindstand was ingevuld met wat er in het systeem staat.
Er was dus ook een verzoek vanuit de klantservice naar de afdeling verhuizingen gestuurd met de opdracht het aan te passen naar de juiste waarde alleen is dat nooit gebeurd.

Maar even het bericht wat ik toen ontvangen had van Nuon.
Het punt was dat ze gingen doen waar ik om vroeg alleen is de juiste eindafrekening nooit gekomen.
Ik bedank je voor je tip en zal alsnog de reply sturen.


Bericht van Nuon:

De aanvraag voor uw correctie op de eindafrekening is bij ons reeds in behandeling genomen. Zodra dit is afgerond ontvangt u direct een nieuwe eindafrekening.

Wij danken u voor uw opmerkingen. Wij betreuren de ontstane situatie en zullen er alles aan doen om een herhaling hiervan te voorkomen.

Als u nog vragen heeft over deze e-mail,
kunt hiervoor bellen met onze klantenservice, optie 5-1 of 5-2 (algemeen) in het keuzemenu, op telefoonnummer 0900 0808 (EUR 0,10 per minuut), of u kunt deze e-mail beantwoorden (reply). Als wij 14 dagen na de datum van deze e-mail geen reactie van u hebben ontvangen, gaan wij ervan uit dat u akkoord bent met de door ons geboden oplossing.

medewerker
Berichten: 183
Lid geworden op: 01 aug 2005 23:27

Re: Nuon verhuizing

Ongelezen bericht door medewerker »

is dat op basis van de reply?
dat is dan wel heel erg snel?

maar goed...

Gesloten