Beste Radar-forumleden,
Vorige week heb ik mijn eindafrekening van Delta ontvangen, over een periode van 6 maanden berekend. (Mei 2010 t/m Oktober 2010, woon hier sinds mei dus)
Mijn totaal verbruikte kosten zouden op 858,53 euro liggen.
De Electra,water & kabel etc zullen wel kloppen, echter is er een behoorlijk uitschieter: Het Gasverbruik.
Volgens Delta zou ik 946 m3 verbruikt hebben over bovengenoemde periode. Dit zou op 294,74 euro komen.
Mijn situatie: Alleenstaand, wonend in een senioerenwoning, alleen 's avonds thuis, en dat ook maar 4 avonden per week. Daarnaast kook ik ook héél weinig thuis.
Ik geloof dat we afgelopen zomer een goede zomer, met best hoge temperaturen hebben gehad. Het is dus niet zo dat de verwarming van mei t/m oktober op 40 graden gestaan heeft
Als ik niet thuis ben staat de verwarming nu op 10-15 graden, als ik wél thuis ben op 18, max 20 graden voor max 2 uurtjes per dag. En dat is over de winter gerekent...
Hoe kan het in godsnaam zo zijn dat ik zoveel verbruikt zou hebben?
Volgens Delta zou mijn nieuwe maandvoorschot 357,56 incl kabel,water etc zijn,
Per maand 170,65 euro aan gas.
Delta zegt dat dit daadwerkelijk mijn verbruik is, wat me eigenlijk onmogelijk lijkt.
Het kan niet niet waar zijn dat ik meer aan Delta dan aan Huur moet betalen?
Wie helpt me?!?
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Onwerkelijk hoge eindafrekening Delta, Hulp gevraagd!!
-
-
Re: Onwerkelijk hoge eindafrekening Delta, Hulp gevraagd!!
Het zou heel goed kunnen dat de beginstand niet goed is genoteerd bij het betrekken van uw woning mei jl.
Hebt u destijds zelf de meterstanden genoteerd? Wat ook helpt is gewoon een paar dagen lang uw meterstanden noteren. Zo krijgt u een beter beeld van uw verbruik en of dit correspondeert met uw verbruik mei-oktober. En hoeveel hebt u sinds de meteropname in oktober jl. tot nu toe gebruikt? Ziet dat er ook raar uit?
Zo maar wat vragen die hopelijk meer helderheid kunnen verschaffen.
Hebt u destijds zelf de meterstanden genoteerd? Wat ook helpt is gewoon een paar dagen lang uw meterstanden noteren. Zo krijgt u een beter beeld van uw verbruik en of dit correspondeert met uw verbruik mei-oktober. En hoeveel hebt u sinds de meteropname in oktober jl. tot nu toe gebruikt? Ziet dat er ook raar uit?
Zo maar wat vragen die hopelijk meer helderheid kunnen verschaffen.
Het antwoord ligt al in uw vraag!De Electra,water & kabel etc zullen wel kloppen, echter is er een behoorlijk uitschieter: Het Gasverbruik.
Volgens Delta zou ik 946 m3 verbruikt hebben over bovengenoemde periode.
U dient zelf de gebruikte meterstanden te controleren of ze wel kloppen!
-
Inmiddels ben ik bij de woningbouw geweest om te vragen welke eindstanden de vorige bewoonster heeft opgegeven.
Zoals al verwacht; heb ik zelf de verkeerde gasstand opgeschreven toen ik in het huisje kwam.
Het verbruik van die 6 maanden lag dan ook op 205 ipv 946
Delta zou het in behandeling nemen en binnen een 5-tal werkdagen (kon iets langer duren) zouden ze contact opnemen!
Zoals al verwacht; heb ik zelf de verkeerde gasstand opgeschreven toen ik in het huisje kwam.
Delta zou het in behandeling nemen en binnen een 5-tal werkdagen (kon iets langer duren) zouden ze contact opnemen!
Dus Delta probeert gewoon 946-205= 741 m3 dubbel te vangen. Bij de aanvang van een nieuw contract op een adres, lijkt het mij, dat ze zouden moeten controleren, dat de eindstand van de vorige bewoner overeenkomt met de beginstand van het nieuwe contract en bij zo een groot verschil uitzoeken wat er aan de hand is. Of ze hebben gewoon zitten slapen.
-
Ik denk dat ze hebben zitten slapen.
Toen ik hier introk had ik geen gas. De Delta is daar toen voor langst geweest en na mijn telefoontje van vorige week kreeg ik te horen dat die monteur het toen al aangegeven had dat de beginstand onjuist opgegeven was.
2 weken terug werd me daar niets over verteld en klopte de standen prima...
Tot nu toe is er door Delta niets van me rekening afgeschreven.
Ze denken toch zeker niet dat ik 400 euro per maand ga betalen.
Dat is meer dan mijn maandhuur én meer dan wat mijn vader betaald voor een slecht geisoleerd 2-persoonshuishouden: 170 euro
Toen ik hier introk had ik geen gas. De Delta is daar toen voor langst geweest en na mijn telefoontje van vorige week kreeg ik te horen dat die monteur het toen al aangegeven had dat de beginstand onjuist opgegeven was.
2 weken terug werd me daar niets over verteld en klopte de standen prima...
Tot nu toe is er door Delta niets van me rekening afgeschreven.
Ze denken toch zeker niet dat ik 400 euro per maand ga betalen.
Dat is meer dan mijn maandhuur én meer dan wat mijn vader betaald voor een slecht geisoleerd 2-persoonshuishouden: 170 euro
-
En maar commentaar geven dat de Delta zoveel in rekening brengt.Zoals hierboven beschreven,je bent zelf verantwoordelijk door die meterstanden te controleren........
tripkippiej schreef:Inmiddels ben ik bij de woningbouw geweest om te vragen welke eindstanden de vorige bewoonster heeft opgegeven.