LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Offerte

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
kwantkwant

Offerte

Ongelezen bericht door kwantkwant »

Kan iemand mij vertellen waarom de energiemaatschappijen mij geen offerte willen sturen?
Ik weet wat mijn jaarverbruik is dit is al jaren ongeveer het zelfde. Hoe kan ik nu een goede keuze maken als niemand een offerte stuurt? Zo heb ik er toch niets aan dat er vrije markt bestaat.

Ik ben benieuwd of iemand mij het antwoord kan vertellen.
In ieder geval alvast bedankt daarvoor!

Shine

Re: Offerte

Ongelezen bericht door Shine »

Omdat het contract wat u toegezonden krijgt feitelijk een voorlopig contract en daarmee dus eigenlijk een offerte is. Hierin staan de voorwaarden, het soort contract en de prijsstelling die daarmee vergezeld gaat.
Na ontvangst hebt u dan 7 werkdagen de tijd om van dit voorlopige contract, wast dus eigenlijk een offerte is af te zien. Na die 7e dag wordt dit voorlopige contract, of offerte automatisch omgezet naar een definitief contract.

Het berekenen bij wie u goedkoper uit bent aan de hand van uw verbruik wordt op menig website van leveranciers aangeboden. Van die mogelijkheid zult u zelf dan gebruik moeten maken en gaan vergelijken.
Vermoedelijk omdat de prijzen en een vebruik nogal schommelen is het maken van een offerte voor leveranciers moeilijk. Daarnaast kunnen dergelijke offertes verkeerd worden geinterpreteerd met alle gevolgen vandien. Je hebt naast levering namelijk ook te maken met netbeheer en belasting.
Als laatse zou het me niet verbazen dat het opmaken van een offerte te kostbaar is in verhouding tot het gewin voor de leverancier. Het welbekende kosten/baten verhaal.

Maar wie weet, komt het ooit nog eens. Een schriftelijke offerte zoals u dat bedoeld.

dhc

Ongelezen bericht door dhc »

Omdat ze daar geen zin in hebben en het veel te veel tijd kost om specifiek voor U een offerte te maken.
Ze werken met bepaalde tarieven die U ook zelf op internet kunt vergelijken. Kent U google?
Misschien maar eens wat zoektermen op loslaten....

ikkes

Ongelezen bericht door ikkes »

raar, volgens mij zijn er wel bedrijven die een offerte kunnen aanbieden.
hoe werd dit geweigerd en bij welk bedrijf?

kwantkwant

Ongelezen bericht door kwantkwant »

Ik heb bij verschillende bedrijven een offerte aangevraagd. In iedergeval bij de Nederlandse energie maatschappij oxxio en eneco. Deze weigerden alledrie.
Ze willen inderdaad wel een contract opsturen dat na 7 dagen ingaat. En shine noemt dat dus een offerte..??? Een offerte is volgens mij iets heel anders dan een overeenkomst, die over een week ingaat. Ik begrijp ook wel dat het maken van een offerte kostbaarder dan een klant die een jaar vastzit.

Als ik een offerte aanvraag bij de glazenwasser, zegt deze ook niet ik kan u alleen een abonnement opsturen, als u niet reageert zit u volgende week voor een jaar vast. Of bij een verhuisbedrijf, offerte, nee hoor, bij ons gaat uw contract volgende week in??? Dat is toch gewoon debiel!

Als ik zeg wat mijn verbruik is, is het toch echt niet zo moeilijk en kostbaar een offerte te doen toekomen?

Thundercracker

Ongelezen bericht door Thundercracker »

Voor een variabel product kun je geen offerte opsturen he , jij kan wel zeggen ik verbruik dat maar dat weet je NOOIT exact...

Dus als je een beetje logisch kan nadenken weet je dat dat kansloos is idd gebruik Google en vergelijk de tarieven en reken ZELF uit wat je dan betaalt bij de maatschappijen.

Zo simpel is het...

Gesloten