Ik heb een contract bij Innova Energie. Dit contract loopt nog 3 maanden. Afgesloten via Gaslicht.com met een bonus na 1 jaar.
Onlangs heb ik een telefoontje gekregen van Innova Energie dat de maandlasten omlaag kunnen. Ik heb gevraagd om een voorstel te mailen. Op het eerste gezicht zag het er prima uit en was er zelfs een loyaliteitsbonus van € 450 in verwerkt. Bij nadere bestudering blijkt het te gaan om een contract voor 3 jaar i.p.v. 1 jaar. Dit is op geen enkele manier duidelijk kenbaar gemaakt.
Iemand met een jaarcontract verwacht in een dergelijke situatie wederom een contract voor 1 jaar en niet stiekem een contract voor 3 jaar.
Wederom blijkt maar weer dat elk "spontane" contact van een energiebedrijf met een gezonde dosis wantrouwen moet worden bekeken.
Ongevraagd looptijd energiecontract verlengen.
-
-
Re: Ongevraagd looptijd energiecontract verlengen.
De maandlasten omlaag zegt natuurlijk nooit iets. Dat zou een vaste bekende op dit forum toch moeten weten. Het gaat om de prijs per eenheid.
En een loyaliteitsbonus van €450,-? Dat zou al moeten opvallen aangezien dat een behoorlijk bedrag is voor 1 jaartje. Sterker, €450 staat bij mij gelijk aan 9 maanden voorschot. Die overigens al hoog ligt voor mijn verbruik.
En een loyaliteitsbonus van €450,-? Dat zou al moeten opvallen aangezien dat een behoorlijk bedrag is voor 1 jaartje. Sterker, €450 staat bij mij gelijk aan 9 maanden voorschot. Die overigens al hoog ligt voor mijn verbruik.
Ik wilde gisteren een brug over rijden, kon ik gelukkig nog net op tijd remmen, want die brug was ineens verdwenen Dat verwacht je toch niet...Iemand met een jaarcontract verwacht in een dergelijke situatie wederom een contract voor 1 jaar
-
Mij valt het op maar ik denk een hoop klanten van energiemaatschappijen niet.NeoDutchio schreef: ↑12 sep 2024 16:52De maandlasten omlaag zegt natuurlijk nooit iets. Dat zou een vaste bekende op dit forum toch moeten weten. Het gaat om de prijs per eenheid.
Mijn OP is geen klacht maar een waarschuwing.
@ik_weet_niet_alles, u zegt "Mij valt het op maar ik denk een hoop klanten van energiemaatschappijen niet"
Dat komt omdat mensen stoppen met lezen en begrijpen zodra ze woorden zoals "goedkoper", "korting", "aanbieding" hebben gelezen. Heeft niets te maken met klant zijn van energiemaatschappijen.
Dat komt omdat mensen stoppen met lezen en begrijpen zodra ze woorden zoals "goedkoper", "korting", "aanbieding" hebben gelezen. Heeft niets te maken met klant zijn van energiemaatschappijen.
-
Gelukkig was het slechts een voorstel.Ik_weet_niet_alles schreef: ↑12 sep 2024 16:20Ik heb gevraagd om een voorstel te mailen. Op het eerste gezicht zag het er prima uit en was er zelfs een loyaliteitsbonus van € 450 in verwerkt. Bij nadere bestudering blijkt het te gaan om een contract voor 3 jaar i.p.v. 1 jaar.
Ik verwacht een aanbod voor beide.Ik_weet_niet_alles schreef: ↑12 sep 2024 16:20Iemand met een jaarcontract verwacht in een dergelijke situatie wederom een contract voor 1 jaar en niet stiekem een contract voor 3 jaar.