| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Ongewenste overname contract door Innova Energy
Ongewenste overname contract door Innova Energy
Onlangs werd ik door Essent op de hoogte gesteld van mijn afmelding van hun leveringscontract. Ik wist nergens van, zij konden mij melden dat ik momenteel Innova Energy als leverancier had. Daar ik nooit van hun gehoord had, ging Essent even uit van een verkeerde combi postcode huisnummer, en nam zelf contact op met deze maatschappij. Echter, Innova meldde hun wel degelijk een contract met mij te hebben, met bandopname als bewijs. Dat leek mij sterk. Al gauw bleek dat de huurders van het winkelpand aan mijn huis, verschillende malen benaderd waren door Innova Energy. Zij meldden steeds geen energiecontract nodig te hebben omdat zij huren inclusief energie. Na een telefonisch gesprek waarin zij aangaven hier geen tijd meer voor te hebben, dat Innova maar alles op de mail moest zetten, vroeg Innova of dat akkoord was, en zij gaven akkoord om alles op de mail te zetten. Dit was voor Innova voldoende om van een ja tegen een contract uit te gaan. Zij hebben echter geen energiecontract, dus nam Innova gewoon het contract over op dit adres. Zij weigeren om het terug te zetten, en blijven hameren op het feit dat de huurders maar moeten bewijzen dat zij een huurcontract incl. energie hebben, ondanks dat dezen al met een aangetekende brief hebben aangegeven geen contract te willen accepteren.
Ikzelf heb al verschillende emails gestuurd om bewijs te vragen van mijn aanmelding en dat ik niet akkoord ga, hun contract niet als rechtsgeldig beschouw, dit onzorgvuldig en een fout van hun kant vind die zij moeten rechtzetten, maar Innova weigert in te gaan op al mijn emails, en beschouwd mij niet als gesprekspartner in deze, omdat ik geen klant zou zijn...????
Zij blijven bewijsmateriaal van de huurder vragen, zonder te vinden dat zij aan mij moeten bewijzen waar zij het recht vandaan halen mijn energiecontract te ontbinden, en naar hun bedrijf over te zetten.
Kan dit zomaar??
Ikzelf heb al verschillende emails gestuurd om bewijs te vragen van mijn aanmelding en dat ik niet akkoord ga, hun contract niet als rechtsgeldig beschouw, dit onzorgvuldig en een fout van hun kant vind die zij moeten rechtzetten, maar Innova weigert in te gaan op al mijn emails, en beschouwd mij niet als gesprekspartner in deze, omdat ik geen klant zou zijn...????
Zij blijven bewijsmateriaal van de huurder vragen, zonder te vinden dat zij aan mij moeten bewijzen waar zij het recht vandaan halen mijn energiecontract te ontbinden, en naar hun bedrijf over te zetten.
Kan dit zomaar??
-
stofzuigertje
Re: Ongewenste overname contract door Innova Energy
Essent vragen alles terug te zetten.
Er is geen contract door U aangegaan en U kunt iets wat niet is afgesloten ook niet opzeggen.
Er zijn huur panden met eigen meter en via de eigenaar en dat is blijkbaar het geval.
Wat deze firma met huurders afspreekt moeten ze maar met de huurders regelen.
Gewoon negeren en niets betalen en eventueel automatisch afgeschreven terug boeken.
Er is geen contract door U aangegaan en U kunt iets wat niet is afgesloten ook niet opzeggen.
Er zijn huur panden met eigen meter en via de eigenaar en dat is blijkbaar het geval.
Wat deze firma met huurders afspreekt moeten ze maar met de huurders regelen.
Gewoon negeren en niets betalen en eventueel automatisch afgeschreven terug boeken.
-
stofzuigertje
Re: Ongewenste overname contract door Innova Energy
Als de huurder werden lastig gevallen en zeggen, stuur maar mail is dat geen overeenkomst maar
ongewenste marketing.
Er is door Uw huurders niets afgesloten en stuur maar per mail is geen bevestiging.
Gezien de bandopname moeten ze niet bij U maar de huurders zijn.
ongewenste marketing.
Er is door Uw huurders niets afgesloten en stuur maar per mail is geen bevestiging.
Gezien de bandopname moeten ze niet bij U maar de huurders zijn.
Re: Ongewenste overname contract door Innova Energy
Ik werd enkele maanden geleden gebeld door allenvoor1 met de vraag of ze me aan aanbod mochten doen voor een nieuwe energieleverancier. Ik zei dat ik wel was geïnteresseerd om LET OP informatie te ontvangen zodat ik het thuis rustig kon doornemen. Ik heb op de band ja gezegd, maar het woord 'machtiging' aan het begin van de hele lange tekst van de verkoper was onduidelijk en is mij dus geheel ontgaan. Ik was in de veronderstelling dat ik een vrijblijvend aanbod zou krijgen en niet een contract waar ik snel op moest reageren. Dit contract hebben we ook niet mogen ontvangen. Nu blijkt dat we een contract voor 3 jaar bij Innova hebben, terwijl we hier niet om gevraagd hebben! We voelen ons ernstig misleid. De overheid zou hier een stokje voor moeten steken. Op deze wijze zou iemand dus zomaar zn buurman kunnen "naaien" zonder dat hij ergens uberhaupt zn handtekening heeft gezet! Het moet niet gekker worden in dit land. Mensen worden steeds onbeschofter.
mail 12-1 : Medegedeeld dat wij de voorschotnota’s niet betalen. Per 15 jan. ben ik weer terug bij Eneco. Inmiddels hebben we ook de telefoontap van Alles voor 1 gehoord en er is duidelijk sprake van een misleidend gesprek en zegt verder niets over een overeenkomst met Innova Energie.We hebben van Innova ook nooit post ontvangen. Mijn advocaat zal deze telefoontap indien nodig gaan gebruiken. Heb gevraagd om de eindnota op te stellen van 17dec. t/m 15 jan. Als ze niet mee willen werken zal ik jullie wederom informeren. Dit moet stoppen.
Tevens worden de voorschotnota's veel te hoog ingeschaald bijna 100 eu duurder dan bij Eneco.
mail 12-1 : Medegedeeld dat wij de voorschotnota’s niet betalen. Per 15 jan. ben ik weer terug bij Eneco. Inmiddels hebben we ook de telefoontap van Alles voor 1 gehoord en er is duidelijk sprake van een misleidend gesprek en zegt verder niets over een overeenkomst met Innova Energie.We hebben van Innova ook nooit post ontvangen. Mijn advocaat zal deze telefoontap indien nodig gaan gebruiken. Heb gevraagd om de eindnota op te stellen van 17dec. t/m 15 jan. Als ze niet mee willen werken zal ik jullie wederom informeren. Dit moet stoppen.
Tevens worden de voorschotnota's veel te hoog ingeschaald bijna 100 eu duurder dan bij Eneco.
Re: Ongewenste overname contract door Innova Energy
Ook wij zijn ernstig benadeeld door 'Allen voor 1' i.s.m. Innova energie; dezelfde werkwijze nl tijdens het bellen wordt er een opname gemaakt (onduidelijk en hoop gekraak) waaruit een 'ja' wordt gefiltert die in werkelijkheid op een heel andere vraag sloeg.(Of ik vrijblijvend informatie wenste te ontvangen..)
Die 'ja' krijg je dan als bewijs onder je neus gewreven als ware het een 'ja' op hun 'aanbieding' en zo heb je ineens een contract met dat zootje.
Wij hebben nergens een handtekening onder gezet maar het heeft ons zowat €1000 gekost om weer terug bij de oude aanbieder te komen. Dat zijn we nog aan het afbetalen.
Die 'ja' krijg je dan als bewijs onder je neus gewreven als ware het een 'ja' op hun 'aanbieding' en zo heb je ineens een contract met dat zootje.
Wij hebben nergens een handtekening onder gezet maar het heeft ons zowat €1000 gekost om weer terug bij de oude aanbieder te komen. Dat zijn we nog aan het afbetalen.
-
Iwein281252
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 06 jan 2018 11:45
Re: Ongewenste overname contract door Innova Energy
Ondergetekende was in 2015 slachtoffer van een soortgelijke wederrechtelijke energiecontractoverzetting door Innova en verdedigde zich met succes voor de rechtbank in Groningen, waarbij tevens valsheid in geschrifte door Innova, zijnde een opgave van valselijk verhoogd gasverbruik, beweerdelijk toegeschreven aan een verschrijving door de Netbeheerder, aan het licht kwam. Ondergetekende heeft ter voorbereiding van het eigen verweer een dossier van de praktijken aangelegd en vordert thans van Innova vergoeding van de door eigen verweer voor de rechter veroorzaakte gederfde bedrijfsuren.
Ondergetekende zou graag vernemen, of aansluiting mogelijk is op een bij radar bestaand (klachten)dossier over de praktijken energiebedrijf
Bij voorbaat dank voor uw informatie.
Met vriendelijke groet,
André van Dijk
Ondergetekende zou graag vernemen, of aansluiting mogelijk is op een bij radar bestaand (klachten)dossier over de praktijken energiebedrijf
Bij voorbaat dank voor uw informatie.
Met vriendelijke groet,
André van Dijk
