LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Opzeggen contract

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
gbra

Opzeggen contract

Ongelezen bericht door gbra »

Eind december de volgende mededeling van Nuon:

U heeft een contract met een vaste prijs. Dit betekent dat ons leveringstarief altijd hetzelfde blijft. Maar omdat de overheidsheffing (energiebelasting) en de netbeheerkosten per 1-1-2017 zijn gestegen, is uw tarief gewijzigd. U vindt uw actuele tarief onder Mijn Contract.

Kan dit een reden zijn om het contract op te zeggen?

berndv

Re: Opzeggen contract

Ongelezen bericht door berndv »

gbra schreef:Eind december de volgende mededeling van Nuon:

U heeft een contract met een vaste prijs. Dit betekent dat ons leveringstarief altijd hetzelfde blijft. Maar omdat de overheidsheffing (energiebelasting) en de netbeheerkosten per 1-1-2017 zijn gestegen, is uw tarief gewijzigd. U vindt uw actuele tarief onder Mijn Contract.

Kan dit een reden zijn om het contract op te zeggen?
gevonden op consuwijzer:
https://www.consuwijzer.nl/vakantie-vri ... onnementen
Wanneer mag een ondernemer de prijs wijzigen?
Een ondernemer mag de prijs wijzigen als dat in de algemene voorwaarden staat. In de voorwaarden moet staan om welke reden hij de prijs mag verhogen. De prijzen mogen bijvoorbeeld elk jaar met een klein bedrag omhoog gaan.

Hebt u, toen u de overeenkomst afsloot, algemene voorwaarden gekregen? Dan bent u eigenlijk al akkoord gegaan met de voorwaarden. Stond er in de algemene voorwaarden een gegronde reden om de prijs te wijzigen? Dan gaat u daarmee automatisch akkoord met de prijsverhoging.
en in de algemene voorwaarden, weet niet of deze ook voor u van toepassing zijn, maar deze kon ik vinden bij Nuon:
https://www.nuon.nl/media/service/downl ... 8-5065.pdf
Artikel 11 Tarieven
11.1 De contractant is de leverancier de door de leverancier overeenkomstig zijn
tarievenblad bepaalde bedragen verschuldigd, behoudens indien en voor zover
schriftelijk wat anders is overeengekomen. Het tarievenblad is te vinden op de
internetsite van de leverancier. De leverancier zal de toepasselijke tarieven uiterlijk
bij het vastleggen van de overeenkomst als bedoeld in artikel 3, lid 1 verstrekken.
11.2 De bedragen als bedoeld in lid 1 zullen respectievelijk kunnen worden verhoogd met
de belastingen en heffingen die de leverancier krachtens een besluit van de overheid
verplicht respectievelijk bevoegd is in rekening te brengen.
zoals ik het dus lees zou opzeggen hoe dan ook niet aan de orde zijn. Wat eventueel aan de orde kan zijn, mits nuon u geen algemene voorwaarden heeft gegeven bij het aangaan van het abonnement, dat u de prijsverhoging niet hoeft te accepteren. Hoewel het bij een door de overheid opgelegde verhoging wel wat lastig wordt.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

Kun je sowieso niet opzeggen? Of heb je je voor een x aantal jaren vastgelegd?

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Ze mogen de prijs niet verhogen en dat gebeurde ook niet!

Wel staat er altijd een regel met belastingen.
Zowel BTW tarief als Energie belasting, die verhogingen gelden voor geheel Nederland en zij blijven ex belasting voor zelfde tarief leveren.
Alleen de belasting verhoging word doorberekend dus je contract blijft gewoon doorlopen.

Omdat dit geen NUON maar belastingaanpassing is kun je niet weg.

Uw Jurist
Contacteer:

Ongelezen bericht door Uw Jurist »

Moneyman schreef:Kun je sowieso niet opzeggen? Of heb je je voor een x aantal jaren vastgelegd?
Er is een contract met een vaste prijs, aldus vraagsteller. Dan is dus sprake van een bepaalde looptijd.

Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik

grun

Ongelezen bericht door grun »

gbra schreef:Maar omdat de overheidsheffing (energiebelasting) en de netbeheerkosten per 1-1-2017 zijn gestegen, is uw tarief gewijzigd. Kan dit een reden zijn om het contract op te zeggen?
Misschien is het wel mogelijk, ik ken de voorwaarden niet. Maar de gestegen overheidsheffing zal iedere leverancier doorberekenen lijkt me en aangezien de netbeheerder dezelfde blijft, diens gestegen kosten ook. Ik denk niet dat je er veel mee opschiet.

gbra

Ongelezen bericht door gbra »

Iedereen bedankt voor de reacties.
Mijn conclusie is dat ik nog niets kan/mag opzeggen n.a.v. de verhoging....

Gesloten