LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ongewenste twee contracten bij Energiedirect.

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
BernardBB

Ongewenste twee contracten bij Energiedirect.

Ongelezen bericht door BernardBB »

Ik heb via de telefoon (absoluut geen aanrader) een contractwijziging afgesloten bij Engergiedirect.nl. Dat zou mij 80 euro's per jaar schelen. Natuurlijk klopt daar in mijn geval niks van. Dit soort misleiding is zo wijdverspreid dat het niet meer als een verrassing komt.

Ik heb het contract toegestuurd gekregen en gecontroleerd. De gasprijzen waren inderdaad lager dan het contract wat ik tot dan toe had gehad. Je weet maar nooit! Mijn oude contract was een jaar contract tot mijn stomme verbazing kwam ik erachter dat het hier opeens om een twee jarig contract ging. Daar was in het telefoongesprek niets over gezegd. Omdat de tarieven gunstig waren heb ik toch besloten om uiteindelijk het contract te houden. Je kan het tot 14 dagen terugdraaien. Het zou mij nooit 80 euro schelen maar elke dubbeltje is er een.

Tot mijn verbijstering kom ik er nu een half jaar later achter dat het niet ging om een contractwijziging maar een aanvullend contract. Nog nooit van gehoord. Achteraf had ik misschien beter naar de datum moeten kijken er staat inderdaad een startdatum vermeld die toen in de toekomst lag.

Ik dacht dat mijn contract was gewijzigd. Maar nu blijk dat dat ik twee contracten heb. Naast (of betergezegd na) mijn oude jaar contract heb ik nu een tweede contract van twee jaar. In totaal zit ik nu dus voor drie jaar "vast" aan energiedirect. Ik was in verkeerde veronderstelling dat het oude contract niet meer geldig zou zijn en vervangen zou worden door het nieuwe contract. Niet dus! Ik voel mij behoorlijk belazerd. Ookal had ik het achteraf misschien kunnen weten als ik het contract beter had bestudeerd.

Mijn vraag is nu? Gebeurt dit vaker? Is dit toegestaan? Ben het niet eerder tegen gekomen.

De klantenservice van Engerie direct schrijft hier over: "Je huidige contract staat vermeld in je Mijn energiedirect.nl omgeving. Het contract wat je op 23-3-2015 hebt afgesloten gaat pas in op 17-2-2016. Dit staat vermeld in je ontvangen contract. Je contract zal rond je startdatum inzichtelijk worden in je Mijn enegiedirect.nl omgevng."

In het contract staat het volgende vermeld:

Contractperiode
Het contract gaat in op het moment van je aanvraag. Op basis van het contract krijg je gedurende 2 jaar
stroom en/of gas geleverd tegen de afgesproken tarieven. Deze periode noemen we de leveringsperiode. Deze leveringsperiode gaat in vanaf de eerste dag waarop we starten met leveren van stroom en/of gas. Na afloop van de leveringsperiode blijven we stroom en/of gas leveren voor onbepaalde tijd tegen de dan geldende variabele tarieven en voorwaarden, met een opzegtermijn van 30 kalenderdagen.

Mijn vraag is nu: "Het contract gaat in op het moment van je aanvraag."Het moment van aanvraag is dat hetzelfde als het moment waarop je het contract afsluit? Het telefoongesprek waar in je dit doet! Zo nee wat is het verschil?

Zou ik in 2016 een (energie)contract kunnen afsluiten voor het jaar 2082? Is dat legaal? Ik zou het op zijn minst absurd willen noemen.

stefanhouterman

Re: Ongewenste twee contracten bij Energiedirect.

Ongelezen bericht door stefanhouterman »

Sorry, maar van dit begrijp ik niets.

Als je een nieuw contract afsluit, krijg je zowel per post en of bericht op "Mijn......!

Dan kan je toch controleren, wat is.
Trouwens bij mijn energieboer moet ik eerst accord geven, voor het rechtens is.

Blijkbaar heb je met energiedirect een probleem, zie ander topic! :shock:

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

BernardBB,

Er zitten wel wat dingen tussen die niet mogen. Maar wat kun je aantonen van dat gene wat er telefonisch volgens jou is doorgegeven?

Harm.calc

Ongelezen bericht door Harm.calc »

Het gaat al fout in je titel: Energiedirect.

En je kent dit forum ...

stefanhouterman

Ongelezen bericht door stefanhouterman »

alfatrion schreef:BernardBB,

Er zitten wel wat dingen tussen die niet mogen. Maar wat kun je aantonen van dat gene wat er telefonisch volgens jou is doorgegeven?
Welk bewijs heb je, wat je telefonisch hebt doorgegeven?
Weet jij nog, wat je precies in een telefoongesprek hebt gezegd?

Gesloten