LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] nuon waarom!!!!!!!!!

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
marjo26

nuon waarom!!!!!!!!!

Ongelezen bericht door marjo26 »

nadat ik mijn jaarafrekening had ontvangen viel mij oog op mijn gas verbruik en ik kwam tot de conclusie dat het veel te weinig in rekening gebracht is en ja tis wel lekker natuurlijk maar ik dacht als je volgend jaar de meter stand doorgeeft komt het natuurlijk uit en ik stook op gas en ik woon samen met mijn man en we zoude in een jaar tijd maar 120m3 gas verbruikt hebben dat gebruik je al bijna in een maand . IK geef sinds het mogelijk is mijn meter standen door per telefoon maar wat blijkt is dus dat ze het laatste cijfer weggelaten hebben rara hoe kan dat maar goed ik bellen toen bleek dat het al drie jaar niet goed is gegaan al drie jaar het laatste cijfer vergeten nu weet ik wel dat ik zelf ook beter had op moeten letten maar ja het is gebeurt ik weet zeker dat ik de meter standen goed heb doorgebelt want de standen van water en electriciteit zijn wel goed doorgekomen nu het grootste probleem ik moet gewoon betalen logisch maar ik wil de gas prijs per jaar betalen dus gasgebruik 2001 ook de gasprijs van 2001 en van 2002 ook de gas prijs van 2002 enz.... ik heb tenslotte al dat gas niet in 2003 verbruikt maar ik moet al het achterstallig gas betalen met de gasprijs van2003 ik vind omdat de fout meer bij nuon dan bij mij ligt dat ze wel wat meer tegemoet kunnen komen maar er valt niet te praten
terwijl ze zomaar het laatste cijfer van de gas stand weglaten en denken dat ik maar 120 m3 per jaar verbruik terwijl mijn buren zo tussen de 1200 en 1500m3 gebruiken

celsta

Re: nuon waarom!!!!!!!!!

Ongelezen bericht door celsta »

Ga er maar vanuit dat NUON nooit zal toegeven dat ze een fout hebben gemaakt, want anders zouden ze zelf moeten betalen.
Het komt mede omdat bij NUON veel inhuur krachten zitten ( lekker goedkoop) deze mensen vinden niets vreemd en worden ook niet betaald om na te denken , en goed te kijken of zaken wel goed gaan ,ik heb er zelf ook 3 maanden gewerkt en ben gillend weggelopen
je mag alleen datgene doen wat ze je geleerd hebben en als je iets vreemds ontdekt dan krijg je steevast te horen , "niet mee bemoeien , dat is ons werk niet , als het fout gaat reageerd de klant wel."zo werkt het bij NUON.

Gast

Re: nuon waarom!!!!!!!!!

Ongelezen bericht door Gast »

celsta, je bent waarschijnlijk weg gebonjourt.
Reageer je frustraties niet af met dit soort flauwekul, je was gewoon een uitzendkracht die plaats moest maken voor vast personeel.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: nuon waarom!!!!!!!!!

Ongelezen bericht door puma73 »

Gast
wat ben jij een gigantisch irritant pesoon

celsta

Re: nuon waarom!!!!!!!!!

Ongelezen bericht door celsta »

Dank je wel puma , deze gast is inderdaad irritant , ik denk dat het een jongetje is die graag mensen irriteerd , en die niet de vermogens heeft om serieus op problemen in te gaan.

RK
Berichten: 4
Lid geworden op: 09 dec 2003 14:47

Re: nuon waarom!!!!!!!!!

Ongelezen bericht door RK »

Jammer maar helaas mag het wel. De maandbedragen die u betaald zijn slechts een schatting op basis van het oude verbruik wat uw meter aangeeft. Dit zorgt ervoor dat u het ene jaar terug krijgt en het andere moet bijbetalen.
Er is een oplossing; das 1 per jaar betalen en dan is alles correct.
Dit is echter niet te doen voor 80% van de afnemers.
Ofwel een meter die op afstand is uit te lezen; dit is echter weer erg duur aangezien dan alle meters uitgewisseld moeten worden en er een heel nieuw netwerk aangelegd zou moeten worden. Die kosten moeten dan gedragen worden door alle klanten. Lijkt me ook geen pretje.
Er is dus door de energieleveranciers gekozen voor de gulden middenweg.
Maandelijks betalen op basis van een schatting, dan een jaarafrekening wanneer deze toch ondanks het rekenen en het gebruik van graaddagen die door een extern bedrijf onafhankelijk wordt aangeleverd erg hoog uitvalt een evt regeling over deze factuur.
Wanneer er onverhoopt (tja het blijft mensenwerk) een foutieve stand op de factuur staat mag u daar bij iedere leverancier melding van maken en dan kan er een correctie worden gemaakt.

Gesloten