LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ongevraagd stroom aftappen?

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Rudie84

ongevraagd stroom aftappen?

Ongelezen bericht door Rudie84 »

Ik woon met mijn vriendin en zoon in een flat op de 8e etage. Vandaag is er bij mij onder op de 5e etage een hennepplantage opgerold met meer dan 200 planten.

We hebben een 4-kamer appartement van ± 85m2 en ons maandtarief van Eneco is €202,- Ik vind zelf een extreem hoog bedrag. Heb hier meerdere malen contact met Eneco voor opgenomen. Echter blijven zij volhouden dat het normaal kan zijn.

Ik denk zelf dat we een normaal energieverbruik hebben voor een gezin. We hebben overal spaarlampen, laten geen lichten branden als het niet nodig is etc.
Wij hebben wel enkel glas. maar hebben eigenlijk alleen in de winter (en dan alleen als het echt koud is) de verwarming aan in de woonkamer en soms in de kinderkamer. Een 80ltr boiler. Koelkast en wasmachine van energielabel A

Ik heb heel erg het vermoeden dat dit niet helemaal klopt
Is het mogelijk dat er ongezien/ongevraagd stroom word afgetapt?

met vriendelijke groet,

Rudie

Fiesiekus

Re: ongevraagd stroom aftappen?

Ongelezen bericht door Fiesiekus »

Hoeveel m³ en hoeveel kWh gebruik je per jaar?

Chocomelk

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Is er uberhaupt stroom afgetapt geweest bij die mensen
die een hennnepkwekerij hadden ?
Dat word normaal allemaal onderzocht hoor.

Enkel glas, 8 ste etage, dan is 202 euro volgens mij redelijk normaal hoor.

manondoris

Ongelezen bericht door manondoris »

wij wonen met z,n 3tjes in een kleine eengezinswoning,alles dubbel glas en wij betalen ook 200 euro per maand.als uw boven buren illegaal aftappen zal hij geknoeit hebben met de meter .het is zeer onwaarschijnlijk dat het aftappen via de buren gebeurd.

Leo The Emperor

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

Rudie84 schreef:Ik woon met mijn vriendin en zoon in een flat op de 8e etage. Vandaag is er bij mij onder op de 5e etage een hennepplantage opgerold met meer dan 200 planten.

We hebben een 4-kamer appartement van ± 85m2 en ons maandtarief van Eneco is €202,- Ik vind zelf een extreem hoog bedrag. Heb hier meerdere malen contact met Eneco voor opgenomen. Echter blijven zij volhouden dat het normaal kan zijn.

Ik denk zelf dat we een normaal energieverbruik hebben voor een gezin. We hebben overal spaarlampen, laten geen lichten branden als het niet nodig is etc.
Wij hebben wel enkel glas. maar hebben eigenlijk alleen in de winter (en dan alleen als het echt koud is) de verwarming aan in de woonkamer en soms in de kinderkamer. Een 80ltr boiler. Koelkast en wasmachine van energielabel A

met vriendelijke groet,

Rudie
Euro 202 p/m voor een hennepplantage is extreem weinig. Lijkt me niet dat dit het geval is

manondoris

Ongelezen bericht door manondoris »

Leo The Emperor schreef:
Rudie84 schreef:Ik woon met mijn vriendin en zoon in een flat op de 8e etage. Vandaag is er bij mij onder op de 5e etage een hennepplantage opgerold met meer dan 200 planten.

met vriendelijke groet,

Rudie
Euro 202 p/m voor een hennepplantage is extreem weinig. Lijkt me niet dat dit het geval is
ook dat!

Rudie84

Ongelezen bericht door Rudie84 »

De meeste mensen die ik ken wonen in een 1-gezin woning en zitten bij lange na niet aan het maandtarief wat wij betalen.

Wij wonen op de hoogste etage en een hoop warmte van beneden komt ook bij ons binnen. Wat ik al eerder zij. Wij hebben alleen de verwarming aan als het echt ijs en ijs koud is.

Ik heb totaal geen verstand van aftappen enzo maar kan het niet zijn de gehele portiek voor deze kosten opdraait? bijvoorbeeld knoeien met de meterkast op de beganegrond o.i.d

Chocomelk

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Rudie84 schreef:De meeste mensen die ik ken wonen in een 1-gezin woning en zitten bij lange na niet aan het maandtarief wat wij betalen.

Wij wonen op de hoogste etage en een hoop warmte van beneden komt ook bij ons binnen. Wat ik al eerder zij. Wij hebben alleen de verwarming aan als het echt ijs en ijs koud is.

Ik heb totaal geen verstand van aftappen enzo maar kan het niet zijn de gehele portiek voor deze kosten opdraait? bijvoorbeeld knoeien met de meterkast op de beganegrond o.i.d
Hoe hoger de etage hoe meer kou je opvangt en je schrijft je zit op de hoogste etage wat denk je hoeveel warmte er via je dak verdwijnt.
Wat betalen die mensen die je kent dan ?
Wij zitten met een eengezinswoning ook aan de 200 euro per maand hoor maar wel dubbel glas maar als ik het koud heb zet ik verwarming aan.

Wat veel mensen vergeten is die weinig tot niet stoken is dat als je dan de verwarming eens aanzet omdat het echt heel koud is dat de verwarmingsketel wel heel hard moet draaien wil die het op temperatuur krijgen, wat denk je wat dat kost ?

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Zoals meestal met dit soort vragen op dit forum: je vraag kan niet beantwoord worden omdat je meterstanden ontbreken. Gaan gissen naar de reden heeft geen zin, zelfs niet als er een wietplantage onder en boven en naast je zit of zat. Vervolgens kun je - als je je verbruik weet - op een site als http://www.energieleveranciers.nl behoorlijk exact je maandbedrag laten uitrekenen.

De "meter" schijnt veel mensen erg veel angst en weerzin in te boezemen. Hoe zou dat toch komen vraag ik me af. Jammer is dat toch. Meten is weten! En anders blijft het raden.

Chanmaster

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Ik zal even enkele punten welke aan de orde zijn toelichten.
Uw meterstanden zeggen op zich natuurlijk ook niet alles maar wie hoog in een appartementencomplex woont geniet qua stookkosten, zo heeft een recent uitgevoerd onderzoek uitgewezen, voordeel van degene die onder hen stookt. Veel verhuurders compenseren daarom juist de kosten. Uw meterstanden zouden in deze dus wel een aanknopingspunt kunnen zijn maar het is volstrekt aan u deze prijs te geven dan wel het te laten. U betaald per maand: €202,00 hetgeen niet bepaald verdacht te noemen is. Daar is op zich niets mis mee. Van een hennep plantage drie etages lager bezorgt u ook geen nadeel. Dus het probleem van de door te hoog bevonden voorschotten moeten wel in uw eigen verbruik gedrag gezocht worden.

evdbeek99

Ongelezen bericht door evdbeek99 »

wat is het kw stroom verbruik en het m2 gasverbruik. Ik vermoed dat dit meer duidelijkheid geeft.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

.....

met vriendelijke groet,

Rudie
Hoe denk je dat ze die stroom afgetapt hebben? Want ze moeten, als ze jouw stroom af willen tappen, achter jouw meter kunnen komen. En dus door drie verdiepingen heen boren.

Lijkt me niet dat dat het geval is.

ppp333333

Ongelezen bericht door ppp333333 »

Want ze moeten, als ze jouw stroom af willen tappen, achter jouw meter kunnen komen.

hoe weet jij dat zo goed??? :lol: :lol: :lol:

Leo The Emperor

Want ze moeten, als ze jouw stroom af willen tappen, achter jouw meter kunnen komen
niet als ze gebruik maken van frequentie geregelde vliegstroom

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

ppp333333 schreef:Want ze moeten, als ze jouw stroom af willen tappen, achter jouw meter kunnen komen.

hoe weet jij dat zo goed??? :lol: :lol: :lol:
Sssstttt.... ik heb een boor van drie verdiepingen lang. :mrgreen:

ronald g

Ongelezen bericht door ronald g »

@Leo is u uitvinder?
frequentie geregelde vliegstroom
Voor het gemak ga ik er van uit dat de meter in de woning is geplaatst dan is aftappen zo goed als onmogelijk. Ten eerste zou er dan ingebroken moeten zijn, om een kabel vakkundig aan te sluiten en weg te werken doe je niet in een stief kwartiertje tenminste mij zou dat niet lukken. De hoge elektra rekening als die de grootste kostenpost is kan een defecte/verkeerd ingestelde boiler zijn die op dag tarief opwarmt.

Leo The Emperor

@Leo is u uitvinder?
Citaat:
frequentie geregelde vliegstroom
Je kunt het gewoon aanvragen bij Enexis Mobile Services, en wordt Franco huis bezorgd

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie »

Rudie84 schreef:De meeste mensen die ik ken wonen in een 1-gezin woning en zitten bij lange na niet aan het maandtarief wat wij betalen.
En wat zit er allemaal bij jou en bij hun in de rekening? Is het alleen electriciteit, of ook gas? Of misschien dat je wel een huurboiler hebt waarvoor het huurbedrag ook in die 202 inbegrepen zit?

En hoe oud is jou woning en zijn de woningen van je kennissen? Een appartement van meer dan een halve eeuw oud op de bovenste verdieping zal bijvoorbeeld waarschijnlijk behoorlijk slecht geïsoleerd zijn en dus heel veel warmteverlies opleveren. Ook zal een boiler van enkele decennia oud heel wat meer verbruiken dan een moderne boiler. Terwijl aan de andere kant een 'compacte' moderne eensgezinswoning zo goed geïsoleerd zijn dat er nauwelijks verwarmingskosten zijn.

seconds-out

Ongelezen bericht door seconds-out »

Leo The Emperor schreef:
Want ze moeten, als ze jouw stroom af willen tappen, achter jouw meter kunnen komen
niet als ze gebruik maken van frequentie geregelde vliegstroom
freqentie geregelde vliegstroom????
Was da?
Is dat stroom die geregeld wegvliegt?
Dat gaat dan van de ene gebruiker naar de ander toe??

Hoe gaat dan zoiets?
Kan je dan van andere bewoners (gratis) stroom aftappen voor een paar tientjes?

Leo The Emperor

@seconds-out

Wordt gebruik gemaakt van hetzelfde proces wat er in een bolbliksem ontstaat.

Er wordt een zeer hoog magnetisch electrisch veld opgewekt, van meer dan 100Ghz. Hierdoor wordt de lucht rondom het emitterend medium geioniseerd.
Door deze ionisatie wordt lucht geleidend voor negatieve protonen, die zich daardoor over een geringe afstand, < 100 meter kunnen verplaatsen.
Hier merk je als mens niets van, hoewel ze dwars door je lichaam heen gaan.
De geioniseerde lucht wordt helaas gede-ioniseerd als er veel kunststof in de buurt is. Deze plastic artikelen worden statisch geladen en veminderen zo de geleiding voor de protonenbundel.
Naast het emitterend medium heb je ook twee focuserings lampen nodig. Die zorgen ervoor dat de bundel niet teveel divergeert waardoor de werking verminderd

Beetje duidelijk zo ?

Gesloten