| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Opzegboete bij verhuizing naar het buitenland door Nuon
Opzegboete bij verhuizing naar het buitenland door Nuon
Binnekort verhuizen wij naar het buitenland. Bij het opzeggen van de contracten krijg ik van alle leveranciers van diensten de volle medewerking.
Bij NUON echter niet. Had vanaf 1 september een jaarcontract bij Nuon vast gas en licht met een welkomstpremie van 230 euro
Ik krijg geen welkomstpremie terwijl ik vanaf september gas & licht heb afgenomen en moet ook nog een opzegboete betalen.
Wordt dus dubbel gestraft, omdat ik voor mijn werk verhuis naar het buitenland
Bij NUON echter niet. Had vanaf 1 september een jaarcontract bij Nuon vast gas en licht met een welkomstpremie van 230 euro
Ik krijg geen welkomstpremie terwijl ik vanaf september gas & licht heb afgenomen en moet ook nog een opzegboete betalen.
Wordt dus dubbel gestraft, omdat ik voor mijn werk verhuis naar het buitenland
-
NeoDutchio
- Berichten: 13431
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: Opzegboete bij verhuizing naar het buitenland door Nuon
U wordt niet dubbel gestraft. De bonus krijgt u na 1 jaar. Als u korter dan een jaar klant bent krijgt u die bonus dus niet. Ook bent u een contract aangegaan met een einddatum. U wilt voor die einddatum opzeggen en daar moet u voor betalen. Dat schijnbaar andere leveranciers bij u coulant zijn wil niet zeggen dat iedereen dat moet zijn.
Re: Opzegboete bij verhuizing naar het buitenland door Nuon
coulance is een gunst, geen recht... Ik denk ook dat die andere leveranciers die zo makkelijk medewerking verlenen geen bijzondere voordelen voor u hadden, waar ze door de contractbreuk nadeel van ondervinden wanneer ze het contract niet gewoon volgen. Het staat er allemaal in hoor, echt, wat er in een dergelijke situatie gebeurt. En ook daar bent u akkoord mee gegaan...
Re: Opzegboete bij verhuizing naar het buitenland door Nuon
U dient het contract niet, dus gaat het welkomst kado ook in rook op. Eenvoudiger is het niet.
Re: Opzegboete bij verhuizing naar het buitenland door Nuon
Dit staat er in het algemene voorwaarden over een welkomstpremie: . Met deze Actie ontvangt u eenmalig een welkomstcadeau van € 250,-. Dit bedrag zal worden verrekend bij de jaarafrekening. Wanneer u uw stroom en gas contract eerder stopt dan de einddatum die we hebben afgesproken, dan wordt er geen welkomstcadeau uitbetaald.
Lijkt me vrij duidelijk toch?
https://www.nuon.nl/EPiServer.CustomFor ... bl05-cb250
Lijkt me vrij duidelijk toch?
https://www.nuon.nl/EPiServer.CustomFor ... bl05-cb250
Re: Opzegboete bij verhuizing naar het buitenland door Nuon
nog even los van het glasheldere contract zelf vraag ik mij af hoezo NUON financiële schade zou moeten lopen van UW beslissing om te emigreren, een beslissing van U waar ZIJ part noch deel aan hebben laat staan mogelijkheden er iets aan te doen??
-
witte angora
- Berichten: 30775
- Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44
Re: Opzegboete bij verhuizing naar het buitenland door Nuon
Inhoudelijk ben ik het met de vorige sprekers eens, heb er niets aan toe te voegen.Murote40 schreef:Binnekort verhuizen wij naar het buitenland. Bij het opzeggen van de contracten krijg ik van alle leveranciers van diensten de volle medewerking.
Bij NUON echter niet. Had vanaf 1 september een jaarcontract bij Nuon vast gas en licht met een welkomstpremie van 230 euro
Ik krijg geen welkomstpremie terwijl ik vanaf september gas & licht heb afgenomen en moet ook nog een opzegboete betalen.
Wordt dus dubbel gestraft, omdat ik voor mijn werk verhuis naar het buitenland
Re: Opzegboete bij verhuizing naar het buitenland door Nuon
Beetje vreemd om nog een jaarcontract af te sluiten als je naar het buitenland wilt verhuizen.
Re: Opzegboete bij verhuizing naar het buitenland door Nuon
Onder uw contractuele voorwaarden, met NUON, waarvoor u in september tekende komt u niet uit. Dat is voldoende hier uitgelegd. Ook uw in het vooruitzicht gestelde € 230,00 krijgt u niet omdat u voor het einde van het jaarcontract, zoals afgesproken, uw contract wil beëindigen.
U schrijft ook dat u voor uw werk naar het buitenland moet verhuizen. Even er vanuit gaande dat u in loondienst bent, kunt u wellicht uw werkgever verzoeken u te compenseren voor het te leiden nadeel bij NUON. De bedragen zijn volstrekt helder.
Bent u niet in loondienst, maar zelfstandig ondernemer, dan zal uw vertrek naar het buitenland zijn omdat u dat vermoedelijk geen windeieren legt. In die zin compenseren die verwachte extra inkomsten uw verlies dan bij NUON.
U schrijft ook dat u voor uw werk naar het buitenland moet verhuizen. Even er vanuit gaande dat u in loondienst bent, kunt u wellicht uw werkgever verzoeken u te compenseren voor het te leiden nadeel bij NUON. De bedragen zijn volstrekt helder.
Bent u niet in loondienst, maar zelfstandig ondernemer, dan zal uw vertrek naar het buitenland zijn omdat u dat vermoedelijk geen windeieren legt. In die zin compenseren die verwachte extra inkomsten uw verlies dan bij NUON.
Re: Opzegboete bij verhuizing naar het buitenland door Nuon
Dat lijkt me weldegelijk dubbelop.Murote40 schreef:Ik krijg geen welkomstpremie terwijl ik vanaf september gas & licht heb afgenomen en moet ook nog een opzegboete betalen.
Als de boete al een vergoeding is voor eerdere opzegging, dan zie ik niet waarom het welkomstcadeau door je neus geboord wordt. Met de boete betaal je immers al voor de periode die je eerder opzegt
Een boetebeding in de AV dient wel de werkelijke kosten/inkomstenderving te weerspiegelen, het lijkt me sterk dat dit hier het geval is.
Re: Opzegboete bij verhuizing naar het buitenland door Nuon
Het boetebeding is door de ACM vastgesteld. Ik denk dat die wel door een toetsing heen komt..
Re: Opzegboete bij verhuizing naar het buitenland door Nuon
@16again,
Had vanaf 1 september (2017 neem ik aan) een jaarcontract bij Nuon vast gas en licht met een welkomstpremie van 230 euro
Ik krijg geen welkomstpremie terwijl ik vanaf september (2017 neem ik aan) gas & licht heb afgenomen en moet ook nog een opzegboete betalen.
Wordt dus dubbel gestraft, omdat ik voor mijn werk verhuis naar het buitenland
Dus het contract, minimaal een 1 jaarcontract gaat in 1 sept 2017 en duurt dus tot 31 aug 2018, wordt niet uitgediend, dus een straf wegens 'niet uitdien contract'gerechtvaardigd. De 230 euro's als welkom worden na afloop van het eerstjaar uitgekeerd/verrekend. Maar het contract wordt niet uitgediend. Leg mij nu eens uit wat daar fout aan is.
Had vanaf 1 september (2017 neem ik aan) een jaarcontract bij Nuon vast gas en licht met een welkomstpremie van 230 euro
Ik krijg geen welkomstpremie terwijl ik vanaf september (2017 neem ik aan) gas & licht heb afgenomen en moet ook nog een opzegboete betalen.
Wordt dus dubbel gestraft, omdat ik voor mijn werk verhuis naar het buitenland
Dus het contract, minimaal een 1 jaarcontract gaat in 1 sept 2017 en duurt dus tot 31 aug 2018, wordt niet uitgediend, dus een straf wegens 'niet uitdien contract'gerechtvaardigd. De 230 euro's als welkom worden na afloop van het eerstjaar uitgekeerd/verrekend. Maar het contract wordt niet uitgediend. Leg mij nu eens uit wat daar fout aan is.
-
renewouters
- Berichten: 3488
- Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20
Re: Opzegboete bij verhuizing naar het buitenland door Nuon
Contract is 9 maanden geleden afgesloten. Ik kan me voorstellen dat je dan nog niet weet dat je naar het buitenland gaat. Hetgeen uiteraard niet betekent dat het geen contractbreuk zou zijn richting Nuon.kweenie schreef:Beetje vreemd om nog een jaarcontract af te sluiten als je naar het buitenland wilt verhuizen.
Re: Opzegboete bij verhuizing naar het buitenland door Nuon
Het contract wordt met boete afgekocht, was al bijna voorbij, dus de aanbieder van het contract ondervindt geen inkomstenderving.mahadma schreef:De 230 euro's als welkom worden na afloop van het eerstjaar uitgekeerd/verrekend. Maar het contract wordt niet uitgediend. Leg mij nu eens uit wat daar fout aan is.
Re: Opzegboete bij verhuizing naar het buitenland door Nuon
Het lijkt mij onredelijk een contract voort te zetten dat niet meer geleverd kan worden door NUON
-
witte angora
- Berichten: 30775
- Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44
Re: Opzegboete bij verhuizing naar het buitenland door Nuon
Er is een tijd geweest dat je de welkomstpremie bij de meeste energieboeren direct bij aanvang van het contract kreeg. Dat ging vaak ook om ruim 200 euro. Eénmaal raden waarom dat al een aantal jaren veranderd is naar het eind van het contract... 
-
stofzuigertje
Re: Opzegboete bij verhuizing naar het buitenland door Nuon
Tot eind augustus een huis vasthouden om de boete te ontlopen is vermoedelijk duurder, maar omdat je nog niet weg bent... een maand teveel het huis vasthouden is soms rendabel.....
En je had vorige jaar ook een variabel contract maandelijks opzegbaar kunnen nemen bij netwerk beheerder dus per maand opzegbaar met iets hogere prijzen en geen welkomst bonus.
Ook is de nieuwe bewoners aanbieden tot einde contract alles te betalen, hebben zij gratis energie en U geen boete en de bonus krijg je dan wel...
soms lukt dat.....
En je had vorige jaar ook een variabel contract maandelijks opzegbaar kunnen nemen bij netwerk beheerder dus per maand opzegbaar met iets hogere prijzen en geen welkomst bonus.
Ook is de nieuwe bewoners aanbieden tot einde contract alles te betalen, hebben zij gratis energie en U geen boete en de bonus krijg je dan wel...
soms lukt dat.....
-
NeoDutchio
- Berichten: 13431
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: Opzegboete bij verhuizing naar het buitenland door Nuon
De bonus heeft niets te maken met een inkomstenderving. Als de klant 1 jaar klant is krijgt hij deze bonus. Eerder afkopen is dus niet het jaar volmaken. En dus ook geen recht op de bonus.16again schreef:Het contract wordt met boete afgekocht, was al bijna voorbij, dus de aanbieder van het contract ondervindt geen inkomstenderving.
Re: Opzegboete bij verhuizing naar het buitenland door Nuon
En klant voldoet niet aan de voorwaarden om in aanmerking te komen voor de premie van 230 euro.16again schreef:Het contract wordt met boete afgekocht, was al bijna voorbij, dus de aanbieder van het contract ondervindt geen inkomstenderving.mahadma schreef:De 230 euro's als welkom worden na afloop van het eerstjaar uitgekeerd/verrekend. Maar het contract wordt niet uitgediend. Leg mij nu eens uit wat daar fout aan is.
Dus uw opmerking mist iedere relevantie.
Re: Opzegboete bij verhuizing naar het buitenland door Nuon
Die voorwaarden zijn te beschouwen als een boetebeding. De boete dient in verhouding te staan tot werkelijk geleden schade, anders is dit beding onredelijk bezwarend.tttlocke schreef:En klant voldoet niet aan de voorwaarden om in aanmerking te komen voor de premie van 230 euro.
Dus uw opmerking mist iedere relevantie.
Als je na 1 maand opzegt, is de schade voor Nuon groter dan opzegging na 11 maanden.
