Beste lezer hierbij wil ik graag mijn verhaal doen over een veel te hoge nuon jaarafrekening van maar liefst 981,45. Terwijl ik in het voorgaande jaar 400,- terug kreeg en er niets is veranderd. Dat ik daarbij een brief heb gelezen van de vorige bewoner (2 jr terug) en hij maar liefst 600,- terug kreeg. Echter denk ik al te weten waar de fout ligt, de meneer die afgelopen 14 december de standen kwam openemen zei dat er de afgeloen 4jaar geen standen waren opgenomen. nu DENK ik dat ze al die tijd verkeerde schattingen hebben gemaakt en dit nu in een jaar hebben door berekend
U kunt dat prima zelf zien door de jaarafrekeningen er bij te pakken. Staat er een * bij de meterstanden, dan zijn ze geschat.
Verder maak ik op dat: bij de doorgave van uw verhuizing u de beginstanden ook niet zelf hebt opgenomen en doorgegeven. Alsmede geen meterstanden hebt opgenomen/doorgegeven ten behoeve van uw 1ste jaarafrekening.
De verantwoordelijkheid van doorgave van correcte meterstanden ligt zeker ook bij de consument zelf en niet alleen bij de netbeheerder/meetbedrijf (en niet bij de leverancier zoals u denkt).
Ik constateer dat uzelf behoorlijk in gebreke bent gebleven ten aanzien van uw eigen meterstanden, het opnemen en doorgeven daarvan!
Meneer deelde mij mee de ''bekende check uit te voeren stekers eruit kijken of meter nog doorloopt, nou het klopte allemaal. dus alhoewel ik het er niet mee ens was heb ik toch maar betaald. Raad eens wie na anderhalf jaar opgepakt wordt met een hennepplantage?! inderdaad de buurman! echter heb ik nooit één cent terug gezien of mijn gelijk gekregen.
Waarop wilt u uw gelijk dan halen?
Toen u de check deed klopte alles toch. M.a.w. draaide de meter toch niet! Daaruit mag afgeleid worden dat er niet bij u werd afgetapt.
Uw buurman is opgepakt. de meter wordt op dat moment verwijderd ivm fraude.
Zou uw buurman een tappunt naar 'uw' meter hebben gehad, was dat toen onherroepelijk geconstateerd. Overigens zou de nieuwe bewoner op uw oude adres dan ook al een forse rekening gehad moeten hebben. Vraag dat éérst maar eens na.
Dus zoek éérst een en ander beter uit alvorens te roepen dat u uw gelijk wilt gaan halen zonder aantoonbaar bewijs anders dan een bijbetaling van 600,-.
Bij hennepplantages praten we echt over totaal andere bedragen.