LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Op verkeerde been door Eneco
-
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 15 jan 2010 18:36
Op verkeerde been door Eneco
Vorige maand werd ik benaderd door Eneco waar ik al jaren bij zit. Volgens Eneco zou het zeer verstandig zijn nu mijn energie voor 3 jaar vast te zetten ivm met de lage prijzen. Ecostroom was helemaal het einde volgens Eneco
Ik vroeg nog aan de juffrouw van Eneco, scheelt dit veel met mijn termijn bedrag van nu? Ze verzekerde mijn dat nauwelijks zou schelen.
Maar wat blijkt nu. Mijn termijn bedrag is verhoogd met 20 euro en ik vind dat meer dan nauwelijks. Wie heeft ook ervaring met deze dubieuze aanbieding van Eneco?
Ik vroeg nog aan de juffrouw van Eneco, scheelt dit veel met mijn termijn bedrag van nu? Ze verzekerde mijn dat nauwelijks zou schelen.
Maar wat blijkt nu. Mijn termijn bedrag is verhoogd met 20 euro en ik vind dat meer dan nauwelijks. Wie heeft ook ervaring met deze dubieuze aanbieding van Eneco?
Re: Op verkeerde been door Eneco
nooit de verkoper vragen of het voordelig is, ALTIJD zelf narekenen.
Ze zijn alleen fout als ze foute bedragen noemen.
Nu word er gezegd dat er nauwelijks verhoging zal zijn
dat kan je ook zeggen bij 80% verhoging.
Ze zijn alleen fout als ze foute bedragen noemen.
Nu word er gezegd dat er nauwelijks verhoging zal zijn
dat kan je ook zeggen bij 80% verhoging.
-
- Berichten: 9778
- Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41
Re: Op verkeerde been door Eneco
Kost je ongeveer 900 euro extra over drie jaar. Via gaslicht.com kun je elk jaar circa 300 euro besparen.
Re: Op verkeerde been door Eneco
Het is NIET het termijnbedrag dat bepalend is, maar de LEVERPRIJS KwH/M3 is bepalend in een wel/niet goedkoper zijn!
Iedereen kan zijn/haat termijnbedrag zo laag of hoog zetten als die wil. Echter bij de jaarafrekening betaal je gewoon voor je VERBRUIK!
Laat je dus NOOIT misleiden met mooie praatjes dat een termijnbedrag omlaag gaat.
Sorrie dat ik even caps gebruik, maar ik zie dat dit termijnbedrag verhaal nog steeds voor te veel mensen steeds maar weer de misleidende verkoop leidraad is om over te gaan stappen.
Iedereen kan zijn/haat termijnbedrag zo laag of hoog zetten als die wil. Echter bij de jaarafrekening betaal je gewoon voor je VERBRUIK!
Laat je dus NOOIT misleiden met mooie praatjes dat een termijnbedrag omlaag gaat.
Sorrie dat ik even caps gebruik, maar ik zie dat dit termijnbedrag verhaal nog steeds voor te veel mensen steeds maar weer de misleidende verkoop leidraad is om over te gaan stappen.
Re: Op verkeerde been door Eneco
Beste sammie1966,
Uit uw reactie op dit forum begrijp ik dat u het idee heeft dat we u verkeerde informatie hebben gegeven over onze 3-jarige Garantieprijsovereenkomst, nu uw termijnbedrag met 20 euro is verhoogd. Dit is zeker niet de bedoeling geweest. Ik kan me goed voorstellen dat de verhoging van uw termijnbedrag vragen oproept en dat u het idee heeft dat u nu duurder uit bent.
Eneco biedt klanten die kiezen voor de Garantieprijs de zekerheid van een vast leveringstarief gedurende de looptijd van het contract. Of dit voordelig is hangt af van de ontwikkelingen op de inkoopmarkten gedurende de looptijd van het Garantieprijscontract. Of er een stijging of daling aankomt in de standaard (variabele) tarieven de komende drie jaar kan Eneco niet voorspellen. Alleen achteraf kan worden vastgesteld of de Garantieprijs financieel voordeliger was ten opzichte van een variabel tarief.
Voor de goede orde, u sluit een overeenkomst met ons voor vaste leveringstarieven en niet voor een vast termijnbedrag. Als op uw jaarnota blijkt dat u door uw hogere termijnbedrag te veel heeft betaald, ontvangt u dit bedrag altijd van ons terug.
Natuurlijk bieden we u de mogelijkheid om uw termijnbedrag te verlagen. Als u hier gebruik van wilt maken of verdere toelichting wenst, vraag ik u om uw klantnummer samen met het onderwerp van dit forum door te geven via het e-mailadres [email protected].
Met vriendelijke groet,
Mike, medewerker Eneco
Uit uw reactie op dit forum begrijp ik dat u het idee heeft dat we u verkeerde informatie hebben gegeven over onze 3-jarige Garantieprijsovereenkomst, nu uw termijnbedrag met 20 euro is verhoogd. Dit is zeker niet de bedoeling geweest. Ik kan me goed voorstellen dat de verhoging van uw termijnbedrag vragen oproept en dat u het idee heeft dat u nu duurder uit bent.
Eneco biedt klanten die kiezen voor de Garantieprijs de zekerheid van een vast leveringstarief gedurende de looptijd van het contract. Of dit voordelig is hangt af van de ontwikkelingen op de inkoopmarkten gedurende de looptijd van het Garantieprijscontract. Of er een stijging of daling aankomt in de standaard (variabele) tarieven de komende drie jaar kan Eneco niet voorspellen. Alleen achteraf kan worden vastgesteld of de Garantieprijs financieel voordeliger was ten opzichte van een variabel tarief.
Voor de goede orde, u sluit een overeenkomst met ons voor vaste leveringstarieven en niet voor een vast termijnbedrag. Als op uw jaarnota blijkt dat u door uw hogere termijnbedrag te veel heeft betaald, ontvangt u dit bedrag altijd van ons terug.
Natuurlijk bieden we u de mogelijkheid om uw termijnbedrag te verlagen. Als u hier gebruik van wilt maken of verdere toelichting wenst, vraag ik u om uw klantnummer samen met het onderwerp van dit forum door te geven via het e-mailadres [email protected].
Met vriendelijke groet,
Mike, medewerker Eneco
Re: Op verkeerde been door Eneco
hmmmm,
volgens mij heeft deze medewerker de vraag niet helemaal begrepen.
het gaat niet over het voorschot of zelfs de afrekening.
het gaat over een mooi aanbod waar je duurder mee uit bent!
volgens mij heeft deze medewerker de vraag niet helemaal begrepen.
het gaat niet over het voorschot of zelfs de afrekening.
het gaat over een mooi aanbod waar je duurder mee uit bent!
Re: Op verkeerde been door Eneco
hahah, dus nu begrijpt de klantenservice ook al niet de vraag?
Waar ik dus ook last van had met mijn overstap naar een andere leverancier
Waar ik dus ook last van had met mijn overstap naar een andere leverancier
Re: Op verkeerde been door Eneco
Misschien snap ik de vraag dan ook niet, maar volgens mij klopt het verhaal van de eneco mdw als een bus ??!?
Of ze uiteindelijk duurder uit zal zijn na de eindafrekening kan niemand zeggen. De vraagsteller zat al bij eneco, en heeft nu de tarieven vastgezet, verder veranderd er dus niks. Als de tarieven vanaf nu gaan dalen, ja dan heeft mw pech. Gaan ze de komende 3 jaar stijgen.... dan is mw blij.
Tja, zo werkt het nu eenmaal bij het vastzetten van tarieven, en koffiedik kijken kan niemand.
Dat het termijn bedrag nu hoger is gezet is idd raar, maar dat kun je weer aanpassen, zoals de eneco mdw toch ook aangeeft in zijn antwoord. (wat ik alleen zou doen als ik afgelopen jaar niet bij hoefde te betalen)
NB: wij hebben onze tarieven niet vastgezet, gewoon omdat we de mogelijkheid willen hebben om evt over te kunnen stappen en niet vast te zitten aan een 3 jarig contract. Al zulen we dat niet zo snel doen gewoon om niet in de hele ellende terecht te komen waar vele overstappers (ongeacht van of naar wie) in terecht komen, en uiteindelijk scheelt het misschien een paar tientjes, en daar wil ik geen gezeur van hebben!
Of ze uiteindelijk duurder uit zal zijn na de eindafrekening kan niemand zeggen. De vraagsteller zat al bij eneco, en heeft nu de tarieven vastgezet, verder veranderd er dus niks. Als de tarieven vanaf nu gaan dalen, ja dan heeft mw pech. Gaan ze de komende 3 jaar stijgen.... dan is mw blij.
Tja, zo werkt het nu eenmaal bij het vastzetten van tarieven, en koffiedik kijken kan niemand.
Dat het termijn bedrag nu hoger is gezet is idd raar, maar dat kun je weer aanpassen, zoals de eneco mdw toch ook aangeeft in zijn antwoord. (wat ik alleen zou doen als ik afgelopen jaar niet bij hoefde te betalen)
NB: wij hebben onze tarieven niet vastgezet, gewoon omdat we de mogelijkheid willen hebben om evt over te kunnen stappen en niet vast te zitten aan een 3 jarig contract. Al zulen we dat niet zo snel doen gewoon om niet in de hele ellende terecht te komen waar vele overstappers (ongeacht van of naar wie) in terecht komen, en uiteindelijk scheelt het misschien een paar tientjes, en daar wil ik geen gezeur van hebben!
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 14 feb 2010 14:06
Re: Op verkeerde been door Eneco
Mijn huis heb ik vorig jaar juli verkocht en 26 oktober 2009 heb ik het opgeleverd.
Eindstanden water /gas en electra zijn opgenomen door 3 personen,ik de nieuwe bewoners en de makelaar.
De nieuwe bewoners hebben zich vervolgens aangemeld bij de eneco op t nieuwe adres.
Er gebeurde vervolgens niets dus heb ik rond 20 november maar is even gebeld naar de eneco.
Men wist van niks.
Maar goed geen nood 2 dagen later een brief ontvangen en de eindstanden ingevult.
Komt er een brief terug.
U krijgt 380 euro terug op uw voorschotten nou fijn.
Enkele dagen later komt de eindafrekening toen kreeg ik opeens nog 160 euro terug men had doorgerekend tot 1 december en er gingen dus nog 2 voorschotten van 110 euro af.
Dat klopt al niet natuurlijk maar vooruit energie bedrijven er kan wel is wat mis gaan dus heb ik t zo gelaten.
Intussen worden de 160 euro keurig gestort.
Wat schetst mijn verbazing gisteren ligt op mijn nieuwe adres een rekening van een incassoburo
Eneco 175 euro betalen!!
123,95 + 52 incassokosten!!
De tekst is: ondanks diverse betalingsverzoeken van onze client heeft u niet aan u betalingsverplichting voldaan.
Al deze tijd heb ik niets gezien hier niet en daar ook niet.
Dus ik bel deze mensen op en vraag hoe komt u aan deze 123,95 euro.
Meneer dit is een correctie op de eindafrekening??
Ik zeg oja en wanneer kan ik dan de correctie op deze correctie verwachten?
Kortom mag dit wettelijk en al helemaal zonder enige berekening of uitleg van hun kant.
Kan je hier ook even op reageren Mike van eneco?
Eindstanden water /gas en electra zijn opgenomen door 3 personen,ik de nieuwe bewoners en de makelaar.
De nieuwe bewoners hebben zich vervolgens aangemeld bij de eneco op t nieuwe adres.
Er gebeurde vervolgens niets dus heb ik rond 20 november maar is even gebeld naar de eneco.
Men wist van niks.
Maar goed geen nood 2 dagen later een brief ontvangen en de eindstanden ingevult.
Komt er een brief terug.
U krijgt 380 euro terug op uw voorschotten nou fijn.
Enkele dagen later komt de eindafrekening toen kreeg ik opeens nog 160 euro terug men had doorgerekend tot 1 december en er gingen dus nog 2 voorschotten van 110 euro af.
Dat klopt al niet natuurlijk maar vooruit energie bedrijven er kan wel is wat mis gaan dus heb ik t zo gelaten.
Intussen worden de 160 euro keurig gestort.
Wat schetst mijn verbazing gisteren ligt op mijn nieuwe adres een rekening van een incassoburo
Eneco 175 euro betalen!!
123,95 + 52 incassokosten!!
De tekst is: ondanks diverse betalingsverzoeken van onze client heeft u niet aan u betalingsverplichting voldaan.
Al deze tijd heb ik niets gezien hier niet en daar ook niet.
Dus ik bel deze mensen op en vraag hoe komt u aan deze 123,95 euro.
Meneer dit is een correctie op de eindafrekening??
Ik zeg oja en wanneer kan ik dan de correctie op deze correctie verwachten?
Kortom mag dit wettelijk en al helemaal zonder enige berekening of uitleg van hun kant.
Kan je hier ook even op reageren Mike van eneco?
Re: Op verkeerde been door Eneco
www.gaslicht.com en maak daar eerst een berekening.
Dan zie je dat je bij een bepaald gebruik soms duurder uit bent.
De NEM is voor mensen die veel gebruiken en vrijstaande oude villa hebben.
Bejaarden in nieuwe aanleunwoning zijn altijd duurder uit wegens hogere netwerk kosten.
Dus het is afhankelijk van jou gebruik van Gas en Stoom of het duurder of voordeliger is.
Vooraf berekenen is beter als achteraf klagen.
Dan zie je dat je bij een bepaald gebruik soms duurder uit bent.
De NEM is voor mensen die veel gebruiken en vrijstaande oude villa hebben.
Bejaarden in nieuwe aanleunwoning zijn altijd duurder uit wegens hogere netwerk kosten.
Dus het is afhankelijk van jou gebruik van Gas en Stoom of het duurder of voordeliger is.
Vooraf berekenen is beter als achteraf klagen.
Re: Op verkeerde been door Eneco
Beste roadrunner300,
In uw reactie op dit forum lees ik dat u mij vraagt om ook te reageren op uw bericht. U schrijft dat er onduidelijkheden zijn ontstaan over de eindnota op uw vorige adres. Ook lees ik dat we kosten in rekening hebben gebracht omdat we de vordering over hebben gedragen aan het incassobureau. Gezien uw uitleg op dit forum kan ik me goed inbeelden dat er verwarring is ontstaan. Ik vraag u om uw contactgegevens en klantnummer samen met het onderwerp van dit forum door te geven via het e-mailadres [email protected]. Met deze gegevens kan ik kijken wat er aan de hand is en inhoudelijk ingaan op uw opmerkingen.
Met vriendelijke groet,
Mike, medewerker Eneco
In uw reactie op dit forum lees ik dat u mij vraagt om ook te reageren op uw bericht. U schrijft dat er onduidelijkheden zijn ontstaan over de eindnota op uw vorige adres. Ook lees ik dat we kosten in rekening hebben gebracht omdat we de vordering over hebben gedragen aan het incassobureau. Gezien uw uitleg op dit forum kan ik me goed inbeelden dat er verwarring is ontstaan. Ik vraag u om uw contactgegevens en klantnummer samen met het onderwerp van dit forum door te geven via het e-mailadres [email protected]. Met deze gegevens kan ik kijken wat er aan de hand is en inhoudelijk ingaan op uw opmerkingen.
Met vriendelijke groet,
Mike, medewerker Eneco