LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ontving iemand ooit een jaarnota van Oxxio

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
mnb
Berichten: 146
Lid geworden op: 08 okt 2005 10:33

Ontving iemand ooit een jaarnota van Oxxio

Ongelezen bericht door mnb »

Of krijg je die alleen als je naar een ander gaat en dit via de Geschillencommissie speelt?

jimmie
Berichten: 218
Lid geworden op: 25 jan 2006 11:19

Re: Ontving iemand ooit een jaarnota van Oxxio

Ongelezen bericht door jimmie »

Ja hoor, moest er 9 en 7 maanden op wachten. Geduld moet je dus wel hebben :)

mnb
Berichten: 146
Lid geworden op: 08 okt 2005 10:33

Re: Ontving iemand ooit een jaarnota van Oxxio

Ongelezen bericht door mnb »

Ik heb 3 jaar gewacht en de geschillencommissie ingeschakeld :roll:

gerritje
Berichten: 12
Lid geworden op: 07 jun 2005 19:51

Re: Ontving iemand ooit een jaarnota van Oxxio

Ongelezen bericht door gerritje »

Wacht (niet echt) al een jaar op de eindafrekening.
Laatste 2 termijnen ingehouden / gestorneerd, ze krijgen dus nog geld van mij, gesteld dat ze het maar verrekenen met de eindafrekening.
Toch een 100 euro die ik nog niet, en misschien nooit niet meer uit hoef te geven...
Moet je ook doen.

Manta79
Berichten: 21
Lid geworden op: 25 nov 2005 08:59

Re: Ontving iemand ooit een jaarnota van Oxxio

Ongelezen bericht door Manta79 »

Ik werk bij EON, ooit van ENECO naar EON overgestapt (2003?) dat werd toen overgenomen door energiebedrijf.com en dat werd weer OXXIO, nog nooit een afrekening gehad evenals collega's, ik heb me helaas telefonisch ook laten overhalen gas van ze af te nemen.

Deze maand is zonder aankondiging de elektrarekening met 73% procent gestegen van 41 naar 71 euro...

Ik ga morgen ook bellen en vragen hoe dit zit en ook vragen naar de eindafrekeningen.

En ik ga Eneco bellen of zij mij weer als klant kunnen aannemen...

mnb
Berichten: 146
Lid geworden op: 08 okt 2005 10:33

Re: Ontving iemand ooit een jaarnota van Oxxio

Ongelezen bericht door mnb »

Manta 79 bellen of schrijven of mailen heeft geen enkele zin
Beloftes zijn niets waard

Direct aangeven dat je geen gas meer wil en direct aanmelden bij een andere leverancier alsmede een klacht indienen via www.sgc.nl is de enige optie om van Oxxio af te komen en ooit *duurt dan nog een jaar hoor* af te komen

Manta79
Berichten: 21
Lid geworden op: 25 nov 2005 08:59

Re: Ontving iemand ooit een jaarnota van Oxxio

Ongelezen bericht door Manta79 »

Ik heb vanmorgen gebeld, OXXIO contracten opgezegd (kostte me 75 euro), nadat ze me niet konden vertellen waarom de elektriciteitrekening met 73% was gestegen, wel konden ze me vertellen dat de jaarafrekeningen klaar lagen van 2003/2004 en 2004/2005, terwijl volgende maand de meter word opgenomen voor het jaar 2004/2005 (april2004-april2005). Dus Volgende maand krijg ik 3 jaaropgaven ! ben benieuwd
Gevraagd werd naar de reden, geen vertrouwen en ik wil een eenduidige rekening van 1 leverancier, einde van de maand zit ik weer via ENECO (na een telefoontje voor aanbieding nieuwe contracten) en binnen twee weken zou ik een schrijven hebben van het beindigen van de contracten van OXXIO.
ik hou u op de hoogte !

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: Ontving iemand ooit een jaarnota van Oxxio

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Beste belanghebbende.

Die € 75,00 hoeft U niet te betalen wanneer U als volgt handeld.

Schrijf OXXIO per aangetekende brief en stel deze officieel in gebreken met aanzegging dat U het vertrouwen in deze vanwege wanprestatie op zegt en de relatie wenst te beëindigen. Zoek wel onmiddelijk een andere leverancier.

Chanmaster

Manta79
Berichten: 21
Lid geworden op: 25 nov 2005 08:59

Re: Ontving iemand ooit een jaarnota van Oxxio

Ongelezen bericht door Manta79 »

Beste Chanmaster,

Aangetekend met handtekening terug ?


bedankt voor je antwoorden

jsp
Berichten: 382
Lid geworden op: 15 jun 2005 00:50

Re: Ontving iemand ooit een jaarnota van Oxxio

Ongelezen bericht door jsp »

OXXIO Klantenservice Particulieren
Storkstraat 17/C
3833LB Leusden

Aangetekend verzenden naar een postbus kan overigens ook gewoon, alleen niet naar een antwoordnummer.

Manta79
Berichten: 21
Lid geworden op: 25 nov 2005 08:59

Re: Ontving iemand ooit een jaarnota van Oxxio

Ongelezen bericht door Manta79 »

Ik heb keurig de brief geschreven en aangetekend met handtekening retour verstuurd (inmiddels handtekening retour gekregen).
Contracten Eneco zijn getekend.. Nou wachten op een nette afhandeling van Oxxio.
De bedragen die Eneco vraagt zijn nu al lager, dat kan ik nu zien.

P.S. mijn collega kreeg het weekend een eindafrekening van Oxxio (2003-2004 !!!) en zelfs geld terug...

jimmie
Berichten: 218
Lid geworden op: 25 jan 2006 11:19

Re: Ontving iemand ooit een jaarnota van Oxxio

Ongelezen bericht door jimmie »

> De bedragen die Eneco vraagt zijn nu al lager, dat kan ik nu zien.

Bedenk wel dat de winter net geweest is en dat dus een vertekend beeld geeft. Je maandbedrag is gebaseerd op je verbruik tot de volgende jaarafrekening. Grote kans dat daar geen winter meer in zit, terwijl in de winter juist een heel groot deel van je energieverbruik zit (meer dan veel mensen denken).

Manta79
Berichten: 21
Lid geworden op: 25 nov 2005 08:59

Re: Ontving iemand ooit een jaarnota van Oxxio

Ongelezen bericht door Manta79 »

Daarom heb ik ook gekeken naar het aantal kwh en m3 ;-) en omgerekend naar mijn eigen meterstanden/verbruik. En dan nog scheelt het hoor....

Manta79
Berichten: 21
Lid geworden op: 25 nov 2005 08:59

Re: Ontving iemand ooit een jaarnota van Oxxio

Ongelezen bericht door Manta79 »

Nou ik heb ze binnen hoor, jaarafrekening 2003/2004 en 2004/2005.
De laatste klopt denk ik en ik moet iets bijbetalen. Kan ik mee leven.

jaarafrekening 2003/2004 loopt van 1 oktober 2003 tot 20 april 2004, daarvoor zat ik bij E.ON (die heb ik keurig betaald tot 1 oktober 2003).
Nu hebben ze alleen de beginmeterstanden gebruikt van april 2003 en die neergezet bij 1 oktober 2003. Daarmee word ook de schatting voor het jaar 2004/2005 ook bijna verdubbeld......

Dus van de week word er 341 euro afgeschreven als nabetaling...
Ik denk dat ik die maar even terugboek...

Zucht, er ligt alweer een brief klaar....

jimmie
Berichten: 218
Lid geworden op: 25 jan 2006 11:19

Re: Ontving iemand ooit een jaarnota van Oxxio

Ongelezen bericht door jimmie »

Weet je zeker dat de stand op je eindafrekening van de E.ON klopt? En dat deze dus niet overeenkomen met de beginstanden van oxxio? Omdat de netbeheerder uiteindelijk de standen vastlegt is dat laatste namelijk onwaarschijnlijk (maar het kan uiteraard wel).

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: Ontving iemand ooit een jaarnota van Oxxio

Ongelezen bericht door Chanmaster »

De energieleveranciers moeten hun klanten serieuzer nemen. Wie heeft er een idee of weet waarom bepaalde energieleveranciers zo handelen?

Chanmaster

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Ontving iemand ooit een jaarnota van Oxxio

Ongelezen bericht door puma73 »

Daar zou jij het antwoord op moeten kunnen geven. Jij hebt toch regelmatig contact. Jij bent degene die claimt schuldhulpverlener te zijn dus zou jij ook enig inzicht moeten hebben in deze materie.

gezien je vraagstelling val je voor de zoveelste keer door de mand chanmaster

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: Ontving iemand ooit een jaarnota van Oxxio

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Mmmmm........ Was dat commentaar tegen mij gericht Puma?
Ik kan daarop best een antwoord geven maar wil weten of anderen daarop een antwoord kunnen geven!
De energieleveranciers hebben de administratievesystemen niet in orde en zijn daardoor niet in staat een periodieke afrekening te vervaardigen.
Door de mand vallen zou kunnen maar niet op dit gebied Puma.
Op financieel-technische gebied zeker niet.
Jammer dat je mij in persoon, nou ja niet persoonlijk natuurlijk, nu hierop aanspreekt.
Ik zou inderdaad flater kunnen slaan waar het gaat om andere zaken maar niet op dit gebied.
wanneer een energieleverancier diens administratie degelijk wil verwerken zal deze een daarop vervaardigd programma nodig zijn.
Dit moet deze laten schrijven en dat kost veel geld.
Bovendien moeten daarover jaarlijks of in ieder geval contractueel rechten voor betaald worden.
Er moet vervolgens iemand constand de eindwaarden of wel ingezonden meterstanden lezen en invoeren of scannen.
Gezien het feit dat elke energieleverancier maximaal 10% van de totale markt mag beheren hebben we te maken met 10 energieleveranciers maar er zijn er veel en veel meer. Zou elke leverancier inderdaad 10% van de markt leveren dan zou dit tot gevolg hebben dat er 4.000.000 aansluitingen per leverancier zouden zijn en dan wer het interessant.
Ik kom hier nog nader op terug.

Chanamster

jimmie
Berichten: 218
Lid geworden op: 25 jan 2006 11:19

Re: Ontving iemand ooit een jaarnota van Oxxio

Ongelezen bericht door jimmie »

> De energieleveranciers moeten hun klanten serieuzer nemen.
> Wie heeft er een idee of weet waarom bepaalde energieleveranciers zo handelen?

Ik denk niet dat het te maken heeft met niet serieus nemen. Bijna alle leveranciers hebben achterstand opgelopen na de invoering van de vrije energiemarkt. Bovendien leverde deze vrije energiemarkt een stapel extra problemen op. Oxxio buiten beschouwing gelaten, uit de rapportages van de DTE blijkt dat die achterstanden voor een flink deel inmiddels ingelopen zijn. Wat dat betreft is er dus al veel verbeterd, een teken dat de energieleveranciers hun klanten juist wel serieus nemen.

Gesloten