wij wonen in een flat met stadsverwarming en heb zojuist de jaarrekening van essent onvangen.Toen ik deze nakeek zag ik dat voor het opnemen van de meterstanden waar deze meneer van Viterra ongeveer 5 minuten mee bezig was maar liefst 48,58 euro ex btw moet kosten,Dit noem ik pure oplichting,waarom kan ik dat niet zelf doen ,terwijl ze bij essent juist vragen om dat zelf te doen,alleen is dit voor gas en licht je kunt er zefs iets mee winnen.Ik zou willen vragen om je rekening eens goed na te kijken en hierop deze site te reageren.
Bij voorbaaat dank
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] opname kosten
Re: opname kosten
Die kosten moet je zelfs betalen als je de meterstanden zelf opneemt
Dat meen je toch niet?
Ik heb hier nog nooit van gehoord.
Ik heb hier nog nooit van gehoord.
hier gaat een traject aan voor en achteraf.
meneer viterra neemt bij u in 5 minuten dan wel de meterstanden op, maar dit moet dan berekend en herleid worden.
u wilt toch ook niet teveel betalen?
meneer viterra neemt bij u in 5 minuten dan wel de meterstanden op, maar dit moet dan berekend en herleid worden.
u wilt toch ook niet teveel betalen?
Ik ben ook meteropnemer geweest en 5 minuten is erg lang om de meterstanden op te nemen en dan nog 50 euro ex te vragen!!! Het salaris van een meteropnemer is ongeveer 90 euro/dag. Essent heeft weer een nieuwe geldbron aangeboord!!! Had ik maar een energiebedrijf dat is makkelijk geld verdienen!!!!
Suc6
Suc6
Zeg Gast,
Als jij meteropnemer bent geweest dan weet jij ook wel dat voordat jij bij de deuren langs gaat iemand anders voor jou een planning heeft gemaakt. Indien de bewoner niet thuis is zal de persoon die jou langs de deuren stuurt jou opnieuw een opdracht moeten verstrekken. Dacht u soms dat dit gratis is....
Suc6
Als jij meteropnemer bent geweest dan weet jij ook wel dat voordat jij bij de deuren langs gaat iemand anders voor jou een planning heeft gemaakt. Indien de bewoner niet thuis is zal de persoon die jou langs de deuren stuurt jou opnieuw een opdracht moeten verstrekken. Dacht u soms dat dit gratis is....
Suc6
Bij de NUON was deze service gratis! Je wilt toch niet beweren dat €50 ex een normale prijs is voor het opnemen van meterstanden. En volgens mij waren het de energiebedrijven die het melden van meterstanden van de klanten hebben geintroduceerd. Iemand die zijn meterstanden niet doorgeeft krijgt toch ook geen rekening van €50??
De consumenten website www.boycot.nu ontvangt net als alle andere consumenten websites en organisaties heel veel klachten over de energie leveranciers.
Na aandringen bij de politiek kregen wij het volgende e-mail bericht,
8 juli 2004
Aan de redactie van Boycot.nu
“Het ministerie van Economische Zaken heeft een apart e-mailadres aangemaakt waar u de klachten over energieleveranciers naar toe kunt sturen. De minister van Economische Zaken is hiervan op de hoogte en afhankelijk van de klachten die binnenkomen wordt besloten welke verdere actie hierop wordt genomen. Vanaf vanmiddag drie uur kunt u het e-mailadres gebruiken. Het adres is: [email protected] “
Wij hopen dat alle klagers hierop reageren zodat er eindelijk iets wordt gedaan aan al die klachten.
Met vriendelijke groet
Boycot.nu
Na aandringen bij de politiek kregen wij het volgende e-mail bericht,
8 juli 2004
Aan de redactie van Boycot.nu
“Het ministerie van Economische Zaken heeft een apart e-mailadres aangemaakt waar u de klachten over energieleveranciers naar toe kunt sturen. De minister van Economische Zaken is hiervan op de hoogte en afhankelijk van de klachten die binnenkomen wordt besloten welke verdere actie hierop wordt genomen. Vanaf vanmiddag drie uur kunt u het e-mailadres gebruiken. Het adres is: [email protected] “
Wij hopen dat alle klagers hierop reageren zodat er eindelijk iets wordt gedaan aan al die klachten.
Met vriendelijke groet
Boycot.nu