| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] ongevraagd stroom aftappen?
Re: ongevraagd stroom aftappen?
Ts reageert helaas niet maar het kwh/gasgebruik is toch nodig om een goed antwoord te kunnen geven, m.i. is er geen sprake van aftappen maar een defect of geschatte meterstanden.
-
seconds-out
Nee!Leo The Emperor schreef:@seconds-out
Wordt gebruik gemaakt van hetzelfde proces wat er in een bolbliksem ontstaat.
Er wordt een zeer hoog magnetisch electrisch veld opgewekt, van meer dan 100Ghz. Hierdoor wordt de lucht rondom het emitterend medium geioniseerd.
Door deze ionisatie wordt lucht geleidend voor negatieve protonen, die zich daardoor over een geringe afstand, < 100 meter kunnen verplaatsen.
Hier merk je als mens niets van, hoewel ze dwars door je lichaam heen gaan.
De geioniseerde lucht wordt helaas gede-ioniseerd als er veel kunststof in de buurt is. Deze plastic artikelen worden statisch geladen en veminderen zo de geleiding voor de protonenbundel.
Naast het emitterend medium heb je ook twee focuserings lampen nodig. Die zorgen ervoor dat de bundel niet teveel divergeert waardoor de werking verminderd
Beetje duidelijk zo ?
Er is dus blijkbaar stroom gejat bij Ts...voor hooguit een paar tientjes (als het al waar is) en nu kom jij met een complexe moeilijke te bevatten verklaring hoe dat zou kunnen...
Dat gaat mij te ver, alhoewel ik nu wel begrijp dat het een grapje van je was.
-
Leo The Emperor
Als je toch heel groen bezig wilt zijn en je plantjes een boost wil geven moet je geïoniseerde groene koeien stroom gebruiken te koop op www.saharastront.com. Zonder dollen een oud huis op 8 hoog geen isolatie en waarschijnlijk geen goede verwarming installatie en een stroom verslindende boiler, dan betaal je voor energie de hoofdprijs.
Die zeggen hoegenaamd alles; n.l. waar die €202 vandaan komt. De TS heeft het over aftappen van stroom, maar bij een hoog gasvebruik kan je dat aftappen uitsluiten, dan zit 't 'm in een hoog warmteverbruik. Veelal is het gasvebruik debet aan 2/3 van de totale energierekeningChanmaster schreef:Uw meterstanden zeggen op zich natuurlijk ook niet alles
Maar simpelweg meterstanden hier neerzetten....nee, makkelijker is filosoferen over aftappen voor een kwekerij. Zolang dat de attitude is van een huishouden, kan je ook niet veel van energiebewustwording en - besparing verwachten.
-
stofzuigertje
Staat de meter stil als je alle apparaten uit zette?
En is jou meter beneden in centrale hal? Want dan kan je in een willekeurige kabel naar boven van bovenburen prikken.
Die situatie is eerder voorgekomen en dan kun je de schade op die huurder claimen.
De eigenaar van de woning is verantwoordelijk voor het niet goed afschermen in dit soort gevallen omdat je je kunt beroepen op overmacht als dit zo zou zijn geweest.
Verder moet je dan op 5 hoog prik sporen vinden in jou kabel na de meter dus....
En is jou meter beneden in centrale hal? Want dan kan je in een willekeurige kabel naar boven van bovenburen prikken.
Die situatie is eerder voorgekomen en dan kun je de schade op die huurder claimen.
De eigenaar van de woning is verantwoordelijk voor het niet goed afschermen in dit soort gevallen omdat je je kunt beroepen op overmacht als dit zo zou zijn geweest.
Verder moet je dan op 5 hoog prik sporen vinden in jou kabel na de meter dus....
-
Chanmaster
@Fiesiekus, meters registreren het verbruik. Dit zegt echter niets over het verbruiksgedrag van belanghebbende. Wanneer men op zolder of waar dan ook een zonnebank heeft en men gewoon is daarvan regelmatig gebruik te maken dan kan dit gauw uit de klauwen lopen. Daarom gaf ik aan dat meters niet alles zeggen. Uiteraard registreren de meters en gaat het daarom, laten we elkaar niet verkeerd begrijpen. Ik doelde met name op het verbruiksgedrag. 220 euro is ver boven het gemiddelde aan verbruik. Belanghebbende doet er goed aan alle verbruiksapparaten na te zien op het verbruik, deze gegevens te noteren en daar een sommetje van te maken.
1 Meters geven met een bepaalde nauwkeurigheid en precisie, het verbruiksgedrag. Ik zou niet weten welke andere parameter/instrument je daarvoor kunt gebruiken.Chanmaster schreef: 1 Ik doelde met name op het verbruiksgedrag.
2 Belanghebbende doet er goed aan alle verbruiksapparaten na te zien op het verbruik, deze gegevens te noteren en 3daar een sommetje van te maken.
2 verbruiksapparaten na zien op verbruik: dat doe je ook met de meter(standen). Maar waarschijnlijk bedoel jij het opgenomen vermogen van een apparaat. Welnu, ook dat zegt in zoverre iets over het verbruik (via de meter) dat vermogen x tijd = verbruik (nog afgezien van de cos phi factor, maar ik zal het niet te ingewikkeld voor je maken).
3 welk sommetje?
Is weer eens een kulantwoord chanmaster, wat je verbruikt registreren je meters.Chanmaster schreef:@Fiesiekus, meters registreren het verbruik. Dit zegt echter niets over het verbruiksgedrag van belanghebbende. Wanneer men op zolder of waar dan ook een zonnebank heeft en men gewoon is daarvan regelmatig gebruik te maken dan kan dit gauw uit de klauwen lopen. Daarom gaf ik aan dat meters niet alles zeggen. Uiteraard registreren de meters en gaat het daarom, laten we elkaar niet verkeerd begrijpen. Ik doelde met name op het verbruiksgedrag. 220 euro is ver boven het gemiddelde aan verbruik. Belanghebbende doet er goed aan alle verbruiksapparaten na te zien op het verbruik, deze gegevens te noteren en daar een sommetje van te maken.
en dat is het enige waar het energiebedrijf de voorschotten op berekend. Hou eens op mensen op het verkeerde been te zetten met je nonsenantwoorden
Rustig maar puma73, ik zet hier gewoon genuanceerd de feiten neer, dat werkt beter voor consumenten en beantwoorders dan zo uit je slof schieten. Hoewel.., "genuanceerd".....een bepaalde beroepsgroep kan mij zo langzamerhand ook wel schieten.....gna, gna...
Vaak is een voorschot bedrag voor gas en elektra, als Ts die niet geeft kun je ook niet filteren waar het hoge voorschot bedrag vandaan komt. Edoch als er echt na de meter is afgetapt dan is dat nog niet direct herkenbaar op het voorschot pas na de jaar afrekening.
-
manondoris
precies,mischien krijgt ts straks met de afrekening een leuk bedrag terug! hij zal daar toch ook eerst op moeten wachten om een goed beeld tekrijgen over je jaar verbruik.ronald g schreef:Vaak is een voorschot bedrag voor gas en elektra, als Ts die niet geeft kun je ook niet filteren waar het hoge voorschot bedrag vandaan komt. Edoch als er echt na de meter is afgetapt dan is dat nog niet direct herkenbaar op het voorschot pas na de jaar afrekening.
Je kan ook de meterstanden noteren en controleren. Dan weet je meteen of dat voorschotbedrag een redelijk bedrag is conform het verbruik.manondoris schreef: hij zal daar toch ook eerst op moeten wachten om een goed beeld tekrijgen over je jaar verbruik.
Maar de meterstanden opschrijven en bijhouden (2x per jaar) is blijkbaar te veel moeite of te moeilijk.....
-
Bob Schurkjens
Valt mij vaak op in dit soort draadjes: topicstarter krijgt het gouden antwoord niet op een presenteerblaadje aangereikt. En is voorgoed verdwenen.
-
Chanmaster
@Bob. Je heb helemaal gelijk Bob, was het maar zo eenvoudig!
@Fiesiekus. Je maakt mij de kachel niet aan met termen. Kom met Uw antwoord op de vraag en je bent de man.
@Fiesiekus. Je maakt mij de kachel niet aan met termen. Kom met Uw antwoord op de vraag en je bent de man.
Misschien kan je hiermee de kachel aanmaken: iemand kan wel bléren dat ie te veel voorschot betaalt, maar indien er niet bijverteld wordt hoeveel ie nou verbruikt, kan geen mens een zinnig antwoord geven. Zelf Fiesiekus niet, zo eenvoudig is het.Fiesiekus schreef:Hoeveel m³ en hoeveel kWh gebruik je per jaar?
Iedereen gaat er aan voorbij dat TS ook een boiler heeft!! Die lust lekker stroom. Zeker als dit ding 24/7 aan staat om het water warm te houden.Wij hebben wel enkel glas. maar hebben eigenlijk alleen in de winter (en dan alleen als het echt koud is) de verwarming aan in de woonkamer en soms in de kinderkamer. Een 80ltr boiler.
Zit er nog geen tijdklokschakelaar tussen, dan zou ik daar maar eens mee beginnen.
Waarom wordt er meteen gedacht dat er stroom afgetapt wordt/werd? Ik mis in alle vormen een meterstanden overzicht van TS. Dat geeft namelijk inzicht en niet het benoemen van een termijnbedrag.
En verder:
een tv / video / pc etc. op standby laten staan neemt ook energie.
Hoe vaak wordt er gewassen/gedroogd?
Kortom, veel zaken mbt hoe de persoon zijn energiehuishouden voert is van invloed.
Zou er getapt zijn dan zag het plaatje er echt wel anders uit. Verder wordt bij constatering van een kwekerij altijd de netbeheerder en politie ingeschakeld. Zou er getapt zijn dan had de netbeheerder wel een draadje, of nalatenschap daarvan naar uw meter hebben zien lopen.
Kan, kan ook een boiler zijn die aangesloten is op de CV ketel. Dan trekt ie geen mA stroom. Eens te meer blijkt dat we veel te weinig info van de klagende TS hebben gekregenShine schreef:Iedereen gaat er aan voorbij dat TS ook een boiler heeft!! Die lust lekker stroom.
Bij een gerenommeerd energiebedrijf krijg je een gespecificeerd overzicht van het maandelijkse te betalen voorschot
Indien het voorschot zoals bij TS € 202 bedraagt, zou je hieruit kunnen afleiden over welke verbruiken het gaat, eventueel per jaar en/of per maand.
Normaliter wordt het verwacht jaarverbruik aangegeven van elektriciteit als van gas
Het gespecificeerde voorschot zou als volgt kunnen uitzien.
Uw verwacht jaarverbruik, Maandbedrag incl BTW
Elek 3800 kWh, € 30
Gas 2900 m3, € 90
Netwerkkosten, € 25
Meterkosten, € 5
Energiebelasting, € 52
€ 202
Er zijn flatgebouwen waarbij in een "centrale" ruimte de respectievelijke meterkasten naast elkaar zijn aangebracht. Hierbij zou het makkelijk kunnen om een illegale aftakking achter de meter in een meterkast te maken naar de ander. Indien je dan in je eigen installatie alle apparaten zou uitschakelen moet de meter stil staan en heb je een controle of zoiets is gebeurd.
Bij hoge flatgebouwen werkt men met stijgleidingen. Dwz de meterkasten zitten onder elkaar en het Netwerkbedrijf begint onderaan met een leiding naar een aansluitkast. Vanuit deze aansluitkast gaat vervolgens een kabel naar de aansluitkast (vaak ernaast) met hoofdveiligheden van de klant op die verdieping. Verder gaat er een kabel naar boven (stijgleiding) naar de meterkast van de boven liggende flat/appartement. Hier krijg je weet hetzelfde als beneden en zo gaat dit tot bovenaan.
Bij deze situatie is het onmogelijk om achter een meter van een appartement een aftakking te maken achter de meter van de onder- c.q. bovenbuur, tenzij men in de gelegenheid is om in het betreffende appartement te komen. De vraag hierbij is waarom moeilijk doen indien het makkelijker kan (als men begrijpt wat ik bedoel), immers diefstal van een buur of van het Netwerkbedrijf blijft diefstal van energie hoe je het draait of keert en men maakt zich tevens niet “ongeliefd bij de buren”.
Het verbruik van elektrische boilers is al in eerdere topic(s) aan de orde geweest en uitgelegd.
Indien het voorschot zoals bij TS € 202 bedraagt, zou je hieruit kunnen afleiden over welke verbruiken het gaat, eventueel per jaar en/of per maand.
Normaliter wordt het verwacht jaarverbruik aangegeven van elektriciteit als van gas
Het gespecificeerde voorschot zou als volgt kunnen uitzien.
Uw verwacht jaarverbruik, Maandbedrag incl BTW
Elek 3800 kWh, € 30
Gas 2900 m3, € 90
Netwerkkosten, € 25
Meterkosten, € 5
Energiebelasting, € 52
€ 202
Er zijn flatgebouwen waarbij in een "centrale" ruimte de respectievelijke meterkasten naast elkaar zijn aangebracht. Hierbij zou het makkelijk kunnen om een illegale aftakking achter de meter in een meterkast te maken naar de ander. Indien je dan in je eigen installatie alle apparaten zou uitschakelen moet de meter stil staan en heb je een controle of zoiets is gebeurd.
Bij hoge flatgebouwen werkt men met stijgleidingen. Dwz de meterkasten zitten onder elkaar en het Netwerkbedrijf begint onderaan met een leiding naar een aansluitkast. Vanuit deze aansluitkast gaat vervolgens een kabel naar de aansluitkast (vaak ernaast) met hoofdveiligheden van de klant op die verdieping. Verder gaat er een kabel naar boven (stijgleiding) naar de meterkast van de boven liggende flat/appartement. Hier krijg je weet hetzelfde als beneden en zo gaat dit tot bovenaan.
Bij deze situatie is het onmogelijk om achter een meter van een appartement een aftakking te maken achter de meter van de onder- c.q. bovenbuur, tenzij men in de gelegenheid is om in het betreffende appartement te komen. De vraag hierbij is waarom moeilijk doen indien het makkelijker kan (als men begrijpt wat ik bedoel), immers diefstal van een buur of van het Netwerkbedrijf blijft diefstal van energie hoe je het draait of keert en men maakt zich tevens niet “ongeliefd bij de buren”.
Het verbruik van elektrische boilers is al in eerdere topic(s) aan de orde geweest en uitgelegd.
Dat zou kunnen. Maar voor het zelfde geld zit er ook 15 euro boilerhuur bij in. En 15 euro voor een onderhoudscontract. En 30 euro voor de huur van de CV installatie.
Kortom, het maandbedrag zegt weinig als het verbruik niet wordt aangegeven.
Kortom, het maandbedrag zegt weinig als het verbruik niet wordt aangegeven.